Sivu: 5 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 390:sta
  1. #121
    Eilen oli ekat käsittelyharjoitukset. Harjoittelin hidasajoa ja pujottelua. Vasemmalle kääntymiset hitaassa vauhdissa onnistuivat, mutta oikealle oli tosi vaikea kääntyä.

    Mikä neuvoksi, että oikealle kääntyminen onnistuisi? Ei kukaan ole seppä syntyessään eli tietysti harjoittelua vaatii, mutta alkoi jo turhauttaa eilen, kun oli niin vaikeaa...
  2. #122
    Vastustaako sulla käsien asento niinkuin mulla?
    Mulla ainakin helpotti kun otin ihan erilaisen otteen kaasukahvasta kun kääntää hitaasti oikealle.. Ranne ei ilmeisesti antanut myöten ja jännitin kädet liiaksi jolloin sarvet ei käänny riittävästi.



    "On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
    * * * *
    Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
    Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
  3. #123
    Lainaa (Veicco @ Touko. 04 2010,06:20) kirjoitti
    Tarviinko nyt siis uudet passikuvat ja lääkärintodistuksen, kun
    B -kortissa lukee kohdassa:

    4a. myönnetty 2004 ja kohdassa
    10. myönnetty 1998

    A -kortin lisäys siis B-korttiin ja ajokorttilupaa varten.
    Passikuvat tarvii uudet ja lääkärintodistuksen myös, jos edellinen on yli 10 vuotta vanha. Eli tarvitset, itsellenikin oli hommattava ja rahastustahan se on
    --------------------------------------
    Miehellä Honda CBR1100 XX -97
    Itsellä oli, Honda CBF 600 -09, mutta kortti jäi haaveeksi oikeelle kääntymisen kanssa. Jossain vaiheessa sitten ;)
  4. #124
    Teoriat läpi ilman virheitä , tosin helpothan ne ovatkin.

    Tuo oikeelle kääntyminen on minunkin ongelma ja odotan kuin kuuta nousevaa että tää flunssa menee ohi ja pääsee omalla pyörällä harjoittelemaan .

    Tsemppiä kaikille oikealle kääntymisen hankaluudesta kärsiville!
    --------------------------------------
    Miehellä Honda CBR1100 XX -97
    Itsellä oli, Honda CBF 600 -09, mutta kortti jäi haaveeksi oikeelle kääntymisen kanssa. Jossain vaiheessa sitten ;)
  5. #125
    En tiedä onko se käsien asennosta kiinni. Taitaa olla kiinni siitä, että olen oikeakätinen. Luistimillakin osaan sirklata hyvin vasemmalle, mutta en oikealle... On se kummallista. Eikä ole muuta mahdollisuutta treenata kuin nuo ajotunnit. *
  6. #126
    Lainaa (Spica @ Touko. 04 2010,14:36) kirjoitti
    En tiedä onko se käsien asennosta kiinni. Taitaa olla kiinni siitä, että olen oikeakätinen. Luistimillakin osaan sirklata hyvin vasemmalle, mutta en oikealle... On se kummallista. Eikä ole muuta mahdollisuutta treenata kuin nuo ajotunnit. *
    Ei tuohon nyt muuta vinkkiä voi antaa kuin se katse, katse ja vielä katse. Melkein pitää katsoa olan yli niin silloin se pyörä kääntyy. Kyllä se siitä!
    Honda VFR 800 -06
  7. #127
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Puolet olis kai ajotunneista käyty, vähän ajeltu siellä sun täällä, pujottelu vaikuttaa kohtuu helpolta, mutta helposti siinä sitten vaan mokaakin (jalka maahan). Portteja tänään kokeiltiin ja jeesus että se vaikutti pelottavalta tuosta kolmenkympin nopeudesta! Tuntuu kylä että pyörä menee nurin siinä "heilautuksessa", tarttee vissiin oppia vähän luottamaan siihen eturenkaaseen ja lähteä taittamaan pyörää mahdollisimman heti ekan portin edessä, niin se varmaan osuu paremmin se eka käännös tokalle portille niin saa vielä pidettyä sen kolmekymppiä vauhtiakin ja taitettua takaisin vikalle portille.

