Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Jenkkiläisessä Cycle World June 2008 lehdessä oli laaja vertailu yhdeksän prätkän välillä. Lainaan tähän kolmiosaisesta testistä kiihtyvyystulokset ja huippunopeudet 4,8 kilsan suoralla. Painopervertikkona laitan myös mitatut kuivapainot ja parit muut huomautukset.



    Kiihtyvyys 0 - 60 mph (0 - 96,54 km/h)

    Ducati 1098 2,89
    Ducati 1098R 2,76
    Honda CBR1000RR 2,89
    Kawasaki ZX-10R 2,84
    Kawasaki ZX-14 2,62
    MV Agusta F4 312 RR 1078 2,84
    Suzuki GSX-R1000 2,78
    Suzuki Hayabusa 2,58
    Yamaha YZF-R1 2,86


    Varttimaili

    Ducati 1098 10,31@229,4
    Ducati 1098R 10,03@238,0
    Honda CBR1000RR 10,06@239,0
    Kawasaki ZX-10R 10,01@241,4
    Kawasaki ZX-14 9,97@235,2
    MV Agusta F4 312 RR 1078 10,08@238,2
    Suzuki GSX-R1000 9,98@240,5
    Suzuki Hayabusa 9,90@238,0
    Yamaha YZF-R1 10,09@236,6


    Huippunopeus

    Ducati 1098 262,9
    Ducati 1098R 297,2
    Honda CBR1000RR 289,7
    Kawasaki ZX-10R 296,9
    Kawasaki ZX-14 301,3
    MV Agusta F4 312 RR 1078 300,9
    Suzuki GSX-R1000 298,1
    Suzuki Hayabusa 298,8
    Yamaha YZF-R1 294,9

    Huippunopeus oli tietysti eräissä pyörissä rajoitettu elektronisesti. Pyörät olivat vakiokuntoisia.


    Ja sitten se mielenkiintoisin osuus. Kuinka nopeasti prätkä kiihtyy nollasta 289,62 kilometriin?

    Kiihtyvyys 0 - 180 mph

    Ducati 1098 Ei pysty
    Ducati 1098R 21,01
    Honda CBR1000RR 21,03
    Kawasaki ZX-10R 17,21
    Kawasaki ZX-14 19,77
    MV Agusta F4 312 RR 1078 17,98
    Suzuki GSX-R1000 18,51
    Suzuki Hayabusa 18,25
    Yamaha YZF-R1 21,07


    Ja painonvartijoille:

    Mitatut kuivapainot

    Ducati 1098 192
    Ducati 1098R ?
    Honda CBR1000RR 188
    Kawasaki ZX-10R 197
    Kawasaki ZX-14 244
    MV Agusta F4 312 RR 1078 207
    Suzuki GSX-R1000 198
    Suzuki Hayabusa 251
    Yamaha YZF-R1 198
    jami
  2. #2
    10r aika ylivoimainen 0-180 mph
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  3. #3
    Noni. Agustalla kannattaa kiihdytellä vasta kahdestasadasta eteenpäin.
    "Always on the run"
  4. #4
    Kuinkas tuon 1098:n huippunopeus on noinkin vaatimaton? Onko se välitetty niin lyhyeksi vai mitä häh? Luulis siinä nyt paukun riittävän vähän kovempiin tuloksiin.

    Aika hyvin on gikseri pärjänny tuossa testissä huomaan
    ...
  5. #5
    aika kosteita kuivapainoja btw..
    yzf-r6, gsx-1300r, s2r1000, HYPERMOTARD 1100 S,EXC 530 R supermoto/enskana, kun metsään mieli tekee
  6. #6
    Kiihtyypäs se kymppiärrä mukavasti *0-180mph



    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  7. #7
    Hayabusa, painava malmikasa matkamöhkale on siis nopein 0 - 60 mph ja varttimailikiihdytyksessä. Nopeampi kuin überkevyet kisakyykyt ^___^

    Onko sillä oikeasti merkitystä kadulla miten mopo kiihtyy 200km/h ->
    Henkkoht harvemmin kiihdyttelen 200km/h vauhdista



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  8. #8
    Lainaa kirjoitti
    Henkkoht harvemmin kiihdyttelen 200km/h vauhdista
    älä suutu mut uskon tuon jos ajelet tuolla vehkeellä mikä sulla myynnissä on! *
    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
  9. #9
    http://www.bikeland.org/board/viewth...D=19&TID=39500


    Tuolla on koko taulukko....siellä oli 1000 heppanen gt40 Ford kans mukana..



    jami
  10. #10
    Lainaa (Soikka83 @ Huhti. 08 2010,23:36) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Henkkoht harvemmin kiihdyttelen 200km/h vauhdista
    älä suutu mut uskon tuon jos ajelet tuolla vehkeellä mikä sulla myynnissä on! *
    Heh, joo, kyllä cebari yli 200 kulkee kun oikein tiristää!! ;)
    Mutta tallista löytyy myös k8 bussi



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  11. #11
    Tällaset testit kiinnostaa aina itseäni. Ja muistelinkin että henk.koht. oon kokeillu noista useaa pyörää ja sillonki totesin et toi kymppi ärrä kyllä otti nopeimmin huiput kuin muut kokeilemani pyörät.
    Mut mukavaa luettavaa tää testi
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  12. #12
    Lainaa (MachinaAnimata @ Huhti. 08 2010,22:22) kirjoitti
    Kuinkas tuon 1098:n huippunopeus on noinkin vaatimaton? Onko se välitetty niin lyhyeksi vai mitä häh? Luulis siinä nyt paukun riittävän vähän kovempiin tuloksiin. *

    Aika hyvin on gikseri pärjänny tuossa testissä huomaan
    Ducati 1098 262,9
    Ducati 1098R 297,2


    Jos oleellisesti samalla aerodynamiikalla varustettu R kulkee 34 km/h kovempaa, pitää jotain häikkää olla. Jos noiden välillä olisi pelkkä tehoero, pitäisi sitä olla yli 50 hp.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  13. #13
  14.  
  15. #14
    Lainaa (TPM @ Huhti. 09 2010,06:46) kirjoitti
    What, suora copypaste, onkos ozzies koris-altteri vai muuten vaan kopioitu vanhasta threadista suoraan
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!