Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Olen ajellut 3 kautta 200 ccm Vespalla ja nyt siirtymässä toisenlaisiin ajopeleihin. Silmää miellyttää ER6n, sellaisen saisi nyt ylivuotisena "kohtuu" hintaan. Mites tuollainen sopisi aloittelevalle motoristille ? Olen 183 cm ja 90 kg, pyörällä tarkoitus tehdä työmatkat, kaupunkiajoa sekä joskus tehdä pitempiä heittoja 80 km mökille tai max. Tku-Hki-Tku reissu. Vespalla kausi on alkanut pääsiäisenä ja jatkunut aina tuonne lokakuun puolelle. Mihin ylipäätään kannattaa kiinnittää huomiota kun hankkii ekan pyörän ? Toinen mielessä käynyt pyörä on Hondan 600 Hornet.
    Triumph Tiger 1200 -12 (2012)
    BMW F800R -10 (2010)
    Vespa 200 GT -04 (2007)
    Varmaan molemmat sopivat aloittelijalle.

Nyt alkaa sitten se ainainen vääntö siitä, kannattaako aloittaa
    suoraan isommalla ja onko järkevää ostaa uusi laite.

Sinuna ostaisin suoraan "riittoisamman" kokoisen saman hintaluokan käytetyn pyörän. Kuitenkin Vespalla jo kaksipyöräisestä ajokokemusta ja ei se vaihto, jossa uudesta menettää osan hinnasta ole heti edessä. 600 käy monelle nopeasti pieneksi, varsinkin matka-ajossa ja jos löytyy se toinen kyyditettäväksi.
    Liikkeistä löytynee nytkin hyvän hintaisia vähän käytettyjä isompia ja aina kannattaa tehdä tarjous...

Muista ketjuista löytynee lisää asiasta.
    Honda Valkyrie SuperCharged
    Molemmat on hyviä pyöriä, itse ottaisin Kawan. Nyt sinulle suositellaan samanhintaisia vähän ajettuja isompia pyöriä mutta suosittelen kuitenkin uutta. On uuden takuu, ei tarvitse heti alussa ettiä rengaspakettia, ketjurataspakettia ja muita kulutusosia. Eikä tarvitse miettiä ostiko sittenkin jonkun pommin joka laukeaa parhaaseen ajoaikaan.
    Taivas saa odottaa
    Noista kahdesta ilman muuta hornetti. Ja jos aikoo laittaa rahan kumminkin ylivuotisen erkin verran niin ehkä riumpin streettriple voisi mahtua myös budjettiin. Siinä on kaikki erkin hyvät ominaisuudet (helppo ajaa, kevyt, ja vähän väännökkäämpi kuin rivi-4 600cc) mutta tehoa löytyy se 40hp enemmän eikä pyörä lopu muutenkaan kesken heti ekan kesän jälkeen.
    Kumpikin mainitsemistasi pyöristä on hyvä valinta, mutta käy kokeilemassa monia erilaisia pyöriä, ainoa oikea tapa. Ja ota se mikä tuntuu parhaalta ja miellyttää silmää.

S u z u k i *G S X *1 4 0 0 *K 6
    Er-6 ja Hornet ovat melko erilaisia pyöriä luonteeltaan. Hornetissa se 40 hp enemmän, rivinelonen kiekaisee hieman toiseen tyyliin kuin twini.

Kawassa saat kyllä paremmat ominaisuudet asfaltoitujen teiden ulkopuolelle ja pienemmät käyttökulut. Hornetissa enemmän särmää ja tehon myötä myös tiettyjä ajo-ominaisuuksia enemmän...
    Lainaa (BlackCat @ Huhti. 10 2010,09:09) kirjoitti
    Molemmat on hyviä pyöriä, itse ottaisin Kawan. Nyt sinulle suositellaan samanhintaisia vähän ajettuja isompia pyöriä mutta suosittelen kuitenkin uutta. On uuden takuu, ei tarvitse heti alussa ettiä rengaspakettia, ketjurataspakettia ja muita kulutusosia. Eikä tarvitse miettiä ostiko sittenkin jonkun pommin joka laukeaa parhaaseen ajoaikaan.
    itse uusia pyöriä ostaneena olen tullut siihen tulokseen että itse en enään uutta osta. Syy: jos hiemankin olet taipuvainen hommaamaan kaikenlaista pientä hilpettä pyörään esim. putkistoa sun muuta telinettä niin kannattaa antaa jonkun muun se tehdä ja ostaa sellainen valmis pyörä, "tarjontaa on" koska ne hilppeet tod. maksaa eikä niistä mitään hyvitetä vaihdossa. Ja mitä renkaisiin tulee niin ensiasennus gummit aina sulaa alle joten antaa jonkun muun vaihtaa nekin pois. Eli suosittelen ostamaan jonkun vuoden vanhan pyörän jossa on vielä takuuta ja ajettu n. 5000km josta hintakin pudonnut sopivasti. ja mitä ketjuihin/rattaisiin tulee niin kyllä niillä mennään 30-40tkm. Eli ei niitäkään ihan heti tarvitse vaihtaa.
    Että tällaisia ajatuksia mulla.
    jaa, mää vai täh??!!!

yömaha fzr 1000 exup -89
    kawasaki er6n -06
    kawasaki z1000 -07 blue
    kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
  8.  
    Lainaa (zeta1 @ Huhti. 10 2010,13:55) kirjoitti
    Lainaa (BlackCat @ Huhti. 10 2010,09:09) kirjoitti
    itse uusia pyöriä ostaneena olen tullut siihen tulokseen että itse en enään uutta osta. Syy: jos hiemankin olet taipuvainen hommaamaan kaikenlaista pientä hilpettä pyörään esim. putkistoa sun muuta telinettä niin kannattaa antaa jonkun muun se tehdä ja ostaa sellainen valmis pyörä, "tarjontaa on" koska ne hilppeet tod. maksaa eikä niistä mitään hyvitetä vaihdossa. Ja mitä renkaisiin tulee niin ensiasennus gummit aina sulaa alle joten antaa jonkun muun vaihtaa nekin pois. Eli suosittelen ostamaan jonkun vuoden vanhan pyörän jossa on vielä takuuta ja ajettu n. 5000km josta hintakin pudonnut sopivasti. ja mitä ketjuihin/rattaisiin tulee niin kyllä niillä mennään 30-40tkm. Eli ei niitäkään ihan heti tarvitse vaihtaa.
    Että tällaisia ajatuksia mulla.
    +1

Jos ajettu yksi kausi ja "menetetty" aika takuusta, niin myös lastentaudit todettu.

Kyllä noita uutena kauteen ostettujen pyörien huollossa seisomis-juttuja on täältäkin saanut lukea.

"Uusi on aina uusi">kyllä, myös vioiltaan.

Ja se arvonlasku kannattaa sijoittaa "kalliimpaan" kauden ajettuun
    pyörään...

Itse en enään ole vuosiin ostanut uutta pyörää.
    Honda Valkyrie SuperCharged