Sivu: 3 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 390:sta
  1. #61
    Teoriat ja teoriakoe käyty viime syksynä, tosin lumet tuli ennen kuin kortti. Nyt siis edessä uusi teoriakoe, koska on voimassa vain puoli vuotta, ja sitten käsittelykoe ja inssi.

    Itselläni suurimmaksi ongelmaksi muodostui pujottelu. Muut käsittelykokeen osa-alueet menee kuin vettä vaan, mutta pyörä ei suostu kääntymään oikealle siinä pujotteluradan puiteissa. Jos jollain on jotain hyvää vinkkiä antaa niin kaikki otetaan vastaan!!
    (luinkin tuolta viime vuoden ketjusta jo jotain..)

    Yhdet "vapaat harjoitukset" on takana omalla pyörällä, kiitos sitkeän aviomieheni joka jaksaa mua kuskata ajelemaan, ensi viikolla sitten autokoulun ajo.
    --------------------------------------
    Miehellä Honda CBR1100 XX -97
    Itsellä oli, Honda CBF 600 -09, mutta kortti jäi haaveeksi oikeelle kääntymisen kanssa. Jossain vaiheessa sitten ;)
  2. #62
    Haluaisin antaa tuohon pujotteluun jonkin todella nasevan ja hyvän neuvon, mutta nyt kun vuosi kortin saannista omaa pyörää ajan jouduin toteamaan että en osaa hidasajoa enää ollenkaan

    Ensi vkl olisi tarkoitus mennä pitämään vähän intensiivistä treeniä sen osalta.
    I'm Rick James, Bitch.

    Kawasaki Gpz750 vm. 1984
  3. #63
    Lainaa (goatse @ Huhti. 13 2010,15:22) kirjoitti
    Teoriaa oli kaksi kertaa. 3h+3h.
    Ajoharjoittelua oli 12 opetustuntia. Niistä 6 ensimmäistä oltiin parkkipaikalla harjoittelemassa käsittelyä. Siinä pyöriessä teki kovasti mieli jo lähteä liikenteeseen. Sitten käytiin maakunnassa ajelemassa ja seuraavaksi hieman keskustassa. Loput ajotunnit pyysinkin että mennään takaisin parkkipaikalle harjoittelemaan käsittelykoetta ja säästetään viimeinen juuri ennen inssiä (Nämä lähdettiin keskustasta opettajan kanssa omilla pyörillä joten sai sitä liikenneajoa samalla)
    Kun ajattelen moottoripyöräilyä kokonaisuudessaan, ei tuo 6 ajokertaa - yhteensä alle 3 tuntia liikenteessä - tunnu kovinkaan suurelta määrältä. Vaikka opetus olisikin tehokasta.

    Meitä lahjakorttilaisia aina silloin tällöin muistetaan eri aiheissa. Minua se ei haittaa mutta uusien kuljettajien kannattaa muistaa, että tuolla ajokokemuksella saattaa tulla tilanteita joita ei ole voitu harjoitella.

    Turvallisia kilometrejä kaikille, uusille ja kokeneemmille kuljettajille *


    *Iku

    Edit: Ainiin, on mullakin moottoripyöräkortti, pahvinen kevarikortti taitaa olla vielä jopa tallella



    Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
  4. #64
    Nyt on teoria läpi * Ja huomenna eka ajotunti, toivottavasti vähän parempi keli.
    Honda CB600 Hornet -10 -> Honda CBR600ABS -09
  5. #65
    Lainaa (Ride- @ Huhti. 19 2010,16:31) kirjoitti
    Miten saan emännän houkuteltua ajamaan A-kortin?
    No mie ainaki painelin pyöräkouluun ilomielin kun kyllästyin kykkimään toisen kyytissä ja joka kerta ko mies lähti yksin ajelulle piti pelätä syän syrjällään, että tulleekohan se ehjänä takasi...

    En tiä meitä on joka lähtöön, mutta mie innostun (yleensä) entistä helpommin jos ollaan vähän niinku kieltelemässä... "Eihän sinun kannate ommaa korttia ajaa, voit minun tarakalla istua aina ko halvat" =)

    Ja mulla ei ollut mitään ajokokemusta ennen pyöräkoulua, oli eka kerralla kusi sukassa mutta sinnillä siitä selviää. Eikä se niin vaikeaa loppujen lopuksi ollutkaan. =)

    Toivottavasti saat vaimosi innostumaan!

    Muoks typo



    Kawasaki ER-6n '06
  6. #66
    Mä oon aina tykänny kaikesta lujaa liikkuvasta josta kuuluu ääni. Mikroautoilusta mm ja semmoisen rantakirpuntapaisen rattiin kun kerran pääsin niin voi jehna Kaverin busan kyydissä muutama vuosi sitten tuli varsinainen elämys, valkeni koko moottoripyöräilyn idea.

    Entisessä elämässä ei tullut hankittua korttia vastustuksen takia, mutta Bölli tuli kuvioihin ja sain viimekesän istua sen kyydissä. Oli sekin mukavaa, mutta tahto päästä itse sarviin rupesi kytemään ja kiersin autokoulut läpi josko vielä loppusyksystä pääsisi kurssille. Muuten hyvä, mutta ajoaikojen sovittaminen töiden kanssa oli tosi hankalaa ja kortin saaminen venähti. Kortti taskuun ja lumi maahan. Ei tullut ajeltua itse viimekesänä..

    Hidasta pujottelua tahkottiin vaikka kuinka kauan ennekuin toinen opettaja neuvoi kuinka se tapahtuu. Juuri tuo vedon päällesaaminen kaasu-kytkin-kombolla sai palaset loksahtamaan paikalleen. Muuten vaihteisto oli jo opeteltu crossimopolla rällästämällä.

    Nyt on oma pyörä alla ja senkanssa pääsen oikeasti harjoittelemaan. Pyörän painon jännitys vain pitäisi saada pois, kauhusta kankeana sen siirtelyn kanssa kun pelkään että jos kaadan sen.
    "On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
    * * * *
    Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
    Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
  7. #67
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Keskiviikkona alkaa ekat huojunnat
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #68
    Lainaa (Mouru @ Huhti. 22 2010,15:46) kirjoitti
    Nyt on oma pyörä alla ja senkanssa pääsen oikeasti harjoittelemaan. Pyörän painon jännitys vain pitäisi saada pois, kauhusta kankeana sen siirtelyn kanssa kun pelkään että jos kaadan sen.
    Turha sitä pyörän kaatamista pelätä, se kaatuu kuitenkin jossain vaiheessa Itse sain kortin viimekesän lopuilla ja taisin jopa ennen talven tuloa pyörän 3 kertaa kaataa. Paikaltaan/hyvin pienestä vauhdista kun kaatuu niin sen verran saa aina vastaan laitettua ettei tule suuria vahinkoja. Muutama pieni naarmu, hetken suututtaa, mutta käyttöesinehän se on eikä mikään koriste!



    Ex CBR 600F
    Ducati Monster 620
  9. #69
    Mä otin varaslähdön Äitien päivään ja ostin emännälle A-lupaan oikeuttavan lahjakortin tänään.

    Tulee hieman takavasemmalta, vaikka jo viime kesänä kovasti puhuttiin, nyt nähdään onko nainen sanojensa mittainen.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  10. #70
    Lainaa (Tepis @ Huhti. 23 2010,12:15) kirjoitti
    Turha sitä pyörän kaatamista pelätä, se kaatuu kuitenkin jossain vaiheessa Itse sain kortin viimekesän lopuilla ja taisin jopa ennen talven tuloa pyörän 3 kertaa kaataa. Paikaltaan/hyvin pienestä vauhdista kun kaatuu niin sen verran saa aina vastaan laitettua ettei tule suuria vahinkoja. Muutama pieni naarmu, hetken suututtaa, mutta käyttöesinehän se on eikä mikään koriste!
    Hjuu, näinhän se on, mutta vaikka kuinka ajattelee että se on käyttöesine niin silti sapettaa. (Böllin pyörän kaadoin kakskertaa viimekesänä kun hidasta pujottelua harjoittelin sillä.)
    Ja peltiä tai muovia saa aina uutta. Harjoituksen puutetta se taitaa olla, eilen tallista pyörää peruuttaessa ja sitä talliin tuupatessani oli jo mukamas vähän helpompi. Helpoimmalla pääsis kun sais ajaa, mutta pitää saada niin reunaan kuin mahdollista että mahtuu auto viereen.
    "On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
    * * * *
    Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
    Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
  11. #71
    tämä tyttö oli auttamattomasti myöhässä, kun varaili tänään ajotunteja..sain kesäkuun alulle..
    Älä huoli, kyllä se siitä vielä vituiksi menee..
  12. #72
    Kovin tuntuisi olevan ruuhkaa autokouluissa, kävin tänään moikkaamassa autokoulun pitäjää jossa kävin viime kesänä: n. 80 oppilasta kun vuosi sitten tähän aikaan oli 30. Joten en ihmettele jos venähtää kesälle.
    I'm Rick James, Bitch.

    Kawasaki Gpz750 vm. 1984
  13. #73
    Miten kortin ajaminen omaharjoitteluluvalla toimii käytännössä?
    B-kortti löytyy jo taskusta.

    Ostanko ensiksi pyörän, haen luvat Poliisilta ja katsastan pyörän opetuskäyttöön, niin pääsen parin teoria/ajotunnin jälkeen itse harjoittelemaan ajamista vai?
  14. #74
    Lainaa (Veicco @ Huhti. 25 2010,09:18) kirjoitti
    Miten kortin ajaminen omaharjoitteluluvalla toimii käytännössä?
    B-kortti löytyy jo taskusta.

    Ostanko ensiksi pyörän, haen luvat Poliisilta ja katsastan pyörän opetuskäyttöön, niin pääsen parin teoria/ajotunnin jälkeen itse harjoittelemaan ajamista vai?
    Samaa kysyin autokoulusta ja vastaus oli että hyväksyttyjen teoriakokeen ja käsittelykokeen jälkeen saa harjoitteluluvan. Eipä sillä luvalla mitään silloin enään tee kun ajokoe on heti perään. Jos tyrii itse ajokokeen niin silloinhan se kannattanee ottaa.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  15. #75
    Aikamoisia hintaeroja kaupunkien välillä. Turussa tuo B->AB kustantaa 550€ + tutkintomaksut, ja sillä saa jo stormille alennuskuponkejakin =)

    Kannattaa vähän vertailla eikä syöksyä suin päin ekaan vastaantulevaan. Myös ajotunteja saattaa viereisestä puljusta saada saman tien.

    Tai sitten kannattaa olla autokoulun omistajan/opettajien kaveri niin pääsee jonojen ohi...



    Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
  16. #76
    Ajoin kortin viime suvena, tuli täällä stadissa maksaa n 1200 erkkiä,tosin jouduin ottamaan lisä tunteja,kun en aiemmin ollut kaksipyöräisellä ajellut. Tämän kauden avasin 27.3 ja kilometrejä on takana 2000,joten kivasti kausi lähtenyt käyntiin. Nyt jo rupee mutkatietkin taittumaan
    Honda cbr 600
  17. #77
    Lainaa (Suzu-ukko @ Huhti. 25 2010,10:34) kirjoitti
    Lainaa (Veicco @ Huhti. 25 2010,09:18) kirjoitti
    Miten kortin ajaminen omaharjoitteluluvalla toimii käytännössä?
    B-kortti löytyy jo taskusta.

    Ostanko ensiksi pyörän, haen luvat Poliisilta ja katsastan pyörän opetuskäyttöön, niin pääsen parin teoria/ajotunnin jälkeen itse harjoittelemaan ajamista vai?
    Samaa kysyin autokoulusta ja vastaus oli että hyväksyttyjen teoriakokeen ja käsittelykokeen jälkeen saa harjoitteluluvan. Eipä sillä luvalla mitään silloin enään tee kun ajokoe on heti perään. Jos tyrii itse ajokokeen niin silloinhan se kannattanee ottaa.
    Sittenhän toi omaharjoittelulupa tuntuu aivan turhalta ja täytynee ilmottautua ajamaan korttia ihan tavallisesti.
  18. #78
    Lainaa (Veicco @ Huhti. 25 2010,12:41) kirjoitti
    Lainaa (Suzu-ukko @ Huhti. 25 2010,10:34) kirjoitti
    Lainaa (Veicco @ Huhti. 25 2010,09:18) kirjoitti
    Miten kortin ajaminen omaharjoitteluluvalla toimii käytännössä?
    B-kortti löytyy jo taskusta.

    Ostanko ensiksi pyörän, haen luvat Poliisilta ja katsastan pyörän opetuskäyttöön, niin pääsen parin teoria/ajotunnin jälkeen itse harjoittelemaan ajamista vai?
    Samaa kysyin autokoulusta ja vastaus oli että hyväksyttyjen teoriakokeen ja käsittelykokeen jälkeen saa harjoitteluluvan. Eipä sillä luvalla mitään silloin enään tee kun ajokoe on heti perään. Jos tyrii itse ajokokeen niin silloinhan se kannattanee ottaa.
    Sittenhän toi omaharjoittelulupa tuntuu aivan turhalta ja täytynee ilmottautua ajamaan korttia ihan tavallisesti.
    Kysy nyt kuitenkin vielä etten itse oo väärää tietoo saanu.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  19. #79
    Jyväskylässä túli nyt maksamaan 650e+lisät päälle.



    Mopoton
  20. #80
    Seinäjoella 540e + tutkinnot + ajokorttilupa. Ei ainakaan kalliimmasta päästä..

  21. #81
    Ylöjärvellä 710€ + poliisien pullaraha + tutkinto maksut
    Honda CBR 600F -03
  22. #82
    Teoriat olis sitten käyty ja ajot alkaa huomenna
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  23. #83
    Ja tänään ois teoriakoe suoritettu hyväksytysti 9/10 oikein .
    Ens viikolla ois tarkoitus saada kortti taskuun.
    Mopoton
  24. #84
    Lainaa (tanttaa @ Huhti. 26 2010,19:40) kirjoitti
    Ja tänään ois teoriakoe suoritettu hyväksytysti 9/10 oikein .
    Ens viikolla ois tarkoitus saada kortti taskuun.
    Onneks olkoon! Mikäs kyssäri meni pieleen?
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  25. #85
    Täällä kans teoriakoe läpi jo kolme viikkoa sitten, yksi kahden tunnin ajo takana, huomenna ja keskiviikkona seuraavat. Torstaina voisi sitten kokeilla sitä inssiä mikä ilman muuta sitten tyssää pujotteluun. Se ainakin tuntui vaikealta mutta onhan tässä aikaa harjoitella.
    Honda VFR 800 -06
  26. #86
    Lainaa (Suzu-ukko @ Huhti. 12 2010,23:05) kirjoitti
    Lainaa (R1ivattu @ Huhti. 12 2010,22:41) kirjoitti
    ... ...
    Ekat teoriat olivat siis viime viikolla, ensi viikolla toinen satsi, samointein teoriaan ja toivottavasti myös sitten ajelemaan. Hintaa lystillä 830e plus viranomaiskulut. Onhan siinä hintaa, mutta ymmärtääkseni tästä se rahanmeno vasta alkaa.. Ja kaikki kiva on kallista *
    Itte luulin maksavani mahti hintoja kortista vaan taisit voittaa *..tosin en tiiä ajatko B->AB vai tyhjältä pohjalta A. Jos varusteista ei tahdo älyttömiä maksaa niin varmasti löytyy hyvää vähän käytettyä ja rutosti.
    B-AB. Tänään oli ekat ajotunnit, ensi viikolle jo varattu ajokoe * Ja kaikki kamat on luonnollisestikin jo talven aikana Oolraitista hankittu - käytettyjen kamojen käyttöhän olisi suorastaan ekologista ja järkevää
    Yamaha R1 '06
  27. #87
    Lainaa (Kiskis @ Huhti. 26 2010,21:08) kirjoitti
    Täällä kans teoriakoe läpi jo kolme viikkoa sitten, yksi kahden tunnin ajo takana, huomenna ja keskiviikkona seuraavat. Torstaina voisi sitten kokeilla sitä inssiä mikä ilman muuta sitten tyssää pujotteluun. Se ainakin tuntui vaikealta mutta onhan tässä aikaa harjoitella.
    Ja sitten inssissä se pää kans KÄÄNTYY risteyksiin tultaessa ja muutenki ajat ylikorostetulla tarkkaavaisuudella. Sitten kans muistat ne ryhmittymiset.
    I'm Rick James, Bitch.

    Kawasaki Gpz750 vm. 1984
  28. #88
    piikkikortin ajoin, tais maksaa 1200mk + viranomaiset.
    ..aikanen lintu madon nappas..
    KivaTyöntääMettässä 990 SmR
    Yamahaha WR200
  29. #89
    Eka ajo ajettu ja kylläpä tuo muuten meni ok jarrutukset sun muut mutta saattaapi olla että hidasajoa saapi vielä treenailla
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  30.  
  31. #90
    Nyt on tuore A taskussa pientä jännitystä tosin oli aamulla..

    Ninja tallista ulos ja *

    Edit: Hintaa tuli 600€ + viranomaismaksut

    On se vaan hienoa ajaa omalla pyörällä



    ZX-636 -04
Sivu: 3 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen