Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 144:sta
  1. #91
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Huhti. 08 2010,18:39) kirjoitti
    Lainaa (Tachometer @ Huhti. 08 2010,14:16) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Huhti. 02 2010,21:51) kirjoitti
    Vaihtoehto 1. Ajaa hitaassa ryhmässä ja käy EAK:n ja vakuutukset Tapiolassa. Omavastuu normaali (olikohan 150 euroa).
    Enpäs tuollaisestakaan tiennyt. Riittääkö EAK I normaaliin omavastuuseen?
    Kyllä riittää. Ja tässä tapauksessa siis on kyse Moottoripyöräilyn tuki ry:n ennakoivan ajon kurssista ja saman järjestäjän hitaan ryhmän ajosta.
    Joskus voi kelvata jopa yhdistelmä Orgin koulutusryhmän setin käyminen ja sitten kaato mp-tuen hitaassa ryhmässä ja korvaus normaalilla omavastuulla Tapiolasta. Mutta en laskisi sen varaan.
    xxx
  2. #92
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (KatjaN @ Huhti. 08 2010,18:14) kirjoitti
    Aika hämärä kyllä tuo ' tai muu vastaava...' mitähän se sitten tarkoittaakaan. Esim .ORGin koulutusryhmässä ajo?
    Tämä selviää lähiaikoina ja siitä tulee tietoa kurssin topikkiin.
    1000
  3. #93
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 08 2010,09:42) kirjoitti
    Lainaa (NOx @ Huhti. 03 2010,11:43) kirjoitti
    Itsellä hieman sama tilanne, mutta ongelma on oikeastaan aikapula. Tuollaisen kilvettömän ylläpito vaatii jonkun verran huoltoa ja korjailua ja sitä aikaa ei vain ole. Ja sielu ei anna periksi, että joku muu ropaisi harrastepyörän puolestani. Tiedetään, tämä on itse tehty ongelma...
    Todellakin itse tehty ongelma ja mielestäni aika heikoin perustein.

    Miten perustelet itsellesi että katupelissä olisi yhtään vähemmän huollettavia kohteita kuin Suomessa kaupattavissa 600 tai 1000 kuutioisissa kilpureissa?

    Nuo kun perustuvat koneeltaan vakiopyöriin ja pelkkä kansipahvin vaihto ohkaisempaan ja nokkien ajoitus eivät nosta huoltokuluja / tarvetta niin paljoa että jotain joutuisi kesken kauden pyörälle tekemään noiden takia.

    Kilpurin hankinta tuo ainoastaan kuljetusongelman, mun mielestä tosin sekään ei ole ongelma.

    Näin jos useampikin ajattelee, kuin sinä, niin alkaa epäilyttämään entistä enemmän käytetyn katupelin ostaminen, siis sellaisen millä on ruuvattu radalla. Ennemmin ostan SM:ää kiertäviltä kuskeilta hyvin huolletun ja kunnolla pidetyn kilpurin. Kilpureista kun pidetään huolta, kunnolla. Katupeleillä näemmä vaan ajetaan 20 - 30 tkm ja sen jälkeen murheet siirtyy seuraavalle ostajalle....
    No, enhän väittänytkään huollettavaa olevan enempää tai vähempää. Huollettavien kohteiden määrässä ei ole eroa. Ongelmani on laatua henkinen. Kilvellisen pelin kehtaa viedä huoltoon. Kilvettömässä taas ei sielu anna periksi jonkun muun ropata ajopeliä. Se on juuri kuten sanoitkin, on kunnia-asia pitää kilpurista huolta, vaikka se olisi vain harjoittelukäytössä. Siitä sitten tullaan rajalliseen käytettävissä olevaan aikamäärään.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  4. #94
    Lainaa (Juutana @ Huhti. 08 2010,13:00) kirjoitti
    Pahoin pelkään että nämä uudet säännöt eivät tule vähentämään korvattavien pikkuvahinkojen määrää. Jo nyt esim. Hailacilla naureskelivat että joistain kaatopeleistä näki sokea kepilläkin että ne oli kaadettu radalla eikä tiellä. Kuitenkin vahingot oli tiekaadoiksi merkitty ja sellaisina todistusaineiston/tarkastajan ammattitaidon puutteen takia meni vakuutusyhtiöönkin.

    Jos lippojen yhteydessä kuski loukkaantuu, niin mahdollisuudet tällaiseen kikkailuun on olemattomat, mutta muutoinhan houkutus "kaataa" pyörä uudelleen tiellä on varmasti aika suuri.
    Ei kannata uskoa lapsen lailla kaikkea mitä kuulee tahoilta, jotka luulee tietävänsä kaikki asiaan vaikuttavat seikat ja lopputuloksen. Jos joku luulee, että peli on selvä, jos vahinkotarkastaja ei ala korjaamolle korjaamon työntekijöille huutamaan, niin saattaa erehtyä. Eihän asia edes kuulu korjaamolle, he eivät liene vakuutussopimuksen osapuoiena. Tuo tarkoittaa, ettei vahinkotarkastaja voi korjaamolle edes korvausasiaan liittyvistä asioista tuolla tasolla puhua.

    Vaikka lasku olisi yhtiöön laskutusluvan kanssa lähtenytkin, niin sekään ei tarkoita muuta kuin, että mahdollinen petoksen yritys ja muuttunut toteutuneeksi teoksi jos maksuun menee ja siitä voidaan konttorin rauhassa naputella tutkintapyyntö poliisisedälle.

    Sitten on melkoinen itku, kun esitutkinta alkaa, naapurit nauraa, maine menee ja syyteharkinnan kautta lopulta paita hiessä häpeää käräjäoikeudessa. Sitten ei enää tarvitsekkaan miettiä, mistä yhtiöstä ottaa kaskon tai mitään muutakaan vapaaehtoista vakuutusta, kun ei niitä saakaan. Osamaksuajoneuvot voi jättää kauppaan, eikä sängyssä kannata tupakoida. Kulupuolelle voitaneen lukea myös vahingonkorvausvelvollisuus, sakko- ja/tai vankeusrangaistus ja yhtiön oikeudenkäyntikulut.

    Mutta jos kaikesta huolimatta Hailacin ammattikoulun käyneet mp-mekaanikot ovat rikosoikeuden, vakuutussopimuslain ja kaikkien yhtiöiden kaskovakuutusehtojen asiantuntijoita, niin pyydä ihmeessä, että laittavat mulle privaa. Voin kenties järjestää paremmin palkattua duunia.
  5. #95
    Lainaa (Iso-Setä @ Huhti. 10 2010,05:22) kirjoitti
    Ei kannata uskoa lapsen lailla kaikkea mitä kuulee tahoilta, jotka luulee tietävänsä kaikki asiaan vaikuttavat seikat ja lopputuloksen. Jos joku luulee, että peli on selvä, jos vahinkotarkastaja ei ala korjaamolle korjaamon työntekijöille huutamaan, niin saattaa erehtyä. Eihän asia edes kuulu korjaamolle, he eivät liene vakuutussopimuksen osapuoiena. Tuo tarkoittaa, ettei vahinkotarkastaja voi korjaamolle edes korvausasiaan liittyvistä asioista tuolla tasolla puhua.

    Vaikka lasku olisi yhtiöön laskutusluvan kanssa lähtenytkin, niin sekään ei tarkoita muuta kuin, että mahdollinen petoksen yritys ja muuttunut toteutuneeksi teoksi jos maksuun menee ja siitä voidaan konttorin rauhassa naputella tutkintapyyntö poliisisedälle.

    Sitten on melkoinen itku, kun esitutkinta alkaa, naapurit nauraa, maine menee ja syyteharkinnan kautta lopulta paita hiessä häpeää käräjäoikeudessa. Sitten ei enää tarvitsekkaan miettiä, mistä yhtiöstä ottaa kaskon tai mitään muutakaan vapaaehtoista vakuutusta, kun ei niitä saakaan. Osamaksuajoneuvot voi jättää kauppaan, eikä sängyssä kannata tupakoida. Kulupuolelle voitaneen lukea myös vahingonkorvausvelvollisuus, sakko- ja/tai vankeusrangaistus ja yhtiön oikeudenkäyntikulut.

    Mutta jos kaikesta huolimatta Hailacin ammattikoulun käyneet mp-mekaanikot ovat rikosoikeuden, vakuutussopimuslain ja kaikkien yhtiöiden kaskovakuutusehtojen asiantuntijoita, niin pyydä ihmeessä, että laittavat mulle privaa. Voin kenties järjestää paremmin palkattua duunia.
    Mukava lueskella, kun välillä saadaan kompetenssia tänne joukkoon!
  6. #96
    Pikaselauksella kattelin tätä topikkia.. Oma matkalehmä on sen verran vanha ja loppuun ajettu, että en ole siinä pitänyt kaskoa pariin vuoteen.. Radalla tulee käytyä 3-5 kertaa kesässä.

    Vakuutukset on ollut aina Nordeassa ja siellä on mahdollista, tai ainakin vielä viime kesänä, että ottaa kaskon niille päiville ku tarvii. Viime kesänäkin ilmoitus ennen ratapäivää, että kasko voimaan viikonlopuksi ja maanantaina pois.. Ja ei maksa montaa euroa. Parin oluen verran, siis pullon.

    Ja Nordean korvauksista ratapäivllä on meidän perheessä yksi kokemus ja se oli hyvä. Pakas tavedetty 750 k6 meni nurin.. Näyttö paikallisesa MP huollossa ja arvio.. Päätös tuli, että lunastukseen.. No otimme kertakorvauksen ja haalin uudet osat (pääosasa katteet yms pientä sälää..) panin mopon nippuun ja kovaa ajoa. Ja jäi vielä työpalkkiota itelle useita tonneja ;) Ja pyörä oli uutta vastaava.. Muutenkin tuo Nordean homma toimi loistavasti ja nopeasti. Muutamassa päivässä oli rahat tilillä, eikä kukaan käynyt etes pyörää kattomassa? Maksoivat myös kypärän näkemättä..

    Mitä enemmän on radalla / varttimaileja tullut ajettua, sitä vähemmän jaksaa / viittii normiajoa enään ajaa.. Ja tuo mutkapätkä kaaahotus on kyllä jäänyt lähes kokonaan pois.. Pitäs ajaa niin perkeleen lujaa, jotta siitä jotain saisi irti ja sillon tulee jo itsesuojelu vaisto päälle..

    Tuo kilvetön harrastepeli kyllä kans kiinnostaisi, mutta täältä Pohjosesta on niin pitkä matka joka radalle, että ei ole oikeen aikaa koko suomea kiertää.. Botnia ja Kemora on kohtuu matkan päässä.. Jospa saadaan se Kiimingin rata joskus, sitten kyllä tulee ratapeli perheeseen..
  7. #97
    Lainaa (Tase1 @ Huhti. 16 2010,11:41) kirjoitti
    Vakuutukset on ollut aina Nordeassa ja siellä on mahdollista, tai ainakin vielä viime kesänä, että ottaa kaskon niille päiville ku tarvii. Viime kesänäkin ilmoitus ennen ratapäivää, että kasko voimaan viikonlopuksi ja maanantaina pois.. Ja ei maksa montaa euroa. Parin oluen verran, siis pullon.
    Oletko hoitanut kaskon käyttöönoton ja "vakuutuksen heikentämisen" (ts. kaskon irtisanomisen) verkkotunnuksilla vai ihan sähköpostilla? Puhelimitse heikentäminen ei Nordeassa onnistu, tarkistin asian äsken.

    Mulla kun ei verkkotunnuksia ole niin kiinnostaisi tietää miten homma toimisi kaikista varmimmin ja kivuttomimmin. Nordean vakuutusehdot muuten muuttuivat osittain viime vuonna, tsekkasin äsken läpi ja tällainen löytyi koskien rata-ajoa:
    "Käytettäessä ajoneuvoa ajo- tai nopeusharjoitteluun moottoriradalla tai muulla alueella tai tieosuudella, on vahingon sattuessa omavastuu 25 % vahingon määrästä, kuitenkin vähintään kolariturvan omavastuun nelinkertainen määrä."
    -- http://www.nordea.fi/sitemod....409.pdf

    Edit: viimeinen kappale.



    Nykyiset: Yamaha DT-125R, Kawasaki ZX-12R
    Entiset: Yamaha YZF-1000R Thunderace, Kawasaki ZZR-600
  8. #98
    No niin tuli käytyä IF:llä pyytämässä tarjousta tuohon omaan pyörään ZX6R 2008,
    eli kasko ja liikenne yhteensä 820€/vuosi, mutta jos ajan vain esim 5kk, niin hinta onkin 389€ vuodessa.
    Koska seisontajalta ei tarvitse maksaa liikeenne/kaskoa, tarvitsee olla vain osakasko seisonta-ajaksi, vaikka olisi ympärivuotinen vakuutus .
    Eli ainoa ehto oli että vakuutus pitää olla *voimassa vähintään 4kk. Virkailija sanoi, että kaikki myyjät eivät tätä tiedä, eikä kuulemma kannata netin hintoihin sekaantua.

    Laittaakaa vaikka YV:tä jos haluatte virkailijan nimen tietoon, voin sen tännekkin sitten laittaa jos kiinnostusta löytyy enemmänkin, mutta minulla ainakin lähtee vakuutus Turvasta.
  9. #99
    On se jännä tuo If... Useampi sporttipyöräkuski hehkutellut uusia matalampia hintoja, mutta itse kysellessä sekä Bladeen että nykyiseen matalatehoiseen papattimeen maksut on suunnilleen tuplat Turvaan nähden.
  10. #100
    Lainaa (mkaks7 @ Huhti. 23 2010,16:05) kirjoitti
    Lainaa (Tase1 @ Huhti. 16 2010,11:41) kirjoitti
    Vakuutukset on ollut aina Nordeassa ja siellä on mahdollista, tai ainakin vielä viime kesänä, että ottaa kaskon niille päiville ku tarvii. Viime kesänäkin ilmoitus ennen ratapäivää, että kasko voimaan viikonlopuksi ja maanantaina pois.. Ja ei maksa montaa euroa. Parin oluen verran, siis pullon.
    Oletko hoitanut kaskon käyttöönoton ja "vakuutuksen heikentämisen" (ts. kaskon irtisanomisen) verkkotunnuksilla vai ihan sähköpostilla? Puhelimitse heikentäminen ei Nordeassa onnistu, tarkistin asian äsken.

    Mulla kun ei verkkotunnuksia ole niin kiinnostaisi tietää miten homma toimisi kaikista varmimmin ja kivuttomimmin. Nordean vakuutusehdot muuten muuttuivat osittain viime vuonna, tsekkasin äsken läpi ja tällainen löytyi koskien rata-ajoa:
    "Käytettäessä ajoneuvoa ajo- tai nopeusharjoitteluun moottoriradalla tai muulla alueella tai tieosuudella, on vahingon sattuessa omavastuu 25 % vahingon määrästä, kuitenkin vähintään kolariturvan omavastuun nelinkertainen määrä."
    -- http://www.nordea.fi/sitemod....409.pdf

    Edit: viimeinen kappale.
    Maililla tein.. ja tosiaan kovaus on muuttunut 20% -> 25%
  11. #101
    itse kun on tullut kolaripyöriäkin korjattua, niin huomannut, että peilit yms on ihan rahanarvoista tavaraa. kannattaa ottaa siksi irti radalle. se on aina sen verran vähemmän ostettavaa kun kippaa. generaattori koppa liukurit yms voivat myös auttaa asiaa. etuhaarukan päihin nylonit, säästyy haarukan päät(ja vanteen reunat). taka-akseliinkin voi tuupata pikkusuojat, niin ei haarukka naarmuunnu.

    helpoimmat keinot vähentää vaurioita on välttää kaatumista. välttää ylilyöntejä, yliyritystä, kellon perässä ajamista, käyttää hyviä renkaita, eikä touring renkaita. jos sataa tai on märkää, niin ei aja ollenkaan. lämmittää renkaat kunnolla ennen ajoa. eikä aja epävakaudessa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  12. #102
    Lainaa (jaket @ Huhti. 28 2010,18:24) kirjoitti
    eikä aja epävakaudessa.
    Tä?
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  13. #103
    Ratahommien vuoksi pyysin tarjoukset Nordeasta ja IF:istä, nykyiset vakuutukset pyörissäni Turvassa rataharrastukseni vuoksi. Kalliimpi pyörä K9 kilonen gigsu ja bonukset 70+70. Kyseessä siis kilpipelit.

    Turva luokkaa reilu tonni, If reilu kaksdonaa , Nordea lähempänä Turvaa. Eipä ainakaan If:iä tarvii harkita. Kuski mies vantaa vm. 66. Taitaa pysyä Turvassa ja sit vaan pitää kaivaa lompakkoa jos radalla kippaa..
  14. #104
    Ne teistä, jotka luottaa Turvaan ratalippojen korvaajana, olkaapa tarkkana, miten ehdot kohta muuttuvat
    ... jotain piti muistaa
  15. #105
    Lainaa (seku @ Huhti. 29 2010,10:51) kirjoitti
    Ne teistä, jotka luottaa Turvaan ratalippojen korvaajana, olkaapa tarkkana, miten ehdot kohta muuttuvat *
    No nimenomaan siitähän tämä ketju sai alkunsa, Turvan kaskon omavastuun nousemisesta 50%:tiin ratakaatojen osalta 1.5. alkaen.
    -nomen est omen-
  16. #106
    Tulipahan itse vaihdettua nyt pois Turvasta, kiitos vain. Melkein kolme hunttia säästyi, isoilla bonuksilla. Laskeskelin nimittäin, että jos lunariin mentäessä korvaus olisi jossain kolmen tonnin huitteilla (omavastuu 50%), niin aika solmuun saa pyöräkin mennä jottei ns. kiveä kiven päälle jäisi. Tähän laskee vielä N vuoden kasvaneet kaskovakuutukset ja aika tiukoilla on jääkö plussalle ollenkaan.



    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  17. #107
    Lainaa (Kriisi @ Huhti. 29 2010,11:04) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Huhti. 29 2010,10:51) kirjoitti
    Ne teistä, jotka luottaa Turvaan ratalippojen korvaajana, olkaapa tarkkana, miten ehdot kohta muuttuvat *
    No nimenomaan siitähän tämä ketju sai alkunsa, Turvan kaskon omavastuun nousemisesta 50%:tiin ratakaatojen osalta 1.5. alkaen.
    Kiitos KatjaN:lle ketjun avaamisesta. Ehtojen muuttumisesta kuultuani samantien rekisteröin uuden pyörän ja otin uuden vakuutuksen, niin ehdin saada vakuutuksen vielä vanhoilla ehdoilla. Vuoden päästä katsotaan taas yhtiöiden ehtoja uudestaan.
  18. #108
    itselläniki vaihtu turvasta nordeaan..
    varmistin vielä ehdot ja samalla kyselin kasko "kikkailusta"..
    vastasi että
    "Moi JP
    Niin, se on sillei, että jos ajoharjoitteluradalla sattuu vahinko, omavastuu on 25 % vahingon määrästä, kuitenkin vähintään 4x normaali omavastuu.
    Ja jos on ajoradalla koulutettu ja hyväksytty opettaja ,niin silloin ei mene ylimääräistä omavastuuta.
    ja se sinun kasko, lyön vaikka vetoa, että sinulla on paljon suurempi mahdollisuus mällätä se pyörä siinä työmatkaliikenteessä kuin ajoradalla........nauraa,
    Eli siis, mielestäni höpö, höpö, et varmasti säästä siinä yhtään jos otat kaskon pois ja mälläät sen kotikulmilla.
    Maksaa noin 50€ kk.
    "

    ..lisäksi neuvoi että kun pyörä "seisonnassa" niin muuttaa kaskon halppis versioon..

    -JP-
  19. #109
    Mulla Honda Bläkkäri ja Yammun FJR. Nordeassa vakuutus liikkari 40% ja kasko 70%

    Böödissä 106e/kk
    Yammussa 102e/kk

    Ko. yhtiössä meillä kaikki mahottomatkin vakuutukset.

    Onko liikaa?
  20. #110
    Lainaa (MatkaUkko @ Huhti. 29 2010,15:52) kirjoitti
    Mulla Honda Bläkkäri ja Yammun FJR. Nordeassa vakuutus liikkari 40% ja kasko 70%

    Böödissä 106e/kk
    Yammussa 102e/kk

    Ko. yhtiössä meillä kaikki mahottomatkin vakuutukset.

    Onko liikaa?
    Jos noi on ympärivuotisia ja maksut 12 x tuo e/kk, niin vähän kalliilta kuullostaa noilla pyörillä.
    xxx
  21. #111
    Unohtui sanoa, että jos on Aktian pankkiasiakas, Veritaksen kaskosta saa kaikkien muiden bonareiden jälkeen -30% pois (ei siis 100% jos 70% bonukset, vaan käytännössä 80%).

    Kalliilta kuullostaa ylläolevat vakuutukset.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  22. #112
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 29 2010,07:18) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Huhti. 28 2010,18:24) kirjoitti
    eikä aja epävakaudessa.
    Tä?
    mitä noita on järjestänyt ja itse ajanut, niin tyypillinen kaatuja on hirvee yliyrittäjä, joka ajaa koko ajan limiitissä, yli taitojensa ja pyöränsä säätöjen, vaappuen jarruissa ja 'epävakaudessa'

    jos taas ajaa pehmeesti, niin voi ajaa täydessä vakaudessa todella lujaa.

    neuvo, että älä aja epävakaudessa tarkoittaa lähinnä sitä, että se epävakaus on hyvä merkki siitä, että olet rajassa jossa ylität oman taitosi, pyöräsi säätöjen rajat, pyörän rajat, tai renkaiden rajat. korjaa joku näistä, mutta yritä ajaa vakaudessa. jos et pysty säätämään sitä pois, korjaamaan ajotyyliäsi, niin aja hiljempaa.

    tämä on siis neuvo niille jotka haluaa ajaa rataa, muttei kaatua siellä. Rossit yms ajavat tietysti epävakaudessa, mutta he tietävät mitä tekevät, ja talli maksaa viulut jos kaatuu. artisti maksaa tyyppisille kuskeille ilman kaskoa, on parempi ajaa vaan siellä vakaudessa. sielläkin voi ajaa lujaa.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  23. #113
    ^Ok. Näinhän se varmasti on. Itse olen ehkä joskus ylittänyt vakauden rajat, pysynyt pystyssä, tuumaillut hetken mikä on järkevää ja missä rajat ovat ja palannut takaisin vakauteen.

    Yritän pysyä vakaasti pystyssä jatkossakin.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  24. #114
    Kilvetöntä harkitseville melko tuoretta tietoa vakuutusmaksuista (R1):
    liikenne/osakasko
    Pohjantähti 305/90
    Aktia 190/97
    Turva 775/-
    Fennia 419/88
    Tapiola 790/?
    Pohjola 420/111
    Lähivakuutus 195/-
    Nordea 519/33 (bonuksellinen)
    Busa K8
  25. #115
    Lainaa (-Harza- @ Huhti. 30 2010,12:46) kirjoitti
    Kilvetöntä harkitseville melko tuoretta tietoa vakuutusmaksuista (R1):
    liikenne/osakasko
    Pohjantähti 305/90
    Aktia 190/97
    Turva 775/-
    Fennia 419/88
    Tapiola 790/?
    Pohjola 420/111
    Lähivakuutus 195/-
    Nordea 519/33 (bonuksellinen)
    Lähivakuutus ei myönnä uusia, jos ei ole muita vakuutuksia heillä. Sanoin just omani irti, koska ilman käsiä ei tällä kaudella ajeta, kovin kyselivät olenko varma...
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  26. #116
    Lainaa (Jadexia @ Huhti. 30 2010,15:28) kirjoitti
    Lähivakuutus ei myönnä uusia, jos ei ole muita vakuutuksia heillä. Sanoin just omani irti, koska ilman käsiä ei tällä kaudella ajeta, kovin kyselivät olenko varma...
    Niin ei myönnä uutta kaskoa jos muu vakuutuspaketti ei ole heillä vai pitääkö olla joku muukin ajoneuvovakuutus siellä? Liikennevakuutushan niiden on pakko myöntää..
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  27. #117

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Jadexia @ Huhti. 30 2010,15:28) kirjoitti
    Lainaa (-Harza- @ Huhti. 30 2010,12:46) kirjoitti
    Kilvetöntä harkitseville melko tuoretta tietoa vakuutusmaksuista (R1):
    liikenne/osakasko
    Pohjantähti 305/90
    Aktia 190/97
    Turva 775/-
    Fennia 419/88
    Tapiola 790/?
    Pohjola 420/111
    Lähivakuutus 195/-
    Nordea 519/33 (bonuksellinen)
    Lähivakuutus ei myönnä uusia, jos ei ole muita vakuutuksia heillä. Sanoin just omani irti, koska ilman käsiä ei tällä kaudella ajeta, kovin kyselivät olenko varma...
    Mä tein lähivakuutukseen kotivakuutuksen jotta sain tuon liikennevakuutuksen. Kotivakuutus maksoi muistaakseni 30e/vuosi minimikorvausmäärillä. Nyt mulla on sitten kaksi kotivakuutusta...
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  28. #118
    Lainaa (lunastar @ Huhti. 30 2010,15:55) kirjoitti
    Lainaa (Jadexia @ Huhti. 30 2010,15:28) kirjoitti
    Lähivakuutus ei myönnä uusia, jos ei ole muita vakuutuksia heillä. Sanoin just omani irti, koska ilman käsiä ei tällä kaudella ajeta, kovin kyselivät olenko varma...
    Niin ei myönnä uutta kaskoa jos muu vakuutuspaketti ei ole heillä vai pitääkö olla joku muukin ajoneuvovakuutus siellä? Liikennevakuutushan niiden on pakko myöntää..
    Ei ole pakko myöntää tuohon hintaan, kun on eri hinnoittelu kuin kilvellisessä.



    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  29. #119
    Lainaa (Tase1 @ Huhti. 28 2010,14:10) kirjoitti
    Lainaa (mkaks7 @ Huhti. 23 2010,16:05) kirjoitti
    Lainaa (Tase1 @ Huhti. 16 2010,11:41) kirjoitti
    Vakuutukset on ollut aina Nordeassa ja siellä on mahdollista, tai ainakin vielä viime kesänä, että ottaa kaskon niille päiville ku tarvii. Viime kesänäkin ilmoitus ennen ratapäivää, että kasko voimaan viikonlopuksi ja maanantaina pois.. Ja ei maksa montaa euroa. Parin oluen verran, siis pullon.
    Oletko hoitanut kaskon käyttöönoton ja "vakuutuksen heikentämisen" (ts. kaskon irtisanomisen) verkkotunnuksilla vai ihan sähköpostilla? Puhelimitse heikentäminen ei Nordeassa onnistu, tarkistin asian äsken.

    Mulla kun ei verkkotunnuksia ole niin kiinnostaisi tietää miten homma toimisi kaikista varmimmin ja kivuttomimmin. Nordean vakuutusehdot muuten muuttuivat osittain viime vuonna, tsekkasin äsken läpi ja tällainen löytyi koskien rata-ajoa:
    "Käytettäessä ajoneuvoa ajo- tai nopeusharjoitteluun moottoriradalla tai muulla alueella tai tieosuudella, on vahingon sattuessa omavastuu 25 % vahingon määrästä, kuitenkin vähintään kolariturvan omavastuun nelinkertainen määrä."
    -- http://www.nordea.fi/sitemod....409.pdf

    Edit: viimeinen kappale.
    Maililla tein.. ja tosiaan kovaus on muuttunut 20% -> 25%
    Millaisia maksueriä sieltä sitten tulee tuon kaskorumban myötä? Laskuttavatko ensin koko kuukaudesta (varmaankin pienin maksuerä?) ja sitten viiveellä hyvittävät takaisin loput 29 päivää muissa vakuutuksissa?
    Nykyiset: Yamaha DT-125R, Kawasaki ZX-12R
    Entiset: Yamaha YZF-1000R Thunderace, Kawasaki ZZR-600
  30.  
  31. #120
    Lainaa (mkaks7 @ Touko. 10 2010,22:40) kirjoitti
    Lainaa (Tase1 @ Huhti. 28 2010,14:10) kirjoitti
    Lainaa (mkaks7 @ Huhti. 23 2010,16:05) kirjoitti
    Lainaa (Tase1 @ Huhti. 16 2010,11:41) kirjoitti
    Vakuutukset on ollut aina Nordeassa ja siellä on mahdollista, tai ainakin vielä viime kesänä, että ottaa kaskon niille päiville ku tarvii. Viime kesänäkin ilmoitus ennen ratapäivää, että kasko voimaan viikonlopuksi ja maanantaina pois.. Ja ei maksa montaa euroa. Parin oluen verran, siis pullon.
    Oletko hoitanut kaskon käyttöönoton ja "vakuutuksen heikentämisen" (ts. kaskon irtisanomisen) verkkotunnuksilla vai ihan sähköpostilla? Puhelimitse heikentäminen ei Nordeassa onnistu, tarkistin asian äsken.

    Mulla kun ei verkkotunnuksia ole niin kiinnostaisi tietää miten homma toimisi kaikista varmimmin ja kivuttomimmin. Nordean vakuutusehdot muuten muuttuivat osittain viime vuonna, tsekkasin äsken läpi ja tällainen löytyi koskien rata-ajoa:
    "Käytettäessä ajoneuvoa ajo- tai nopeusharjoitteluun moottoriradalla tai muulla alueella tai tieosuudella, on vahingon sattuessa omavastuu 25 % vahingon määrästä, kuitenkin vähintään kolariturvan omavastuun nelinkertainen määrä."
    -- http://www.nordea.fi/sitemod....409.pdf

    Edit: viimeinen kappale.
    Maililla tein.. ja tosiaan kovaus on muuttunut 20% -> 25%
    Millaisia maksueriä sieltä sitten tulee tuon kaskorumban myötä? Laskuttavatko ensin koko kuukaudesta (varmaankin pienin maksuerä?) ja sitten viiveellä hyvittävät takaisin loput 29 päivää muissa vakuutuksissa?
    Mulla tapahtuu laskutus Mp:hen ja autoihin kuukausittain. Eli joka kuukausi tulee lasku tai mulla menee ne suoraveloituksena. Mulla ainakin näkyi laskussa vain ne päivät, milloin kasko oli voimassa. Eli ei tule ensin isoa laskua ja sitten hyvitystä perään...

    Tosin tänä vuona maksoin MP:n vakuutuksen kerta pompsilla. Katsotaan miten tänä vuona tuo laskutus toteutuu..?

    -Juha-
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen