Miten paljon olette ajopukua ostaessanne katsonut myös sillä hetkellä tallissa olevaa pyörää?
Tarkoitan siis, että tuskin kukaan ratanahkapukua hd:lle ostaa?
Millainen asuste olisi tyylikäs ja käytännöllinen vaikkapa jollekkin naku/fighterille? mm. z1000, fz1n, cb1000r jne.
Nahkapuku
Moto Guzzi V65 Lario
Huono kuulo korvaa hyvän vaimennuksen.
Nahkapuku on nakupyöräilyssä vielä tärkeämpi kuin tupperwaara peleillä koska tuuli riepottelee ajajaa ihan erimalliin. Itsellä ainakin nahat päällä aina kun kelit sallivat pyörästä riippumatta on ne vaan niin paljon mukavammat kuin leppattavat tixtexit.
Musta nahkapuku käy oikeastaan minkä tahansa pyörän kanssa, joten sitä ei tarvitse turhaan murehtia.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Mä sain tuon nahkapuvun alesta niin halvalla, että oli pakko-ostos (Sulo Vilen?) ja se nyt sattuu sopimaan nyt alla olevaan pyörään. On kuitenkin tullut mieleen, että ei se ehkä näytä kauhean järkevältä joidenkin seuraavaksi pyöräksi miettimieni laitteiden kanssa... Valkoinen kyttyrällinen nahkapuku ja vaikka Trumpan Scrambler
No, mun tapauksessani syy nahkapuvun ostoon oli turvallisuus. Musta 2 osainen nahkapuku lienee paras vaihtoehto, jos haluaa varusteiden "sopivan" mihin tahansa pyörään.
Retired
Melko huvittavaa että millä mopolla ajetaan minkäkinlaisissa varusteissa. Tietysti ymmärtää että radalla pitää olla suojaavaa nahkaa ja kuramopoillessa omanlaisensa varusteet. Lähinnä ihmettelyni koskee jalat edellä ajelijoita. Pitää olla avopotta ja nahkaliivit että saa rispektiä ;)
Jos mulla olisi custommopo niin ajaisin vaikka vittuillakseni kyttyränahoissa
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Ihan vähän vain...(JTS @ Maalis. 30 2010,09:49) kirjoitti
![]()
^hyvin ne sopii toisiinsa
Itse hankin ensimmäisen asuni - mustahkon goren -kyytiläisenä. Valinnanvaraa ei ollut hirveästi 'koristeväreissä', pinkki on nounou ja toinen vaihtoehto oli beeshi. Onneksi sitä ei takissa ole hirveän paljoa. Sopii mustaan pyörään josta vielä joskus tulee mun.
Ja muutenkin musta sopii minkävärisen pyörän kanssa tahansa. Oma tuleva pyörä meinaa olla tumman harmaa. Nahkatakin ostin heräteostoksena kun tuli sopiva vastaan. Sen liian vaaleat harmaat ei sovi yksyhteen kumpaankaan pyörään, mutta samapa tuo..
"On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
* * * *
Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
Yläroppaan nahkarotsi - mieluummin ilman kyttyrää. Housut se ja sama, mutta ehkä ratakireet polvipalanahat on jo liikaa. Ajofarkut, farkkumallin nahkahousut ilman ulkoisia suojia, tixtex-lökärit...(JTS @ Maalis. 30 2010,09:49) kirjoitti
![]()
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Shortsit, t-paita ja Converset kesähelteille.
Nahkatakki tai tix-tex-takki ja housut muuhun ajoon. Tai sitte ihan sellaset missä itse tuntee olonsa mukavaksi.
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Hyvä ettei nahkatakin yhdistäminen gorehousuihin ole kauhea kardinaalimunaus..
Vetoketjut kun sopivat toisiinsa ja saan ne yhteen, nahkapökät ei oikein ajatuksena sytytä. *![]()
"On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
* * * *
Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
Vähän sinne päin on mutta ainahan asua voi muuttaa... *Tulee se pyörän mukaan hommattua. Viileämmällä kelillä sitten tixtexit ja nekin jotakuinkin pyörään sopivat.
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Kyllä jengi hiukan saattoi katsoa kun ulkoilutin museopyöriäni polvipalat nahkoissa kiinni.. Varsinkin kustomia ajellessa..
Ei sitä nyt jaksa käydä asua vaihtamassa jos peräjälkeen herättelee kalustoa. Toisaalta löytyy kyllä noihin sopivia vermeitä, mutteivat suojaa yhtä hyvin.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Asu on silloin sopiva kun siinä on hyvä olla, sama onko se kangasta, nahkaa, jotain siltä väliltä.
Kaikkia noita on ja on tullut ihan riittävästi ajeltua sekä jalat että pää eellä ja lisää tulee taas ku kesä tulee
Avokypäräkin löytyy polkupyöräilyyn, riitti reilu 2000km vesisateessa avopotalla, olkoon mitä respektiä tai ei, siis ajokkina oli HD.
Ihmetyttää ihmiset jotka ei osaa tehdä omia valintoja, vaan kaikki pitäis pystyä jollakulla "hyväksyttään" eriasia on sitten jos tiettyä tarviketta, palvelua etc. kommentoidaan.
Taitaa olla ja on: reimaa, sinisaloa, scottia, sweeppiä, jotku armalithhousut, jotain "all american valmistetta" kbctä, airohhia, studdsia kaapissa, jotain useempi jotain ei. Ja hiton hyvä timber-merkkinen takki, ei vaan ole uutta vielä löytyny.
"On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
Jokainen tavallaan. Itselläni pääosin nahkasetti, mutta Lindstrandsin kangassettikin löytyy. Numeroa isompi, niin mahtuu kylmillä keleillä toppinkia alle...
Ei se ole, että mitä pukee, vaan miten sen puvun kantaa ;)
Kickstart, deserve the ride!
Näin myös täällä! en voisi kuvitellakkaan nahkahousuja päälleni(Mouru @ Maalis. 30 2010,13:00) kirjoitti
+1(Kumikameli @ Maalis. 30 2010,10:24) kirjoitti
Moto Guzzi Norge
"Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
-Tove Jansson
No, en minä nyt niin vakavissani kysele.(Piece @ Maalis. 30 2010,13:40) kirjoitti
Ihan uteliaisuuttani vaan.
Pikemminkin olet itse sellainen, että voisin ihan vaan piruillakseni tehdä juuri päinvastoin kun valtavirta.![]()
Pah. Minä ostan vain sellaisia pukuja jotka ei joka vuosi kutistu. Niitä ei valitettavasti ole kovin monta, ja jos ostaisin nahkapuvun niin maailmasta loppuisi lehmät/kengurut (vai mistä elukasta ne nykyään tehdäänkään). Minun vanha Halvarssoni-nahkapuku tais mennä päälleni viimeksi vuonna 2003.
Ei ihan minä, vielä:
/MarcusB, 115kg (ja venyvät goretexit).
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Myy sitten pukusi mulle vielä halvemmalla kun luopumisen aika tulee...Aatoksiin sopii just valkoinen kyttyräversio, sävy sävyyn nääs ;-)(TwinTenox @ Maalis. 30 2010,11:35) kirjoitti
<br />
farkku/buutsi/nahkarotsi -setillä. pitempiä matkoja ajellessa on sit nahkabyysat jne.
en omista mattamustaa avopottaa, mutta 50-luvun munankuori keikkuu päässä, hotrod-henkeen liekkimaalattuna tottakai. vitut rispektistä kun en edes jalat edellä aja, mutta se pahennus jota ajaessani aiheutan kanssamotoristeissa -jotka ottaa tän harrastuksen niin helevetin vakavasti, se huvittaa..![]()
![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Mitä väliä sillä on minkä näköiset ajokamat on päällä ajaessa? Itse en ainakaan näe itseäni ajaessani kuitenkaan. Ainoastaan peilin tai jonkun suuren ikkunan heijastuksessa olen itseni nähnyt ajokamat päällä..
Itselläni sattuu olemaan halvalla alennuksesta ostettu, kaksiosainen nahkapuku, ratakireillä polvipaloilla ja istuvuudella. On ihan h**vetin hyvä päällä. Olen ajanut tuo puku päällä nakupyörää, kyykkypyörää, kustomia, matkalehmää ja ainakin enduroa. Värikään ei puvussa ole varmaan just sama, kuin tämän vuoden muotivärit tai ensivuoden kisatallien mallistojen sävyt.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Katotaan sitä sitten.(peppoone @ Maalis. 30 2010,17:17) kirjoitti
![]()
Retired
Kyllä se istuva nahkapuku nakupyörän kanssa on se paras vaihtoehto juurikin tuon kovemman tuulentuiverruksen takia.
Nahkatakki pääosin tuon tuulen takia, mutta nahkahousut myös siksi että istuin- ja kanttausmukavuus on aivan eri tasoa, varsinkin jos aikoo ajaa aktiivisesti roikkumalla mutkissa.
Viime syksynä ajoin pitkästä aikaa kangaspuvulla ja kyllä ahdisti. Taitaa olla niin kun kerran nahkoja on kokeillut niin ei niistä enää hevillä luovu - tulee vaan välteltyä sadekelejä enemmän...
Tyyliseikat ovat sitten erikseen...
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Toi Kawan 12R ei ole todellisuudessa ihan noin pieni, miltä tuossa kuvassa näyttää *
Edit: ja vituix meni taas lainaus...
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
No onhan sitä jonkun verran tullut katsottua, tosin sopivuus käyttöön sanelee ehkä enemmän kuin lookki... Softailia ajan yleensä jofaman nahkahaalari + halvarssons nahkarotsi -yhdistelmässä, näillä ajelen matkaa ja kamoissa on tilaa vedellä lisää lämpökerrastoja väliin tarpeen vaatiessa. Bulua varten hommasin nahkapökät polvipaloilla ja piukemman sekä hengittävämmän ajotakin, koska bulua käytin lähinnä "huviajeluihin". Bulu meni, joten xr perii tuon ajoasun eli en aja harrikkaa ihan nahkapuvussa mutta edes race-housuissa(JTS @ Maalis. 30 2010,09:49) kirjoitti
Kaappiin on hommattu myös Rukan lancelot + SRO-housut "sadekamoiksi", luultavasti nyt sit ajelen nakufighteria eli Super Dukea noilla.
Vähän aiheesta ohi, mutta jos lontoo taipuu kannattaa tutustua ACEM:n lehdykkään varusteista. Linkki
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
Sananl. 31:6
Minä taas olen kuullut huhuja että harvase ilta poseeraat nahkat päällä kotona peilin edessä...(TunturiTT @ Maalis. 30 2010,20:40) kirjoitti
![]()
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Joo kyllähän moottoripyöräilyyn sopii nahka paremmin kun jotkut pilkkihaalarit(Tachometer @ Maalis. 30 2010,21:36) kirjoitti
![]()
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
...nooo, sanoisimpa että anytex-housuissa ois saattanu polveen sattua... ;)(mjtee @ Maalis. 30 2010,12:47) kirjoitti
...ja kyllä noi kokohankat nakumopon kanssa on oikeesti huomattavasti miellyttävämmät kun goret, kun se tuuli ja viima ei pääse tuota nahkaa riepottamaan.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten