Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 40:een 40:sta
  1. #31
    Lainaa (SenioRR @ Maalis. 31 2010,17:41) kirjoitti
    Eipä taida led-valoja, joissa vain RL-merkintä, saadakaan mistään.
    Kuva omista ledpäiväajovalo/parkkivaloista:


  2. #32
    Tuolta saa eri halvalla. (Kohdasta Led Daytime Running Lights).

    Yksi valo £7.95 ja postikulut Suomeen £3.95. Tosin jos tilaa useamman niin tulevat samoilla kuluilla. Itse tilasin pari kappaletta jolloin hinta kaikkineen £19.85 = n. 22 €. Viidessä päivässä saapuivat postilaatikkoon.

    On ihan E-leimatutkin (autoon?).
    Pikakokeena yhdistin pyörän akkuun ja ihan ne huomioitavasti näyttivät palavan.

    Omat suunnitelmat tosin ehtivät muuttua joten jäävät toistaiseksi hyllyyn.

    Myyjän mainoskuva suorana linkkinä
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  3. #33
    Lainaa (SenioRR @ Maalis. 31 2010,23:15) kirjoitti
    Lainaa (I_Le @ Maalis. 31 2010,20:57) kirjoitti
    Lainaa (SenioRR @ Maalis. 31 2010,19:35) kirjoitti
    Lainaa (I_Le @ Maalis. 31 2010,17:16) kirjoitti
    On siis olemassa
    -huomiovalot
    -päivävalot

    Huomiovalojen kanssa parkkien pitää palaa, ajovalojen ei.
    Eikös se oo toisin päin..? Ja mikä merkintä pitää valoissa olla, jotta ne on huomiovalot ja mikä jos päivävalot? RL lukee mun Talmuissa. Entä nää uudemmat led-valot? Onko ne sitten DRL-merkityt? Erovatko kytkennältään? 100x *
    Siis huomiovalojen kanssa parkkien pitää palaa, ajovalojen ei, koska huomiovalot korvaavat ajovalot.
    Ok. Täytynee kuitenkin kokeilla josko tuo taas menis katsastuksesta läpi niin, että vain huomiovalot ja takavalot palaa. Emmää jaksa ruveta mitään uusia johtoja vetämään ja releitä virittelemään. Jos alkavat konttorilla urputtamaan, vetoan tuohon linkittämääni vanhaan AKE:n asetuksiin...

    Ledit hakusessa. Hellalla ois hienoja pyöreitä, mut maksavat niin saatanasti...
    Huomiovalojen kanssa pitää palaa parkit, koska ne korvaavat ajovalot aikana jolloin valoja ei muutenkaan tarvita.

    Päivävalot saavat palaa yksikseen.
    Niiden tulee sammua, kun normaali ajovalot laitetaan päälle.

    Kansallisesti sallitaan takavalot.
    IL

    FLHTCUI
  4. #34
    Lainaa (I_Le @ Maalis. 31 2010,21:42) kirjoitti
    Huomiovalojen kanssa pitää palaa parkit, koska ne korvaavat ajovalot aikana jolloin valoja ei muutenkaan tarvita.

    Päivävalot saavat palaa yksikseen.
    Niiden tulee sammua, kun normaali ajovalot laitetaan päälle.

    Kansallisesti sallitaan takavalot.
    Mistä olet saanut nämä tiedot? Milloin?
  5. #35
    Lainaa (I_Le @ Maalis. 31 2010,21:42) kirjoitti
    Huomiovalojen kanssa pitää palaa parkit, koska ne korvaavat ajovalot aikana jolloin valoja ei muutenkaan tarvita.

    Päivävalot saavat palaa yksikseen.
    Niiden tulee sammua, kun normaali ajovalot laitetaan päälle.

    Kansallisesti sallitaan takavalot.
    Eli eipä tuossa mun kytkennässä olekaan "vikaa"! Ne ei vaan ole huomiovalot, vaan päivävalot!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  6. #36
    Lainaa (Kunkku @ Maalis. 31 2010,23:46) kirjoitti
    Lainaa (I_Le @ Maalis. 31 2010,21:42) kirjoitti
    Huomiovalojen kanssa pitää palaa parkit, koska ne korvaavat ajovalot aikana jolloin valoja ei muutenkaan tarvita.

    Päivävalot saavat palaa yksikseen.
    Niiden tulee sammua, kun normaali ajovalot laitetaan päälle.

    Kansallisesti sallitaan takavalot.
    Mistä olet saanut nämä tiedot? Milloin?
    http://ec.europa.eu/enterprise/newsr...i&item_id=1800

    Se oli direktiivin 76/756/ETY tai jotain sellaista, kun selailin noita EU päätöksiä.

    Nyt olevissa uusissa autoissa on vaihtelevaa käytäntöä, toisissa on takavalot toisissa ei, mutta näemmä 2/11 (ei 7) alkaen uudet autot tulee olla varustettua ko kytkennällä.
    Suomessa kun jostakin syystä pitää vesittää kaikki päätökset.

    AKEn sivuilla on tietenkin vain vanhaa tietoa, löytyykö vielä edes referenssiluvun muutos 75->100.
    IL

    FLHTCUI
  7. #37
    Lainaa (I_Le @ Maalis. 31 2010,22:15) kirjoitti
    AKEn sivuilla on tietenkin vain vanhaa tietoa, löytyykö vielä edes referenssiluvun muutos 75->100.
    Kuten aiemmin totesin, edes viranomaiset eivät ole toistaiseksi varmoja uusien asetusten soveltamisesta. Siksi minusta on turha toistaiseksi lähteä täällä tulkitsemaan noita asetuksia.
  8. #38
    No, AKE on AKE, Suomessa pitää koettaa ryssiä noin yleensäkin kaikki, mitä valo- tms asetuksiin tulee.
    Asiahan tosin korjaantuu helposti nostamalla esim bensan hintaa.

    Mutta tuo DRL pykälä tulee täyttyä uusissa autoissa ensivuonna.
    Perusteena on ollut kaksi syytä:
    -näkyvyys
    -energian säästö
    Juurikin tuon toisen perusteen vuoksi on aivan käsittämätöntä, että valopaketeissa lukee monasti "sallittu käytettäväksi ajovalojen kanssa", kun koko ajatus on lähtenyt osin siitä että ajovalot eivät pala.
    Tarrat ovat paketeissa tosin tietenkin Suomeksi, vain Suomessa.

    Huomiovalot sallitaan edelleen, huomiovalo kytkennöin (Suomessa), kuten myös vanhemmat autot ilman DRL valoja.
    Ts DRL valot eivät tule takautuvasti pakolliseksi.
    Tästäkin oli maininta.

    Se, että saako EUn alueella (Siis Suomen ulkopuolella) ajella Suomalaisin DRL kytkennöin, jää nähtäväksi niille, jotka sinne menevät.
    Vrt huomiovalot Suomessa/ valottomuus muualla EUssa.
    Ruotsi poikkeuksena, lie tottunut Suomen muita maita viisaampiin virkamiehiin.

    Tuossa esimerkki:
    http://eur-lex.europa.eu/Notice.....s&page=
    DRL käännetty huomiovaloksi. Ei ihme että Suomeksi pykälät on sekavia.

    Tuolla
    http://www.swov.nl/rapport/R-2003-29.pdf
    näyttää olevan raportti, minkä perusteella näitä asioita päätettin.



    IL

    FLHTCUI
  9. #39
    Lainaa (I_Le @ Huhti. 02 2010,09:24) kirjoitti
    Juurikin tuon toisen perusteen vuoksi on aivan käsittämätöntä, että valopaketeissa lukee monasti "sallittu käytettäväksi ajovalojen kanssa", kun koko ajatus on lähtenyt osin siitä että ajovalot eivät pala.
    Tarrat ovat paketeissa tosin tietenkin Suomeksi, vain Suomessa.
    Kaupassa katselin juur noita valoja joissa pitää olla ajovalot samaan aikaan eikä mikään ihme kun katselin samoja valoja autojen keulilla, kun eihän ne ole etes parkkeja kirkkaampia ja kuuluvat näin olleen lähinnä koristevaloiksi.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  10.  
  11. #40
    Lainaa (r1150r @ Huhti. 02 2010,14:17) kirjoitti
    Lainaa (I_Le @ Huhti. 02 2010,09:24) kirjoitti
    Juurikin tuon toisen perusteen vuoksi on aivan käsittämätöntä, että valopaketeissa lukee monasti "sallittu käytettäväksi ajovalojen kanssa", kun koko ajatus on lähtenyt osin siitä että ajovalot eivät pala.
    Tarrat ovat paketeissa tosin tietenkin Suomeksi, vain Suomessa.
    Kaupassa katselin juur noita valoja joissa pitää olla ajovalot samaan aikaan eikä mikään ihme kun katselin samoja valoja autojen keulilla, kun eihän ne ole etes parkkeja kirkkaampia ja kuuluvat näin olleen lähinnä koristevaloiksi.
    No, siitä herää tietysti kysymys, kannattaako autoon laittaa uusia parkkeja?

    Toinen juttu tas on se, että onko näissä ns hyväksytyissä laitteissa aina joku parempi ominaisuus kuin E hyväksymättämissä?
    Esim taakse pitää amerikkalaisiin autoihin laittaa E hyväksytyt heijastimet, lähes kirjaimellisesti kissasilmän kokoiset, vaikka autossa on pinta-alaltaan moninkertaiset alkuperäiset heijastimet.
    Voit arvata kumpi sieltä ensin näkyy.



    IL

    FLHTCUI
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12