    En tierä morjenstiko joku perkeleen vaarallisen näköinen mustanpuhuva motoristilurjus mulle pyynikintorin kohdalla vastaan tullessa, oli meinaan tällä noviisilla täys työ havainnoida kaikkea mahdollista siinä leppisassa kello viiden "ruuhkassa", voi olla että sivusilmällä näin jonkun heilahduksen. Jännää touhua tää!
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #128
    Ei kannata hätkähtää jos pujottelussa jalka lipsahtaa asfalttiin. Itselläni näin kävi, mutta joko tarkkailija ei huomannut, tai sitten antoi mennä läpi sormien kun se muuten meni ihan hyvin... En jäänyt kyselemään
    Buell XB12Ss
  9. #129
    Eihän tästä kortin ajamisesta tule mitään. Perjantaina olisi inssirata harkat ja juu vettä taas ja reilusti luvassa
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  10. #130
    Lainaa (Spica @ Touko. 04 2010,11:10) kirjoitti
    Eilen oli ekat käsittelyharjoitukset. Harjoittelin hidasajoa ja pujottelua. Vasemmalle kääntymiset hitaassa vauhdissa onnistuivat, mutta oikealle oli tosi vaikea kääntyä.

    Mikä neuvoksi, että oikealle kääntyminen onnistuisi? Ei kukaan ole seppä syntyessään eli tietysti harjoittelua vaatii, mutta alkoi jo turhauttaa eilen, kun oli niin vaikeaa...
    Tämä tuntuu olevan yleistä, itsellänikin oli ensimmäisellä käsittelytunnilla suuria vaikeuksia tuossa pujottelun viimeisessä käännöksessä oikealla. Joku hankaluus siinä on oikeakätiselle kun vasen käsi on ulommaisena... tai jotain. Tuskastuttavan vaikeaa oli, kerran pyörä jopa sammui kun vääntö loppui tanko linkussa. Meinasipa vielä kaatuakin, vimmalla sain kuitenkin taisteltua sen pystyyn *

    Seuraavan kerran ajoin pujottelun vasta inssissä kun loput ajotunnit kuluivat tien päällä. Ja silloin tuo sujuikin ongelmitta, eli pyörällä ajaminen liikenteessä helpotti myös käsittelyradalla toimimista.

    Paras tapa noissa hitaissa käännöksissä lienee se että antaa kaasua mieluummin liikaa kuin liian vähän. Kytkimellä ja takajarrua laahaamalla sitten otetaan liiat vauhdit pois. Tuntuu aluksi hankalalta kun pitää montaa asiaa tehdä kerralla, mutta pitemmän päälle kätevä tapa. Suunnilleen noin teen vielä nykyäänkin hitaat pyörittelyt, jos tarvetta on.
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  11. #131
    Vasemmalle ei taho mulla onnistua ja oikeakätinen. oikealle taittuu nätisti. Hankalinta on musta se hidas ajo suoraan voi vee että se tuottaa ongelmia ja taidankin tietää mistä se johtuu ja vika on tuolla olkapäissä ne niin jännittyneet että huhhuh.



    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  12. #132
    Jatkan vielä sen verran että eilen oli mutkatie ajoa liikenteen seassa ja ihmettelin kun opettaja vain kerto että mistä risteyksestä minnekkin. No sehä selivisi mistä se johtui. Opettajan sanat oli ajon päätteeksi että "liikenteessä teet oikein mutta inssirata tulee tuottaan sulle ongelman" jippii perkele *
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  13. #133
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Käsittelykokeen salathan on selvillä, mutta millainen on se itse inssiajo, missä Tampereella esimerkiksi ajetaan.. Hervannasta jonnekin... B korttia kun korortetaan AB kortiksi niin 25 minsaa on ajon aika. Ekaa korttia kun ajaa niin se kai on 35 minsaa.

    Ittellä kun tulee autolla ajettua vaan muutamasatakilometriä vuodessa (maantiellä) ja B kortti ajettu maakunnassa, niin ei toi kaupunkipyörittely ole oikein automaattista meikällä. Eihän siinä nyt sinänsä mitään kummaa ole, tasa-arvoiset, kolmiot ja stopit, valot ja kaistat ja ykssuuntaiset nyt on peruskauraa, mutta vieraat nurkat ja vieraanlainen kulkupeli... Jännittää pekele!
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #134
    Tänään oli inssi ja läpi meni *
    Ex Honda VFR 750
    Suzuki Hayabusa 1300
  15. #135
    Kaupungissa ajamiseen pätee samat säännöt kuin maantiellä ja maakunnissakin.

    - Risteyksiin ryhmittäydytään oikein, vilkku ennen jarrua, pää kääntyy !

    - Kaistan vaihdossa vilkku, ja pää kääntyy!

    - Jalankulkijoille annetaan tilaa kun lähestyt suojatietä

    - Nopeusrajoitukset inssiä ajettaessa ovat ehdoton maksiminopeus, tarpeeksi työstään tarkka inssi varmasti rokottaa tästä. Liiallinen alinopeus ei ole myöskään hyvästä

    - Kaistoilla ei pujoitella, kaistalta toiselle tai oman ajokaistan laidasta laitaan. Varminta inssissä on ajaa keskellä omaa ajokaistaa.

    - Korostettu muiden huomioiminen ja varovaisuus ovat varma tie inssin sydämeen


    Lievä jännitys on tervettä, pieni adrenaliini veressä voi helpottaa suoritusta. Minulla oli ennen A-inssiä pohjalla 3 vuotta B-ajoa, puoli vuotta C-ajoa ammattiliikenteessä ja 2 pyöräisiä moottoroituja ajoneuvoja oli jo aiemmin ollut, silti jännitin.

    Käsittelykokeesta sen verran että minun kohdalla autokoulu teki palveluksen, harjoittelussa käytetty rata/alue oli huomattavasti pienempi kuin inssissä. Käsittelykokeessa tuntui että ajaa lentokentällä, ero pienissä mittamuutoksissa oli suuri.
    I'm Rick James, Bitch.

    Kawasaki Gpz750 vm. 1984
  16. #136
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Juu, hyviä vinkkejä ja ..itsestäänselvyyksiäkin, mutta se on musta tärkeää että jaksaa kertailla itsellekin ne itsestäänselvyydet; pikku juttuja opetella, mutta isoja juttuja jos vaikka risteyksessä aikaa jää vähän vähemmän vaikka näyttävän vartalonmyötäisen kesämekon takia.

    Tässä kohtaa esim. (suojateitä, kevyenliikenteen väylä, kielletty ajosuunta, kolmio, ajoneuvolla ajo kielletty ja yksisuuntainen ajosuunta) saattaa kokematonta hämätä mm. ajoneuvolla ajo kielletty -merkki jos sieltä puskeekin ihan luvallisesti joku autolla vastaan. Aivot kun sanoo itseä koskien "että ei saa ajaa tuonne" ja sitten kun sieltä joku ajaakin risteykseen niin äkkiä saattaa kokemattomalla tulla ns. järkijumi, kun vielä tietää inssisedän kyyläävän takana.



    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  17. #137
    Inssisetä kertoo radiopuhelimella korvaasi minne haluaa sinun menevän, jos inssi käskee ajamaan vastoin liikennemerkkiä niin silloin pysähdyt ja pyydät sedältä lisäselvitystä ajo-ohjeeseen.

    Edit: Lisäkyltti "Pihoihin ajo sallittu," oikealle kääntyminen kielletty, vasemmalle ainoa mahdollisuus mennä. Eli väistät jalankulkijoita ja suoraan kohti tulevia. Oikealta yksisuuntaiselta tulevilla kolmiot.



    I'm Rick James, Bitch.

    Kawasaki Gpz750 vm. 1984
  18. #138
    Lainaa (graher @ Touko. 06 2010,13:05) kirjoitti
    Tänään oli inssi ja läpi meni *
    Onnittelut , saisinpa minäkin pian pomppia noin innoissani!
    --------------------------------------
    Miehellä Honda CBR1100 XX -97
    Itsellä oli, Honda CBF 600 -09, mutta kortti jäi haaveeksi oikeelle kääntymisen kanssa. Jossain vaiheessa sitten ;)
  19. #139
    Kiitos Prestige hyvistä vinekistä.

    Tänään ilmestyneessä MP Maailma -lehdessä oli käsittelykokeesta juttua jossa 9 motoristia (jo pitkään ajaneita) kokeili käsittelykokeita. Viisi selvisi läpi kokeesta, että ei se niin helppoa ole. Tosin yksi veti 400 kiloisella Gold Wingillä pujotteluradan tosi hyvin läpi, siinä on taitoa .

    Mutta eipä tässä, täytyy lähteä tuonne konttorin pihalle pujotteleen kun flunssakin antoi periksi.
    --------------------------------------
    Miehellä Honda CBR1100 XX -97
    Itsellä oli, Honda CBF 600 -09, mutta kortti jäi haaveeksi oikeelle kääntymisen kanssa. Jossain vaiheessa sitten ;)
  20. #140
    Lainaa (Metami @ Touko. 06 2010,17:41) kirjoitti
    Mutta eipä tässä, täytyy lähteä tuonne konttorin pihalle pujotteleen kun flunssakin antoi periksi.
    Pakko tarttua tuohon kohtaan viestiäsi.

    Täällä Turussa pääkatsastusaseman pihalla ei ainakaan tietääkseni saa mennä harjoittelemaan enää ilta-aikaan itsenäisesti, ajoväylälle on tullut portti. Juttelin asiasta viime syksynä parin pihalla seisseen opettajan kanssa ja tiesivät kertoa, että naapurustosta on tullut valituksia kuorma-autojen häiritsevistä peruutussummereista iltaisin ja sen vuoksi on löyty kielto konttorin pihan käytölle palveluaikojen ulkopuolella.

    Totaalisen

    Olisin silloin syksyllä mielelläni käynyt harjoittelemassa ennen inssiä ja nyt mennyt palauttamaan tuntumaa, mutta eipä onnistu. Onko Turussa jossain muualla tuollaista valmista rataa, jossa voisi käydä terästämässä taitoja?
    Mopoton
  21. #141
    muutamia vuosia sitten hinna oulussa ~600e. hinnat taisi pompsahtaa seuraavana vuonna lakimuutoksen vuoksi. ruukissa kortin sai pari sataa euroa edukkaammin, mutta siinä koulussa ei ajotaitoa opetettu. muutama kurssikaveri oli vielä varsin tyytymätön palvelutasoon.

    oma inssi meinas mennä poskelleen, kun en huomannut yhden pikkutien nopeusrajoitusta niin piti körötellä 50km/h. eipä se inssisetä sen kummempia moittinut vaikka ajoin reilusti alinopeutta, oikea rajoitus oli 60 tai 70. autolla tuo pään kääntö on haaste niin piti skarpata sillä alueella. prätkäkortin inssistä sain erikoismaininnan asiasta, kun taas autokorttia ajaessa taisi tulla kaksi viivaa lomakkeeseen.
    Triumph TT600 -00
  22. #142
    Lainaa (Trapezoid @ Touko. 06 2010,18:37) kirjoitti
    Lainaa (Metami @ Touko. 06 2010,17:41) kirjoitti
    Mutta eipä tässä, täytyy lähteä tuonne konttorin pihalle pujotteleen kun flunssakin antoi periksi.
    Pakko tarttua tuohon kohtaan viestiäsi.

    Täällä Turussa pääkatsastusaseman pihalla ei ainakaan tietääkseni saa mennä harjoittelemaan enää ilta-aikaan itsenäisesti, ajoväylälle on tullut portti. Juttelin asiasta viime syksynä parin pihalla seisseen opettajan kanssa ja tiesivät kertoa, että naapurustosta on tullut valituksia kuorma-autojen häiritsevistä peruutussummereista iltaisin ja sen vuoksi on löyty kielto konttorin pihan käytölle palveluaikojen ulkopuolella.

    Totaalisen
    No joo aika paska homma. Eihän täälläkään ole mitään ratoja valmiina tuossa konttorin pihassa, mutta saa siinä vähän tuntumaa ja on siinä maalattu huonosti keilojen paikat.

    Käytiin sitten kyllä autokoulun radallakin harjottelemassa, pari tuntia pyöriteltiin ja kyllä se nyt alkaa vähitellen kääntymään. Vielä hiottavaa on hartioiden jännityksessä ja pään kääntämisessä. Ajoin vain ympyrää oikealla ja käänsin pään niin että kypärän leuka oli oikeessa olassa ja sitten vaan tasasta vetoa päälle. Tulee se kortti vielä toukokuussa , uskoisin.
    --------------------------------------
    Miehellä Honda CBR1100 XX -97
    Itsellä oli, Honda CBF 600 -09, mutta kortti jäi haaveeksi oikeelle kääntymisen kanssa. Jossain vaiheessa sitten ;)
  23. #143
    Tässä kun seurailee keskustelua,niin muistuu mieleen omat ajatukset ennen käsittelyä ja inssiä...ja ajatukset suoritusten aikana.

    Itse harrastuksen suhteen vielä kovin noviisi,sillä suoritin kortin viime vuoden lopulla lokakuussa...joten kyllähän nuo muistot aika freesinä mielessä pitääkin siis olla.
    *
    Ja kokemus kaksipyöräisistä moottoroiduista ainoastaan junnuna mopolla.

    Mutta totta kai jännitti niin pirusti!!Pujottelu tuntui jotensakin ylitsepääsemättömän hankalalta vielä ennen viimeisiä harjoituksia. Käytin liikaa energiaa kaasun ja kytkimen kanssa pelleilyyn...kunnes yhtäkkiä hokasin tulla hidasajoa jo hyvissä ajoin ennen ekaa porttia.Rauhallisesti koko matka katse suunnattuna kohti menosuuntaa. Tarvittavat liikkeet kytkimellä RAUHALLISESTI ja avot!!

    Itse käsittelykokeen ja inssin suoritin kaatosateessa (kiitos lokakuun), mutta kaikki meni hienosti ja olo oli kuin uitetulla mutta onnellisella koiralla.

    Mutta se jännitys kuuluu asiaan ja ilman sitä tuskin itsestään saa kaikkea irti. Pitää vaan luottaa itseensä ja pyörään,niin hyvä tulee.

    Tsemppiä vaan kaikille korttia ajaville ja nähdään liikenteessä!
    Yamaha R6 -08
  24. #144
    Pikku vinkki pujotteluun... Ei se ole se hitausajokoe... hieman lisää vauhtia niin pujottelu on helpompaa... ;)



    nimim. viimesyksynä Be -> ABe


    PS. teoriassa vain ne 10 kysymystä, vaikka B:n suorittamisesta oli kulunut pikkasen reilu 14vuotta...



    Honda Fireblade HRC 2012
  25. #145
    Lainaa (THuhtamäki @ Touko. 07 2010,02:19) kirjoitti
    PS. teoriassa vain ne 10 kysymystä
    Oliko pahoja kompakysymyksiä?

    Itse joudun odottelemaan 1-2 viikkoa Poliisin ajokorttilupaa, niin pääsen teoriakokeeseen ja ajotunneille.
  26. #146
    Lainaa (Veicco @ Touko. 07 2010,06:03) kirjoitti
    Lainaa (THuhtamäki @ Touko. 07 2010,02:19) kirjoitti
    PS. teoriassa vain ne 10 kysymystä
    Oliko pahoja kompakysymyksiä?

    Itse joudun odottelemaan 1-2 viikkoa Poliisin ajokorttilupaa, niin pääsen teoriakokeeseen ja ajotunneille.
    Kysymykset on todella typeriä eli 100 varmasti menee läpi.

    Kysymykset on tyyliin Miksi on hyvä pitää visiiri kiinni ajaessa? A koska maito on kallista B näytät hyvältä C ettei ötökkä silmään mene?
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  27. #147
    Lainaa (Suzu-ukko @ Touko. 07 2010,06:05) kirjoitti
    Lainaa (Veicco @ Touko. 07 2010,06:03) kirjoitti
    Lainaa (THuhtamäki @ Touko. 07 2010,02:19) kirjoitti
    PS. teoriassa vain ne 10 kysymystä
    Oliko pahoja kompakysymyksiä?

    Itse joudun odottelemaan 1-2 viikkoa Poliisin ajokorttilupaa, niin pääsen teoriakokeeseen ja ajotunneille.
    Kysymykset on todella typeriä eli 100 varmasti menee läpi.

    Kysymykset on tyyliin Miksi on hyvä pitää visiiri kiinni ajaessa? A koska maito on kallista B näytät hyvältä C ettei ötökkä silmään mene?
    Juu tosi simppeleitä oli, jopa blondille .
    --------------------------------------
    Miehellä Honda CBR1100 XX -97
    Itsellä oli, Honda CBF 600 -09, mutta kortti jäi haaveeksi oikeelle kääntymisen kanssa. Jossain vaiheessa sitten ;)
  28. #148
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Black Panther @ Touko. 07 2010,00:41) kirjoitti
    Pitää vaan luottaa itseensä ja pyörään,niin hyvä tulee.
    Mulla tulee tässä kun puolet ajosta ajettu, sellainen olo että pitäis päästä "leikkimään" tolla pyörällä, tarkoitan semmosta jarruttelua etunen lukkoon asti, kurvauttelua, kääntelyä, kiihdyttelyä, ehkä pientä suditteluakin takasella. Sais samperi semmosen tunnun siihen että mitä se pyörä suostuu tekemään ja millä ehdoin! Tällä hetkelä kun se on vielä semmosta irrallista metallimassaa kumien päällä. Pikkupoikana kun maalla vedettiin mopoilla niin ties minkä mutkan mopo kestää vetää täysillä ja mistä pääsee vielä pienessä kahvasladissa ja mistä ei. Mitä tapahtuu tommosessa töyssyssä jne. Kyllähän se tässä tietysti paraneekin koko ajan kun vaikka justiin tota pujottelua vedetään.

    Portteja kanssa vasta kerran kokeiltu ja vieläkin tuntuu "kauhun" fiilikset, ja se vaan kertoo siitä että ei ole mitään osaamista pyörän pidon ja kääntämisen suhteen. Pito tuskin tossa kumminkaan loppuu. Ilman tietoista vastaohjaamista se ei oikein kyllä vaikuttanut kääntyvän. Mietin sitäkin tossa portit-tehtävässä, että kun mulla massaa on ajovehkeiden kanssa varmaan sellaiset 110 kiloa, niin varmaan helpommin se heilahtaa jos on sirompi kaveri kahvoissa. En tiä. Rohkeutta ja järjen ääntä, niin sillä se varmaan menee..
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  29. #149
    Lainaa (shyhander @ Touko. 07 2010,08:41) kirjoitti
    Lainaa (Black Panther @ Touko. 07 2010,00:41) kirjoitti
    Pitää vaan luottaa itseensä ja pyörään,niin hyvä tulee.
    Mulla tulee tässä kun puolet ajosta ajettu, sellainen olo että pitäis päästä "leikkimään" tolla pyörällä, tarkoitan semmosta jarruttelua etunen lukkoon asti, kurvauttelua, kääntelyä, kiihdyttelyä, ehkä pientä suditteluakin takasella. Sais samperi semmosen tunnun siihen että mitä se pyörä suostuu tekemään ja millä ehdoin! Tällä hetkelä kun se on vielä semmosta irrallista metallimassaa kumien päällä. Pikkupoikana kun maalla vedettiin mopoilla niin ties minkä mutkan mopo kestää vetää täysillä ja mistä pääsee vielä pienessä kahvasladissa ja mistä ei. Mitä tapahtuu tommosessa töyssyssä jne. Kyllähän se tässä tietysti paraneekin koko ajan kun vaikka justiin tota pujottelua vedetään.

    Portteja kanssa vasta kerran kokeiltu ja vieläkin tuntuu "kauhun" fiilikset, ja se vaan kertoo siitä että ei ole mitään osaamista pyörän pidon ja kääntämisen suhteen. Pito tuskin tossa kumminkaan loppuu. Ilman tietoista vastaohjaamista se ei oikein kyllä vaikuttanut kääntyvän. Mietin sitäkin tossa portit-tehtävässä, että kun mulla massaa on ajovehkeiden kanssa varmaan sellaiset 110 kiloa, niin varmaan helpommin se heilahtaa jos on sirompi kaveri kahvoissa. En tiä. Rohkeutta ja järjen ääntä, niin sillä se varmaan menee.. *
    Käsittelyssä pyörään ei hirveästi tarvi luottaa muuten kuin jarrutuksessa ja väistössä. Ja väistö varmasti onnistuu paremmin tai ainakin rivakammin jos on sitä massaa millä repassa Tärkeämpää on että tiedostat tilantarpeen ja pyörän rajat siinä miten se pysyy pystyssä hitaassa ajossa. Väistö tehdään niin hiljaisella nopeudella että en usko pidon menettämiseen, yleensä alusta millä ko. harjoittelu ja koe suoritetaan on aika puhdasta.

    Oman pyörän rajoja ehtii ja kannatteekin kokeilla kun kortti on taskussa.
    I'm Rick James, Bitch.

    Kawasaki Gpz750 vm. 1984
  30.  
  31. #150
    Mulla kans kortin ajaminen vaiheessa vielä pari ajokertaa suoritettu jo ja on ollu pujottelua kääntymistä ja jarruttelua.

    Ens kerralla sais ajaa jos liikenteessä opettajan perässä ja sit vielä jarruttelua ja sit vissiin tuo "vastaohjaus"/"väistö" se mua pelottaa ehkä eniten. Kokoajan miettii et mitä jos sen kippaa siinä tai tekee liian nopeen liikkeen, jotenki mun järki ei anna näin autoilijana periksi että käännetään päin vastaseen suuntaan mihin halutaan?!?!? auto takana siis kohta 6 vuotta ja monttiksella ja mopolla on tullut veivattua mutta ei noilla isommilla muutakuin ny emännän 600cc:llä vähän.

    Et jos te kokeneemmat osaisitte jotain hyviä käytännön vinkkejä heittää ne keskiviikon ajotunneille niin olisin kiitollinen toivottavasti olis kortti taskussa kesäkuun alussa
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
Sivu: 5 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen