Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Terve, ekaa viestiä pukkaa ja heti olisi vaikea kysymys.

Nyt tuli mahdollisuus saada pyörääni (KTM SX380) uusi penkinpäällystys kun ystäväni on ompelija ja on tehnyt paljon moottoripyörien penkkejä, mutta ei motocross tyyppisiä.

Tiedän että on olemassa valmiita penkinpäällisiä, mutta nyt saisin sen omaan makuuni ja samalla voisin lisätä "humpin" ja muutenkin vähän muokata penkin muotoa.

Nahka jota hänellä oli ja jota on yleisimmissä liikkeissä vaikutti hyvinkin liukkaalta, joten hakusessa olisi käyttöön soveltuvaa materiaalia.

Osaisko joku osoittaa minut oikeaan suuntaan mistä saa sellaista tekonahka materiaalia joka soveltuisi motocross penkin päälystämiseen eikä ole liukas märkänä tai mutaisena?
    Kangaskaupoista?

Paikkakuntanasi on Helsinki ja verhoomojahan täältä löytyy. Näissä varmasti osataan neuvoa materiaalin suhteen ja myös myyvät materiaalia.

Yksi tunnettunhan on TiCaBo.
    I'm Rick James, Bitch.

Kawasaki Gpz750 vm. 1984
    Tässä ketjussa muutama vinkki firmoista, en selannut linkkejä läpi löytyykö tarkoitukseesi sopivaa matskua.
    -nomen est omen-
    Kangaskaupoissa ei oikein oo ollu mitään. Avuliaita kyllä ovat ja vaikka mitä ehdottelevat mutta eivät ihan pyöristä paljoa tiedä, etenkään motocrossista. Hakusessa olis vähän enemmän jotain "erikois" materiaalia, ehkäpä juuri motocross pyöriin tarkoitettua.

Voisit vähän listata noita verhoomoja mistä vois kysyä, niiltä oon miettiny itekkin et vois kysyä, mut en oikein tiedä mist aloittaa.

Voi vaan olla etteivät ole hirveen halukkaita auttamaan materiaalin etsinnän kanssa koska itse tekevät juuri noita hommia, ja haluavat tonkin todennäköisesti tehdä ite.
    Krokotiilin nahkaa sehän ainakin näyttää karheelta
    YZF1000R
    [QUOTE]Voisit vähän listata noita verhoomoja mistä vois kysyä, niiltä oon miettiny itekkin et vois kysyä, mut en oikein tiedä mist aloittaa.

No itse alotin tuosta TiCaBo:sta joka on tuttu ainakin GTI lehdestä ja sen projekteista. Lisäksi Google löysi nämä: Googlehaku

EDIT: autoverhoomot yleensä osaa myös muut ajoneuvot, esim. moottorikelkkojen verhoiluja jne.

I'm Rick James, Bitch.

Kawasaki Gpz750 vm. 1984
    No mä en ole aitoa nahkaa koskaan penkkeihin laittanu, mutta esim: Etolasta saa hyvälaatusta penkipäällys-tekonahkaa josta on hyvä neuloa sopiva tai vaan venyttää ilman saumoja penkki uusiksi. Tuota on käytetty niin prätkissä kuin kelkoissakin ja hyvin on toiminut. Ja samaa materiaalia ne ovat tavallisissa prätkissä aluperäisetkin..
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
    Joo, krokotiili kuosi vois olla aika pähee

Onhan noita verhoomoja helsingissä vaikka millä mitala, mut nyt etsin jotain vähän enemmän pyörä painoitteista ja mielummin sellanen ketkä ovat endurojen ja krossien kanssa pelaillu.

Siis kyllä, tekonahkaa itsekkin haen, ja onhan noita olemassa, mutta kaikki mitä olen nyt hiplannut läpi vaikuttavat olevan enemmänkin katu pyörä käyttöön, näyttävät liukkaammilta kuin alkuperäinen ja sekin jo märkänä tai kurasena on sama kuin istuisi vaseliinilla voidellulla baari jakkaran päällä.... kännissä!

Kaikki vastaukset ovat kyllä suuntaa antaneet hyvin, että lisää tällaisia vaan kiitos ja jos jollain olis kokemusta krossi penkin päällystämisestä onnistuneesti voisi vähän lisätä.

9.  
    Ticabossa on todella hyvää keinonahkaa krossi penkkiin. Mattapintaista ja todella karheaa, eikä ole siis märkänä liukas. Mustaa löytyy heti ja muita värejä voi tilata. Hinta on n. 25€/m.

Uusi osoite on Nuolikuja 15, Vantaa