Sivu: 2 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 390:sta
  1. #31
    Taitaapi olla eka postaus .orgiin. Huh.

    Mopoiluun polte on tullut parista takapenkkeilystä, joten tässä vielä hieman tarkkaillaan onko se varsinainen ajaminen oma juttu.

    Ekat teoriat olivat siis viime viikolla, ensi viikolla toinen satsi, samointein teoriaan ja toivottavasti myös sitten ajelemaan. Hintaa lystillä 830e plus viranomaiskulut. Onhan siinä hintaa, mutta ymmärtääkseni tästä se rahanmeno vasta alkaa.. Ja kaikki kiva on kallista
    Yamaha R1 '06
  2. #32
    Lainaa (R1ivattu @ Huhti. 12 2010,22:41) kirjoitti
    Taitaapi olla eka postaus .orgiin. Huh.

    Mopoiluun polte on tullut parista takapenkkeilystä, joten tässä vielä hieman tarkkaillaan onko se varsinainen ajaminen oma juttu.

    Ekat teoriat olivat siis viime viikolla, ensi viikolla toinen satsi, samointein teoriaan ja toivottavasti myös sitten ajelemaan. Hintaa lystillä 830e plus viranomaiskulut. Onhan siinä hintaa, mutta ymmärtääkseni tästä se rahanmeno vasta alkaa.. Ja kaikki kiva on kallista *
    Itte luulin maksavani mahti hintoja kortista vaan taisit voittaa ..tosin en tiiä ajatko B->AB vai tyhjältä pohjalta A. Jos varusteista ei tahdo älyttömiä maksaa niin varmasti löytyy hyvää vähän käytettyä ja rutosti.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  3. #33
    Jos ostaa pyörää lainarahalla niin samaan syssyyn sitten sitä pätäkkää vähän enemmän ja kunnon ajovarusteet. Itsellä on edelleen se kuus vuotta sitten hommatty kypärä ja ajopuku. Kengät ostin käytettynä ja parin vuoden jalkojenkastelun jälkeen ostin kunnon goretexit.
    Lähes aina kun kaverit valittaa sateessa ajelun tauolla että on kylmä ja märkä niin itsellä on loistava fiilis.

    Käytännössä tahtoo mennä siten että kun varusteissa säästää niin niitä ei kovin äkkiä kehtaa vaihtaa parempiin vaan sitten kärsitään märästä ja ties mistä. Toisaalta ihan heti ei välttämättä tiedä mitä varusteilta pitää vaatia joten vähän vaikeeta on ummikkona mitään vaatiakaan.

    Jos Goretexiä (siis sitä aitoa eikä mitään himtexiä tai aquatexiä) ostaa niin voi vakuuttua että vehkeet pitää vettä. Ja kangasasuissahan tärkeimpiä ominaisuuksia on vedenpitävyys. Sen verran on tullut vuosien varrella paleltua ja kastuttua että ajaminen on jopa vaarallista kun kuski hytisee pyörän päällä, vettä sataa mutta perille on mentävä kun ei keskenkään voi jättää.

    Itse oon kärsiny nämä vuodet aina jollain Lidlin perushanskoilla. Tekis mieli vielä kerran elämässä ostaa jotkut 140 euron Rukka hanskat ja testata miten ajofiilis voi muuttua kun hanska pitää vettä eikä kämmenen nahka mee kaksinkerroin tangon ja käden väliin kun ottaa kahvoista kiinni. Mut en taida raatsia...
  4. #34
    Lainaa kirjoitti
    Eli lienee 10 kysymystä ja 30 kuvaa.
    Korotuksessa B->AB on vain noi 10 kysymystä...
    Tuono 1000 R -07
    Ex S3 -05
    Ex S4 -04
  5. #35
    Itse aloitin varusteiden haalimisen jo viime kesänä. Ostelin pikkuhiljaa sieltä täältä. Kypärän ja nahkatakin ostin uutena, tosin alennuksesta. Tixtexit sitten löytyi käytettynä edullisesti ja pitää vettä.

    Pakostakin tälle harrastukselle tulee hintaa mutta se vaan nyt on kärsittävä ellei meinaa ajaa "jenkki-tyyliin" t-paita ja shortsit jalassa.



    I'm Rick James, Bitch.

    Kawasaki Gpz750 vm. 1984
  6. #36
    Lainaa (Kusse @ Huhti. 13 2010,07:20) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Eli lienee 10 kysymystä ja 30 kuvaa.
    Korotuksessa B->AB on vain noi 10 kysymystä...
    Yes
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  7. #37
    B -> AB n. 870€ Espoossa. Teoriat käyty jo viikko sitten, mutta vasta ens viikolla pääsee harjottelemaan ajamista
    Kamat onkin jo housuja lukuunottamatta hankittu *
    Honda CB600 Hornet -10 -> Honda CBR600ABS -09
  8. #38
    Lainaa (Kusse @ Huhti. 13 2010,07:20) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Eli lienee 10 kysymystä ja 30 kuvaa.
    Korotuksessa B->AB on vain noi 10 kysymystä...
    Käsittääkseni näin jos on kuvakyssärit voimassa, olikohan ne voimassa kolme vuotta tai jotain.. Eli ei auta jos 10vuoden päästä menee korottelemaan, joutuu tehä kuvatestinkin..

    Yamaha R6 -04

    Yrc.fi

    "Nollasta sataan alle viiden, se on nopeaa, nopeaa." -Kuustonen-
  9. #39
    Lainaa (Reino6 @ Huhti. 13 2010,14:38) kirjoitti
    Lainaa (Kusse @ Huhti. 13 2010,07:20) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Eli lienee 10 kysymystä ja 30 kuvaa.
    Korotuksessa B->AB on vain noi 10 kysymystä...
    Käsittääkseni näin jos on kuvakyssärit voimassa, olikohan ne voimassa kolme vuotta tai jotain.. Eli ei auta jos 10vuoden päästä menee korottelemaan, joutuu tehä kuvatestinkin..

    Mulla oli viime vuonna kulunut 10 vuotta BC-kortin suorittamisesta eikä tosiaan tarvinnut kuin vastata niihin 10 kysymykseen. Uuden lääkärintodistuksen olis vissiin tarvinnut, jos olis ollut tarpeeks pitkä aika edellisen kortin suorittamisesta, mutta ei ainakaan ton 10 vuoden jälkeen vielä tarvinnut.
  10. #40
    B -> AB kirjallisesta ei kannata stressaantua. Kysymyksiä on 10 ja ne ovat luokkaa:

    Mummo on suojatiellä ylittämässä katua. Mitä teet?
    A) Ryntäät suojatielle ja teet lopussa äkkijarrutuksen. Väläyttelet valoja ja painat rääkkää. Jos mummo ei pistä töpinäksi niin huutelet rivouksia perään.
    B) Hiljennät nopeuttasi ja mahdollisesti pysähdyt. Annat mummon ylittää tien rauhassa ja ennen kuin jatkat matkaasi katsot että voit suorittaa sen vaarantamatta itseäsi ja muita.
    C) Kiihdytät nopeutta että ehdit ennen mummoa

    Toki mukaan voi mahtua yksi tai kaksi teknillistä nippelitietoa vaikkapa kuinka leveä ohjaustanko saa olla tai saako ohjaustanko olla alempana kuin istuin.

    Itse ajoin kortin viime kesänä Vaasassa. Autokoulu otti 650e ja siihen päälle inssi/poliisi/kuvat/lääkäri. Ajoin B kortin 9 vuotta aikaisemmin joten ei tarvinnut käydä lääkärissä.

    Teoriaa oli kaksi kertaa. 3h+3h.
    Ajoharjoittelua oli 12 opetustuntia. Niistä 6 ensimmäistä oltiin parkkipaikalla harjoittelemassa käsittelyä. Siinä pyöriessä teki kovasti mieli jo lähteä liikenteeseen. Sitten käytiin maakunnassa ajelemassa ja seuraavaksi hieman keskustassa. Loput ajotunnit pyysinkin että mennään takaisin parkkipaikalle harjoittelemaan käsittelykoetta ja säästetään viimeinen juuri ennen inssiä (Nämä lähdettiin keskustasta opettajan kanssa omilla pyörillä joten sai sitä liikenneajoa samalla)

    Jos käsittely on hanskassa niin sitten vaan inssiin. Muutoin kannattaa ottaa pari lisätuntia koulusta. Mulle hankalin oli se pujottelukoe kunnes sain tietää että sitä ei tarvitsekaan ajaa sillä hidasajotyylillä vaan sai vetäistä reippaammin. Itse otin viimeisen ajokerran juuri ennen tuota inssiä ja siinä konttorin pihassa harjoiteltiin käsittelykoetta varten ja se meni läpi tuoreesta muistista helposti.

    Käsittelykoe menee varmasti läpi kaikilta kunhan vaan ei panikoidu. Pari viikkoa kortin saamisen jäin työmatkalla katsomaan yhtä inssiajoa ja siinä jannu jännitti niin lujaa että kaikki meni aivan perseelleen. Ajeli aivan missä sattui ja meinasi kaataa pyörän aivan siinä jarrutusjutussa jossa pitää pysähtyä ja jatkaa matkaa.

    Käsittelykokeen jälkeen lähdettiin ajelemaan kaupungille. Jos vähänkin autolla ajellut niin ei pitäisi olla ongelmaa. Hosumatta paras ja päätä pitää sitten oikeasti käännellä kunnolla kaistanvaihdoissa yms.
  11. #41
    Lainaa (Pire @ Huhti. 13 2010,15:02) kirjoitti
    Lainaa (Reino6 @ Huhti. 13 2010,14:38) kirjoitti
    Lainaa (Kusse @ Huhti. 13 2010,07:20) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Eli lienee 10 kysymystä ja 30 kuvaa.
    Korotuksessa B->AB on vain noi 10 kysymystä...
    Käsittääkseni näin jos on kuvakyssärit voimassa, olikohan ne voimassa kolme vuotta tai jotain.. Eli ei auta jos 10vuoden päästä menee korottelemaan, joutuu tehä kuvatestinkin..

    Mulla oli viime vuonna kulunut 10 vuotta BC-kortin suorittamisesta eikä tosiaan tarvinnut kuin vastata niihin 10 kysymykseen. Uuden lääkärintodistuksen olis vissiin tarvinnut, jos olis ollut tarpeeks pitkä aika edellisen kortin suorittamisesta, mutta ei ainakaan ton 10 vuoden jälkeen vielä tarvinnut.
    Soittelin autokouluun ja sanovat että 10 kysymystä ei muuta ja B kortin saamisesta on pitkälti yli 10v. Poliisit taasen tuumasi että "sulla on toi kortti ollu jo niin pitkään että ei sun tartte lääkärintodistusta käydä".
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  12. #42
    Lainaa (Pire @ Huhti. 13 2010,15:02) kirjoitti
    Lainaa (Reino6 @ Huhti. 13 2010,14:38) kirjoitti
    Lainaa (Kusse @ Huhti. 13 2010,07:20) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Eli lienee 10 kysymystä ja 30 kuvaa.
    Korotuksessa B->AB on vain noi 10 kysymystä...
    Käsittääkseni näin jos on kuvakyssärit voimassa, olikohan ne voimassa kolme vuotta tai jotain.. Eli ei auta jos 10vuoden päästä menee korottelemaan, joutuu tehä kuvatestinkin..

    Mulla oli viime vuonna kulunut 10 vuotta BC-kortin suorittamisesta eikä tosiaan tarvinnut kuin vastata niihin 10 kysymykseen. Uuden lääkärintodistuksen olis vissiin tarvinnut, jos olis ollut tarpeeks pitkä aika edellisen kortin suorittamisesta, mutta ei ainakaan ton 10 vuoden jälkeen vielä tarvinnut.
    Tuli viimevuonna korotettua BC kortti ABC:ksi Ainostaan 10 A-teoriaan liittyvää kysymystä tarvitsi vastata.

    Kuvia en ole joutunut oman korttini vuoksi katselemaan (BC kortti vuodelta -92 jolloin kuvia ei vielä ollut käytössä ainakaan Raumalla)

    Hintaa A kortin korotukselle tuli 540eskoo + AKE maksut ja lääkärintodistus jota ei olisi tarvittukaan koska oli toimittanut sellaisen BeC korttia varten vuonna 1997.



    Triumph Street Triple -09
  13. #43
    Huomenna taas nytkähtää harrastetoiminnan aloitus piirun verran etiäppäin. Kaveri saa laittaa potan päähän ja ajella mopon liikkeestä toisen kaverin talliin
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  14. #44
    Nyt alkaa hymy olemaan herkässä kun mopotin kaverin tallissa ja korttia vailla enään
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  15. #45
    Sana vika täällä , pyörä odottaa tallissa ja mopokortti koulu aloitettu ja toivottavasti pian kortti taskussa.
    Toivottavasti käsittelykoe natsaa jne jne ...


    Mopoton
  16. #46
    Jees, ite sain keskiviikolle varattua itelleni ajan teoriakokeeseen ja sieltä heti koululle ajoaikoja varaamaan.
    Toivottavasti aiemmin hankittu kokemus jotenkin helpottais et pääsee kerrasta läpi inssin ni pääsis sit pyöriä koeajamaan
    Nykyinen
    -11 Kawasaki Versys 650
    Vanhat
    -04 Kawasaki Z750
    -07 Qingqi Zoner 125
    -95 Yamaha XJ600 Diversion
    -07 Qingqi Zoner 125
    -88 Kawasaki GPZ500S
  17. #47
    Tänään se opintie sitten alkaa
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  18. #48
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Joo'o joo'o.. .huomenna olis mulla teoriakoe.. kymmenen melkein helvedin helppoa kysymystä... Ei jännitä, mutta olis se kiva jos niitäkään ei tarttis...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  19. #49
    Miten saan emännän houkuteltua ajamaan A-kortin?
    Viime keväänä oli jo lähellä, mutta viime hetkellä peruutti. Nyt taas keväällä oon vähän fiilistelly meininkiä ja saanu hänetkin innostumaan. Perheestä löytyy vanhana perintönä sopiva prätkä hälle, joten vain kortille olis tarvetta (ts. halpa aloitus kun ei tartte pyörää ostaa heti).

    Kovasti vain tuntuu pelottavan että millä saa pidettyä pyörän pystyssä ja kuinka vaarallista touhu onkaan. Ihan pikkutappi ei kuitenkaan ole, lähes 160cm pituutta joten ei luulis olevan ongelmaa pyörän käsittelyssä. Ja vaarallisuudesta ei kyllä valita kun mun kyydissä istuu, välillä menty kovempaakin.

    Itseluottamus mopoiluun tuntuu olevan ihan nollassa, vaikka skootterilla joskus nuorempana ajellut useita vuosia. Mistä sais vähän lisäpotkua perseelle harrastuksen alkuun?? Itsellä alkaa olee keinot käytetty, ei haluis painostaakaan turhaan, menee maku hommasta..
    Four wheels move the body, two wheels move the soul.

    GSX-R 1000 K3 Chameleon Fighter/Sport
  20. #50
    Eka teoria kahdesta istuttu ja voi kiesus että oli tylsää !
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  21. #51
    Kaikki oppi on hyvästä! Huono juttu jos on tylsä vetäjä mutta koita kuitenkin kuunnella, asiaa ne sielä puhuu. Itsellä oli siitä hyvä tuuri että oli pieni porukka (minä+4 muuta) ja opettaja joka tiesi mistä puhui.

    Joskus ajojen aikanakin tämä opettaja sitten saattoi kysellä teorioista että mistä oli puhetta ja miten asian nyt näkee verrattuna aiempaan.
    I'm Rick James, Bitch.

    Kawasaki Gpz750 vm. 1984
  22. #52
    Lainaa (Prestige @ Huhti. 19 2010,19:44) kirjoitti
    Kaikki oppi on hyvästä! Huono juttu jos on tylsä vetäjä mutta koita kuitenkin kuunnella, asiaa ne sielä puhuu. Itsellä oli siitä hyvä tuuri että oli pieni porukka (minä+4 muuta) ja opettaja joka tiesi mistä puhui.

    Joskus ajojen aikanakin tämä opettaja sitten saattoi kysellä teorioista että mistä oli puhetta ja miten asian nyt näkee verrattuna aiempaan.
    Joo ei se opettaja ollu tylsä mutta meitä ryhmässä 2 korottajaa ja muut tenavia niin tulee pirusti sitä jo opeteltua ja kuunneltua ... kulutuspinnan min vaatimukset saako päissään ajaa.. jne..
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  23. #53
    Jos kolmekymmpisellä on b-kortti ja ajaa nyt a-kortin, niin saako se ajaa millä mopolla vaan vai pitääkö ajaa jollain mopolla ekax?
    Hajapusanisti
  24. #54
    21v ja siitä yli saa täystehoisen kortin edellyttäen että ajaa inssin täysitehoisella (yli 35kw?) pyörällä. Tämä siis siinä tapauksessa että on pohjalla B.

    Edit: ja vaikka kysymyksesi oli periaatteessa täysin ymmärrystä vailla olevan henkilön käsialaa niin olettaisin että tätä tarkoitit.



    I'm Rick James, Bitch.

    Kawasaki Gpz750 vm. 1984
  25. #55
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Huhan Kolli @ Huhti. 19 2010,20:38) kirjoitti
    Jos kolmekymmpisellä on b-kortti ja ajaa nyt a-kortin, niin saako se ajaa millä mopolla vaan vai pitääkö ajaa jollain mopolla ekax?
    Kortin saa ajaa millä vaan, tosin kannattaa ajaa "täystehoisella", eli yli 35 kilowatin pyörällä. Silloin saa ajaa millä tahansa kun kortti on taskussa.

    Jos kolmikymppisenä ajat käsittelykokeen/inssin kevarilla, niin saat ajaa heti väliluokan, eli alle 25 kW tehoista pyörää, ja kun se kortti on kypsynyt kaks vuotta niin saa alkaa ajamaan mitä haluaa.

    Sillä ei ole väliä onko B-korttia pohjalla vai ei, se vaikuttaa vaan autokoulun sisältöön ja hintaan.



    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  26. #56
    Joo , eilen oli ensimmäiset ajelut ja kokeiltiin käsittelykoe testit,onnistuivat ensi yrittämältä ilman vaikeuksia ja sen jälkeen ajeltiin pitken poikin kaupungilla...
    Mopoton
  27. #57
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Teoriakoe virheettä läpi, ei tullu yhtään hankalaa kysymystä, joihin sellaisinkiin olen noissa treenimatskuissa törmänny. Pitäskö sitä sitte alkaa ajotunteja kyseleen, täähän alkaa mennä jännäksi!
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  28. #58
    Tänään teoriakoe.

    Toivottavasti loppuviikosta inssi..




    Toivotaan että sää suosii ja ei tule kovin pahaa takatalvea *
    Suzuki Hayabusa
  29. #59
    Ajokamat löytyy jo, ja ekassa teoriassa on jo tullut käytyä.
    Huomenissa olisi eka ajo Wuhuu pikkasen kyllä kuumottaa jo ku pyöräki lepää tallissa odottelemassa.
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  30.  
  31. #60
    Tänää alo varmistumaan että kirjalliset ensi tiistaina ja samana päivänä ekat ajot ...saas nähä muistaako teini vuosilta mit 2 pyöräsillä ajellaan
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
Sivu: 2 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen