Katso äänestykset tulokset: Kuulutko BMW kerhoon -

Äänestäjät
146. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1. Kyllä

    45 30,82%
  • 2. En

    101 69,18%
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 70:sta
  1. #31
    Lainaa (iaj @ Huhti. 02 2010,08:39) kirjoitti
    Tässä mielessä nämä *riippumattomat* yhteisölliset *kerhot* antavatkin paljon enemmän kun voidaan toimia aidosti jäsenistön ehdoilla.
    Tuossa onkin hyvä pointti.

    Epävirallinen kerho pystyy minusta helpommin vastaamaan jäsenten toiveisiin, ainakin jos kuuntelee jäseniä.

    Foorumin ulkoasu, logo, jäsentuotteet, tapahtumat, yms. voidaan toteuttaa välittömästi ja juuri niin kuten jengi haluaa.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  2. #32
    Tää nyt menee OT:ksi, mutta länkytetään nyt pääsiäisen ratoksi. Piinaviikkoahan tässä vietetään

    Oma kokemus erilaisesta järjestö- ja muusta aktivismista saati taloyhtiön hallituksista, niin arvostelijoita kyllä riittää. Tunkua hallituksiin ja tekemään päätöksiä & puuhaamaan on paljon vähemmän kuin intoa ampua hallituksessa tai muussa toiminnan pyörittämisestä vastaavassa elimessa tyhmyyttään vuodesta toiseen istuvia. Vaikka hallituspaikkoja tyrkytetään, niin viisaat pysyvät mukavuusalueellaan ja keskittyvät arvosteluun. Täällä kun puhutaan vanhan hallinnon kyvyttömyydestä väistyä, niin monikos on valmis tilalle?
    <p>2002-2014</p>
  3. #33
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 02 2010,11:07) kirjoitti
    Tää nyt menee OT:ksi, mutta länkytetään nyt pääsiäisen ratoksi. Piinaviikkoahan tässä vietetään *

    Oma kokemus erilaisesta järjestö- ja muusta aktivismista saati taloyhtiön hallituksista, niin arvostelijoita kyllä riittää. Tunkua hallituksiin ja tekemään päätöksiä & puuhaamaan on paljon vähemmän kuin intoa ampua hallituksessa tai muussa toiminnan pyörittämisestä vastaavassa elimessa tyhmyyttään vuodesta toiseen istuvia. Vaikka hallituspaikkoja tyrkytetään, niin viisaat pysyvät mukavuusalueellaan ja keskittyvät arvosteluun. Täällä kun puhutaan vanhan hallinnon kyvyttömyydestä väistyä, niin monikos on valmis tilalle?
    Pitäähän se opposition kello kilkattaa taustalla, muutenhan nuo herrat vaan lihoo paikallaan istuen tekemättä mitään ja kehitystä ei ole - eikö?
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  4. #34
    Lainaa (iaj @ Huhti. 02 2010,08:39) kirjoitti
    Se on just se, että kun maahantuoja/valmistaja sponssaa toimintaa, niin kysehän on itseasiassa markkinoinnista eikä mistään hyvää hyvyyttään toimivasta kerhosta vaikka se siltä ehkä voi näyttääkin. Ja kun rahaa tulee sieltä niin tietysti olettavat saavansa myös sanoa sanansa miten niitä rahoja käytetään.
    No, jatketaanpa sitten piinaviikkoa. Tiedätkö iaj, miten maahantuoja "sponssaa" BMW-kerhoa? Ainakin pitäisi, kun tuot asian tuolla tavalla esille.
    Maahantuoja maksaa kerholehden postituksen, siinä kaikki tuki. Vuodenvaihteessa olen kysynyt suoraan maahantuojalta, mitä se edellyttää, tahi vaatii kerholta tuon tuen vastineeksi. Vastaus oli selvä, ei mitään. Maahantuoja ei kontrolloi mitenkään kerhon toimintaa, ei lehden tekemistä tai sen sisältöä. Minusta tuo on aika kaukaa haettu heitto julistaa kerhon olevan jonkinlainen maahantuojan markkinointiväline.
    Kerho ei jaa rahojaan missään tilanteessa kenellekään, se käyttää sitä järjestääkseen jäsenien toivomia tapahtumia, tekee kerholehteä, yms.
    En ole koskaan ymmärtänyt ulkopuolisten johonkin järjestöön tai kerhoon kohdistamaa arvostelua. Jos joku touhu ei tyydytä, mutta kiinnostaa, ei muuta kuin lähtee mukaan ja pyrkii antamaan oman panoksensa tilanteen muuttamiseksi. Jos kiinnostusta mukaan lähtemiseen taas ei ole, miksi sitten valittaa sen toimintatavoista? Kerhotoiminnassakin saa olla oppositio, mutta sen kuuluu muodostua kerhon jäsenistä, ei ulkopuolisilla ole siinä mitään osaa.
    Eräällä tavalla aika on tosiaan ajanut ohi tällaisista kerhoista. Nykyään entistä harvempi nimittäin osaa arvostaa mitään yhteisöllistä toimintaa. Johtunee siitä, että elämme niin hyviä aikoja, että monella on tunne yksinkin selviämisestä. Miksi siis nähdä vaivaa jossakin kerho-, tai yhdistystoiminnassa?
    Valitettavasti on niin, että nykyään niitä on todella paljon, jotka jaksavat valittaa, ettei kukaa tee mitään, tai ainakaan tee oikein oikeita asioita. Niitä taas on kovin vähän, jotka ovat valmiita tekemään ja kantamaan vastuuta yhteisistä asioista.
  5. #35
    Lainaa (iaj @ Huhti. 02 2010,11:39) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 02 2010,11:07) kirjoitti
    Tää nyt menee OT:ksi, mutta länkytetään nyt pääsiäisen ratoksi. Piinaviikkoahan tässä vietetään *

    Oma kokemus erilaisesta järjestö- ja muusta aktivismista saati taloyhtiön hallituksista, niin arvostelijoita kyllä riittää. Tunkua hallituksiin ja tekemään päätöksiä & puuhaamaan on paljon vähemmän kuin intoa ampua hallituksessa tai muussa toiminnan pyörittämisestä vastaavassa elimessa tyhmyyttään vuodesta toiseen istuvia. Vaikka hallituspaikkoja tyrkytetään, niin viisaat pysyvät mukavuusalueellaan ja keskittyvät arvosteluun. Täällä kun puhutaan vanhan hallinnon kyvyttömyydestä väistyä, niin monikos on valmis tilalle?
    Pitäähän se opposition kello kilkattaa taustalla, muutenhan nuo herrat vaan lihoo paikallaan istuen tekemättä mitään ja kehitystä ei ole - eikö?
    Tasan noin. Opposition käsitteeseen kuitenkin kuuluu se, että pitää olla itsellä halu ja valmius tarttua toimeen ja tehdä se homma paremmin. *

    No niin, eiköhän mennä ajelemaan. Aurinko paistaa ja tiet kutsuu *



    <p>2002-2014</p>
  6. #36
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 02 2010,11:07) kirjoitti
    Tää nyt menee OT:ksi, mutta länkytetään nyt pääsiäisen ratoksi. Piinaviikkoahan tässä vietetään *

    Oma kokemus erilaisesta järjestö- ja muusta aktivismista saati taloyhtiön hallituksista, niin arvostelijoita kyllä riittää. Tunkua hallituksiin ja tekemään päätöksiä & puuhaamaan on paljon vähemmän kuin intoa ampua hallituksessa tai muussa toiminnan pyörittämisestä vastaavassa elimessa tyhmyyttään vuodesta toiseen istuvia. Vaikka hallituspaikkoja tyrkytetään, niin viisaat pysyvät mukavuusalueellaan ja keskittyvät arvosteluun. Täällä kun puhutaan vanhan hallinnon kyvyttömyydestä väistyä, niin monikos on valmis tilalle?
    Ääni tälle!
    Itselläni on samanlaisia kokemuksia niin järjestöistä kuin taloyhtiön hallituksista ja työpaikan työhuonetoimikunnastakin. Viimeksi mainitusta eniten. Työntekijöitä ja samalla ko. toimikunnan jäseniä n.250, joista 7-8 on niin tyhmiä, että istuvat vuodesta toiseen yrittämässä hoitaa muiden asioita ja muut arvostelevat toimintaa senkun kerkiävät. Kuitenkin kaikilla olisi mahdollista tulla mukaan päättämään asioista.
    Edellisen merkin foorumilla touhutessani olin mukana pariinkin otteeseen järjestämässä yhteistä kokoontumista. Molemmilla kerroilla n. 50 jäsenestä paikalle saapui 4 pyörää. Se ei paljon motivoi järjestelemään mitään tapahtumia.
    Yleensähän ne, jotka eniten arvostelevat, ovat niitä, jotka eivät halua itse uhrautua tekemään mitään asioiden eteen.
    BMW-kerhon toiminnasta/toimimattomuudesta en osaa kyllä sanoa mitään, senverran tuore LT:n haltija olen, joten siinä suhteessa tämäkin oli vähän OT... Mutta mitäpä tässä piinaviikolla muutakaan tekisi
    Aikansa kutakin...
  7. #37
    Mua alkoi nyt kiinnostaan sellanen juttu että miksi kerhon sitten pitää olla kenenkään "alaisena", kuunnella ja noudattaa heidän pilkun tarkkoja sääntöjään, miksei voisi olla heistä riippumaton ry?

    Jos kerran tukikaan ei ole sieltä tuon kummempi?

    En tosin tunne kerhon syntytapahtumia ja uteliaana vaan kyselen.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  8. #38
    Merkkikerhon ongelma tai haaste (varsinkin BMW:n) on tietysti se, että kovin monenlaista genreähän tuonne mahtuu. On hardcore-mantsaa, hyper-sporttia, sports-toureria, LenTotukialusta, matka-bokseria. Eli onhan tuossa suurin yhteinen nimittäjä oikeasti aika pieni. Erilaisten foorumien ja InterNjetin yhdistämien yhden asian liikkeiden määrä varmaan on tulevaisuutta ja jo tätä päivää.

    Tuossa mietittävää BMW-kerhollekin. Puhumattakaan siitä katsotaanko tuo "virallinen"-status niin merkittäväksi, että siitä halutaan pitää kiinni.
    <p>2002-2014</p>
  9. #39
    En kuulu Bmw kerhoon, mutta en pois sulje mahdollista liittymistä tulevaisuudessa. Joku sopiva kerho olisi hakusessa.



    FXDF -08
  10. #40
    (Huokaus) BMW-merkkiin tunnetusti katkeroitunut mutta ainakin kahdella BMW-mopolla siitä huolimatta * ajava toveri iaj on vastaavinaan muille, vaikka kommentit selkeästi ovatkin meikäläiselle. Siispä otetaan haaste vastaan...
    Lainaa (iaj @ Huhti. 02 2010,08:39) kirjoitti
    Se on just se, että kun maahantuoja/valmistaja sponssaa toimintaa, niin kysehän on itseasiassa markkinoinnista eikä mistään hyvää hyvyyttään toimivasta kerhosta vaikka se siltä ehkä voi näyttääkin. Ja kun rahaa tulee sieltä niin tietysti olettavat saavansa myös sanoa sanansa miten niitä rahoja käytetään.
    Aika paksu väite tuo. Mistäköhän tuon olet saanut päähäsi? Suomen BMW Moottoripyöräkerho saa maahantuojalta tukea kerhon Rikastin-lehden painatus- ja postikuluhin, se on ainoa - joskaan ei merkityksetön - rahallinen tuki. Maahantuoja ei puutu lehden sisältöön, siitä on juuri valittu uusi päätoimittajammekin erikseen ottanut selvää ennen pestin vastaanottamista. Totta kai on selvää, että kyse on BMW-moottoripyöräilijöiden kerholehdestä. Päällimmäisinä juttuina ei varmastikaan ole vaikkapa uusien Hondamallien esittely, sen nyt tajuaa jokainen. *

    Ja mitä tuohon sponssaamiseen tulee vielä, hyviin tapoihin (jotka jopa fiksuimmat koiratkin oppivat) kuuluu, että ruokkivaa kättä ei kannata purra. Olit itse taannoin BMWKLTIBMIJOF-.tapahtuman nettivastaava ja tarjosit tapahtumamme nettisivuille paikan oman firmasi serveriltä. Se oli kauniisti tehty – pyytettömyydestä en osaa sanoa, koskapa silloisille LT-tapahtuman kotisivuille päästäkseen täytyi selaimeen naputella Sinun firmasi nimi…
    Se, että sivumme olivat hoteissasi silloin yhtä elävät kuin BMW-kerhon touring-toiminnan sivut nykyään, johtui varmaankin Sinun muista kiireistäsi. Näitä yhdistyshommia kun jokainen tekee leipätyönsä ja muiden harrastustensa ohella, se pitäisi jokaisen arvostelijankin muistaa. Oma aikani on valitettavasti mennyt Euroopan suurimman LT-tapahtuman järjestelyjen kanssa puuhamisessa sekä joidenkin kerholehtijuttujen kirjoittelussa ja sisältö tuonne kerhon touring-sivuille on jäänyt valitettavasti tekemättä, josta kyllä tunnen piston sydämessäni.

    Lainaa (iaj @ Huhti. 02 2010,08:39) kirjoitti
    Tähän asti ainoa mitä olen kuullut ja ymmärtänyt tuon kerhon tekevän on että se jakaa rahaa valikoituihin tapahtumiin.

    Kysyä vain voi, paljonko siitä sitten oikesti irti saa normaali rivijäsen?
    No rivijäsen saa jäsenmaksunsa (20 €) vastineeksi hienon ja nyt entistä ammattimaisemmin toimitetun jäsenlehden kolme numeroa vuodessa, aika monta tapahtumaa pitkin kesää, joissa on kerhon puolesta jotain tarjoilua, osallistumis- (tai oikeammin äänestys-) oikeuden kerhon suuria päätöksiä tekevässä vuosikokouksessa, alennuksia em. tapahtumien osallistumismaksuissa, alennuksia muutamien yhteistyökumppanien tuotteista ja mahdollisuuksia osallistua ”vain jäsenille” tapahtumiin kuten K. Tiaisen endurosafari Espanjassa jne.


    Lainaa (iaj @ Huhti. 02 2010,08:39) kirjoitti
    Tämä nimenomainen ainoaksi suomen bmw mp-kerhoksi itseään tituleeraava ei oikein mitenkään kommunikoi toimintaansa, sivut on aneemisessa kunnossa, Touring osasto toiminta sivuilla ei ole mitään (!) sisältöä, muilla sentään oli jotain kiveen hakattua höpinää tapahtumasta joista ei sen enempää ota selvää mitä siellä oikein nysvätään. On kyllä huonoa mainosta ja nimenomaan tuota kalkkiskerhon sisääpäin kääntynyttä toimintaa johon uusia ei edes haluta mukaan.
    Onko sivujen ulkoasu vai niiden sisältö aneemisessa kunnossa? *Taas pitänee muistuttaa, että tämä(kin) kerho toimii vapaaehtoisvoimin ja kerhon webbisivut ei ole edes webbivastaavan päätyö. Sisältöä voisi sivuille toki tuottaa kuka tahansa kerhon jäsen sen minkä muilta töiltään ehtii. Jarska ainakin on ehtinyt tuon sporttifooruminsa kanssa ja tuollaisen tarmon omaavia tekijöitä ottaisi mikä hyvänsä yhteisö vastaan riemusta kiljuen.

    Ja miten niin ”uusia ei haluta mukaan”? Oma perspektiivini BMW-kerhoon ei ulotu montaakaan vuotta taaksepäin ja olisinkin kiinnostunut kuulemaan, että milloin ja kenelle on annettu ymmärtää, että kerhoon pääsy ei onnistu?

    Lainaa (iaj @ Huhti. 02 2010,08:39) kirjoitti
    Tässä mielessä nämä *riippumattomat* yhteisölliset *kerhot* antavatkin paljon enemmän kun voidaan toimia aidosti jäsenistön ehdoilla.

    Aika on ajanut ohi näistä *virallisista* kerhoista.
    BMW-kerho on perustettu aikana, jolloin ei internetistä tiedetty mitään (1976). Kerho sai ilmeisesti alkunsa samanhenkisten BMW-motoristien aloitteesta kuten nyt on virinnyt vaikkapa Jarskan Sporttifoorumi. Se, että kerhosta sittemmin tuli tämmöinen ”virallinen BMW-kerho” on varmaankin vaan peruja siitä, että muita kerhoja ei ollut. Kun ei internettiä tai sähköpostia ollut, oli kerholehti tietysti luonnollinen tiedotuskanava ja sitä se on edelleenkin.
    Nykypäivänä samanhenkisten koollekutsuminen ja yhteydenpito on toki paljon helpompaa kuin 35 vuotta sitten. Mutta siinä vaiheessa kun aletaan puhua oikeasti yhdistystoiminnasta (säännöt, rahat, tapahtumat, tavarahankinnat, tilinpäätökset, jäsenlehti tai muut tiedotteet, jne) pitää ruveta löytymään tekijöitä ja vastuunottajia. *Netissä on helppo lätistä ja ehdotella ja kommentoida niin kauan kuin ei tarvitse muuta vaivaa nähdä kuin suoltaa tajunnanvirtaa ja painaa ”lähetä” –nappia. Jos se riittää "kerhoksi" niin hyvä niin.

    Jarskalle vielä kommentti tuosta ”alaisuudessa olemisesta”. Tuntuu, että tuosta graafisen ilmeen noudattamisesta on tullut nyt elämää suurempi juttu. Tapahtumia ja tempauksia voidaan järjestää ihan miten halutaan. Niissä voidaan varmasti järjestää kaljaviesteja, keulimis- tai muita stunttikisoja, Miss märkä T-paitakisoja tai vääränmerkkisten pyörien polttajaisia, jos vaan sellaisille sosiaalista tilausta ja järjestäjiä löytyy. Se, että ollaan ”virallinen BMW-kerho” ei aseta tuolle esteitä, ne tulevat varmaan muualta. Se, että ollaan ”virallinen kerho” on tietysti valintatilanne. Siinä punnitaan hyödyt ja haitat. Haittana on pelkästään vapauden menetys paino- ja netti-ilmeen grafiikan luomisessa ja hyötynä on
    tuhansien eurojen tuki jäsenlehden painatukseen ja postitukseen per vuosi. *Ilman tukea jäisi tuo jäsenlehti kyllä toimittamatta ja postittamatta. Toistaiseksi kerhon jäsenistössä on vielä paljon niitä, jotka haluavat ihan oikean paperilehden pelkän nettijulkaisun sijaan. Asiat ovat varmastikin toisin kymmenen vuoden kuluttua.

    Suomi on tunnetusti omien järjestöjen ja kuppikuntiensa luvattu maa. On ihan inhimillistä, että sporttifoorumilaiset halusivat tehdä oman jutskansa irrallaan mistään rajoituksista tai valmiista sapluunoista. Niinhän LT-porukkakin aloitti. Tietyssä vaiheessa kun alkuinnostus alkaa hiipua tai yhteisölle tarvitaan niitä tekijöitä pelkkien sivustahuutelijoiden sijaan kannattaa kuitenkin uudelleen miettiä tuo yhden sateenvarjon alla esiintyminen. Siinä voisi yhteisön jatkuvuus olla turvatumpi myös siinä tilanteessa kun perustajat / vetäjät löytää taas ”uuden rakkauden” ts vaihtavat merkkiä.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  11. #41
    Lainaa (iaj @ Huhti. 01 2010,11:45) kirjoitti
    Nyt kuule hys hys - sieltä tulee kohta bmw kerhon kalkkikset pistämään jauhot suuhun ja palauttamaan ruotuun. Bmw merkkistä elämää ei heidän mielestä voi olla muualla!
    Heh - Mites tämä nyt menikään?

    Ja sori nyt vaan, nuo kommentit ei ollut tarkoitettu otettavaksi henkilökohtaisesti, tiedän kyllä pozo sinun olevan siinä joukossa poikkeus.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  12. #42
    Lainaa (iaj @ Huhti. 02 2010,15:30) kirjoitti
    .... tiedän kyllä pozo sinun olevan siinä joukossa poikkeus.
    Mikä se on tämä mystinen joukko joka on jäädyttänyt foorumin, uusien jäsenien tulemisen ja laittanut kapuloita bemarien rattaisiin jo vuodesta 1976, astukaa nyt vaan rohkeasti esille.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  13. #43
    Kuulun molempiin sekä BMW kerhoon että MP69 kerhoon.
    Kyllä nyt näyttäisi olevan niin että MP69.n toiminta menee enempi niin että kustannukset ovat yhteisiä mutta ajelut ja reissut ovat etupäässä "joillekuille" tarkoitettuja juttuja.
    Jokunen yksityishenkilön laittama tapahtuma jossa mennään metsään juopottelemaan ja muutama maksullinen koulutustapahtuma.Kontiorallihan on vielä ulkopuolisentahon järjestämä tapahtuma.
    BMW kerholla näyttäisi olevan 21 koko yhteisölle tarkoitettua tapahtumaa.
    Mutta mitäpä näistä suo siellä ja vetälä täällä jokainenhan voi vaikuttaa kerhonsa toimintaan ainakin periaatteessa.
    Ja kun tarpeeksi aukoo päätänsä niin saattaa saada jonkun kivan homman hoidettavakseen, mikä pitää sitten myös hoitaa
    jotta ei itse saa siipeensä.Ja saa kumminkin.

  14. #44
    Lainaa (jarska @ Huhti. 02 2010,16:34) kirjoitti
    Lainaa (iaj @ Huhti. 02 2010,15:30) kirjoitti
    .... tiedän kyllä pozo sinun olevan siinä joukossa poikkeus.
    Mikä se on tämä mystinen joukko joka on jäädyttänyt foorumin, uusien jäsenien tulemisen ja laittanut kapuloita bemarien rattaisiin jo vuodesta 1976, astukaa nyt vaan rohkeasti esille.
    Mystiseen joukkoon kuulun kun keksin kaikenlaista tapahtumaa ja olen jo aika vanhakin ja yritän pistää jauhoja suuhun... *

    Kaikkiahan ei voi miellyttää enkä edes yritä. Kerhon puolesta ollaan yritetty järjestää mitä jäsenet pyytää ja aika kattavasti ollaan saatu tapahtumia aikaseksi. En näe että siinä on mitään vikaa että kerho tukee näitä tapahtumia ja täten tapahtumiin osallistuva jäsenistö saa jotakin extraa (+ järjestäähän kerho myös tapahtumia joihin osallituminen ei vaadi kerhon jäsenyyttä) ja onhan niitä tapahtumia laidasta laitaan, ajo-opetusta radalla, kevät-/kesä-/syyskokoontumiset, allroadia, crossi- ja endurorataa, tourinkia, luxuria, ulomaanreissua, messutapahtumaa, huoltokoulutusta, pyörien entisöintiä, vuosikokousta, ... ihan jäsenistön toiveiden mukaisesti ja jäsenenä voi tietysti helpommin vaikuttaa. Ei sillä että jos vaikka täällä oikein hieno idea tuodaan esille niin se jätettäisin huomioimatta, mielellään otetaan rakentavia ideoita vastaan.

    Mukavia ajohetkiä kaikille tasapuolisesti!
  15. #45
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Aluksi kuuluin, mutta tuntui aika kuolleelta kerholta, joten jättäydyin syrjään.
    Muutoinkin kerhotoiminta on menettänyt hohtonsa, mieluummin on alone rider....
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
  16. #46
    Tuolla "kuolleella kerholla" näkyy olleen kalenterin mukaan vuonna 2009 kokousten lisäksi 22 tapahtumaa, joista kolmetoista ovat olleet viikkokokoontumisia. Yhdeksään muuhun tapahtumaan on sisältynyt ajoleiriä, mp-huoltokoulutusta, ulkomaan matka ja eri teemoihin liittyviä kokoontumisia.

    Minun aikani ei valitettavasti riitä näin intensiiviiseen harrastamiseen.



    015
  17. #47
    Moro!

    Kiitos kerhoon kohdistuvista kommenteista. Koitamme kehittää BMW Moottoripyörakerhon toimintaa suuntaan johon BMW moottoripyörillä ajavat kerhotoimintaa haluavat kehitettävän.

    Eritysen kiinnostavaa on kuulla ulkopuolisten kommentteja mitä toiminnastamme puuttuu.

    Sporttijaoksen vetäjää uupuu, joten mukaan vaan ja tapahtumia järjestämään.

    Nykyisessä hallituksessa olevista puolet ovat kuuluneet kerhoon alle 5 vuotta, joten mielestäni kerho kykenee myös uudistumaan kunhan vain kehityksen suunta on selvillä.

    Tervetuloa kehittämään kerhoamme.

    Jouni Pekonen
    Puheenjohtaja
    BMW Moottoripyöräkerho ry

    www.bmwmoottoripyorakerho.fi
    jope
  18. #48
    Lainaa (gtr @ Huhti. 02 2010,17:57) kirjoitti
    Kyllä nyt näyttäisi olevan niin että MP69.n toiminta menee enempi niin että kustannukset ovat yhteisiä mutta ajelut ja reissut ovat etupäässä "joillekuille" tarkoitettuja juttuja.
    Tämän allekirjoitan 100%, siksi 69:n jäsenyyteni unohtuikin. Ja nimenomaan kyse on reissuista, tarkemmin ottaen Eestin etappiajosta.
    En edes viitsi kirjoittaa mitä tapahtui, mutta täysin ***seestä koko "järjestely".

    Vai vielä valtakunnallinen kerho - hävetkää.. Mitään muuta mielessä kuin sisäpiiri mukaan ja päälle korkeintaan joku hassu satunnainen.. Vaikka muuten toiminnallenne hattua nostankin..



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  19. #49
    Lainaa (jope @ Huhti. 05 2010,13:24) kirjoitti
    Kiitos kerhoon kohdistuvista kommenteista. Koitamme kehittää BMW Moottoripyörakerhon toimintaa suuntaan johon BMW moottoripyörillä ajavat kerhotoimintaa haluavat kehitettävän.

    Eritysen kiinnostavaa on kuulla ulkopuolisten kommentteja mitä toiminnastamme puuttuu.

    Sporttijaoksen vetäjää uupuu, joten mukaan vaan ja tapahtumia järjestämään.
    Mitäkö puuttuu..? Vain aavistus siitä.. Jos mietitään jotain merkkikerhoa - vaikkapa Honda Riders, niin olisiko siinä jotain esimerkkiä?
    Perustajien lukumäärä mahtuu tietääkseni yhden käden sormiin, kerholla ikää joku hassu vuosi, mutta jäseniä lienee kohta 1000. En tiedä missä suosion salaisuus, mutta jotain erityistä siinä lienee. Siis jotain muuta kuin vaikkapa virallisessa BMW-kerhossa.

    Jaokset, miksi niitä edes pitäisi olla?

    Kehitysehdotus n:o 1
    bmwmoottoripyorakerho.fi voisi olla vaikkapa bmwriders.fi



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  20. #50
    Miksi "riders"? Käytetään Suomessa suomenkieltä. Bmwmoottoripyöräkerho on kieltämättä pitkä ja kankea (ei hyvä ominaisuus tässä yhteydessä ) Mutta esim BMWMPK.fi voisi toimiakin. Vastaus topiikin kysymykseen; olen jäsen.
    Pyörän selässä odota aina odottamatonta...

    BMW R1150R -01
  21. #51
    Lainaa (J@ck @ Huhti. 06 2010,01:06) kirjoitti
    Perustajien lukumäärä mahtuu tietääkseni yhden käden sormiin, kerholla ikää joku hassu vuosi, mutta jäseniä lienee kohta 1000. En tiedä missä suosion salaisuus, mutta jotain erityistä siinä lienee. Siis jotain muuta kuin vaikkapa virallisessa BMW-kerhossa.

    Jaokset, miksi niitä edes pitäisi olla?
    Kaikki kunnia Hondaridersille, mutta luulisi Hondan markkinaosuudella tuota jäsenmäärää olevan paljon enemmänkin. Ei tuo lähes tuhat jäsentä nyt niin ihmesaavutus ole jos Honda on pyörämaailman Toyota.

    Noiden jaoksien olemassoloa puoltaa se tosiasia, että esim BMW:n mallisto on jo niin paljon toisistaan eriytynyt, että on katsottu olevan järkevää tarjota yhden kerhon puitteissa tekemistä ja harrastamista saman tyyppisten pyörien omistajille. (Onhan GoldWing myös Honda, mutta niin vaan on Wingimiehilläkin oma kerhonsa.)

    En usko, että pelkkä samanmerkkisellä kaksipyöräisellä ajaminen enää valttämättä yhdistää pyöräilijöitä samalla tavalla kuin menneinä vuosina. Mitä olivat 70 ja 80 lukujen Bemarit? Pelkkiä boksereita joten niistä tykkäävien oli helppo samaistua yhteen merkkikerhoon. Entäs nykyään? On krossia, enduroa (isoa ja pientä), nakua, rataohjusta, matkalehmää jne. (No, uudet customit tosin puuttuu R 1200 CL: jälkeen.) On kyllä edelleen bokserit, mutta lisäksi rivikoneita pariinkin suuntaan ja nuo Rotaxit vielä päälle.

    Noiden jaoksien ideana on tarjota tavallaan "kerho kerhossa -ideaa", jolloin samanhenkinen porukka voi keskittyä "oman mukavuusalueensa" tekemiseen ilman, että tarvitsee murehtia varsinaisen oman kerhon ja sen hallinnon yms. pyörittämiseen.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  22. #52
    Lainaa (pozo izquierdo @ Huhti. 06 2010,10:26) kirjoitti
    Kaikki kunnia Hondaridersille, mutta luulisi Hondan markkinaosuudella tuota jäsenmäärää olevan paljon enemmänkin. Ei tuo lähes tuhat jäsentä nyt niin ihmesaavutus ole jos Honda on pyörämaailman Toyota.
    Jep, jep.. Olet oikeassa, pyörien lukumäärään nähden kerho on pieni. Meinasinkin vaan, että täytyy hondariderseillä jotain uutta?, mielenkiintoista ja kivaa toimintaa olla, sillä kerho on perustettu vasta 5 vuotta sitten ja suosio vaan kasvaa..
    Ei siellä ymmärtääkseni pyörän merkkiin katsota sillain, että se olisi jäsenyyden tai toimintaan osallistumisen este millään muotoa. Taitaa olla jopa ydinporukalla muutakin mopoa kuin Hondaa..

    Ja joo, tuo heittämäni bmwriders oli vaan esimerkkiehdotus..



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  23. #53
    Tässäkin keskustelussa on nyt mukana käsittääkseni ollut jo kolme BMW-kerhon hallituksen jäsentä, joten luulisi palautteen menevän tätäkin kautta perille.

    Itse kun olen passiivinen kerhon jäsen, niin minulle riittävät ajoittaiset tiistaitöräyksiin osallistumiset ja kerhon BMW-tapahtumien subventointi. Henkilökohtaisesti minua närästää (kuten Jarskaa ja montaa muutakin) tuo logo-/brändinatsismi puhumattakaan suoraan 50-luvulta peräisin olevasta kerhon "perinne-muumi-logosta".

    Monissa muissakin asioissa välillä tuntuu, että on meno aika "aikuista" ja foorumista näkyy, että kriittistä massaa synnyttämään aktiivista foorumia ei tunnu syntyvän. Mutta niinhän se aina on, että itsensä tuntee (mukamas) nuoremmaksi.

    Toisaalta tiedän, että jos jotain haluaisin oikeasti muuttaa, vaatisi se minua nousemaan laiskalta ahteriltani ja pistämään itseni likoon. Niinpä tyydyn osaani ja nykymenoon - ei nää niin isoja asioita kuitenkaan ole.

    Kuinka sattuikaan, olen jäsen kahden pyörän loukkuni vuoksi jäsenenä myös Honda Riders'eissa. Kokemuksella - ei se foorumi nyt niin aktiivinen tuollakaan ole. Ja ihan omat kehityskohteensa tuollakin kerholla on.

    Eli perustamalla oman seurueen saa tietty juuri itsensä näköistä seuraa ja viitekehyksen. Kunnes muutaman vuoden päästä olet jonkun uuden jäsenen mielestä sitä sisäpiiriä ja vanhan vallan edustaja, josta marmatetaan.

    Ainoa tapa, jolla kerho uudistuu on, tietty se että siihen liittyy aktiivisia, osallistuvia ihmisiä, jotka uskaltavat haastaa, esittää ideoita ja ottaa osaa "talkoisiin". Näissä vapaaehtoisuuteen ja harrastuksiin perustuvissa seuroissa hommat kertyvät niille typerille, jotka ovat valmiit ja kykenevät aikaansa noihin panemaan. Tuosta palkaksi saavat sitten jotain todellista (tai kuviteltua) pientä etua kuten ainakin valtaa ajaa asioitaan ja itse tärkeinä pitämiään arvoja kerhossa läpi. Tuota sitten taas on helppo arvostella.



    <p>2002-2014</p>
  24. #54
    Lainaa (jarska @ Huhti. 02 2010,13:21) kirjoitti
    miksi kerhon sitten pitää olla kenenkään "alaisena", kuunnella ja noudattaa heidän pilkun tarkkoja sääntöjään, miksei voisi olla heistä riippumaton ry?
    Vähän provokatiivisesti voisi kysyä onko suurta väliä, minkä ry:n (pilkun tarkkoja) sääntöjä sitä sitten noudattaa (paitsi nyt tuo logoasia)...

    Minulla ei ole mitään sporttipyöräfoorumia vastaan - tyylikäs ja aktiivinenkin sivusto tuntuu olevan - mutta lähtökohtaisesti kai juuri tällainen kapeamman kohderyhmän palsta on altis sisäänpäinlämpiävyydelle, ukkoontumiselle ja vastaavalle, kun potentiaalisia uusia jäseniä ei ihan mahdottomasti ole eikä tule. Haastetta varmaan on pitää aktiivisuutta yllä vielä vuosienkin kuluttua. Jo pelkät finanssit sanelevat myös jotain bemariporukoiden ikähaitarista.

    Vähän isompi kerho ehkä voi kuitenkin jollain tavalla turvata jatkuvuutta ja kokonaisuutta ajan kuluessa. Esim. ajan myötä nykyisistäkin sporteista tulee veteraaneja ja pitääkös sitä sitten jossain vaiheessa siirtyä kuitenkin siihen porukkaan...

    Itse olen ollut jäsen sen kymmenen vuotta mitä propellimerkki on ollut tallissa, mutta en ole toimintaan osallistunut. Aluksi oli varmaan syynä jonkin sortin merkkitiedon (oletettu) saaminen, kun ei internetkään ollut ihan tällä tasolla. Jäsenmaksukaan ei päätä huimaa, joten sitä on tullut makseltua ja Rikastinta lueskeltua. Tämän viimeisen 'tasonnoston' jälkeen sehän onkin jo ihan kunnon lehti ja tämän ketjun uutisista päätellen eikun taso nousee edelleen...
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
  25. #55
    Kyllähän se on niin että oli se sitten foorumi, kerho/foorumi tai mikä tahansa yhteisö, niin pakko se on elää ajan hermolla ja uudistua kovaa vauhtia sitä mukaa kun "trendit" muuttuu, muuten käy hassusti ja jengi katoaa.

    Ja huomannut tuolla sporttipuolella että kun porukat lähtee mukaan ja innostuu kaikesta mitä tapahtuu, niin on se sellanen voima, että hyvää jälkeä tulee ja kaikki viihtyy.

    Heti kun vaan mainittee asiasta, tulee apuja joka suunnalta ja näin se pitää toimiakkin.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  26. #56
    Huvikseni olen seuraillut bmw sportbikes ja bmw moottoripyöräkerhon foorumien aktiivisuutta ja moottoriyöräkerhon foorumissa moninkertainen aktiivisuus sportbikes foorumiin verrattuna. Tietty sportbikes foorumista en näe vierailta suljettuja keskusteluja, jos sellaisia on, koska en ole jäseneksi päässyt. Hakemukseni käsittely tai ainakaan hyväksyminen ei ole edennyt

    BMW Moottoripyöräkerho ry:n pikkujoulut lähestyy ja siinäpä oiva tilaisuus myös kerhoon liittymistä harkitsevien sporttilaisten tulla mukaan tutustumaan toimintaan ja vaikuttamaan. Kerhoon liittymällä noissa juhlissa saa varmasti heti rahat takaisin, korkojen kera

    Ja onhan meillä taas yhteinen ajokoulutustilauisuus 17.5.2014. Viime keväänä oli oikein onnistuneet ruosteenpoistot
  27. #57
    Lainaa Kurahousu kirjoitti Katso viesti

    Ja onhan meillä taas yhteinen ajokoulutustilauisuus 17.5.2014. Viime keväänä oli oikein onnistuneet ruosteenpoistot
    Pitääpä laittaa päivämäärä ylös Mutta viime keväänähän oltiin kaksi päivää
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  28. #58
    Lainaa Kurahousu kirjoitti Katso viesti
    Huvikseni olen seuraillut bmw sportbikes ja bmw moottoripyöräkerhon foorumien aktiivisuutta ja moottoriyöräkerhon foorumissa moninkertainen aktiivisuus sportbikes foorumiin verrattuna. Tietty sportbikes foorumista en näe vierailta suljettuja keskusteluja, jos sellaisia on, koska en ole jäseneksi päässyt. Hakemukseni käsittely tai ainakaan hyväksyminen ei ole edennyt
    Aktiivisuuteen en ota kantaa, mutta olen kuullut myös päinvastaista, kerhon sivuilla ei tapahdu mitään verrattuna sportbikesin sivuihin.
    Itte en ole juurikaan ehtinyt tekeen vertailuja, voihan se tilanne olla noinkin päin.
    Jokatapauksessa sportbikesin puolen jäsenhakemukset on nyt hyväksytty, pahoittelen viivettä.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  29. #59
    Lainaa Kurahousu kirjoitti Katso viesti
    Huvikseni olen seuraillut bmw sportbikes ja bmw moottoripyöräkerhon foorumien aktiivisuutta ja moottoriyöräkerhon foorumissa moninkertainen aktiivisuus sportbikes foorumiin verrattuna. Tietty sportbikes foorumista en näe vierailta suljettuja keskusteluja, jos sellaisia on, koska en ole jäseneksi päässyt. Hakemukseni käsittely tai ainakaan hyväksyminen ei ole edennyt

    BMW Moottoripyöräkerho ry:n pikkujoulut lähestyy ja siinäpä oiva tilaisuus myös kerhoon liittymistä harkitsevien sporttilaisten tulla mukaan tutustumaan toimintaan ja vaikuttamaan. Kerhoon liittymällä noissa juhlissa saa varmasti heti rahat takaisin, korkojen kera

    Ja onhan meillä taas yhteinen ajokoulutustilauisuus 17.5.2014. Viime keväänä oli oikein onnistuneet ruosteenpoistot
    Minäkin olen tuota aktiivisuutta joskus seurannut, vierailijamoodissa bmw moottoripyöräkerhon suuntaan. Havaintoni on juuri päinvastainen! 'Aidan takana' ei tapahdu mitään!

    BMWSB-sivustolla et näe moniakaan keskusteluja, esim 'tänään tehtyä', kirjautumatta. Josta tullaankin siihen, että miten niin hakemusta ei ole hyväksytty??? Sinnehän vain luodaan tunnus itse ja olet jengissä mukana! Viime aikoina on tullut paljon uutta porukkaa, aktiivistakin. Jäseniä (kirjautuneita) juuri nyt 859.

    Yhteistä ajoleiriä suunnitellaan kyllä parhaillaan 17.5.2014 tienoille. Toivottavasti osallistujia riittää ja saadaan taas hyvä tapahtuma.

    En ole mikään organisaattori BMWSB:ssä, ihan tavallinen kirjautunut jäsen.

    P.S. Kävin nyt kurkkaamassa 'aidan' yli ja siellähän näkyi aktiviteettejä.
    Viimeksi muokannut: hidas57; 25.10.2013 klo 16:58.
  30.  
  31. #60
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Josta tullaankin siihen, että miten niin hakemusta ei ole hyväksytty??? Sinnehän vain luodaan tunnus itse ja olet jengissä mukana!
    Onhan siellä toki aina ollut "porttivahdit", ihan vaan spämmäreiden takia.
    Ja kun hakemuksia tulee, ei aina kerkee saman päivän aikana tutkailla, mahdollisimman pian kuitennii.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen