Onnittelut goljatille uudesta pyörästä, mulla oli kanssa tuo Hornet toisena vaihtoehtona, mutta kun autokoulussakin on tuo CBF, niin valinta kallistui sitten siihen.
Juuri kävin vaihteeksi harjoittelemassa konttorin pihassa ja itse asiassa katse juttu alkaa toimimaan. Nyt vaan tiukkaa reeniä niin eiköhän se kortti lohkee mullekin. Nyt itse asiassa tuntui että pyörä kääntyi kevyemmin oikealla
.
--------------------------------------
Miehellä Honda CBR1100 XX -97
Itsellä oli, Honda CBF 600 -09, mutta kortti jäi haaveeksi oikeelle kääntymisen kanssa. Jossain vaiheessa sitten ;)
Jaa'a, kyllä oli keltanokalle melkoinen kokemus vetää neljän ruuhkassa moottoritietä sateessa ja sata linssissä! Missä mun pyyhkijät on???
Inssi perjantaina ja on kyllä aika epävarma olo, jotenkin noita käsittelykoetehtäviä on harjoiteltu niin vähän, mutta opettajan mielestä ovat menneet heti kohtuu hyvin, jotta ei niitä sitten ole enempää tarvinnut... Ei siis oikein rutiinia/tuntumaa ja se aiheuttaa pientä jännäkakkahätää. *No perjantaina kai vedetään kaikki vielä läpi ennen koetta. On se ihme että aikuisen ihmisen pitää tällaiseen lähteä *
*
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Olipa outo kokemus ajella aurinko kelillä. Se oli sitten viimeinen ajo ennen inssiä.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Oulussa maksoi 2009 syksyllä 690e + viranomais- ym kulut, eli n. 800 euroa yhteensä.
Kysyin tarjouksen kolmesta eri lafkasta - kaikissa eurolleen sama hinta!
Mikä se on kun ei kilpailu toimi? Laki kieltää hintakartellit. Ihan varmasti olisi autokouluilla varaa tinkiä, hirveää rahastusta!
Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
Suzuki RF900R -94
Pyörä olikin tullut jo tänään! *Ensimmäiset ötökät saatu visiiriin 155km lenkillä. Tahtoo lisää *
![]()
Honda CB600 Hornet -10 -> Honda CBR600ABS -09
Jep, sitten ku tullaan 225 kilometriä pohjoiseen niin hinta tippuu 100 eurolla(keitsi @ Touko. 12 2010,21:11) kirjoitti
. Tervetuloa Lappiin!
--------------------------------------
Miehellä Honda CBR1100 XX -97
Itsellä oli, Honda CBF 600 -09, mutta kortti jäi haaveeksi oikeelle kääntymisen kanssa. Jossain vaiheessa sitten ;)
(goljat @ Touko. 12 2010,22:08) kirjoitti
Hillittömästi onnea ja lisää ötököitä visiiriin!!!
--------------------------------------
Miehellä Honda CBR1100 XX -97
Itsellä oli, Honda CBF 600 -09, mutta kortti jäi haaveeksi oikeelle kääntymisen kanssa. Jossain vaiheessa sitten ;)
ite sain kortin viime viikolla (isoA) yhen käännöksen missasin ja vilkku jäi päälle ku vaihoin kaistaa mut ei haitannu ku oli valo risteykses kortti tuli![]()
Eilen meni teoriakoe läpi 9/10 mut nyt on lähtö ruotsiin viikoks ni ajelut saa odottaaOlin kyl kuvitellu et kortti olis jo tullu, 2kk tuntuu aika pitkält ajalt tälle kurssille
![]()
Nykyinen
-11 Kawasaki Versys 650
Vanhat
-04 Kawasaki Z750
-07 Qingqi Zoner 125
-95 Yamaha XJ600 Diversion
-07 Qingqi Zoner 125
-88 Kawasaki GPZ500S
Mulla täällä Jkl:ssä meni 3 viikkoa ja B:stä-AB:hen.
Ite kun soitteli autokouluuun ja kyseli millos taas ajellaan niin aika nopiaa oli ajot ajettu.
Tänään taas mahtava keli![]()
Mopoton
1.4. alettiin faijan kanssa opetusluvalla suorittamaan A1 korttia ja tiistaina tuli sitte kortti taskuun. Halvemmaksikin tuo tuli kuin harjoitusluvalla. Kokonaiskustannukset siinä 150 euron paikkeilla (+kypäräpuhelimiet ja bensat).
Pyörä: Hyosung GT125 Comet
Onnittelut(jyrsi @ Touko. 13 2010,22:01) kirjoitti
, nyt onkin hyvät kelit ajella!
--------------------------------------
Miehellä Honda CBR1100 XX -97
Itsellä oli, Honda CBF 600 -09, mutta kortti jäi haaveeksi oikeelle kääntymisen kanssa. Jossain vaiheessa sitten ;)
Korttia täälläkin haussa, teoriat alkavat ens maanantaina ja ajotunnit sitten teorioiden jälkeen, ennestään B-kortti vajaa parikytvuotta ollut etten ihan nuori pimatsu enää. Omaa mopedin ajokokemusta ei oikeastaan ole yhtään - tuhansien kilsojen takapäksin tyttöjä tähän asti tullut oltua. Mutta nyt riitti takana kökkiminen! Pyörä saapui eilen (jota olen tietenkin töllistellyt ja ihastellut loputtomasti).
Kävin ajoharjoitteluradalla tänään kaks tuntia ottamas tuntumaa - pujottelua, kallistusharjoittelua, pysähdyksiä, kiihdytyksiä ja muuta perussettii. En ees kaatunu *. Kypäräpuhelin oli miehen kans, se välii huuteli et "onko kaikki hyvin" kun menin pidemmälle mutkan taakse...varmaan se ajatteli et varuiks noi puhelimet jos vedän pyörän heti eka kaarteessa kyljelleen ja itteni sen alle
(kaipa sekin herkku vielä edessä joskus...huh).
Mut tästä se lähtee treenaus, huomenna takaisin ajotreeniradalle jos siellä ei satu olemaan muuta porukkaa. Kopioin huomiseksi mukaan netistä jonkun autokoulun kuvallisen käsittelykokeen infon, näkee siitä vähän mallia laittaa tötteröt metreittäin - ei niit tahdo ulkoo muistaa mitkä oli ne tötsien paikat/välit. *Jos niistä sitten jatkais - kaikki on kotiinpäin mitä ehtii oppii ennen varsinaisia tunteja. Mutta on tää sitten niin jees!
Onnea kaikille tulevaan inssiin jotka just ovat menossa ja niillekin jotka jo ovat läpäisseet.
Kylläpä kyllä taskussa ois sitte todistus kuljettajatutkinnon hyväksymisestäPitääpä lähtä hakemaan mopotin tallista ja *
![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Onnittelut!!(Suzu-ukko @ Touko. 17 2010,15:08) kirjoitti
Minä se vielä pyörin ympyrää.. mutta perästä tullaan.
--------------------------------------
Miehellä Honda CBR1100 XX -97
Itsellä oli, Honda CBF 600 -09, mutta kortti jäi haaveeksi oikeelle kääntymisen kanssa. Jossain vaiheessa sitten ;)
Tattista ja tsemppiä!(Metami @ Touko. 17 2010,19:53) kirjoitti
Ensimmäiset 188.8 km takana ja mieli korkeella!
Muuten meni ekat ajot hyvin mutta peurahan se eteen loikkas ja pääsin toteamaan että suzukin jarrut on kyllä todella syvältä![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Onneksi olkoon(Suzu-ukko @ Touko. 17 2010,21:07) kirjoitti
Nyt ei muuta kun turvallisia km
Sulla on jotain vikaa jarruissaOmassa 750f:ä pysähtyy todella hyvin.
Eilen en vaan päässyt näyttämään jarrutehoja Tuusula-Vihti välillä kun kissa pentele pomppasi tielle mutkan jälkeen ja sinkoutui monesti moposta jalkaaniKissa taisi selviytyä säikähdyksellä niinkuin itsekkin. Tähyilin kylläkin joka puun taakse että mitä seuraavaksi...
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Jaa a mikähä vois olla sitten vikana ? Jarrupalat ok nestettä ok vaan kahvan saa tuppiin asti puristettua ja sitte jarruttaa minkä jarruttaa.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Oliskohan järjestelmässä ilmaa, koveneeko kahva muutaman pumppauksen jälkeen?
Tuo kannattaa kyllä hoitaa kuntoon, kuullostaa aika vaaralliselta!
-H-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Kyllä tuota pitänee huomenissa tutkailla hieman tarkemmin.(Harri M. @ Touko. 17 2010,21:54) kirjoitti
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Kannattaa joo, eipä näissä mopedeissa paljoa muita turvavarusteita ole, eli jarrut pitää olla kunnossa.(Suzu-ukko @ Touko. 17 2010,21:57) kirjoitti
-H-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Kattelis vaikka ne ilmat ja vaihtas palat. Voihan se olla että palat lasittunu tms...(Harri M. @ Touko. 17 2010,22:03) kirjoitti
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Ei silti saisi kyllä kahva mennä tuppeen asti, oli palat mitä tahansa. Uskoisin ilman olevan syyllinen.
Hauskaa puuhastelua jarrujen kanssa! *
-H-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
jarru pohjaan, ilmausruuviauki, ilmausruuvi kiinni, löysää jarru ja taas jarru pohjaan.. luulisi auttavan jos ei ole vuotoja järjestelmässä.. neuvoin kuin vastaalkajaa kun en tiedä kokemuksiasi/taitojasi pyörän huoltamisesta(Suzu-ukko @ Touko. 17 2010,21:57) kirjoitti
![]()
Yamaha FZ6-S
Eipä joo oo koskaan tullut 2 pyöräsen jarruja ropattua mutta auton useamminkin joten eiköhän tuosta selvitä(maikkoli @ Touko. 17 2010,22:19) kirjoitti
![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Moi!
Sama mopo siis mulla, etujarrukahva ei painaudu puoltaväliä alemmas ja jarrutusteho on älyttömän hyvä.
Avokin mopossa oli sama vika kun sulla, uudet palat sun muuta. Oli jarrunesteiden vaihdon yhteydessä jättänyt ilmaa jarrusäiliön lähellä olevaan t-liitin kohtaan ja otin vielä palatkin pois ja laitoin takaisin niin jo alkoi jarru löytymäänVoi olla että saat ilmata alakautta jos ei muuten toimi.
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Eli selvennykseksi vielä, ei auttanut pelkästään ilmausruuvin aukominen![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Jees eiköhä jatketa tätä stooria oikeessa topicissa *(tkard @ Touko. 18 2010,09:58) kirjoitti
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
A-korttia suorittaville tiedoksi. Ajovarma Oy K1-katsatukset jne aloittaa lakon 1.6.2010 Koskien etelän ja pohjoisen isoja kaupunkeja. Sekä muu Suomi seuraa viikkoa myöhemmin perästä. Eli ajotutkintoja/teoriakokeita ei pysty suorittamaan tuon jälkeen ennen lakon loppumista missään.
-Hannes
Tämä lakkovaroitus on mennyt multa kokonaan ohi, kiitos tiedosta. Täytynee pitää toivoa yllä että sopu löytyy eikä ainakaan koko maan kattavaan lakkoon olisi tarvetta.
Ekat teoriatunnit takana, ja kovinpa vähän niissä uutta tietoa oli - myöskään kirjassa; vastaohjaustekniikkaa ja muita ajotekniikkaan liittyviä juttuja toki mielenkiinnolla seurasin, mutta nekin ovat asioita jotka aukevat vasta siinä ajossa. Teoriakokeiden kysymykset luin läpi ja ne oli kyllä aika perushuttua. Joten tunteja ootellen.
Tänään omaa ajoa harjotteluradalla 1.5h pelkästään hidasajolla, kytkin parka. Täytyy sanoa et vaikeesti customi kyllä kääntyi tiukasti haarukka ääriasennossa. En meinannu saada palautettua millään, niin raskas ja väliin tahto keikkuu ja piti jalalla ottaa tukea. Ensiyritysten jälkeen meinas usko loppua, mutta kyllä lopulta sit kasia menin koipia raahaamatta, vaikkakin vielä oli väliin korjausliikkeitä ja liian laajaa jos menin tiukemmin pujotellen. Saa nähdä miten paljo helpompi on autokoulun ER-5 koittaa...vai ottaako täs oikeasti ohrakyrsä vielä.
![]()