pitäis olla alkuperäinen täysteho boksi:TUOLTA aukeaa noi koodit...(tl72 @ Huhti. 04 2010,18:36) kirjoitti
Siis sulla loppuu tehon tuotto samalla lailla? saatko siitä kuvan vaikka tänne?
Ongelma nyt myös:tlzone.net
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Niin TL:ssä ei vielä ole ecun ohjaamia toisioläppiä... se meinaa myös sitä että 100hepan rajoitus ei ole pelkästään boksista, moottorin tehoa voidaan rajoittaa järkevästi vain sen imemää ilmamäärää rajoittamalla ja ilman toisioläppiä tuo 100hp:n rajoitus meinaa että imuilmaa pitää kuristaa jotenkin muuten, rikat imukurkuissa tms. Eli se boksin piuha muuttaa vain moottorinohjauksen syöttämän polttoaineen määrän, itse ilman rajoitus pitää poistaa myös jos aikoo täydet tehot saada pihalle.(ouzi @ Huhti. 04 2010,21:02) kirjoitti
Eli lyhyt googletus kertoo että TL:ssä on imutorvet pienemmät tuossa 100hp:n versiossa....
Tellussa on ruiskurunkojen jälkeen olevissa kumikauloissa pienennetty ala noin puoleen. Minulla nämä on vaihdettu täystehon "suoriin" kuristamattomiin.(naukkis @ Huhti. 04 2010,21:50) kirjoitti
Olen kyllä käynyt mopon läpi ja katsonut kaikki "perussyyt". Siksi olen nyt syventynyt hieman syvemmälle kuin vanhaan bensaan tai itseselvyyksiin. Nuo nokkien ajoituspulmat tuli vastaan kun rupesin käymään tekniikka läpi että kaikki perusjutut, kuten ajoitukset on kohdillaan...
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Nokkien ajoitusvika näkyy koko alueella, ei vain huipputehossa. Eli koko vääntökäyrä kulkee eri rataa nokan ajoituksien mukaan, tuossa sulla vääntökäyrä on yhteneväinen aina tuonne 8000 rpm asti, noin kävisi juuri tehokäyrälle jos esimerkiksi ne imukurkut rajoittaisivat ilmansaantia.(ouzi @ Huhti. 04 2010,21:57) kirjoitti
Eli tosiaan täytyy ihmetellä kyllä itsekin tuota vääntökäyrää kerran nuo selvimmin siihen vaikuttavat asiat eivät ole syynä....
Katsos vain, samalla tavalla loppuu ja laskee tosta 8krpm:n kohdalta rajoittimelle. Oliskohan meillä jokin mystinen "tyyppivika"?(tl72 @ Huhti. 04 2010,21:54) kirjoitti
Pikku selvittämistä tä ainakin vaatii, jotenkin ottanut tekniikan vittuilun vähän henk.koht., mulle ei yks malmikasa ala *![]()
p.s. sulla on tossa linkin osoitteessa http://http:// alussa, muokkaa toi toinen http:// pois niin aukeaa kivemmin
edit:kerkesit ensin
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Suzukin malleissahan on monessa ollut myös putsarikotelon ilmamäärärajoituksia, eli olisikohan tuossa 100hp rajoitetussa versiossa noiden imutorvien lisäksi 100hp mitoitettu imuputki kotelossa......
Ilmanputsarista on heitetty kaikki läpät ja muu turha romu mäkeen. Tunnetaan nimellä airboxmod tuossa linkkiä:AIRBOXMOD(naukkis @ Huhti. 04 2010,22:19) kirjoitti
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
-08 eteenpäin Firebladet on ameriikassa rajoitettu jotenkin sähköisesti ylhäältä matalemmalle teholle ja tehokäyrät leikkaantuu samanlaisesti kuin noi.Onko tellussa samanlailla johtoja katkottavaksi ja kumikurkkuja vaihdettavaksi kuin joskus oli -99 750 gixxerissäni uutena?
Niin ja onko kytkinkahvassa sellanen mikrokytkin ja se toiminnassa? Sen täytys olla...
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
^Kannattanee lukea ketju läpi. Nuo on jo käsitelty.
Superbike #7
mistä tellus on tuotu, tällä sakemannilla on ihan saman näköinen pudotus tossa lopussa ,oma mopo on kyllä belgiasta,onkohan noissa belgian ja saksan malleissa eroja??kuristusten osalta
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Katos vain, pistän pm:ää ruferille jollen löydä tuosta mitään zonella... Mopo on saksan mallia, eikä noilla pitäisi olla eroa(tl72 @ Huhti. 04 2010,23:54) kirjoitti
![]()
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
jos meinaat tehdä ton mitä tossa ketjussa puhutaan, niin pistäpä tänne tuloksia, ja tosiaan kasaamis virheeltä tehtaalla tässä on kyse
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Tuon ja samalla koitan katsoa sen nokkia pyörittävän rattaan kohdalleen, mistä tämä ketju sai alkunsa...(tl72 @ Huhti. 05 2010,14:37) kirjoitti
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Pistin tuosta tehon puutteesta viestiä eräälle Rupert:ille jonka dynokäppyrä on lähes identtinen omani kanssa. Tässä kysymys vastauksineen:
kirjoitti
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
mistä tommosen bensanpaine mittarin löytää, sillahän se pumpun ja suodattimen kunto selviää??
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Korjaamolta, vaimoke on autonasentaja *mä kyllä mittasin autosta ihan renkaantäyttöpistoolista irrotetulla mittarilla, ei se tarkka ollut, riitti toteamaan että ruiskupaine oli 2bar liian iso->paineensäädin oli rikki kuten epäilin... Jos luit korjaamokäsikirjaa huomasit varmastikin paluuletkusta tulevan virtaaman mittauksen? Eli hieman sovellettuna, desi bensaa kymmenessä sekunnissa pitäisi saada valutettua. Pelkkä painehan ei riitä jos tuottoa ei ole tarpeeksi.
Kuten tuolla tlzonessa jo totesin, käytän viikon illat tutkimiseen ja mittailuun osien ja komponenttien suhteen. Viikonloppuna ollaan toivottavasti viisaampia, riippuu miten saan katteet ja tankin maalarilta takaisin....
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Näitä kun katselee niin näyttää itseasiassa olevan juuri tuollainen 8000 kierroksesta taittuva tehokäyrä useimmissa TLS:ssä, eli tuo korkeammalle nouseva itseasiassa on se poikkeava.....
http://homepage.mac.com/rg500delta/T...%20charts.html
Katsoo Suzukin omia dynokäppyröitä niin 8000 kierroksesta tehokäyrä taittuu....
sitten täytyy vain tähdätä poikkeavaan(naukkis @ Huhti. 05 2010,19:28) kirjoitti
![]()
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Mutta silloin tuohon tehokäyrään on syy eikä se ole oire mistään, mahdollisesti erilaiset kannet tai nokka-akselin profiilit.(ouzi @ Huhti. 05 2010,19:44) kirjoitti
Saahan tuonne ylös helposti lisää paukkua porttaamalla kannet ja profiloimalla vähän kiukkuisemmat nokka-akselit.....
Muttakun kampitehot on 110 eikä 125 niinkuin vakiona, muutoksillani pitäisi löytyä vielä lisää. On pieni mahdollisuus että rajoitetusta boksista ei edes saa täysiä tehoja, näin on esim. Rupertilla sveitsin ecun kanssa käynyt. Sen kakkoskartta, eli kartta joka otetaan käyttöön kun irroitetaan ecun "rajoitinpiuha", ei ole ollut sama kuin orig.125hp vaikka näin yleisesti uskotaan. Nokat minulla on samat kuin 125hp versiossa (mitattu)ja kansia porttaamalla ei tls:iin ole saatu oikeastaan mitään apua näinkin vakiolla kokoonpanolla, ovat jo alkup. hyvin kohdistettu, sametinhimmeät ilman valupurseita ja hyvin virtaavat.
Ainiin, tls:ssä loppuu myös 130-135 hp paikkeilla alkup. suuttimien kapasiteetti. Tlr:ssä on kaksi per sylinteri. Tähän ei ole kuitenkaan vielä tarvetta, päästäisi nyt edes tuonne asti.
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
^Saikos tuon tellun omaa boksia säädettyä vai joutuuko säädön hoitamaan commanderilla tai vastaavalla?
Superbike #7
Bensan syötön määrää pystyy säätämään yoshimuran, tekan tai vastaavalla. Muutakin pystyy mutta en ole ihan valmis kolvaamaan eprommia ecun sisältä irti. Silloin pääsisin kiinni alkup. mootohjukseen ja pystyisin säätämään kaikkea. Aivan kuten PetriK:n busaohjelmoinnissa mutta tls:n hanke ei ole koskaan päässyt niin pitkälle, käyttäjien puutteen ollessa ilmeisesti rajottavin tekijä koska kukaan ei ole "tulkkia" tehnyt.(Nitrous @ Huhti. 05 2010,21:50) kirjoitti
Tosin karttoja voi muokata aivan järjellisellä ohjelmalla esim.enquinity, mutta datan flashaaminen eprommille ei ole ihan yksinkertaista. Ohjelmat minulla tähän kyllä olisi, vähän kuumottaa. Taidan silti vain tyyytyä hommaamaan alkup.täysteho ecun.![]()
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
voiko kokoputkisto korjata ton tehon loppumisen tossa 8000rpm kun niissä tehokartoissa missä huipputeho on lähempänä rajoitinta on ollu kokoränni??![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Täytyy tutkia ittekkin noita, kyllähän sen kokoputken luulis vaikuttavan kun katsoo tellun vakiota "käkkärää" ja vertaa jonki kunnolliseen niin on ne aika paljon sulavampia eikä ole sellasta vakion takasylinterin äkijyrkkää 180 asteen mutkaa. Rupert antoi myös ymmärtää että vakioränni alkaa äkkiä ahistamaan...(tl72 @ Huhti. 06 2010,00:07) kirjoitti
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Jos halvalla haluaa selviä vaikutuksia niin nokka-akselien kimppuun, r-tellun imunokat jos saa jostain halvalla, tai vaihtoehtoisesti omien hiominen vähän jyrkemmällekin profiilille kustantaa satasen pari maksimissaan..... millään putkimuutoksilla ei pääse lähellekään samaan lopputulokseen.
Ei mutta jos saa kokorännin alta sataseen(naukkis @ Huhti. 07 2010,18:26) kirjoitti
siis jos, vähän kaupankäynti kesken... Nokilla en rupea vielä leikkimään, en ennen kuin muuten on kaikki ok, vaikka on tuokin mietityttänyt![]()
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
on se ihme ettei mistään saa ostettua noita pelkkiä putkia kun sliparit on jo, tästä nokat niin luulis auttavan , aika hyvän hintasia hevosia vaan ja kuinka paljon noilla nokilla voi saada![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Nokka-akselimuutokset on oikeaa virittämistä, putkiston vaihtaminen yms. näpertämistä joka ei oikeastaan vaikuta yhtään mitään......(tl72 @ Huhti. 08 2010,09:12) kirjoitti
Vika löytyi, edellinen omistaja/-ista joka on muuttanut putkiston, airboxin, ilmansuodattímen y.m. ei ole mapannut ecua/laittanut pc:tä seoksen korjaamiseksi. Kun sain pyörän vein sen heti penkkiin säätöön ja ecu säädettiin yosh-boxilla, syöttöä lisättiin väh.10% kautta linjan.
Tästä laihalla käymisestä johtuen on pakoventtiilit nyt palaneet:
Puristukset:
Etu: 7,2bar
Taka: 9,4 bar
Ohivuotomittausta tehdessäni ei mittari noussut kuin edessä 55% ja takana 65% lukemiin kun 90-100% on hyväksyttävä/hyvä.Lisäksi putken päästä oli havaittavissa selvä ilmavirtaus jo korvalla, paksunahkainen kämmenikin sen jo tunsi...
Projektikuvia pistän tänne, tai sitten aloitan oman ketjun varoitukseksi....
Nytisosti...
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX