Sivu: 13 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213
Tulokset 361:stä 390:een 390:sta
  1. #361
    Huomenna sitten suuri päivä edessä kun käsittely ja inssi iltapäivällä. Saa nähdä millaisessa ukkoskuurossa tuokin ajellaan. No maanantain toiseksi viimeisellä ajotunnilla huristeltiin liikenteessä suurinosa ajasta ja käytiin nopeasti käsittelyjä harjoittelemassa. Kaikki meni läpi joko ekalla tai toisella yrittämällä. * Huomenna onneksi vielä yksi ajotunti aikaa hioa varmuutta noihin, niin ei tarttis oljenkorsia käyttää. Liikenneosuus menee kaiketi hyvin, kun vain muistaa nuo tietyt pikkutarkat asiat.
    No palaillaan tänne huomenillalla toivottavasti iloisissa fiiliksissä.
    Honda CBR 600F4 -06
  2. #362
    Oli käsittely ja inssi n. 3h sitten. Kirkkaasti meni läpi

    Kyllähän sen tiesi että se menee helposti kun ei mitään ongelmia ollut harjoitteluissa koskaan. Mutta on se kumma kun oli itse suorituksen aika niin alkoi pirusti jännittämään Noh hermot piti ja ekojen metrien jälkeen jännitys lähti pois.

    Seuraavaksi motskarikauppaan!
    Kawasaki Z750 -07
  3. #363
    Lainaa (arzca @ Heinä. 14 2010,16:52) kirjoitti
    Oli käsittely ja inssi n. 3h sitten. Kirkkaasti meni läpi *

    Kyllähän sen tiesi että se menee helposti kun ei mitään ongelmia ollut harjoitteluissa koskaan. Mutta on se kumma kun oli itse suorituksen aika niin alkoi pirusti jännittämään Noh hermot piti ja ekojen metrien jälkeen jännitys lähti pois.

    Seuraavaksi motskarikauppaan!
    Onneksi olkohon.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  4. #364
    Käsittely ja inssi läpi. Loistava fiilis. *
    Onneksi oli tuo ajotunti ennen inssiä, niin tuli munittua kaikki mahdolliset jo siinä, niin pystyi ajamaan inssin sitten suht virheettömästi. Pari kohtaa jäi mieleen missä olisi varmaan voinut tehdä toisinkin, mutta onneksi eivät sitten kostautuneet.
    Käsittelyssä ainoastaan hidasajo tuotti ongelmia ja sekin varmasti meni jännityksen piikkiin. Ensimmäinen yritys meni perseelleen kun heti alussa vauhti tössäsi täysin, pyörä rajan yli ja jalka maahan. No toiseen kertaan kunnon keskittyminen ja kirkkaasti läpi. Pujottelukin meni kerralla läpi. *
    Käsittelyradalle ajaessa vastaantullut motoristi nosti kättä ja se lämmitti mieltä.
    Onneksi meni heti kerralla läpi eikä tullut sössittyä. Upea fiilis tällä hetkellä ja varmaan huomenna tajuaa vasta mitä tuli tehtyä.
    Nyt vain puuttuvat varusteet ostamaan ja myös pyöräkaupoille. Tästä se vasta alkaa ja rahaa palaa.
    Ja onnittelut arzcalle! *



    Honda CBR 600F4 -06
  5. #365
    Edit. Tuplapostaus



    Honda CBR 600F4 -06
  6. #366
    Onnittelut kortin saaneille ja turvallisia kilometrejä. Itellä tulee turhan niukasti vielä kilometrejä ku ei raaski kovin kauas lähtiä ku ketjut vähän kulahtaneet, mutta eiköhän se siitä ens kuussa ku saa heitettyä uuden ketjupaketin alle. Nyt pyöritän tässä lähietäisyydellä mutkaa..
    Yamaha XJR 1300 -05
    Entinen: Honda CBR 600f -99
    Don't drive faster than your guardian angel can fly.
  7. #367
    Clutter, Kiitos! Kuten myös!
    Kawasaki Z750 -07
  8. #368
    Onnittelut uusille kortillisille.

    Mie ehin taas jo astetta pidemmälle Nyt on sitten mopo jo käytetty kyljellään. Jos jotain opin niin ei kannata kääntää juurikaan samalla ko pysähtyy. Totta se tuntuu olevan että tuo mopo tosiaan menee kyljelleen ko se niin päättää Ei auttanu vaikka kuinka piätti

    No naarmuja tuli etujarrukahvaan, tangonpainoon ja pariin muoviin moottorin lähellä. Katteet selvisi säikähdyksellä. Olis pitäny ehtiä työntää ittensä väliin No kaatumatapit hankintaan ja melkein ajoissa
    Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.
  9. #369
    Lainaa (Poikanen @ Heinä. 15 2010,08:53) kirjoitti
    Onnittelut uusille kortillisille.

    Mie ehin taas jo astetta pidemmälle Nyt on sitten mopo jo käytetty kyljellään. Jos jotain opin niin ei kannata kääntää juurikaan samalla ko pysähtyy. Totta se tuntuu olevan että tuo mopo tosiaan menee kyljelleen ko se niin päättää Ei auttanu vaikka kuinka piätti

    No naarmuja tuli etujarrukahvaan, tangonpainoon ja pariin muoviin moottorin lähellä. Katteet selvisi säikähdyksellä. Olis pitäny ehtiä työntää ittensä väliin No kaatumatapit hankintaan ja melkein ajoissa
    Kaks kertaa meinannu kipata itelläki pyörän ku on pysäyttäny etujarrulla kotipihalle ja ratti ollu vielä vinossa. Jollain ilveellä mie olen sen vielä pystyssä pitäny. Kyllä se joku päivä kippaa tietenki. Kaatumarautoja oon kans aatellu mutta tuohon ei oikeen saa ku sellaset tapit ja ajatus niistä ei lämmitä, ne on mun tuurilla tod näk pohkeesta läpi ku kaadun.
    Yamaha XJR 1300 -05
    Entinen: Honda CBR 600f -99
    Don't drive faster than your guardian angel can fly.
  10. #370
    Täälläkin suunnalla vihdoista viimein päästiin inssistä läpi. Toukokuussa ekan kerran tuli yritettyä ja kesäkuu kärvisteltyä lakon takia ja nyt heinäkuun alussa piti käydä kerran toheloimassa inssissä ylinopeutta vielä, mutta nyt on läpi! *

    Pyöräksi tuli hommailtua 04-vuosimallin Triumphin Speed Four, tästähän sä opettelu sitten vasta alkaa.



    Triumph Speed Four -04
  11. #371
    Lainaa (zaux @ Heinä. 15 2010,15:29) kirjoitti
    ..Pyöräksi tuli hommailtua 04-vuosimallin Triumphin Speed Four..
    Heh, tuommosta mieki kattelin kovasti Päädyin kuitenki kawasaki Z750:seen ko sopiva sattu kohdalle. Hienoin olis ollu street triple, mutta valitettavasti siihen ei ihan budjetti venyny.
    Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.
  12. #372
    Nyt on vajaa 400 km takana ja on hienoa! Kyllä moottoripyörällä ajaminen on mukavaa, se on todellakin ajamista eikä vaan istumista niin kuin kotilolla ajaminen. Vielä kun löytäisi sellaisen mukavan mutkapätkän täältä lähistöltä, missä voisi harjoitella vastaohjausta, niin hyvä olisi. Turvallisia kilometrejä kaikille! *
  13. #373
    Hep! Kortti juhannusviikolla, pyörä (Z750) heinäkuun alussa ja muun lomailun ohessa keritty ajamaan noin 1500 km. Käsittelykoe oli loppujen lopuksi helppo koska pujottelurata tuntui kasvavan 50% siihen mitä oli hinkattu autokoulussa ja mitään tutkaa ei ollut käytössä muissa testeissä. Inssi olikin sitten vaan naatiskelua

    Kyllä on aivan mahtavaa hommaa *
    <p>Kawasaki ZZR 1400 - 2013</p><p>Kawasaki Z750 - 2010</p>
  14. #374
    Lainaa (Poikanen @ Heinä. 16 2010,10:30) kirjoitti
    Lainaa (zaux @ Heinä. 15 2010,15:29) kirjoitti
    ..Pyöräksi tuli hommailtua 04-vuosimallin Triumphin Speed Four..
    Heh, tuommosta mieki kattelin kovasti Päädyin kuitenki kawasaki Z750:seen ko sopiva sattu kohdalle. Hienoin olis ollu street triple, mutta valitettavasti siihen ei ihan budjetti venyny.
    Heh, ihan kuin mun ajatuksista. Street Tripleä kanssa kattelin, mutta budjetti jäi vajaaksi ja kalkkiviivoilla oli mullakin Z750 ja Speed four, täällä suunnalla vaan sattui vastaan tulemaan sopiva speed four

    Kilsoja on nyt takana jotain 600-700km välissä hauskaa kyllä on ollut! Varsinkin mutkapätkät tuolla pyörällä on ultimaattista nautintoa!
    Triumph Speed Four -04
  15. #375
    Menee vähän aiheen ohi, mutta kysytään viisaammilta kuitenkin.

    17-vee pojallani on piikkikortti. Nyt syksyllä minun on tarkoitus alkaa opettamaan häntä auton ajokorttiin. Kun hän tuon saa, niin saako siihen automaattisesti 25 kW mp-kortin ? Vai vaatiiko se jotain erillistä mp-käsittelykoetta tms. ?
    4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
    12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
  16. #376
    18-vuotiaana tarttee käydä sillä 40 euron maksulla hakemassa uus kortti ja se on automaattisesti välikortti silloin eli se 25kW. 20-vuotiaana ei tarvii ees hakea korttia, pollari näkee koneelta että on iso A kortti.
    Yamaha YZF-R1 -00
    Yamaha TZR 125 -90 (ex)
    Honda Monkey -95 (ex)
  17. #377
    Liityn korttia tänä kesänä suorittavien kerhoon. Homma on niin hyvällä mallilla että ajot on ajettu ja koetta odotellaan, h-hetki on ensi viikon keskiviikkona eli hieman reilun viikon kuluttua. Veikkaan että jos johonkin tyssää niin siihen pujottelutehtävään, vaikka kyllä sekin viimeisellä käsittelytunnilla jo alkoi sujua. Ehkä syytäkin...

    Omaa pyörää ei ole odottamassa ja tuskin tälle kesälle tuleekaan, pitää nyt katsella miten elämä heittelee ja toivoa että ensi kesänä pääsisi sitten oman pyörän puikkoihin.
    Yamaha YBR -> Yamaha XJ600N
  18. #378
    Lainaa (HelinäX @ Heinä. 15 2010,13:07) kirjoitti
    Kaks kertaa meinannu kipata itelläki pyörän ku on pysäyttäny etujarrulla kotipihalle ja ratti ollu vielä vinossa. Jollain ilveellä mie olen sen vielä pystyssä pitäny. Kyllä se joku päivä kippaa tietenki. Kaatumarautoja oon kans aatellu mutta tuohon ei oikeen saa ku sellaset tapit ja ajatus niistä ei lämmitä, ne on mun tuurilla tod näk pohkeesta läpi ku kaadun.
    Käytäs piruuttas kerran lappeellaan se mopedi niin alkaa ajatus kaatumatapeista tuntua ihan hyvältä

    Se kun on melkein väistämätöntä, että ennemmin tai myöhemmin se mopo menee nurin ja sitten se kaatumatattiloihin sijoitettu euro taitaa haukkua hintansa takaisin, ainakin jos lipat vedetään (lähes) paikoiltaan. Omaan vessaan oli eka omistaja moiset ruuvannut, ja kolmas omistaja sitten kokeili, että toimiiko ne. Ja toimihan ne; säästin yhden omavastuun verran kyhnyä.
    Husqvarna Vitpilen 401 -22
    ex-GSX-R 750 K6
    ex-SV1000S K5
  19. #379
    Liityimpä itekki nyt kortillisten joukkoon.

    Itellä ei missään vaiheessa ollut ongelmia pyörän käsittelyssä taikka liikenteessäkään, kun pyörillä on tullut ajettua teininä paljon maalla ja autolla nyt kaupungissa noin puolitusinaa vuotta.

    Ajon aikana tietenkin vesisade

    Kiitokset vielä Autokoulu Moottorille!
  20. #380
    Jee, lisää kortillisia liittyy seuraan! *

    Kävin lukemassa foorumia huhtikuusta saakka ja täytyy sanoa, että epäilin, että näinköhän saan korttia tänäkään vuonna, kun aina on tullut lykättyä. Ajattelin nyt sepustaa vähän tuleville inssikokelaille omista kokemuksista...

    Nyt sitten ilmoittauduin toukukuussa koulunpenkille ja istuin pakolliset 6 oppituntia räkänokkapiikkikorttilaisten kanssa. Itse olen mies jo 30 paremmalla puolella.

    Ekat ajotunnit tuntuivat uskomattoman vaikeilta, vaikka autoilua on takana 12 vuotta! Hyvä että liikkeelle pääsin. Jujuun pääsi kyllä aika mukavasti mukaan, kun ei pelännyt lisätä kaasua ja päästää kytkintä todella varovaisesti ylös. Seuraavilla tunneilla ajeltiin käsittelykokeita, ja voin rehellisesti sanoa, ettei yksikään niistä olisi mennyt ensimmäisellä läpi. Monet eivät vielä kymmenennelläkään, enkä pidä itseäni mitenkään motorisesti puutteellisena. En vain ollut ajanut moottoroidulla kaksipyöräisellä sitten 13-14 ikävuosien mopotestailujen.

    En todellakaan ollut itsevarma käsittelykokeista, kun tänään 2 kuukauden ajotauon jälkeen mentiin aamulla Tattarisuolle. Tunnin verran pyöritin pyörää ranteet ja sormet krampissa ennen koetta. Useimmat tehtävät eivät menneet ensimmäisellä läpi. Pujottelu ei sinne päinkään.

    No aika loppui ja oli käsittelykokeen ja inssin aika. Ei mitään, yritin olla hermostumatta. Hidasajo meni ok. Seuraavana pujottelu. Hoin itselle koko ajan "pää kylmänä, pää kylmänä!". Muuten meni hyvin mutta oikealle käännyttäessä alkoi vispata niin perkuleesti. Uusiksihan se meni, vaikkei jalka maassa käynytkään. Ajattelin jo että tähän se tyssäs. Uusintakierroksella annoin kaasua oikein urakalla ja luistatin kytkintä perusteellisesti. Trafin mies totesi, että no niin, nythän se meni asenteella

    Muut menivätkin sitten jo ensimmäisellä, vaikka jarrutus menikin parikymmentä senttiä pitkäksi.

    Inssiin kun lähdettiin niin yritin muistaa, mitä oli opetettu. Kääntele päätä pöllön tavoin risteyksissä. Aja paria kilometriä tunnissa hitaampaa. Muista ajolinjat käännyttäessä... ym...

    Vain yhdessä vasemmalle kääntyvässä risteyksessä mokasin, kun änkesin liian pieneen väliin. Hetken kävi jo mielessä, että siinäköhän se oli? No ajeltiin loppuun. Lahden motariakin mentiin jossain vaiheessa niin pitkälle, että epäilin päätyväni ties minne.

    Koe loppui ja inssi tokaisi heti, että miltäs vaikutti. Mainitsin risteyksestä, ja inssi oli samoilla linjoilla kanssani, mutta ei kuitenkaan pitänyt sitä hylkäyksen veroisena mokana. Eli kortti tupsahti taskuun

    Tsemiä kaikille, joilta meinaa usko ja vääntö ranteistä / sormista loppua! Pää kylmänä pystyy näköjään ihmeellisiin asioihin!

    Kiitos kaikille muille kirjoittaneille ja tukea jakaneille!



  21. #381
    Nokialla oli autokoulu otti 500e,(kevään hinta) mutta siihen lisäksi vielä ne koemaksut ja viranomaismaksu. Niin B pohjalla.



  22. #382
    Jea, tänään tuli kortti (ajolupa) taskuun. Enää pärrä puuttuu, mutta eiköhän sekin asia saada nopsaan korjattua.

    700€ + muut pakolliset kulut tuli hintaa Tampereella!
    Honda CBR600RR -03
  23. #383
    Mullakin tuore (27.8) kortti taskussa. * *Ajokamat olin käynyt ostamassa jo ennakkoon ja pyörän heti seuraavana päivänä. Ostosmatka oli pitkähkö, 410km, mutta käytiin samalla sukuloimassa. Kortin suorittamisessa ei mennyt kuin pari viikkoa. Osu aikataulut/työvuorot niin hyvin kohdalleen että sai ajettua tunnit ja suoritettua kokeet aika rivakasti. Hintaa tuli 690 eur + viranomaiskulut (+kuvat ja lääktod).
    BMW F650GS Twin
  24. #384
    Kortti tuli 30.8, hinta 750 €+viranomais- ja lääkärintodistus kulut. Pohjalla oli BE kortti.
    SV 1000N -05
  25. #385
    Tänään tulla tupsahti A-kortti B:n seuraksi. Käsittelykokeessa kaikki tehtävät menivät ekalla läpi, vaikka pujottelusta oli epävarma fiilis ennen koetta. Opettajan hyvät ohjeet katseen suuntaamisesta ja kropan hallinnasta auttoivat. Itsevarmuutta paransi myös tunnin mittainen käsittelyn harjoittelu ennen varsinaista käsittelykoetta. Hyvin sujuneesta inssistä takaisin ajaessa olo olikin jo

    Hintaa kortille tuli 808e + viranomaiskulut (Helsinki).
  26. #386
    Vähän myöhässä ollaan. Kortti tupsahti kouraan heinäkuun alussa, mopo kolme viikkoa sitä ennen. Taskukokoiselle ihan viisas vaihtoehto hommata mopo ajoissa, niin ehti R6 madallella sopivaksi ennen kortin taskuun saamista. Olisi voinut muuten olla niin kuume baanalle, ettei madalluksia ym. tutustelua olisi ehtinyt tehdä. *

    Edit: Nyt sitten ehtinyt ajella mukavasti. Jo kohta 4000km takana omalla pärrällä.



  27. #387
    Perjantai aamuna sain kortin suoritettua! Vajaa kuukausi kerkes olla B kortti vasta. Koko kortille hintaa ~2500€ + ajokamat ~1000€ + pyörä ~6000€.

    Nyt vaan
  28. #388
    Ystävä sai kortin alkukesästä ja ajoi yli 12,000km alkukaudessa... Ja ilman kolaria/ylinopussakkoja...
    KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
  29. #389
    Lainaa (roggo @ Syys. 12 2010,20:47) kirjoitti
    Perjantai aamuna sain kortin suoritettua! Vajaa kuukausi kerkes olla B kortti vasta. Koko kortille hintaa ~2500€ + ajokamat ~1000€ + pyörä ~6000€. *

    Nyt vaan *
    Kuulostaa toooosi halvalta,
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  30.  
  31. #390
    Lainaa (tkard @ Syys. 13 2010,08:56) kirjoitti
    Lainaa (roggo @ Syys. 12 2010,20:47) kirjoitti
    Perjantai aamuna sain kortin suoritettua! Vajaa kuukausi kerkes olla B kortti vasta. Koko kortille hintaa ~2500€ + ajokamat ~1000€ + pyörä ~6000€. *

    Nyt vaan *
    Kuulostaa toooosi halvalta, *
    Joo, ei tuo halpaa ole. Ja nainen sano kans että jos haluan sen kyytiini ni mun pitää ostaa sille kaikki kamat.
Sivu: 13 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213