Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 40:sta
  1. #1
    Mihinkähän perustuu huikea (198€ A-katsastus) hinta lappujen pläräyksestä ja runkonumeron tiirailusta?? ja varsinkin ku katsastus konttorit todella kitsaasti laittaa näkyville mitä mikäkin maksaa. tuli pikkusen puun takaa toi hinta..
    "ei tarvi hillitä ku hallittee" vai miten se oli
  2. #2
    mänttässäkö kävit? tarttis itekkin käyttää ens viikon aikana nimittäin...
    muute, kattoko valoista yms. e-hyväksynnät?
    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
  3. #3
    Keuruulla käväisin, eipä niitä pahemmin tiirailtu. ku pyörä kumminki ihan orkkis kuosissa..mäntässä oisin muuten käyny mutta niillä ei ollu aikoja tälle viikolle ja en sit malttanu oottaa, huomenna tullin suuntaan..
    "ei tarvi hillitä ku hallittee" vai miten se oli
  4. #4
    Joo, se on suoraan sanottuna ryöstöä nuo katsastushinnat nykyään. Tuolta voi katsella että missä saa halvalla katsastettua vehkeet.
    ...
  5. #5
    Hinta voi vaihdella aika paljon. Itse pari vuotta sitten tyrkytin autoa Suomen Autokatsastuksen konttorilla rekisteröintikatsastukseen ja hinnaksi kerrottiin tiskillä 210. En suostunut summaan, joten minut ohjattiin keskustelemaan katsastusmiesten kanssa. Inssi tivasi, että mikä siinä on vaikeaa? Hinta olisi 240 ja sillä sipuli. Yritin selittää papereihin viitaten, että auto on vuosikatsastettu kuukausi sitten Saksassa enkä tahdo sitä enää maksaa toistamiseen. Ei mennyt jakeluun heillä sitten millään, ei. Otin paperit mukaani ja lähdin pois.

    Menin toiselle paikkakunnalle ja siellä ystävällinen vastaanottovirkailija bongasi heti voimassa olevan vuosikatsastuksen ja kertoi hinnaksi tulevan sitten 95 euroa. Ihan oikeesti kannattaa siis kysellä muiltakin katsastuskonttoreilta. Ja sitten vielä tarkastaa se rekisteriote huolella. Mopollani ajoin toista vuotta niin, että rekisteriotteessa luki "käytön" kohdalla: myyntivarasto. Näpövirhe katsastukonttorilla, mulla oli papereissa oikea merkintä. Onneksi ei sattunut mitään. Vakuutusasiamies sen huomasi kun kyselin tarjouksia.
  6. #6
    Turussa vuos sitten 178€(tuontiauto). Oli halvin Turun seudulla. Ihan "normihinta" tuo n. 200€. Jopa halpa. Ja todellakin rosvousta!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  7. #7
    Perustuu siihen että yrityksen tehtävä on tuottaa voittoa.
    Taivas saa odottaa
  8. #8
    Näkyisi olevan A-katsastuksessa tuontiautolle tuollainen hinta
    Ensikertaa Suomessa rekisteröintikatsastettava
    Ensimmäiset 3 tuntia 262 €
    Hattussani ei ole kukkia.
  9. #9
    Lainaa (BlackCat @ Huhti. 09 2010,11:08) kirjoitti
    Perustuu siihen että yrityksen tehtävä on tuottaa voittoa.
    Sehän on vain markkinataloutta puhtaimmillaan. Mahdollisimman paljon rahaa omistajille.
    Eikös se ole kiva juttu, että meillä on markkinatalous, Pohjois-Koreassa ei ole.
  10. #10
    Maanantaiksi varasin rekisteröintikatsastuksen Lappeenrannan A katsastukseen. Hintaa kyselin niin tuntu maksavan 198€ täällä päin. K1 olis ollunna halvempi 178€, mutta ei aikataulut täsmänny sitten millään. Onks kellä tietoa kui kauan toi rekisteröintiprosessi vie ETA alueelta tuodulle pyörälle?
  11. #11
    Lainaa (NykkE @ Huhti. 09 2010,11:41) kirjoitti
    Maanantaiksi varasin rekisteröintikatsastuksen Lappeenrannan A katsastukseen. Hintaa kyselin niin tuntu maksavan 198€ täällä päin. K1 olis ollunna halvempi 178€, mutta ei aikataulut täsmänny sitten millään. Onks kellä tietoa kui kauan toi rekisteröintiprosessi vie ETA alueelta tuodulle pyörälle?
    2004 keväällä katsastin Italiasta tuodun GSX1100F:n vm -89. Normaali ilmottautuminen tiskillä (ajanvarauksen jälkeen), äimistelyä ja änkytystä alkuperäisen rekisteriotteen puuttumisesta (tuohon aikaan ei Italiasta otetta saanut mukaan, vain notaarin todistaman valokopion).
    Itse katsastus oli pyörän ympäri kierto (runkonumeron, koneennumeron ja pakoputkiston E -merkintöjen ylöskirjaaminen, kaikkien valojen merkintöjen tarkistus). Lisäksi inssi halusi vielä välttämättä ajaa lenkin pihan ympäri, viittä vaille kaataen pyörän kun nousi satulaan (oli ilmeisesti painavampi kuin kuvittelikaan * ).
    Sitten sisään konttoriin, paperit valmiiksi ja kilpi kouraan.
    Aikaa paloi kaikkineen alle puoli tuntia. Siinä sitten toukokuun alun lumisateessa ruuvailin kilpeä kiinni ja *
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  12. #12
    Eipä nuo kerro totuutta nuo määräaikaiskatsastuksien hinnat kun puhutaan prätkän rekisteröintikatsastuksesta. Itse käytin keväällä 2009 pyöräni rekisteröintikatsastuksessa itä-hakkilassa, Vantaalla. Tarkkaa hintaa en muista, mutta oli muistaakseni n. 50-60€ halvempi kuin hakuninmaalla.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  13. #13
    Itse kävin menneellä viikolla Vammalassa katsastusasemalla (harjukadun asema) kysymässä rekisteröintikatsastuksen hintaa rekisteristä poistetulle ajoneuvolle ja hinnaksi ilmoittivat 130e. Hinnoittelu oli sama kaikille alle 3,5t ajoneuvoille. Pidin kohtalaisen halpana mutta käyn silti lähimmät kilpailijatkin vielä kysymässä.
    636 -> 998
  14. #14
    Toissapäivänä katsastin (maahantuontikatsastus) moottoripyörän 80,-€
  15. #15
    Pääkaupunkiseudulla edullinen ensirekisteröintikatsastus
    tuontilaitteille:

    Tattarisuon Autokatsastus Oy

    130,- HA ja MP.
    Honda Valkyrie SuperCharged
  16. #16
    Aikamoista hajontaa on. tänään kävin treen tullissa paprujen kanssa ja siitä sit suorilta hämeen autokatsastukseen vastapuolelle hakeen siirtokilpiä, siinä ohessa kysäisin että mitä rekisteröinti katsastuksen hinta niin n.160€. Noh oli miten oli ni nyt o ensimmäiset lailliset kilometrit sillä pärrällä takana. nyt ootellaan tullin päätöksiä..
    "ei tarvi hillitä ku hallittee" vai miten se oli
  17. #17
    120 euroa oli K1-katsastuksessa Seppälässä Jyväskylässä. Inssi katsoi pyörän rungon numeron. vilkaisi vähän renkaita ja totesi:
    "Tämähän on ihan alkuperäiskunnossa. Mennään sisälle tekemään paperit"

    Katsastustapahtuman kesto ehkä noin 2 minuuttia ja loppu noin 15 minuuttia meni siihen kun näpytteli kopissaan tietoja vanhasta Saksan rekisteriotteesta Suomen järjestelmiin.
    <br />
  18. #18
    Lainaa (BlackCat @ Huhti. 09 2010,11:08) kirjoitti
    Perustuu siihen että yrityksen tehtävä on tuottaa voittoa.
    Ja ostaja (onneksi) voi vielä äänestää jaloillaan. Tjuu, eihän se hyväntekeväisyyttä ole, mutta kummasti rupes persrei-illä nimeltä K1, A1 ja kumppanit hinnat tippumaan, kun tuli hieman kilpailua muuallekin kuin Kuopioon..

    Joten näin kännissä voisin kirjoittaa, jotta hmm.. enpä kirjoitakkaan.. katsasta sinä ajoneuvosi vaikka kuussa, ihan sama.

    Onneksi markkinatalous toimii sentään jotenkin vielä, ja tuollekin monopolille/oliogopolille saatiin joku stoppi.

    Vakuutukset on muuten edelleen laillistettua rahastamista ja kusettamista. Kuka tarttuu tuohon täkyyn? Jään odottamaan..

    - P



  19. #19
    Lainaa (ripee @ Huhti. 09 2010,11:14) kirjoitti
    Näkyisi olevan A-katsastuksessa tuontiautolle tuollainen hinta
    Ensikertaa Suomessa rekisteröintikatsastettava
    Ensimmäiset 3 tuntia 262 €
    ... Niinnononiin... Ensimmäiset 3h... PRKL... Siinä on pari tuntia nyt ainakin ylimääräistä. Mulla auton kohdalla joutuivat syöttämään aken järjestelmään jostain syystä kaikki auton tiedot alusta alkaen (kun yleensä voivat hyödyntää kai vastaavien autojen perustietoja tjms se äijä selitti) ja aikaa meni rekisteröintikatsastukseen + vuosikatsastukseen + tietojen syöttämiseen tasan tunnin verran...

    Mutta juu, ohan noita kommentteja ollut halvemmistakin... Oma kokemus oli tosiaan A -katsastukselta
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  20. #20
    Kieltämättä toi 198€ kirpaisee jonkin verran, mutta pääasia, että pyörä rekisteröity. Meinasi jänskäkakkaa puskee kun yllätyksesksi katsuri kaivo esille DB mittarin. SP1:ssä kiinni bosin putkisto josta irtoo ihan kivat paukkeet.

    Katsurin ohjeiden mukaan nostin kiekat 4750rpm (ainakin melkein) *ja jäin kuullostelemaan tuomiota. No mittaustulos 95DB mutta kuulemma menee toleranssin sisään. * ei tainnu olla ihan laboratorio olosuhteet.

    Tää menee jo väärään aiheeseen, mutta menköön kun en jaksa uudelleen kirjoittaa ja copy-paste on pahasta, niin kaikkiaan aika helppo projekti hoitaa Suomen päässä nämä paperiasiat kuntoon. Mun mielestä aletaan olemaan jo oikeilla raiteilla sen suhteen miten paljon joutuu näkemään vaivaa tuontipyörän tullaukseen ja rekisteröintiin. Todennäköisesti hommaan seuraavankin pyörän kotimaan rajojen ulkopuolelta. Seuraavana vois kokeilla jenkkilästä. Selviäispähän miten syvälle paskaan siinä polkisi.



  21. #21
    Tänään katsastin+rekisteröin oman sv:n Kangasalalla, makso yhteensä 150egee! eli tuontikatsastus 130e ja kilpi+paperit 20e...

    yksityinen asema ja erittäin positiivinen kuva jäi koko paikasta!
    suosittelen!

    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
  22. #22
    Toisesta EU-maasta tuonnin yhteydessä prätkiä ei pitäisi katsastaa, ainakaan vuoden 2007 syyskun jälkeen: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=222.0 ja http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=152.0 Konttoreiden hinnoittelussa rekisteröintikatsastus on siis väärä toimenpide, sen pitää olla pelkkä rekisteröinti ja väärän toimenpiteen laskusta pitäisi poistaa katsastuksen osuus.

    Mikäänhän ei oikeasti muutu ennen kuin [a] konttoreita valvova viranomainen puuttuu tähän tai [b] joku joka on joutunut maksamaan koko hinnan hakee oikeusteitse (asian C- 297/05 tuomion perusteella) hinnan muutosta ja konttorit pakotetaan muuttamaan tätä käytäntöä. En itse usko vaihtoehdon [a] toteutumiseen.



    Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home. More about this: http://luupilotti.blogspot.com/
  23. #23
    03/2010 savo,katsastus+rekisteröinti=174€
  24. #24
    viime syksynä turun suunnalla hintahaarukka oli 110-160e
  25. #25
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Santtu kirjoitti Katso viesti
    Toisesta EU-maasta tuonnin yhteydessä prätkiä ei pitäisi katsastaa, ainakaan vuoden 2007 syyskun jälkeen: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=222.0 ja http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=152.0 Konttoreiden hinnoittelussa rekisteröintikatsastus on siis väärä toimenpide, sen pitää olla pelkkä rekisteröinti ja väärän toimenpiteen laskusta pitäisi poistaa katsastuksen osuus.

    Mikäänhän ei oikeasti muutu ennen kuin [a] konttoreita valvova viranomainen puuttuu tähän tai [b] joku joka on joutunut maksamaan koko hinnan hakee oikeusteitse (asian C- 297/05 tuomion perusteella) hinnan muutosta ja konttorit pakotetaan muuttamaan tätä käytäntöä. En itse usko vaihtoehdon [a] toteutumiseen.
    Tuskinpa kukaan on vieläkään saanut toisesta EU-maasta tuotua pyörää rekisteriin Suomessa ilman rekisteröintikatsastusta? Pitäsköhän lähteä vääntämään ennakkotapausta..
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

    Ducati SFV4S
  26. #26
    Tänään 14.04.2015 K1 asemalla Kouvolassa EU-maasta tuodun mp:n rekisteröintikatsastus maksoi Ducati Clubin (kuuluu SMOTOon) alennuksilla 113,48 euroa. Kilpi ja paperit tais olla noin 16 euroa. Eli 130 euroa koko homma. Tommolankadun A-katsastus olisi veloittanut 180+16 euroa... Ihanan kallista.
    Yamaha FJ1200-92 ex:Yamaha FZ1-S 2007,Ducati Multistrada 2004,Ducati ST2 2002,Kawa Z1000 2004,Kawa Zephyr 750 1993
  27. #27
    Useimmissa (~kaikissa) pyörämalleissa on EY-tyyppihyväksyntä, silloin ei tarvitse rekisteröintikatsastaa. Jos pyörä on omaa tekoa, niin pitää.

    EU:sta tuodulle pyörälle pitää tehdä rekisteröinti. Hinnat näyttävät olevan 10-20e välissä. Ei tietystikään ole mitään haittaa katsastaakaan, tulee varmistettua että kulkupeli on turvallinen?

    Tälleen trafin ja säädösten mukaan, ehkä käytäntö onkin jotain muuta?
    K1200GT & 701Enduro
  28. #28
    Lainaa hondapena kirjoitti Katso viesti
    Useimmissa (~kaikissa) pyörämalleissa on EY-tyyppihyväksyntä, silloin ei tarvitse rekisteröintikatsastaa. Jos pyörä on omaa tekoa, niin pitää.

    EU:sta tuodulle pyörälle pitää tehdä rekisteröinti. Hinnat näyttävät olevan 10-20e välissä. Ei tietystikään ole mitään haittaa katsastaakaan, tulee varmistettua että kulkupeli on turvallinen?

    Tälleen trafin ja säädösten mukaan, ehkä käytäntö onkin jotain muuta?
    Muutaman pyörän tuonut ja jokaisen joutunut katsastamaan ennen kilpien saantia. Tarkistavat runkoumeron tyyppihyväksynnän, putket ym että EU hyväksyttyjä tarvikkeita.
    pl
  29. #29
    Ok, trafin ohjeista voisi ymmärtää toisin, mutta ihan ymmärrettävää. Pelkillä lomakkeilla voisi helposti rekisteröidä pyörän väärillä tiedoilla. Eikä noita runkonumeroita juuri likenteessä tarkistella.
    K1200GT & 701Enduro
  30.  
  31. #30
    Lainaa pusi kirjoitti Katso viesti
    Muutaman pyörän tuonut ja jokaisen joutunut katsastamaan ennen kilpien saantia. Tarkistavat runkoumeron tyyppihyväksynnän, putket ym että EU hyväksyttyjä tarvikkeita.
    Niin, onko tässä nyt kyseessä rekisteröinti, joka kansan suussa kulkee "katsastuksen" nimellä ja konttorit sumeilematta uunottavat asiakasta perimällä "katsastus" hintaa ?
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen