Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 84:sta
  1. #31
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (tl72 @ Huhti. 04 2010,18:36) kirjoitti
    jos toi on tosiaan kampiakseli eikä takapyörä teho niin ei kyllä kaikki ole kunnossa ,onko täys teho ecu *vai mustaruskea piuha poikki ? kattoin tlzonesta ton käppyräs näyttää samalta kun kx centerissä mitattu joka on takapyörä teho,itsellä on toi f60 ecu eikös sen pitäis olla täys teho
    pitäis olla alkuperäinen täysteho boksi:TUOLTA aukeaa noi koodit...
    Siis sulla loppuu tehon tuotto samalla lailla? saatko siitä kuvan vaikka tänne?

    Ongelma nyt myös:tlzone.net
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  2. #32
    Lainaa (ouzi @ Huhti. 04 2010,21:02) kirjoitti
    Ainoat läpät on kaasuläpät ja venttiilit jos ne sellaisiksi laskee.
    Ja kaasuläpät aukeaa, tsekattu ja säädetty vaijerit servoja ei ole eikä läppiä pakopuolella. Täytyy varmaan kattoa ettei ole varpusia imuputkissa *
    Niin TL:ssä ei vielä ole ecun ohjaamia toisioläppiä... se meinaa myös sitä että 100hepan rajoitus ei ole pelkästään boksista, moottorin tehoa voidaan rajoittaa järkevästi vain sen imemää ilmamäärää rajoittamalla ja ilman toisioläppiä tuo 100hp:n rajoitus meinaa että imuilmaa pitää kuristaa jotenkin muuten, rikat imukurkuissa tms. Eli se boksin piuha muuttaa vain moottorinohjauksen syöttämän polttoaineen määrän, itse ilman rajoitus pitää poistaa myös jos aikoo täydet tehot saada pihalle.

    Eli lyhyt googletus kertoo että TL:ssä on imutorvet pienemmät tuossa 100hp:n versiossa....



  3. #33
    tossa kuva kohta kun saan sen näkyyn tässäkö



    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  4. #34
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (naukkis @ Huhti. 04 2010,21:50) kirjoitti
    Niin TL:ssä ei vielä ole ecun ohjaamia toisioläppiä... se meinaa myös sitä että 100hepan rajoitus ei ole pelkästään boksista, moottorin tehoa voidaan rajoittaa järkevästi vain sen imemää ilmamäärää rajoittamalla ja ilman toisioläppiä tuo 100hp:n rajoitus meinaa että imuilmaa pitää kuristaa jotenkin muuten, rikat imukurkuissa tms. Eli se boksin piuha muuttaa vain moottorinohjauksen syöttämän polttoaineen määrän, itse ilman rajoitus pitää poistaa myös jos aikoo täydet tehot saada pihalle.
    Tellussa on ruiskurunkojen jälkeen olevissa kumikauloissa pienennetty ala noin puoleen. Minulla nämä on vaihdettu täystehon "suoriin" kuristamattomiin.
    Olen kyllä käynyt mopon läpi ja katsonut kaikki "perussyyt". Siksi olen nyt syventynyt hieman syvemmälle kuin vanhaan bensaan tai itseselvyyksiin. Nuo nokkien ajoituspulmat tuli vastaan kun rupesin käymään tekniikka läpi että kaikki perusjutut, kuten ajoitukset on kohdillaan...
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  5. #35
    Lainaa (ouzi @ Huhti. 04 2010,21:57) kirjoitti
    Tellussa on ruiskurunkojen jälkeen olevissa kumikauloissa pienennetty ala noin puoleen. Minulla nämä on vaihdettu täystehon "suoriin" kuristamattomiin.
    Olen kyllä käynyt mopon läpi ja katsonut kaikki "perussyyt". Siksi olen nyt syventynyt hieman syvemmälle kuin vanhaan bensaan tai itseselvyyksiin. Nuo nokkien ajoituspulmat tuli vastaan kun rupesin käymään tekniikka läpi että kaikki perusjutut, kuten ajoitukset on kohdillaan...
    Nokkien ajoitusvika näkyy koko alueella, ei vain huipputehossa. Eli koko vääntökäyrä kulkee eri rataa nokan ajoituksien mukaan, tuossa sulla vääntökäyrä on yhteneväinen aina tuonne 8000 rpm asti, noin kävisi juuri tehokäyrälle jos esimerkiksi ne imukurkut rajoittaisivat ilmansaantia.

    Eli tosiaan täytyy ihmetellä kyllä itsekin tuota vääntökäyrää kerran nuo selvimmin siihen vaikuttavat asiat eivät ole syynä....
  6. #36
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (tl72 @ Huhti. 04 2010,21:54) kirjoitti
    tossa kuva kohta kun saan sen näkyyntässäkö
    Katsos vain, samalla tavalla loppuu ja laskee tosta 8krpm:n kohdalta rajoittimelle. Oliskohan meillä jokin mystinen "tyyppivika"?
    Pikku selvittämistä tä ainakin vaatii, jotenkin ottanut tekniikan vittuilun vähän henk.koht., mulle ei yks malmikasa ala *

    p.s. sulla on tossa linkin osoitteessa http://http:// alussa, muokkaa toi toinen http:// pois niin aukeaa kivemmin

    edit:kerkesit ensin



    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  7. #37
    Suzukin malleissahan on monessa ollut myös putsarikotelon ilmamäärärajoituksia, eli olisikohan tuossa 100hp rajoitetussa versiossa noiden imutorvien lisäksi 100hp mitoitettu imuputki kotelossa......
  8. #38
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (naukkis @ Huhti. 04 2010,22:19) kirjoitti
    Suzukin malleissahan on monessa ollut myös putsarikotelon ilmamäärärajoituksia, eli olisikohan tuossa 100hp rajoitetussa versiossa noiden imutorvien lisäksi 100hp mitoitettu imuputki kotelossa......
    Ilmanputsarista on heitetty kaikki läpät ja muu turha romu mäkeen. Tunnetaan nimellä airboxmod tuossa linkkiä:AIRBOXMOD
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  9. #39
    -08 eteenpäin Firebladet on ameriikassa rajoitettu jotenkin sähköisesti ylhäältä matalemmalle teholle ja tehokäyrät leikkaantuu samanlaisesti kuin noi.Onko tellussa samanlailla johtoja katkottavaksi ja kumikurkkuja vaihdettavaksi kuin joskus oli -99 750 gixxerissäni uutena?
    Niin ja onko kytkinkahvassa sellanen mikrokytkin ja se toiminnassa? Sen täytys olla...



    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  10. #40
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    ^Kannattanee lukea ketju läpi. Nuo on jo käsitelty.
    Superbike #7
  11. #41
    mistä tellus on tuotu, tällä sakemannilla on ihan saman näköinen pudotus tossa lopussa ,oma mopo on kyllä belgiasta,onkohan noissa belgian ja saksan malleissa eroja??kuristusten osalta
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  12. #42
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (tl72 @ Huhti. 04 2010,23:54) kirjoitti
    mistä tellus on tuotu, tällä sakemannilla on ihan saman näköinen pudotus tossa lopussa ,oma mopo on kyllä belgiasta,onkohan noissa belgian ja saksan malleissa eroja??kuristusten osalta
    Katos vain, pistän pm:ää ruferille jollen löydä tuosta mitään zonella... Mopo on saksan mallia, eikä noilla pitäisi olla eroa
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  13. #43
    jos meinaat tehdä ton mitä tossa ketjussa puhutaan, niin pistäpä tänne tuloksia, ja tosiaan kasaamis virheeltä tehtaalla tässä on kyse
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  14. #44
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (tl72 @ Huhti. 05 2010,14:37) kirjoitti
    jos meinaat tehdä ton mitä tossa ketjussa puhutaan, *niin pistäpä tänne tuloksia, ja tosiaan kasaamis virheeltä tehtaalla tässä on kyse
    Tuon ja samalla koitan katsoa sen nokkia pyörittävän rattaan kohdalleen, mistä tämä ketju sai alkunsa...
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  15. #45
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Pistin tuosta tehon puutteesta viestiä eräälle Rupert:ille jonka dynokäppyrä on lähes identtinen omani kanssa. Tässä kysymys vastauksineen:
    Lainaa kirjoitti
    Hello

    First of all, if it's a German import please check if it is restricted to 100hp:
    http://www.tlzone.net/forums/frequen...erestrict.html
    You should see the restricted inlet rubbers when looking down the throttle bodies at full throttle.
    Here are more pictures:
    http://www.tl1000.de/forum/viewtopic.php?f=23&t=12940

    What was finally wrong with my bike? It was a buggy ECU! The Swiss 98+ bikes come with the ECU type 02FK0 which has a really crappy base mapping and it's impossible to get full power and a good running bike in special with aftermarket exhaust. So for me, the solution was to change the ECU to the US type 02F41, remap it. Later I had to change the fuel pump because the pressure (return flow) was too low and it almost wouldn't rev past 8000rpm.

    If it's the fuel pump, get a NEW one!

    Greetings
    Rufer


    Originally Posted by ouzi
    Hello, hope you have few minute to help me?
    I have tls -99 imported from german and my power stops coming at 8000rpm when i have 110hp and find out that you have had same problem here:http://www.tlzone.net/forums/tl1000s...lip-ons-2.html
    i wonder had you figured out where is the problem and if so, would you share your information?
    Thank you for million times if you could help with this, another guy in Finland is suffering same power output.
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  16. #46
    mistä tommosen bensanpaine mittarin löytää, sillahän se pumpun ja suodattimen kunto selviää??
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  17. #47
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Korjaamolta, vaimoke on autonasentaja * mä kyllä mittasin autosta ihan renkaantäyttöpistoolista irrotetulla mittarilla, ei se tarkka ollut, riitti toteamaan että ruiskupaine oli 2bar liian iso->paineensäädin oli rikki kuten epäilin... Jos luit korjaamokäsikirjaa huomasit varmastikin paluuletkusta tulevan virtaaman mittauksen? Eli hieman sovellettuna, desi bensaa kymmenessä sekunnissa pitäisi saada valutettua. Pelkkä painehan ei riitä jos tuottoa ei ole tarpeeksi.

    Kuten tuolla tlzonessa jo totesin, käytän viikon illat tutkimiseen ja mittailuun osien ja komponenttien suhteen. Viikonloppuna ollaan toivottavasti viisaampia, riippuu miten saan katteet ja tankin maalarilta takaisin....
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  18. #48
    Näitä kun katselee niin näyttää itseasiassa olevan juuri tuollainen 8000 kierroksesta taittuva tehokäyrä useimmissa TLS:ssä, eli tuo korkeammalle nouseva itseasiassa on se poikkeava.....

    http://homepage.mac.com/rg500delta/T...%20charts.html

    Katsoo Suzukin omia dynokäppyröitä niin 8000 kierroksesta tehokäyrä taittuu....
  19. #49
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (naukkis @ Huhti. 05 2010,19:28) kirjoitti
    Näitä kun katselee niin näyttää itseasiassa olevan juuri tuollainen 8000 kierroksesta taittuva tehokäyrä useimmissa TLS:ssä, eli tuo korkeammalle nouseva itseasiassa on se poikkeava.....

    http://homepage.mac.com/rg500delta/T...%20charts.html

    Katsoo Suzukin omia dynokäppyröitä niin 8000 kierroksesta tehokäyrä taittuu....
    sitten täytyy vain tähdätä poikkeavaan
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  20. #50
    Lainaa (ouzi @ Huhti. 05 2010,19:44) kirjoitti
    sitten täytyy vain tähdätä poikkeavaan
    Mutta silloin tuohon tehokäyrään on syy eikä se ole oire mistään, mahdollisesti erilaiset kannet tai nokka-akselin profiilit.

    Saahan tuonne ylös helposti lisää paukkua porttaamalla kannet ja profiloimalla vähän kiukkuisemmat nokka-akselit.....
  21. #51
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Muttakun kampitehot on 110 eikä 125 niinkuin vakiona, muutoksillani pitäisi löytyä vielä lisää. On pieni mahdollisuus että rajoitetusta boksista ei edes saa täysiä tehoja, näin on esim. Rupertilla sveitsin ecun kanssa käynyt. Sen kakkoskartta, eli kartta joka otetaan käyttöön kun irroitetaan ecun "rajoitinpiuha", ei ole ollut sama kuin orig.125hp vaikka näin yleisesti uskotaan. Nokat minulla on samat kuin 125hp versiossa (mitattu)ja kansia porttaamalla ei tls:iin ole saatu oikeastaan mitään apua näinkin vakiolla kokoonpanolla, ovat jo alkup. hyvin kohdistettu, sametinhimmeät ilman valupurseita ja hyvin virtaavat.

    Ainiin, tls:ssä loppuu myös 130-135 hp paikkeilla alkup. suuttimien kapasiteetti. Tlr:ssä on kaksi per sylinteri. Tähän ei ole kuitenkaan vielä tarvetta, päästäisi nyt edes tuonne asti.



    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  22. #52
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    ^Saikos tuon tellun omaa boksia säädettyä vai joutuuko säädön hoitamaan commanderilla tai vastaavalla?
    Superbike #7
  23. #53
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Nitrous @ Huhti. 05 2010,21:50) kirjoitti
    ^Saikos tuon tellun omaa boksia säädettyä vai joutuuko säädön hoitamaan commanderilla tai vastaavalla?
    Bensan syötön määrää pystyy säätämään yoshimuran, tekan tai vastaavalla. Muutakin pystyy mutta en ole ihan valmis kolvaamaan eprommia ecun sisältä irti. Silloin pääsisin kiinni alkup. mootohjukseen ja pystyisin säätämään kaikkea. Aivan kuten PetriK:n busaohjelmoinnissa mutta tls:n hanke ei ole koskaan päässyt niin pitkälle, käyttäjien puutteen ollessa ilmeisesti rajottavin tekijä koska kukaan ei ole "tulkkia" tehnyt.

    Tosin karttoja voi muokata aivan järjellisellä ohjelmalla esim.enquinity, mutta datan flashaaminen eprommille ei ole ihan yksinkertaista. Ohjelmat minulla tähän kyllä olisi, vähän kuumottaa. Taidan silti vain tyyytyä hommaamaan alkup.täysteho ecun.
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  24. #54
    voiko kokoputkisto korjata ton tehon loppumisen tossa 8000rpm kun niissä tehokartoissa missä huipputeho on lähempänä rajoitinta on ollu kokoränni??
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  25. #55
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (tl72 @ Huhti. 06 2010,00:07) kirjoitti
    voiko kokoputkisto korjata ton tehon loppumisen tossa 8000rpm kun niissä tehokartoissa missä huipputeho on lähempänä rajoitinta on ollu kokoränni??
    Täytyy tutkia ittekkin noita, kyllähän sen kokoputken luulis vaikuttavan kun katsoo tellun vakiota "käkkärää" ja vertaa jonki kunnolliseen niin on ne aika paljon sulavampia eikä ole sellasta vakion takasylinterin äkijyrkkää 180 asteen mutkaa. Rupert antoi myös ymmärtää että vakioränni alkaa äkkiä ahistamaan...
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  26. #56
    Jos halvalla haluaa selviä vaikutuksia niin nokka-akselien kimppuun, r-tellun imunokat jos saa jostain halvalla, tai vaihtoehtoisesti omien hiominen vähän jyrkemmällekin profiilille kustantaa satasen pari maksimissaan..... millään putkimuutoksilla ei pääse lähellekään samaan lopputulokseen.



  27. #57
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (naukkis @ Huhti. 07 2010,18:26) kirjoitti
    Jos halvalla haluaa selviä vaikutuksia niin nokka-akselien kimppuun, r-tellun imunokat jos saa jostain halvalla, tai vaihtoehtoisesti omien hiominen vähän jyrkemmällekin profiilille kustantaa satasen pari maksimissaan..... millään putkimuutoksilla ei pääse lähellekään samaan lopputulokseen.
    Ei mutta jos saa kokorännin alta sataseen
    siis jos, vähän kaupankäynti kesken... Nokilla en rupea vielä leikkimään, en ennen kuin muuten on kaikki ok, vaikka on tuokin mietityttänyt
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  28. #58
    on se ihme ettei mistään saa ostettua noita pelkkiä putkia kun sliparit on jo, tästä nokat niin luulis auttavan , aika hyvän hintasia hevosia vaan ja kuinka paljon noilla nokilla voi saada
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  29. #59
    Lainaa (tl72 @ Huhti. 08 2010,09:12) kirjoitti
    on se ihme ettei mistään saa ostettua noita pelkkiä putkia kun sliparit on jo, tästä nokat niin luulis auttavan , aika hyvän hintasia hevosia vaan ja kuinka paljon noilla nokilla voi saada
    Nokka-akselimuutokset on oikeaa virittämistä, putkiston vaihtaminen yms. näpertämistä joka ei oikeastaan vaikuta yhtään mitään......
  30.  
  31. #60
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Vika löytyi, edellinen omistaja/-ista joka on muuttanut putkiston, airboxin, ilmansuodattímen y.m. ei ole mapannut ecua/laittanut pc:tä seoksen korjaamiseksi. Kun sain pyörän vein sen heti penkkiin säätöön ja ecu säädettiin yosh-boxilla, syöttöä lisättiin väh.10% kautta linjan.

    Tästä laihalla käymisestä johtuen on pakoventtiilit nyt palaneet:
    Puristukset:
    Etu: 7,2bar
    Taka: 9,4 bar

    Ohivuotomittausta tehdessäni ei mittari noussut kuin edessä 55% ja takana 65% lukemiin kun 90-100% on hyväksyttävä/hyvä.Lisäksi putken päästä oli havaittavissa selvä ilmavirtaus jo korvalla, paksunahkainen kämmenikin sen jo tunsi...

    Projektikuvia pistän tänne, tai sitten aloitan oman ketjun varoitukseksi....

    Nyt isosti...
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen