Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Scrambler tyyppisten pyörien ulkonäkö miellyttää minun silmää. Tietysti usia saa kaupoista, mutta olisihan itse rakennettu aivan toista, ainakin tunnearvoltaan. Uskoisin ison tohtorin olevan varsin sopiva scrambler typiseen pyörään, vääntökone, mukava käyntiääni, eikä edes mahdottoman kallis. Se on myös ulkonäöltän sellainen, ettei säälittäisi muuttaa . Mutta entäpä sitten muut osat? Bensatankki, istuin lokasuojat yms. ainakin pitäisi vaihtaa. Jousitusta pitäisi varmaan madaltaa. Suurin mutta on kuitenkin siinä, että pitäisikö runkoa muokata tai muita hitsaushommia tehdä. Minulla ei ole hitsivehkeitä eikä liioin taitoakaan. Kavereilla tietysti voi jotain pientä teettää. Mistä löytäisin kuvan katteista ja tankista riisutusta Big DR:stä? Se voisi antaa jonkinlaista osviittaa.
    Hande G.
    Tässä linkki, joka on ollut ainakin itselle verraton apu: http://www.matkaendurot.net/forum/
    Pappis -> Raisu -> S1 -> KLR600 -85 -> GSX-R750 -96 -> XT600E -99 -> VTR1000F -02 -> GeländeStraße -03 -> GeländeStraße Adv. -09
    tossa ois huono kuva paskasesta tohtorista, dr on varmaan ihan ok aihio tuohon hommaan mutta ei se helppoa tai halpaa tule varmasti olemaan, runko on yhtä "puuta", mutta yksinkertaisen muotoinen, alusta on melko onneton mutta jos paino putoaa auttaa se varmaan vähän tilannetta, kone on laiska mutta kestävä
    parenpia aihioita löytys varmasti, mutta tuskin siihen hintaan mitä dr maksaa, mutta jos alat rakentamaan niin laita ehdottomasti jotain stooria siitä sitten *

jeah!
    Ei deeärrä eikä scrambleri mutta vähän samanlaista kukkii se perunakin henkeä

Möhkö enduro
    Lainaa (vuohi @ Helmi. 28 2010,21:54) kirjoitti
    Ei deeärrä eikä scrambleri mutta vähän samanlaista kukkii se perunakin henkeä

Möhkö enduro

En löytänyt möhköä enkä enduroa.
    TL1000R
  6.  
    Olen katselut tuota riisuttua DR:ää itse ja pyörien rakentelua tehneen kaverin kanssa. Kyllä se siltä näyttää siltä, että runkoa pitäisi muokata, jos sitä haluaisi tehdä scramblerin. Scramblerin vaakasuora runkolinja on suorempi, eli ohjauslaakeri on matalemmalla. Sellaisiin muutoksin ei minun taidot ja työvälineet riitä.

En tiedä kuinka paljon tämä minun kysely vaikutti, mutta kaveri on nyt vakuuttunut, että hankkii jonkun enskan raadon, josta tekee scramblerin tai chopperin. Kyllä hänellä sellaista haavetta oli jo ennen tätä minun ajatusakin. Mielenkiinnolla jään odottamaan.

Ehkä minun olisi viisainta hankkia vain joku edullinen keskikokoinen (650) yksipyttyinen enska kakkospyöräksi ja ajella sillä sorateitä. Voihan sitä myöhemmin hankkia tehdastekoisen scramblerin, jos kinnostusta ja rahaa riittää.
    Hande G.