Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Voisko joku kertoa K1200S:n vm 2005 jarrusatulan ja -levyn kiristysmomenttin sekä kaikki muutkin huomion otettavat asiat jarruhuoltoon liittyen? Samanlaiset jarrut taitaa olla myös R-sarjan pyörissä.
    R1250GS
  2. #2
    Ei tässä nyt ihan kirjaa viitsi alkaa kirjoittamaan, vaikka sitä pyydätkin. Kannattaa ostaa huoltoromppu, siitä asiat selviävät kuvin.

    Kiristysmomentit ovat
    -etujarrusatuloille 30 Nm
    -takajarrusatulalle 24 Nm
    -ilmausruuville 8 Nm


    Jarrulevy ensikiristys 12 Nm, lopullinen 30 Nm. Ja tuohan on alunperin ruuvilukitteella varmistettu liitos.

    Jarrunesteiden vaihtoon ei kannata itse alkaa, jos ei tiedä mitä tekee. Tulee muuten helkkarinmoisia ongelmia jarrutehostimen ilmauksen kanssa.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  3. #3
    Joo, kyllä se huoltoromppu pitää hankkia. Uskalluksen puute tehdä mitään ilman speksejä johtuu siitä, että edellisistä "perus"huolloista jotka tein (GT 125 ja CB 750F:ään) jäi lasten hiekkaämpärillinen muttereita yli, silloin joskus
    R1250GS
  4.  
  5. #4
    Lainaa (Jussiboy @ Huhti. 10 2010,21:11) kirjoitti
    Joo, kyllä se huoltoromppu pitää hankkia. Uskalluksen puute tehdä mitään ilman speksejä johtuu siitä, että edellisistä "perus"huolloista jotka tein (GT 125 ja CB 750F:ään) jäi lasten hiekkaämpärillinen muttereita yli, silloin joskus
    Ei noi bemarit sen kummempia ole kuin muutkaan mopot, mutta jarrunesteidenvaihto aiheuttaa päänsärkyä ja lompakon äkillistä ohenemista, jos asiaan ei perehdy etukäteen.

    Joitakin muitakin pikkujuttuja on. Ja huoltoromppu ohjaa tekemään vaikeimman ja kalleimman tien kautta.

    Mutta periaatteessa helppoja juttuja vaikka koko mopon purkaisi ja kasaisi. Ihmisten tekemiähän nuo ovat.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!