Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    Niinpähän vaan oli akku kypsynyt talven aikana,vaikka latailin välillä.No kestihän tuo 6 vuotta.
    Tuntuu olevan sika-kallis tuo yasa tai gs.
    Kyselisin tässä vaihtoehtoja,sillä varmaan muillakin fjr-äijillä on ollut samoja murheita.
    Oliskohan tuo exide toimiva vaihtoehto,kun niiden listoilla näkyy sopiva löytyvän.
    Kirjotelkaapa mielipiteitä ja vaihtoehtoja.
    Turkulainen kiintiöpaha Ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Mistään mitään tiedä mutta bilteman geeliakkuja ovat kehuneet, ukkolla toiminut kiitettävästi jo 3 vai 4 kautta. Itselläni kesti n.1,5 kautta, pelästyi vissiin mun hurjia kierrosaikoja rata-ajossa kesken kierroksen
    TL1000R -00 InMaking
    TL1000S -99 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 EX
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
    Akut on kalliita, maksaa tankillisen bensaa....
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
    Lainaa (ouzi @ Maalis. 30 2010,19:19) kirjoitti
    Mistään mitään tiedä mutta bilteman geeliakkuja ovat kehuneet, ukkolla toiminut kiitettävästi jo 3 vai 4 kautta. Itselläni kesti n.1,5 kautta, pelästyi vissiin mun hurjia kierrosaikoja rata-ajossa kesken kierroksen
    Itselläkin alkaa ilmeisesti olla tarve uuteen akkuun ja kiinnostaa kovasti mistä löytyisi edukkaasti, vai onko niin ettei köyhällä ole varaa halpaan?

Tuo FJR:n Yuasa akku on vain sen verran ilmeisesti erikoisen kokoinen, jotten ainakaa Bilteman webbisivujen kautta löytänyt vastaavaa heidän valikoimistaan. Yuasan koko on k*l*s 144*149*69mm
    Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen

-FJR1300-
    (-XJ900 Diversion-)
    Lainaa (ouzi @ Maalis. 30 2010,19:19) kirjoitti
    Kehutaan sitten. Itselläni ollut muutamassa pyörässä bilteman geeliakkuja ,sekä v-2 että rivinelkussa ja hyvin toimineet, jopa tyhjäksi asti veivattu on ottanut hyvin virtaa vastaan ja toiminut täysin moitteetta senkin jälkeen, hintaa sillä on joku 40 e.
    The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
    noo en tiedä onkohan yuasan akulla ja bilteman akulla kuitenkaan niin suurta hintaeroa että kannattaisi bilteman akku ostaa? onhan tuo yuasa kuitenkin laadukas
    Honda cbr 929rr Fireblade 2013 - ? (vm 2001)
    Honda vfr 750 f rc36 2012 - 2013 (vm 1990)
    yamaha xj 600 s diversion 2011-2012 (vm 1993)
    suzuki gs 500 e 2010 - 2011 (vm 1990)
    yamaha tzr 125 2008-2009 (vm 1990)
    Haloo

Ei tarvitse aloittaa vääntöä. Siis niinkuin ketjun aloittaja totesi tarvitaan akkua FJR:ään. Se nyt on sama mistä liikkeestä, minkä tyyppinen, kunhan laatu ja taloudellisuus kohdallaan ja mikä tärkeintä, että se sopii fyysisesti FJR:ään!
    Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen

-FJR1300-
    (-XJ900 Diversion-)
    Lainaa (TKA59 @ Maalis. 30 2010,19:14) kirjoitti
    Niinpähän vaan oli akku kypsynyt talven aikana,vaikka latailin välillä.No kestihän tuo 6 vuotta.
    Kyselisin tässä vaihtoehtoja,sillä varmaan muillakin fjr-äijillä on ollut samoja murheita.
    Itse en varsinaisesti laskisi sitä ´murheeksi´, jos mp-akku on kestänyt 6 vuotta.

Voihan sitä jonkun "ku halavalla sain" koittaa jostain löytää, mutta veikkaanpa, että eivät kestä kuutta vuotta.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Online Allright tarjoaa FJR:n BS-BATTERY BT14B-BS:ä hinta 79€, tosin ei mitään kokemusta itsellä.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
    Miten olis Motonetin akku? *
    Suzuki Gs 125 -84
    GSF 600S -97
    GSF 1200S -97
    GSX 1400 -06

Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
    Lainaa (poku @ Maalis. 30 2010,20:38) kirjoitti
    Akut on kalliita, maksaa tankillisen bensaa....
    Terve Poku!
    Vähän,vain vähän olen nauttinut juomia!
    Palaillaan,pidetään "yhteyttä"! Mopoilu on aina "hintansa väärtti"! Siis maksoi mitä maksoi.
    Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
    Kyselisin tässä vaihtoehtoja,sillä varmaan muillakin fjr-äijillä on ollut samoja murheita.[/quote]
    -----------------------------------------------------------
    Itse en varsinaisesti laskisi sitä ´murheeksi´, jos mp-akku on kestänyt 6 vuotta.

Voihan sitä jonkun "ku halavalla sain" koittaa jostain löytää, mutta veikkaanpa, että eivät kestä kuutta vuotta.[/quote]
    ---------------------------------------------------------

Täytyy myöntää,että noinhan se on.Oon jo sen ikänen äijä,että kun on nuukaksi oppinut,niin nuukana kuolee.

* Muuten, tilasin exiden akun (60eur).Löytyi fjrään suoraan exiden luettelosta.Tulee ensi viikolla,saas nähdä kuinka äijän käy.

Niitä Bilteman geeliakkuja kun ostatte niin ei kannata ostaa viime syksyn jämiä. Jos akku on talven seissyt hyllyssä ja tyhjentynyt, ei tule enää kunnon kalua. Sen huomaa siitä että lataantuu nopeasti mutta myöskin tyhjenee pikaisesti.
    Yhdern sellaisen olen joutunut ko. putiikissa vaihtamaan. Muutoin Bilteman akuista onkin sitten vain positiivisia kokemuksia. Isommat autoakut ei ole Motonetissa kuin muutaman euron kalliimpia, siellä myövät mm. puolalaista laatua ;-) Jos moottori vaatii potkua starttiin (siis starttimoottorilta) niin kuin vaikka Harrikat niin sitten on syytä katsoa Yuasan ja vastaavien puoleen. Nimittäin noissa halpisakuissa on suurempi sisäinen vastus eli virranantokyky voi loppua kesken, varsinkin kylmillä ilmoilla.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
    Pidätkö noita sähkövempeleitä päällä, kun pyörä on parkissa vai miten akun amppeeritunnit tuohon vaikuttaa ?
    Vartan AGM-akkua saa akkuliikkeistä alle satasella. Ei pitääsi olla aivan huono.

Yuasan parempaa versiota saa engelsmanneilta aika sopivasti Suomen hintatasoon nähden, se kai on akkujen mersu. Kannattaa valita parempi -BS-malli, starttivirta peräti 175A. Alle satanen Suomeen toimitettuna:

http://www.sportsbikeshop.co.uk/moto...ent_prod/47514
    FJR -02
    Eikös akut ole varastossa hapottamattomina eli jos ostat bilteman/motonetin/allrightin/tai kenen tahansa postimyyntiakun, niin akkuun pitää lisätä ne hapot. Sen jälkeen hetki latausta eli tuo herätelataus ja sitten paikalleen.

Itse ostan akut paikallisesta liikkeestä valmiiksi hapotettuina, ne kun eivät paljoa maksa. Ottaa mallin mukaan ja saat juuri sellaisen akun kuin pyörään menee. Itse suosin noita geeliakkuja, niihin ei tarvitse lisätä nesteitä sen jälkeen kun geeli on lisätty akkuliikkeen myyjän toimesta.

* * * * * * * * * * *

Tää on allekirjoitus!

* * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
    No eiköhän tuo 6 vuotta ole jo mopon akuksi ikänsä puolesta ollut aikas lailla jo tiensä päässä? Että kannataakohan tuosta kovin olla ihmeissään ja pettynyt?
    Itse olen päässyt mopon akuilla hätäseen puoleen, 3 vuotta.
    Murjaanien kuningas!
    juu on tullut ostettua biltemasta ja motonetistä akkuja.
    Ovat toimineet ja ostan jatkossakin.
    Lainaa (Pohojalaanen @ Huhti. 01 2011,22:46) kirjoitti
    Yuasan parempaa versiota saa engelsmanneilta aika sopivasti Suomen hintatasoon nähden, se kai on akkujen mersu. Kannattaa valita parempi -BS-malli, starttivirta peräti 175A. Alle satanen Suomeen toimitettuna:

http://www.sportsbikeshop.co.uk/moto...ent_prod/47514
    Tällainen tuli tilattua.

Tilaus peruttu, eivät toimita UKn ulkopuolelle.

Ex-list:
    HD Dyna Fat Bob -11
    Yamaha FJR1300A -05
    BMW F650GS -07
  20.  
    FJR vm. 2006, alkuperäinen akku uusittiin Yuasaan keväällä 2009, kesti siis kolme kesää. Nyt tämä Yuasa on kuulemma sökö, eikä ota virtaa, kesti siis kaksi kesää, takuu kuulemma puoli vuotta! Pyörässä ei ole mitään hälyjä tms. Kahvanlämppärit olleet yhden kauden, eikä ne ole päällä muuta kuin pyörän käydessä. Akku ei ole kertaakaan päässyt tyhjäksi. Pyörä ollut kaikki talvet KX-Yamaha -centerin talvisäityksessä. Aiemmin ilmoitettiin ,että akku ladataan kahdesti talven aikana, eilen ilmoitetiin , että akku ladataan kolmesti talven aikana. Itsestäni tuntuu siltä, että akkua ei ladata lainkaan talven aikana !!!