Kertokaapas ihmiset mistä tietää onko ko. pyörässä ketju vai kardaani? Kun ei noista malli merkinnöistä ainakaan selviä. Näyttää olevan shadow:ta ja widow:ta , C4, C5, C2.??
???
Joo ja siis kyse on uudemmista kuin -00 malliset.
VT750C4 ainakin kardaanilla. vm 2005 alkaen tuotu maahan, C2:set taitaa olla ketjuvetosia kaikki
Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
Jep. Käsittääkseni C4 = 2004 vuosimalli, josta alkaen kardaanilla. Sitä ennen ketjuvetoinen. (Omistin 2005 mallin, joka siis ainakin huoltokirjan mukaan on siis C5.)
Retired
Ooolsprait. Niinpä näkyy kun tarkemmin kattelee. Noissa firmojen ilmoituksissa on harvoin vaan laitettu mikä vetotapa on kyseessä.
No sitten toinen kysymys. Huoltoväli tommosessa ja koska pitäis jakoketju vaihtaa? Ja nuohan on vissiin ihan kaasari pelejä ainakin -04 vielä näyttäis olevan.
Huoltoväli on 12tkm (yksi joku huohotin putsataan 6tkm välein), jakoketjusta ei hajuakaan ja kytkin kesti omassa yksilössä alle 40tkm. Muuten käsittääkseni todella kestävää perustekniikkaa. Kytkinremppa teetettynä oli 200e, et sekään ei maailmaa kaada.
Tuolta saa ladattua ohjekirjaa ja huoltokorttia yms.
http://www.brandt.fi/HONDA/MP/ohjeki...hp?l=class&a=1
Retired
Mulla on -02 C2 ja ajettu 102 000 km. Konetta ei ole koskaan aukastu, öljyt vaihdettu samoin suodati. Ilmansuodatin pariin kertaan. Viime kesänä jarupalat eteen sekä teräspunosletku ja nesteet. Jäähynesteet pari kertaa vaihdettu.
Renkaita vaihdettu kuten varmaan kilsoista voi päätellä samoin ketjut ja rattaat. Näistä sen verran että ketjuna kannattaa laittaa ainoastaan D.I.D 525:set, muut tuntuu olevan gummia ja venyvät huomattavasti ......
Tuo tankki on mielestäni ainoo asia joka sais olla isompi. 14L ja noin 240 kilsaa ja tankille.
Värkki edelleen ajossa, kuhan vaan kelit sallii voin suositella
![]()
Mulla tuo C5 meni käytännössä n. 4l / 100km kulutuksella, pienimmillään jotain 3,8 - siis säästelemättä. 300km pääsi helposti ennen kuin piti tankkailla.(kulkijan varjo @ Huhti. 07 2010,21:13) kirjoitti
Retired
Mahtavaa tietoutta. Kiitos vaan kaikille asiantuntijoille. Näillä mennään ja uus pyörä on luultavasti c4 shadow 750 jos ei ihmeitä satu.
Tietty vielä kiinnostaa se jakoketjun vaihto koska se on aiheellinen?
Tästä ketjusta päätellen, ketjun vaihto ei ole tarpeen ainakaan ensimmäisen 100tkm aikana. Liekö "ikuinen" sitten?(rovakawa @ Huhti. 08 2010,00:54) kirjoitti
Retired
Mulla -07 Shadow 750 C4 ja mittarissa vajaa 27000 km. Tässä huoltoväli 6000 km. Rupesin kahden ensimmäisen huollon jälkeen yhdistelemään huollon tarpeen 12000 km *välein yhdeksi huolloksi. Eli roplataan keväisin kauden alussa oikein kunnolla, kerran vuodessa.*Oikein huoletonta menoa. Öljykki o ollu iha laatukamaa pois laskettaessa, et iha hyvält näyttää koneen puolesta.
Ni aivan ja ku TwinTenox sanoki tosta C5:n kulutuksesta: samaa luokkaa tässäki on janoisuus. Alimmillaan päässy 3.6l/100 km.
Tähän kohtaan kuuluukin jo laittaa ölppätietoa ja sehän on tietty Delvac....on PAAALJON edullisempaa ja koneen äänet aivan hitusen hiljemmat ja kytkin toimii loistavasti.....nimimerkillä "n.60 000 kilsaa näin menty" ja meno ei kun jatkuu![]()
Mulla -97 *37 tobaa mittarissa. Ihan siisti peli mutta kyl noi ajo-ominaisuudet on musta aika paskat.
Vähänkin pölyä tiellä niin joko etu tai takafillari slibaa kaarteissa ja tehot on mitä on. Jalkatapit liian lähellä vaikka en mikään ylipitkä olekaan (177cm).
No, kun se on tullut hankittua ja toimii niin sillä jatkan.
Parhaimmillaan toi on hiljakseen rantatiellä putputellessa ja gimmoja katsastaessa. Keräähän se katseita, tai sit se olen minä joka niitä kerää *![]()