Joskus voi kelvata jopa yhdistelmä Orgin koulutusryhmän setin käyminen ja sitten kaato mp-tuen hitaassa ryhmässä ja korvaus normaalilla omavastuulla Tapiolasta. Mutta en laskisi sen varaan.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Huhti. 08 2010,18:39) kirjoitti
xxx
Tämä selviää lähiaikoina ja siitä tulee tietoa kurssin topikkiin.(KatjaN @ Huhti. 08 2010,18:14) kirjoitti
1000
No, enhän väittänytkään huollettavaa olevan enempää tai vähempää. Huollettavien kohteiden määrässä ei ole eroa. Ongelmani on laatua henkinen. Kilvellisen pelin kehtaa viedä huoltoon. Kilvettömässä taas ei sielu anna periksi jonkun muun ropata ajopeliä. Se on juuri kuten sanoitkin, on kunnia-asia pitää kilpurista huolta, vaikka se olisi vain harjoittelukäytössä. Siitä sitten tullaan rajalliseen käytettävissä olevaan aikamäärään.(parjan_fin @ Huhti. 08 2010,09:42) kirjoitti
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Ei kannata uskoa lapsen lailla kaikkea mitä kuulee tahoilta, jotka luulee tietävänsä kaikki asiaan vaikuttavat seikat ja lopputuloksen. Jos joku luulee, että peli on selvä, jos vahinkotarkastaja ei ala korjaamolle korjaamon työntekijöille huutamaan, niin saattaa erehtyä. Eihän asia edes kuulu korjaamolle, he eivät liene vakuutussopimuksen osapuoiena. Tuo tarkoittaa, ettei vahinkotarkastaja voi korjaamolle edes korvausasiaan liittyvistä asioista tuolla tasolla puhua.(Juutana @ Huhti. 08 2010,13:00) kirjoitti
Vaikka lasku olisi yhtiöön laskutusluvan kanssa lähtenytkin, niin sekään ei tarkoita muuta kuin, että mahdollinen petoksen yritys ja muuttunut toteutuneeksi teoksi jos maksuun menee ja siitä voidaan konttorin rauhassa naputella tutkintapyyntö poliisisedälle.
Sitten on melkoinen itku, kun esitutkinta alkaa, naapurit nauraa, maine menee ja syyteharkinnan kautta lopulta paita hiessä häpeää käräjäoikeudessa. Sitten ei enää tarvitsekkaan miettiä, mistä yhtiöstä ottaa kaskon tai mitään muutakaan vapaaehtoista vakuutusta, kun ei niitä saakaan. Osamaksuajoneuvot voi jättää kauppaan, eikä sängyssä kannata tupakoida. Kulupuolelle voitaneen lukea myös vahingonkorvausvelvollisuus, sakko- ja/tai vankeusrangaistus ja yhtiön oikeudenkäyntikulut.
Mutta jos kaikesta huolimatta Hailacin ammattikoulun käyneet mp-mekaanikot ovat rikosoikeuden, vakuutussopimuslain ja kaikkien yhtiöiden kaskovakuutusehtojen asiantuntijoita, niin pyydä ihmeessä, että laittavat mulle privaa. Voin kenties järjestää paremmin palkattua duunia.
Mukava lueskella, kun välillä saadaan kompetenssia tänne joukkoon!(Iso-Setä @ Huhti. 10 2010,05:22) kirjoitti
Pikaselauksella kattelin tätä topikkia.. Oma matkalehmä on sen verran vanha ja loppuun ajettu, että en ole siinä pitänyt kaskoa pariin vuoteen.. Radalla tulee käytyä 3-5 kertaa kesässä.
Vakuutukset on ollut aina Nordeassa ja siellä on mahdollista, tai ainakin vielä viime kesänä, että ottaa kaskon niille päiville ku tarvii. Viime kesänäkin ilmoitus ennen ratapäivää, että kasko voimaan viikonlopuksi ja maanantaina pois.. Ja ei maksa montaa euroa. Parin oluen verran, siis pullon.
Ja Nordean korvauksista ratapäivllä on meidän perheessä yksi kokemus ja se oli hyvä. Pakas tavedetty 750 k6 meni nurin.. Näyttö paikallisesa MP huollossa ja arvio.. Päätös tuli, että lunastukseen.. No otimme kertakorvauksen ja haalin uudet osat (pääosasa katteet yms pientä sälää..) panin mopon nippuun ja kovaa ajoa. Ja jäi vielä työpalkkiota itelle useita tonneja ;) Ja pyörä oli uutta vastaava.. Muutenkin tuo Nordean homma toimi loistavasti ja nopeasti. Muutamassa päivässä oli rahat tilillä, eikä kukaan käynyt etes pyörää kattomassa? Maksoivat myös kypärän näkemättä..
Mitä enemmän on radalla / varttimaileja tullut ajettua, sitä vähemmän jaksaa / viittii normiajoa enään ajaa.. Ja tuo mutkapätkä kaaahotus on kyllä jäänyt lähes kokonaan pois.. Pitäs ajaa niin perkeleen lujaa, jotta siitä jotain saisi irti ja sillon tulee jo itsesuojelu vaisto päälle..
Tuo kilvetön harrastepeli kyllä kans kiinnostaisi, mutta täältä Pohjosesta on niin pitkä matka joka radalle, että ei ole oikeen aikaa koko suomea kiertää.. Botnia ja Kemora on kohtuu matkan päässä.. Jospa saadaan se Kiimingin rata joskus, sitten kyllä tulee ratapeli perheeseen..
Oletko hoitanut kaskon käyttöönoton ja "vakuutuksen heikentämisen" (ts. kaskon irtisanomisen) verkkotunnuksilla vai ihan sähköpostilla? Puhelimitse heikentäminen ei Nordeassa onnistu, tarkistin asian äsken.(Tase1 @ Huhti. 16 2010,11:41) kirjoitti
Mulla kun ei verkkotunnuksia ole niin kiinnostaisi tietää miten homma toimisi kaikista varmimmin ja kivuttomimmin. Nordean vakuutusehdot muuten muuttuivat osittain viime vuonna, tsekkasin äsken läpi ja tällainen löytyi koskien rata-ajoa:
"Käytettäessä ajoneuvoa ajo- tai nopeusharjoitteluun moottoriradalla tai muulla alueella tai tieosuudella, on vahingon sattuessa omavastuu 25 % vahingon määrästä, kuitenkin vähintään kolariturvan omavastuun nelinkertainen määrä."
-- http://www.nordea.fi/sitemod....409.pdf
Edit: viimeinen kappale.
Nykyiset: Yamaha DT-125R, Kawasaki ZX-12R
Entiset: Yamaha YZF-1000R Thunderace, Kawasaki ZZR-600
No niin tuli käytyä IF:llä pyytämässä tarjousta tuohon omaan pyörään ZX6R 2008,
eli kasko ja liikenne yhteensä 820€/vuosi, mutta jos ajan vain esim 5kk, niin hinta onkin 389€ vuodessa.
Koska seisontajalta ei tarvitse maksaa liikeenne/kaskoa, tarvitsee olla vain osakasko seisonta-ajaksi, vaikka olisi ympärivuotinen vakuutus.
Eli ainoa ehto oli että vakuutus pitää olla *voimassa vähintään 4kk. Virkailija sanoi, että kaikki myyjät eivät tätä tiedä, eikä kuulemma kannata netin hintoihin sekaantua.
Laittaakaa vaikka YV:tä jos haluatte virkailijan nimen tietoon, voin sen tännekkin sitten laittaa jos kiinnostusta löytyy enemmänkin, mutta minulla ainakin lähtee vakuutus Turvasta.
On se jännä tuo If... Useampi sporttipyöräkuski hehkutellut uusia matalampia hintoja, mutta itse kysellessä sekä Bladeen että nykyiseen matalatehoiseen papattimeen maksut on suunnilleen tuplat Turvaan nähden.
Maililla tein.. ja tosiaan kovaus on muuttunut 20% -> 25%(mkaks7 @ Huhti. 23 2010,16:05) kirjoitti
itse kun on tullut kolaripyöriäkin korjattua, niin huomannut, että peilit yms on ihan rahanarvoista tavaraa. kannattaa ottaa siksi irti radalle. se on aina sen verran vähemmän ostettavaa kun kippaa. generaattori koppa liukurit yms voivat myös auttaa asiaa. etuhaarukan päihin nylonit, säästyy haarukan päät(ja vanteen reunat). taka-akseliinkin voi tuupata pikkusuojat, niin ei haarukka naarmuunnu.
helpoimmat keinot vähentää vaurioita on välttää kaatumista. välttää ylilyöntejä, yliyritystä, kellon perässä ajamista, käyttää hyviä renkaita, eikä touring renkaita. jos sataa tai on märkää, niin ei aja ollenkaan. lämmittää renkaat kunnolla ennen ajoa. eikä aja epävakaudessa.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tä?(jaket @ Huhti. 28 2010,18:24) kirjoitti
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Ratahommien vuoksi pyysin tarjoukset Nordeasta ja IF:istä, nykyiset vakuutukset pyörissäni Turvassa rataharrastukseni vuoksi. Kalliimpi pyörä K9 kilonen gigsu ja bonukset 70+70. Kyseessä siis kilpipelit.
Turva luokkaa reilu tonni, If reilu kaksdonaa, Nordea lähempänä Turvaa. Eipä ainakaan If:iä tarvii harkita. Kuski mies vantaa vm. 66. Taitaa pysyä Turvassa ja sit vaan pitää kaivaa lompakkoa jos radalla kippaa..
Ne teistä, jotka luottaa Turvaan ratalippojen korvaajana, olkaapa tarkkana, miten ehdot kohta muuttuvat![]()
... jotain piti muistaa
No nimenomaan siitähän tämä ketju sai alkunsa, Turvan kaskon omavastuun nousemisesta 50%:tiin ratakaatojen osalta 1.5. alkaen.(seku @ Huhti. 29 2010,10:51) kirjoitti
-nomen est omen-
Tulipahan itse vaihdettua nyt pois Turvasta, kiitos vain. Melkein kolme hunttia säästyi, isoilla bonuksilla. Laskeskelin nimittäin, että jos lunariin mentäessä korvaus olisi jossain kolmen tonnin huitteilla (omavastuu 50%), niin aika solmuun saa pyöräkin mennä jottei ns. kiveä kiven päälle jäisi. Tähän laskee vielä N vuoden kasvaneet kaskovakuutukset ja aika tiukoilla on jääkö plussalle ollenkaan.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Kiitos KatjaN:lle ketjun avaamisesta. Ehtojen muuttumisesta kuultuani samantien rekisteröin uuden pyörän ja otin uuden vakuutuksen, niin ehdin saada vakuutuksen vielä vanhoilla ehdoilla. Vuoden päästä katsotaan taas yhtiöiden ehtoja uudestaan.(Kriisi @ Huhti. 29 2010,11:04) kirjoitti
itselläniki vaihtu turvasta nordeaan..
varmistin vielä ehdot ja samalla kyselin kasko "kikkailusta"..
vastasi että
"Moi JP
Niin, se on sillei, että jos ajoharjoitteluradalla sattuu vahinko, omavastuu on 25 % vahingon määrästä, kuitenkin vähintään 4x normaali omavastuu.
Ja jos on ajoradalla koulutettu ja hyväksytty opettaja ,niin silloin ei mene ylimääräistä omavastuuta.
ja se sinun kasko, lyön vaikka vetoa, että sinulla on paljon suurempi mahdollisuus mällätä se pyörä siinä työmatkaliikenteessä kuin ajoradalla........nauraa,
Eli siis, mielestäni höpö, höpö, et varmasti säästä siinä yhtään jos otat kaskon pois ja mälläät sen kotikulmilla.
Maksaa noin 50€ kk.
"
..lisäksi neuvoi että kun pyörä "seisonnassa" niin muuttaa kaskon halppis versioon..
-JP-
![]()
Mulla Honda Bläkkäri ja Yammun FJR. Nordeassa vakuutus liikkari 40% ja kasko 70%
Böödissä 106e/kk
Yammussa 102e/kk
Ko. yhtiössä meillä kaikki mahottomatkin vakuutukset.
Onko liikaa?![]()
Jos noi on ympärivuotisia ja maksut 12 x tuo e/kk, niin vähän kalliilta kuullostaa noilla pyörillä.(MatkaUkko @ Huhti. 29 2010,15:52) kirjoitti
xxx
Unohtui sanoa, että jos on Aktian pankkiasiakas, Veritaksen kaskosta saa kaikkien muiden bonareiden jälkeen -30% pois (ei siis 100% jos 70% bonukset, vaan käytännössä 80%).
Kalliilta kuullostaa ylläolevat vakuutukset.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
mitä noita on järjestänyt ja itse ajanut, niin tyypillinen kaatuja on hirvee yliyrittäjä, joka ajaa koko ajan limiitissä, yli taitojensa ja pyöränsä säätöjen, vaappuen jarruissa ja 'epävakaudessa'(wekkuli @ Huhti. 29 2010,07:18) kirjoitti
jos taas ajaa pehmeesti, niin voi ajaa täydessä vakaudessa todella lujaa.
neuvo, että älä aja epävakaudessa tarkoittaa lähinnä sitä, että se epävakaus on hyvä merkki siitä, että olet rajassa jossa ylität oman taitosi, pyöräsi säätöjen rajat, pyörän rajat, tai renkaiden rajat. korjaa joku näistä, mutta yritä ajaa vakaudessa. jos et pysty säätämään sitä pois, korjaamaan ajotyyliäsi, niin aja hiljempaa.
tämä on siis neuvo niille jotka haluaa ajaa rataa, muttei kaatua siellä. Rossit yms ajavat tietysti epävakaudessa, mutta he tietävät mitä tekevät, ja talli maksaa viulut jos kaatuu. artisti maksaa tyyppisille kuskeille ilman kaskoa, on parempi ajaa vaan siellä vakaudessa. sielläkin voi ajaa lujaa.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
^Ok. Näinhän se varmasti on. Itse olen ehkä joskus ylittänyt vakauden rajat, pysynyt pystyssä, tuumaillut hetken mikä on järkevää ja missä rajat ovat ja palannut takaisin vakauteen.
Yritän pysyä vakaasti pystyssä jatkossakin.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Kilvetöntä harkitseville melko tuoretta tietoa vakuutusmaksuista (R1):
liikenne/osakasko
Pohjantähti 305/90
Aktia 190/97
Turva 775/-
Fennia 419/88
Tapiola 790/?
Pohjola 420/111
Lähivakuutus 195/-
Nordea 519/33 (bonuksellinen)
Busa K8
Lähivakuutus ei myönnä uusia, jos ei ole muita vakuutuksia heillä. Sanoin just omani irti, koska ilman käsiä ei tällä kaudella ajeta, kovin kyselivät olenko varma...(-Harza- @ Huhti. 30 2010,12:46) kirjoitti
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Niin ei myönnä uutta kaskoa jos muu vakuutuspaketti ei ole heillä vai pitääkö olla joku muukin ajoneuvovakuutus siellä? Liikennevakuutushan niiden on pakko myöntää..(Jadexia @ Huhti. 30 2010,15:28) kirjoitti
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
Mä tein lähivakuutukseen kotivakuutuksen jotta sain tuon liikennevakuutuksen. Kotivakuutus maksoi muistaakseni 30e/vuosi minimikorvausmäärillä. Nyt mulla on sitten kaksi kotivakuutusta...(Jadexia @ Huhti. 30 2010,15:28) kirjoitti
![]()
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Ei ole pakko myöntää tuohon hintaan, kun on eri hinnoittelu kuin kilvellisessä.(lunastar @ Huhti. 30 2010,15:55) kirjoitti
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Millaisia maksueriä sieltä sitten tulee tuon kaskorumban myötä? Laskuttavatko ensin koko kuukaudesta (varmaankin pienin maksuerä?) ja sitten viiveellä hyvittävät takaisin loput 29 päivää muissa vakuutuksissa?(Tase1 @ Huhti. 28 2010,14:10) kirjoitti
Nykyiset: Yamaha DT-125R, Kawasaki ZX-12R
Entiset: Yamaha YZF-1000R Thunderace, Kawasaki ZZR-600
Mulla tapahtuu laskutus Mp:hen ja autoihin kuukausittain. Eli joka kuukausi tulee lasku tai mulla menee ne suoraveloituksena. Mulla ainakin näkyi laskussa vain ne päivät, milloin kasko oli voimassa. Eli ei tule ensin isoa laskua ja sitten hyvitystä perään...(mkaks7 @ Touko. 10 2010,22:40) kirjoitti
Tosin tänä vuona maksoin MP:n vakuutuksen kerta pompsilla. Katsotaan miten tänä vuona tuo laskutus toteutuu..?
-Juha-