Olen tässä ostelemassa uutta isoa Bandiittia ja täytellyt joitain liikkeiden yhteydenottopyyntö lomakkeita netissä, mutta mistään ei ole vastattu. Onko se yleistä, vaiko vain kiinnostuksen puutetta vanhan vaihdokin takia?![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Samanlaisia kokemuksia täällä. Kannattaa käydä liikkeessä paikan päällä, niin saa asian esitettyä.
- Engine MC -
Jos vaihdokki "liian vanha" ja "liian paljon ajettu", siis sellainen jolla on käyttöarvoa enemmän kuin vaihtoarvoa, ei kauppias mielellään pahoita asiakkaan mieltä. Hyvitys saattaisi olla paljonkin alhaisempi mitä asiakas on olettanut. Tietysti kauppiaan pitäisi vastata kaikkiin kyselyihin jollakin tavalla mutta toisinaan sopivien sanojen(numeroiden) löytäninen voi olla vaikeaa. Muutama kauppias on kertonut että tänä keväänä on monta asiakasta lähtenyt vihaisena pois liikkeestä koska kauppiaan välirahapyynti on ollut selvästi paljon korkeampi kuin asiakas on kuvitellut. Ilmeisesti ne ajat jolloin pari vuotta vanhan pyörän sai kahdella-kolmella tonnilla vaihdettua uuteen on tälläerää ohi.(oili @ Huhti. 08 2010,16:03) kirjoitti
Ei ne siellä liikkeessä sua ammu, vaikka menisit ihan paikan päällä käymään tai soittelisit oikein puhelimella myyjälle.
Mulle tuli soittoa takaisin samana päivänä kun tuossa pari viikkoa sitten lähetin vaihtokyselyn.. Taisin pyytää liian vähän wanhasta, kun sanoivat heti että "sun ehdottama väliraha kuulostaa oikein hyvältä"..![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Minä pistän sen ihan suoraan huonon asiakaspalvelun ja laiskuuden piikkiin. Välirahateoriat ja muut sikseen, nykyaikana sähköposti on täysin vastaava yhteydenpitoväline kuin puhelinkin, ja jos nettisivuilla ilmoitetaan yhteystiedoissa sähköpostiosoite, niin oletan, että niihin myös vastataan.
Ellei maileihin vastaaminen tyydytä, kannan pennoseni muualle. Viimeksi liike periaatteessa tyri kaupat, koska ei viitsinyt vastailla posteihin tarpeeksi ripeästi. Rahat meni kilpailijan pussukkaan.
Kyllä tästä vielä lähdetään liikkeelle jahka talviloma iskee päälle
Ajattelin vain tehdä hienovaraista tunnustelua, jotta kauppiaan ei tarvitsisi ähkiä puhelimessa, eikä toisaalta itsekään halua mennä ihan turhille näytöille.Jotenkin vain antaa liikkeestä heikon kuvan jos ei mitään viitsi ilmoittaa, vaikka on kovin helppoa tarkistaa vaihdokki annetusta ID:stä ja ilmoittaa vaikka sitten kohteliaasti, ettei mopo sovi heidän suunnitemiinsa.Luulin, että mopokauppa olisi siinä tilassa, että kaupankäynti kiinnostaisi, mutta ilmeisesti erehdyin. Eipä silti hätää, sillä vanhakin toimii hienosti ja laituriiin saisi kivan kalapaatin säästetyllä 10 kiloeurolla![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Itse olen saanut selvästi paremman hinnan paikan päällä tinkimällä kuin meilillä kyselemällä. Toistaiseksi olen aina toki saanut sähköpostikyselyihinkin vastauksen, kalliin puoleisen tosin.
"Vastaus herkkyteen" vaikuttaa varmasti jo aiemmin mainittu sesonki eli kiire. Viimeksi kun kauppaa tein ja pyysin meilillä tarjouksia, elettiin kiireetöntä tammikuuta.
Joskus se vaan lähtee lapasesta...
Liekö kauppiaatkin lukevat tätä palstaa, sillä äsken tuli R.M Heinolta ihan asiallinen tarjous![]()
Suoranaista laiskuutta se taitaa osalla ainakin olla. Pariin paikkaan laittanut minäkin emailia, vaihtopyörää ei ole joten suoraa kauppaa kyselin. Ei minkäännäköistä vastausta. Sitä vain ihmettelen että miksi ei voida edes vastata jotain.. Osia ostaessani sain parista paikasta sentään pikapikaa naputeltuna "ei löydy" viestin, hyvä tietää että kysely on mennyt perille ja luettu.
Joskus nuo nettiyhteydenottolomakkeiden viestit eivät mene läpi. Muutaman tiedän että esim operalla laitettu viesti ei onnistu mennä perille, eikä lähettäjälle tule siitä virheilmoitusta.
"On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
* * * *
Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
Joka ei kylläkään johda kauppoihin![]()
Sen ainoan kerran kun olen verkon välityksellä pyörän perään kysellyt niin ensimmäinen vastaus tuli paluupostiin melkein heti. Pari meiliä myöhemmin menin paikanpäälle ihmettelemään harkitsemaani vekotinta, ja tämän käynnin seurauksena olenkin nyt varsin tyytyväinen Suzukin omistaja. Näin hyvää palvelua sain Tuusmotorissa.
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Minä en viitsi ottaa yhteyttä kauppoihin.Kyllä ne ottavat yhteyttä
minuun,jos asiaa on.
Näin kävi minullekin, liike tosin ei ollut Tuusmotor vaan Porin pyörä ja mopo.(MarcusB @ Huhti. 08 2010,19:43) kirjoitti
BMW F800GT
Vai kiire(Trampas @ Huhti. 08 2010,18:26) kirjoitti
Sähköpostin kirjoitukseen menee sellanen 1-2 minuuttia, ja loppuun voi laittaa että tule käymään, niin katsotaan vaihtopyörä paikan päällä ja katotaan hinta kohdalleen.
Yhdelläkään myyjällä ei voi olla niin kiire, ettei sähköposteihin ehdi vastaamaan.
Ei niitä nyt kuitenkaan tuhansia päivässä tule ja jos tulee, niin eikös siinä olisi rahanteon paikka?!![]()
NYT BMW HP2 SPORT 2008
ex BMW S1000XR
ex Ducati Multistrada 1200 S
ex Kawasaki ZZR1400
ex BMW Megamoto
Ne liikkeet, jotka kauppaa haluavat tehdä ja myydä, yleensä vastaavat kyselyihin (millä medialla tahansa) nopeasti. Ehkä ero menestyvien liikkeiden ja kilpailusta putoavien välillä näkyy juuri siinä kuinka sitä myyntityötä jaksetaan tehdä.
Jos minulle ei joku kyselyyni vastaa (olipa media sitten web-lomake, sähköposti tai mikä hyvänsä) vedän viimeistään toisen yrityksen jälkeen johtopäätökseni enkä asioi kyseisen marketin kanssa pitkään aikaan.
<p>2002-2014</p>
Eipä vastannut BW vantaa ainakaan Motopalstan kautta tekemääni kyselyyn viime vuonna.Oli kiikarissa sininen VFR 800:n-taisin kysellä liikaa,kyseinen pyörä oli ollut aiemmin Nettimotossa myynnissä-Australian tuliaisia,aika harvinaista?No nyt on alla kuitenkin uusi pyörä,tosin ei kyseisestä liikkeestä![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh