Pirelliltä on nyt tullut uutuuksiksi kisapuolelle mm. koot 180/60-17, 200/55-17 ja 200/60-17. Onko vielä kellään käyttäjäkokemuksia kyseisistä renkaista ja/tai vertailutestejä Dunlopin kisakumeihin?
Huomiseksi tulee meille muutama 200/55-17 -rinkula ihmeteltäväksi, mutta näillä ilmoilla nyt vielä mitään testailuja päästä tekemään, joten kiinnostaisi tietää kauden rengasvalintoja pähkiessä. Aivan kuin tuolla nyt olisi omaan ajooni mitään vaikutusta, mutta jos osoittautuu kärkirenkaaksi, niin menee käytettynä hyvin kuviorengas kaupaksi, sillä Mutterille ajettaessa renkaan pitää olla tietenkin markkinaykkönen, huonomilla ei sinne vaan voi mennä.
Jukka
Mitä tuollaiselle 200/55 ja 120/70 sarjalle jää hinnaksi?
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
120/70-17 seoksilla 259,- ja 200/55-17 seoksilla myöskin 360,-(TeroT @ Maalis. 24 2011,11:16) kirjoitti
Sarjan ovh-hinta 619,- josta yhdistyksemme jäsenet saavat jäsenalennuksen jolloin hinta jää 4:lla alkavaksi. Tarkemmat hintatiedot jäsenet saavat jäsenpostissaan.
Tuo siis kuviorenkaan osalta. Slicksit ovat joitakin kymppejä halvemmat sarjalta ja luultavimmin päästään 3:lla alkaviin hintoihin uutuuksienkin osalta (jäsenhinnat).
Vanhemmissa malleissa hyväkuntoisten kuviorenkaiden markkinahinnat ovat olleet sarjan osalta 160-200 euroa. Noista saanee vähän enemmän kun ovat viimeisintä uutta, leveämpiä ja kaikinpuolin hienompia.
Renkaiden saatavuus ainakin tässä vaiheessa rajoitettua. Maahantuojalle tulleista otettiin saman tien kaikki (kuviorenkaat).
Jukka
Koska noita kahta nyt halutaan vertailla, niin ainakin Tampereen kylmyydessä onnistuu toistaiseksi vain hinnan tiirailu. Jukka jo Pirellin hintahaitarin viskoikin ilmoille, joten laitetaan vertailuksi Dunlopin, koska niitä juuri kyselin . Kyseessä siis Dunlopin GP, ei se halvempi GP Racer. Renkaat kuviolliset ja kusiaiseen, eli 120/70 ja 190/55. Seoksilla ei ollut vaikutusta hintaan.
Suomessa jälleenmyyjältä n. 529 e + postikulut
Saksasta 410 e posteineen
Suomessa noilla on jonkinlainen takuu ja saksassa sitten ehkä(?) vähän huonompi.
-Lauri
edit. Suomen ALV korjattu 22% -> 23%
Kiitän infosta. En tosin aivan päässyt kartalle mitä tuolla prosentin erolla tarkoitit?(Lauri_S @ Maalis. 24 2011,12:24) kirjoitti
Saksan alv-kanta oli ulkomuistista rykäistynä ainakin viime vuonna vielä 19 %, Suomessa 1.7 yleinen alv 22 % -> 23 %. Hintojen nousuun vaikutti n. 0,8 %, käytännössä myyjän katteeseen kun ainakaan rengashintoihin muutos ei vaikuttanut vielä viime heinäkuussa.
Joka tapauksessa näyttäisi ihan hyvältä hintakehitys ja jos Pirelli osoittautuu lähes yhtä hyväksi, ellei jopa paremmaksi, niin sitä parempi. Jäädään odottelemaan testituloksia ja kokemuksia. Henkilökohtaiset kokemukset jäävät odottamaan toukokuun puoliväliä.
Jukka
Korjasin Suomen hinnan alkuperäiseen postiin. Saksan alvi olikin jo oikein.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Maalis. 24 2011,12:41) kirjoitti
Ja syynä sekoiluun oli tietenkin se, että jälleenmyyjä ilmoitti minulle alvittoman hinnan. Valitettavasti kuluttajana joudun sen maksamaan, joten se on syytä ottaa mukaan vertailuun.
Eipä ole kerta tai kaksi kun itsellenikin on käynyt noin. Ensin kerrotaan hinta ja kun hinta vaikuttaa hyvältä, niin sitten laskussa onkin tuo mukava n. 19 %:n lisä.(Lauri_S @ Maalis. 24 2011,12:45) kirjoitti
Ihme, ettei joku myyntitykki ole keksinyt mainostella pyöriään hinnoilla joihin sitten lisätään ensin autovero, sitten alv ja lopuksi elv ja tietenkin toimituskulut joista ei tarvitse maksaa autoveroa. Saattaa peruskuluttajalla mennä vähän sormi kitalakeen arvioidessaan mikä mitäkin maksaa.
Tässä minua kiinnostavassa hintavertailussa kiinnostaa paljonko rengassarja tulee maksamaan kun kävelen kämpästäni setelitukku kädessä 20 km säteen sisällä tavaran hakemaan. Koko paska kaikkine vakuutuksineen, alveineen, lähetyskuluineen ja rengaskierrätysmaksuineen.
Jos Pirellin uutuudet lähtevät matalaan 400 euroon ja Dunlopin rinkulat matalaan 500 euroon, niin valinta ei ole vaikea kun laskelmassa huomioin sen paljonko prosentuaalinen erotus on sen jälkeen kun olen tuotteen myynyt käytettynä eteenpäin. Dunlopin kumeista tuskin katuhessu maksaa paljoakaan enempää kuin Pirellin, niin voi päätyä vertailuun Dunlop n. 300 euroa, Pirelli 200, jolloin Dunlopilla ajelun kustannukset ovat 50 % enemmän.
Vertailutestejä himoiten odottavana.
Jukka
Aika suolaiselta tuo Suomen hinta kuullostaa kun EVO slicksiä (KR08) sai halvemmalla. Todennäköisesti ton GP:nkin hinta tipahtaa 450e tienoille jos vaan jaksaa kysellä.(Lauri_S @ Maalis. 24 2011,12:24) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Poistettu piilo- ja ei niin piilovittuilut sekä äidinkielen oppitunnit puolin ja toisin. Tässäkin oli varmaan kirjoitus-, yhdyssana-, pilkku- ja taivutusvirheitä, niistä voi sitten minua valistaa privalla jos katsoo tarpeelliseksi.
-nomen est omen-
Joku muu saa kysellä minun puolestani. Itse en jaksanut alkaa tinkaamaan..(Juutana @ Maalis. 24 2011,13:26) kirjoitti
Blackseven.fi Vantaalla noita myy.
Koska rönsyjä on siivoiltu, niin siivoilua voidaan jatkaa ja yritetään pysyä otsikon tasolla tai sitten moderaattori muuttakoot otsikon muotoon ostetaan ja myydään renkaita -muotoon. Kiinnostaa siis edelleenkin viime kauden parhaimmaksi katsotun renkaan erot uuteen tulokkaaseen nähden.
t. Jukka
Jatkettu. Täältä löytyy omat osionsa kaupallisille ilmoituksille ja ulkomailta tavaran tilaamiselle.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Maalis. 24 2011,16:14) kirjoitti
-nomen est omen-
kirjoitti
Mulla kysely oli yhtä kuin meili Haralle, ei mitään eri tinkaamisia.kirjoitti
En tiedä paljonko edukkaammat noi ennakkotilaushinnat on kuin tulevat "haetaan kesällä hyllystä tarpeeseen hinnat" mutta ero saksan tai espanjan hintoihin oli aika olematon. Ja ennakkotilaus ei ollut sama kuin ennakkomaksu vaan renkaat maksetaan kun haetaan.
Dunlopin takasesta tulee kuulemma uusi versio kauden kuluessa.
Ja siinä suhteessa OT että kokemuksiahan mulla ei (tästäkään) ole. Molemmissa vaihtoehdoissa omiin tarpeisiin ominaisuuksia riittävästi...
XX -06 (2012 - 2014)
Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
GSX-R 1000 k8 (2010)
XX -08 (2008-2010)
XX -05 (2005-2008)
CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
Niin noi hinnat on otettu ko. henkilöltä n. viikko sitten tulleesta mailista, joten ihan talvihinta on kyseessä. Veikkaan että hinnat ovat jotain muuta jos haluaa ostaa enemmän kuin yhden setin kerrallaan, mutta mulla on vain kaksi vannetta ja niilläkin kului viime kesänä kokonaista kaksi rengasta näillä hissutteluvauhdeilla, joten en ottanut selvää.(MRi @ Maalis. 24 2011,19:55) kirjoitti
Viimekausi tuli ajettua Dunlopilla ja tälle kaudelle on renkaaksi Pirelli. Espanjan testeissä ajoin Pirellin vanhalla profiililla (180/55) sekä tuolla uudella (180/60) ja mielestäni tuo Pirellin uusi profiili oli ajettavuudeltaan vähän samantuntuinen kun Dunloppi. Tai sanotaan näin että sen 180/55 renkaan jälkeen 180/60 tuntui melkein ku olisi Dunloppi laitettu alle. Renkaan profiilin ollessa ehkä vähän "soikeampi" tässä uudessa, helpottui pyörän kääntäminen sekä kallistaminen. Nämä siis minun henk. koht. mielipiteitäni. ;)
Todella hyvä rengas tuo Pirellin uusi, suosittelen!
Superstock 600 #77
www.777rrmotorsport.com