Kävin tossa ajelemassa tänään ja kotimatkalla pysähdyin muutamaksi minuutiksi varjoiselle bussipysäkille. Siitä kun laitoin pyörän käyntiin niin starttas ihan normaalisti, mutta kun heitin vaihteen päälle ja piti lähteä liikkeelle niin rupes rynkytttämään oikein kunnolla. No vedin väkisin liikkeelle ja pääsin kotiin sen vajaat nelkyt kilsaa. Toimi ihan ok kun meni tasakaasulla, mutta heti kun tuli ylämäkeä tai yritti antaa kaasua niin alkoi heti rynkyttämään kunnolla. Nyt kun mietin että mikä vois olla vikana niin tulee mieleen sytkyvehkeet, voisko puola lämmetessä tehdä ton ? Miten varmistan kumpi puola on kyseessä jos vika siinä ?
Ai niin ja pyörässä on sliparit sekä dynojet power commander. Voisko toi commander boksi kenkkuilla tolleen ?
Ei olisi ensimmäinen PC, joka heittäytyy hankalaksi. Piuhat irti ja kokeilemaan pelkästään alkuperäisellä boxilla.
2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
Onko siinä bensahana?
Jaa...
Jos PC:n sähkönsyöttö on erillisellä johdolla, niin kannattaa sen liitos tarkistaa ensin, ja ettei johto ole hankautunut jostain kohtaa poikki. Toki PC voi muutenkin heittää henkensä, mutta tuo lienee yleisin ongelma noissa. Toinen on sitten hapettuneet liitokset, joista voi tulla hyvinkin erikoisia ilmiötä ja myös seurata koko purkin vikaantuminen käyttökelvottomaksi.
2x HD, 2x Savage
Putoaisko toinen pytty pois pelistä heti kun tulee kuormaa / kaasu aukeaa? Eli ehken bensansaanti ongelmaa?
Onko toi kaasari vai ruiskupeli?
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Minun vaatimaton ajatukseni oli se, että jos siinä on hana ja se on mennyt vaivihkaa varatankille, niin tuo sopisi sen kanssa yhteen, että alkaa ylämäessä rynkyttämään, kun bensapinta muuttuu tankissa. Ei varrmaan ole ihan näin simppeli asia.
Jaa...
On ruiskupeli ja ei ole mitään hanoja tässä. Commander poistettu ja tulpat ährätty vaihtaa. Niillä ei ollut vaikutusta ja nyt kun oikein kuuntelee niin on kyllä niin mekaaninen ääni kuin joku ratas hyppäis hampaissa. Täytyy alkaa seuraavaksi tutkimaan kytkinpuolta alkajaisiksi.
Eturatas kunnossa?
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Ääni tälle. Oire viittaa törkylöysään ketjuun (sattuneesta syystä tää tulee mieleen ensimmäisenä). Säätäisin ketjun ja jos työnnellessä edes takaisin kuuluu rutinaa niin rattaat ja ketju vaihtoon. Jossain vaiheessa ne oireet alkaa, tai yks kaks niihin alkaa kiinnittää huomiota.
Tdm:n kone on luotettavan maineessa. Tietty viritelmät usein heikentää luotettavuutta kaikissa koneissa.
Kun vika löytyy niin olis mukava kuulla että mistä se löytyi.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Tuskin...
Se etunen vaan kuluu enempi joten jos takaratas on kunnossa ja ketjut ei oo vielä kuluneet (=montaa kertaa kiristetty) niin monesti ketjurataspaketin ikä tuplaantuu kun vaihtaa vaan sen eturattaan.
Tämä siis silloin kun sitä eturissaa ei päästä liian "pahaksi" ettei se leivo ketjuakin paskaksi. Sun kannattaa nyt ehken vaihtaa koko setti.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
TDM:ssä on eturatasta osittain peittämässä nopeusmittarin anturikotelo, kiinni kolmella pultilla. Jos lähti hyvin irti niin ei sitten muuta kuin että varovasti kiinni ne pultit, vastamutteri on muovissa. Kaverin TDM:ssä oli vedetty ne 6mm kuusiokolopultit niin tiukkaan että vastamutteri pyörähti, eikä niitä saanut auki. Teettämällä olis maksanut varmaan 300-400€ osineen, porattiin sitten kannat pois ja mietittiin miten korjataan, sen verran hyvin olivat vielä mutterit kiinni että laitettiin pikaliimaa rakoihiin ja toivottiin parasta. Hyvin onnistui, miedolla momentilla laitettiin, eipä ne pultit koville joudu.
Arveltiin että tässä saattoi olla syy miksi eturatasta ei ehkä oltu vaihdettu. Tosin kuluuhan se niinkuin on todettu joten tiä hänestä.
Sitten siinä anturissa on eräänlainen "kruunu", mutteri ja prikka. Olehan tarkkana että laitat takaisin samassa järjestyksessä kuin irrotat. Tässä tapauksessa nimittäin prikka ei tule mutterin alle vaan sen "kruunun" alle. Jaa mistäkö tiedämme...jos prikan laitat mutterin alle niin nopeusmittarin neula vaappuu hieman edestakaisin.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Muistan, kun ittellä meni ekan kerran tuo eturatas, niin oli aika paha paikka, kun mielessä oli vaikka mitä mahdollisuuksia ja korjaamosta vielä annettiin ensi arvioksi "vetoakselin laakeri mennyt, kun ketjuja on pidetty liian kireällä"Sittemmin olen huomannut ainakin omalla kohdallani, että tuo eturatas alkaa oireilemaan siten, että jalkatapeissa alkaa tuntumaan sellaista outoa nykimistä ja silloin se eturatas on ollut vaihtokunnossa.
Jaa...