Vaikka tää aihe kuuluu siihen jota EI SAA mennä itse tekemään vaan pitää ehdottomasti viedä asiantuntevaan merkkiliikkeeseen koska muuten aiheuttaa oman ja muiden kuolemansa koska turvallisuus vaarantuu jne... niin kysyn silti;
Aika huonosti netistä löytyy perustietoja iskareiden shimmityksestä. Crossiaikoina keuloja on tullut purettua atomeiksi miljoona kertaa ja on noita shimmejäkin tullut vaihdeltua jos mitenkin päin mutta kun saunaillassa tuli poikain kanssa puhetta niin selvis ettei juuri kukaan (edes minä) tunne tuota shimmityksen logiikkaa. Aina on tullut vaan otettua jotain prikkoja pois tai lisättyä pari ja muutos on ollut jotain sinnepäin mutta harrastekäytössä ei oo ollut niin tarkkaa.
Mistähän löytyis tietoa miten shimmipakka rakennetaan ja mikä vaikuttaa mihinkin ja miten esim. öljyn viskositeetti sotkee kuviota?
Täällä on aika kattavasti kerrottu, lontooksi tosin. Kuvat kertovat enemmän kun tuhat sanaa![]()
EXC 350 SixDays http://www.youtube.com/watch?v=v5Dg_oEWAx0
Mites ois "John C.Dixon : The shock absorber handbook"?
400-sivunen "raamattu" aiheesta...
Google-booksistakin näyttää esikatselusta löytyvän aika monta sivua:
http://books.google.fi/books?i....ok&cd=1
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Erittäin havainnoillistavat kuvat ja selkeellä arkikielellä kerrottua. Kiitos linkistä!!(peruskallio @ Huhti. 05 2010,23:22) kirjoitti
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
Englanninkielinen ja US-yksiköillä, mutta muuten havainnollinen http://www.shimrestackor.com.
Täältä voi jopa ostaa ohjelman shimmitysten laskemista varten. Ohjelma vaatii toimiakseen virittelyä, jotta desimaalipilkun sijasta saa syötettyä pisteen Excelissä.
JRH