Varmasti täälläkin ollaan maxeissa kokeiltu erimerkkisiä akkuja. Silver Wingissä akku on makuullaan ja se rajaa valikoimaa sekä nostaa hintaluokkaa. Nykyinen (ties miten vanha) Yuasa alkoi jo viime syksynä oireilla siihen malliin, että sen kanssa on turha edes yrittää uutta ajokautta enää.
Onko kellään kokemusta Stormin myymistä MGM akuista? Hintaluokka viehättää, mutta akku kuuluu silti siihen sektoriin, mihin ei haluaisi kiinnittää mitään huomiota ajokauden aikana.
Hassu juttu tuli esille netistä akkuja katsellessani, Vartan makuumallinen akku maksaa Suomessa edullisimmillaan 179 euroa ja muualla Euroopassa 79 euroa?
Se on tää logistiikka suomeen niin kallista, myyjät myy niin pienellä katteella vielä.(elokuu @ Maalis. 30 2010,08:27) kirjoitti
![]()
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Katsastahan vielä bilteman sivuilta heidän geeliakkuvalikoima. Enkä sano vitsillä. Bilteman akut on ihan toimivia kapistuksia. Ei ne niitä Bilteman takahuoneessa valmista. Saattavat olla hyvältäkin valmistajalta ostettu iso erä johon vaan isketään oma logo kylkeen.
Monet käyttäneet useita vuosia samaa Bilteman akkua ongelmitta. Haku .orgista ja googlella kertoo enemmän.
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Kyllä olen haulla etsinyt, mutta ei MGM akuista paljon kommetteja löydy. Menin nyt sen kuitenkin eilen ostamaan. Saas nähdä nyt kuinka hyvin sen kanssa pärjää. Heti kaupassa mitattuna oli lepojännite 12,45. Hain myös semmoisen älylaturin, jolla saan geeliakun hellästi täyteen. Tulipa samalla jotakin järkeä myös tähän touhuun?
Liioittelin tuossa avausviestissäni. Ei vanha akku ollut Yuasa vaan joku LandPort. Se oli jo vuosi sitten huterassa kunnossa talven jäljiltä ja menin vielä jättämään se ei-älykkääseen laturiin kiinni yhdeksi yöksi. Akku oli kuin pallokala ja melko kuuma. Ulkona oli tuolloin alle nollan lämpöasteet, joten vein sen ulos jäähylle. Tuloksena posket lommollaan oleva akun rääpäle. Sitten valvonnan alla suoritettu lisälataus, jota tehtiin sen verran että akun kyljet oikenivat. Ei kovin tieteellistä, mutta tuollakin pärjäsi yhden kesän. Ei sitten syksyllä enää alle +10 öiden jälkeen.