Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Olisi tarkotus vaihtaa Yamaha Thundercatin takajarrulevy.

    Uudessa piparitarvikelevyssä on upotukset pultinkantoja varten, vanhassa ei. Saattaa olla että kierteet loppuvat kesken joko vanteen pultinreijissä tai kuusiokolopulteissa. Vielä en tiedä varmaksi kun projekti on vielä aloittamatta. Siispä:

    Aiheuttaako ongelmia jos pultin kannan alle sujauttaa prikat? Vai onko välttämätöntä kierteyttää pultit kantaan asti ja/tai lyhentää pultteja? Voiko prikasta olla haittaa eli löystyykö helpommin tms? Ruuvinlukitetta on joka tapauksessa tarkoitus laittaa jenkoihin.

    Toisaalta, takajarrulevyn voi kenties kääntää myös "väärinpäin" jolloin upotukset jäävät levyn ja vanteen väliin piiloon...?

    Pikkujuttu kaiketi...
  2. #2
    Lainaa (zed @ Tammi. 23 2010,11:53) kirjoitti
    Olisi tarkotus vaihtaa Yamaha Thundercatin takajarrulevy.

    Uudessa piparitarvikelevyssä on upotukset pultinkantoja varten, vanhassa ei. Saattaa olla että kierteet loppuvat kesken joko vanteen pultinreijissä tai kuusiokolopulteissa. Vielä en tiedä varmaksi kun projekti on vielä aloittamatta. Siispä:

    Aiheuttaako ongelmia jos pultin kannan alle sujauttaa prikat? Vai onko välttämätöntä kierteyttää pultit kantaan asti ja/tai lyhentää pultteja? Voiko prikasta olla haittaa eli löystyykö helpommin tms? Ruuvinlukitetta on joka tapauksessa tarkoitus laittaa jenkoihin.

    Toisaalta, takajarrulevyn voi kenties kääntää myös "väärinpäin" jolloin upotukset jäävät levyn ja vanteen väliin piiloon...?

    Pikkujuttu kaiketi...
    Moro!

    Itse tekisin niin että levy kiinni ja kevättä odotellessa

    Jos uusi levy on erinlainen kiinnityskohdista niin en ekaksi tuomitsisi sopivuutta. Kokeile, ja jos pultit ja muu ei toimi kunnolla niin en näe haitaksi että laitat prikan väliin. Jos käytät lukitettakin.

    Tietenkin nopeaahan on myös pultin lyhentäminenkin.

    Levyssä olevat upotukset kuuluvat mielestäni asiaan, ja vahva tunne on että vanhassakin on sellaiset?

    Jos levyn laittaa väärinpäin niin eihän siitä haittaa ole mielestäni mutta upotukset on mielestäni juuri siksi että pultti on ja pysyy..
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  3. #3
    Kierräppä se pultti sinne reikäänsä ilman levyä ja katso meneekö pohjaan saakka. Jos ei mene niin sitten pähkäillään vaihtoehtoja vaikka parin neuvooantavan kera.
  4. #4
    Homma ok.

    Japanin pojan värkkäämässä vanteessa kierteet eivät alkaneet heti reijän reunasta vaan vasta syvemmältä ja ilmeisesti kiinalaiset eBay -jarrulevynvärkkääjät olivat oikeasti testanneet että levy sopii paikalleen. 1 plus piste siis heille.

    Sitä en tiedä/muista että oliko alkuperäisessä jarrulaikassa upotukset pulteille, mutta "normi" tarvikelevyssä jonka pipari korvasi ei sellaisia ollut.

    Tuli ehkä turhasta hermoiltua, mutta monasti pikkujuttu on aiheuttanut juupelinmoisen ihmettelyn remontin yhteydessä. Ajattelin varautua etukäteen että mitä jos...

    Koeajoa ei nyt jostakin syystä vielä tullut tehtyä, että sikäli vielä hiukan jänskättää että kuinka levy "toimii"...
  5. #5
    muistaakseni siellä ei ole orkkislevyissä prikkoja ollenkaan, ja jos en väärin muista niin ne reiät/kierteet on läpireiät. tein saman operaation viime talvena omaan cattiini myös. omassani tosin oli yksi pultti jumittunut niin kiinni ettei auttanut kuin porata se ja vastakierretapilla lämmön kanssa pois. onneksi töistä löytyi kasimillisiä kupukanta ruuveja tilalle.
    haaveena olisi vielä vaihtaa levyt eteen mutta ne levyjen hinnat on vielä yli budjetin. samalla vaihdoin myös uudet punosletkut ja tiivisteet kaikkiin satuloihin. ja täytyy tässä nyt todeta että se kannatti. jarrut toimii nyt kuin uutena. sinne männän ja sylinterin väliin oli kertynyt melkoinen määrä moskaa joka ei näkynyt ulospäin.
  6. #6
    Juu ei siellä missään tapauksessa mitään prikkoja alun perin kuulu olla, olipa vaan ajatuksena hoitaa mahdollinen ongelma lisäämällä aluslevy pultin alle.

    Viime talvena tuli asennettua eteen tällaiset ja nyt ikäänkuin viimeistelin projektin kun takalaikka oli aika pahasti "eri paria" ja asensin tämmöisen taakse. Hinta näyttää olevan yhä "kohdillaan".
  7. #7
    Lainaa (zed @ Tammi. 23 2010,19:32) kirjoitti
    Juu ei siellä missään tapauksessa mitään prikkoja alun perin kuulu olla, olipa vaan ajatuksena hoitaa mahdollinen ongelma lisäämällä aluslevy pultin alle.

    Viime talvena tuli asennettua eteen tällaiset ja nyt ikäänkuin viimeistelin projektin kun takalaikka oli aika pahasti "eri paria" ja asensin tämmöisen taakse. Hinta näyttää olevan yhä "kohdillaan".
    OHO!!

    Itse etsin taakse levyä ympäri maapalloa Hinta olisi ollut kuljetuksen kanssa 100e kohdilla Mitä löysin siis.......

    'Stormilta ostin taakse levyn hintaan 97e kun en löytänyt halvemmalla Varmaan olisi löytynyt jos olisi oikein etsinyt...

    Mopona Suzuki gsx 750 F -90

    Eteen ostan vielä jos lotossa voitan
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  8. #8
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    ei oo tosiaan kowlooninpojan laikat hinnalla pilattu. ku ny soittimet on tos 5m päässä niin...
    - tcat' näyttäisi 8mm pultti menevän läpi suoraan (ehkä upotus ehkä ei)
    - rytkösessä on selvät upotukset
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  9. #9
    Tuota noin, positiivista on se että ajokausi 2010 on avattu omalla kohdallani (115km ajettuna), negatiivista taas se että uusi kiinalainen takalevy on ilmeisesti varsin kehno yksilö: Hitaassa vauhdissa takajarrua käytettäessa pyörä nyppii ja hyppii kuin pieni eläin. En ole muistaakseni aiemmin millään laitteella kokenut vastaavaa nypytystä jarrutettessa. Polkimessa ei tunnu mielestäni tärinää lainkaan, kyse on siitä että jarrutusteho jollakin tapaa muuttuilee.

    Kun pyörittelin takapyörää, eli levyä palojen välissä takapään ollessa ilmassa puupalalla tunkattuna, en silmämääräisesti huomannut ihmeempää sivuttaisliikettä. Käytin vanhoja jarrupaloja jotka hioin tasaiseksi. Ajeluiden jälkeen huomasin että osa levystä on kenties hiukan kellastunut.

    Kun kyse on ns. "piparkakkulevystä", niin olisiko mahdollista että se osa palasta joka käy levyn "ulkopuolella" jotenkin "haukkaisi" reunaa? Toisaalta, moponi etulevyt ovat myös "piparit". Niillä on jo yksi kausi takana eikä niiden kanssa ole ollut vähäisintäkään ongelmaa.

    Onneksi kyse on takalevystä, monestakin syystä. On helppo vaihtaa ja merkitys on "vähäinen".

    Kannattaisikohan kuitenkin jatkaa tutkimuksia...? Vai asentaa entinen "standardilevy" takaisin...? Vai tilata "nopalla" toisenlainen piparkakku...



  10. #10
    Voisiko tuon ymmärtää, että käytät vanhoja jarrupaloja uuden levyn kanssa? Itse olen aina vaihtanut uudet palat jos levykin on vaihtunut.
    Liv to Raid! Raid to liv!
  11.  
  12. #11
    Lainaa (jukkamv @ Huhti. 08 2010,18:37) kirjoitti
    Voisiko tuon ymmärtää, että käytät vanhoja jarrupaloja uuden levyn kanssa? Itse olen aina vaihtanut uudet palat jos levykin on vaihtunut.
    Voi ja pitääkin ymmärtää niin. Mutta mikä tekninen selitys tuolle ilmiölle löytyy? Käytetyt palat eivät liene sinällään mikään selitys. Pintaa paloissa on siinä määrin etten niitä viitsinyt ainakaan vielä vaihtaa.