Elikkäs mistä porukka on ostanut kestäviä nahkaisia bootseja, jotka myös kestäisivät ajossa? Olen jo kolunnut perinteiset mp-tarvikeliikkeet, mutta onko muita ehdotuksia?
Ehdotukset mielellään Oulun seudulta, koska kenkiä en osta ilman, että pääsee sovittamaan.
Kevättä kohden ajokuume taas kasvaa,vaikka täälläpäin on ainakin täysi talvi vielä päällä.
Z750s
Täältä mate in vinland
+1(Ohjaustehostin @ Maalis. 27 2010,08:48) kirjoitti
Tylpillä Cobrilla on menty 8 vuotta - tokihan kaikista buutseista pohjat ja korot kuluvat, mutta muuten ei mitään ongelmaa. Stressitestattu on, sillä ympärivuotista käyttöä ja ajokaudella päivittäistä prätkäkäyttöä ovat kestäneet.
Sain mä yhdet toki pilattua sillä että mietin etteivätköhän nuo pohjat kestä vaihtamatta tätä kesää. Eivät kestäneet, mutta käyttäjän vika kun kerran kulutus oli kovaa.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Kävin just tällä viikolla Boot Factorystä hakasemassa mustat perus Cobra Bikerit ja on kyllä siitä ihme monot, että sopivat heti laakista kuin hanska ja uutenakaan eivät hiertäneet mistään, kun pidin heti testimielessä päivän duunissa. Kovat muuttohässäkät siellä on päällä. Ei tosin ihan lähellä Oulua, mutta kait sitä joskus tonne etelämmäskin eksyy. Kulutuskestävyydestä ei pysty sanomaan mitään, mutta kovasti noita kehutaan. Tohon hintaan saa kyllä luvan kestää.
I started with nothing and have most of it left.
Joo hyvät bootsit on kyseessä mulla on edelleen käytössä vuonna 1995 ostetut cobra biker malliset tylppäkärkiset monot. Edelleen mennään samoilla kengillä ja kantapalat vaihedettu useaan kertaan. Kunnolla rasvattuna pitää vettäkin ulkona jonkin aikaa...taisin kerran päästellä niillä viikon sateessa prätkällä... neljäntenä päivänä alkoivat vuotaa lävitse. Prätkäkäyttöön olen itse nykyään hommannut oikeat ajokengät lähinnä turvallisuuden takia jos kaatuu.
Liv to Raid! Raid to liv!
Samaa täältä, Bootfactoryn tuotteet on hyviä. Mullon neljä paria hankittu 16-13 vuotta sitten ja kaikki edelleen käytössä. Muutamat kantalaput ja puolipohjat tietysti vaihdettu.
Kerran Schipholin lentokentällä Amsterdamissa menin hoidattamaan bootseja, kun oli tyttö sinne perustanut lankkipisteen. Hän ammatti-ihmisenä kyseli, että mistä olet näin hyvälaatuiset bootsit hankkinu. Oli kiva kertoa...![]()
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
Täällähän vallitsee ennen näkemätön yksimielisyys. Palstaa jo jonkin aikaa seuranneena tällainen aiheuttaa
Ilmeisesti täytyy sitten tehdä etelän turnee. Onko vielä hyviä ehdotuksia, miten tuo perustellaan kotosalla? Perinteinen ja rehellinen *on toiminut kyllä tähän saakka.
Kiitos vastanneille.
Z750s
Mulla on kanssa Cobrat. Olen hankkinut ne joskus -90 luvun alussa. Kantalappuja on mennyt useita ja pohjat uusittu kahdesti, mutta noi on vaan kulutuskamaa. Eli hyvät ovat ja käsintehtyjä voi aina korjata. Kunhan ei anna pohjien kulua nahkaan asti...
Nykyään bootsit on aika vähällä käytöllä, ja pyörän kanssa olen ajanut vain kahdesti. Tykkään enemmän vanhoista maihareistani...
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Mulla on Boot Factoryn bootsit ostettuna Pitäjänmäen silloisesta liikkeestä muistaakseni vuonna -89. Hintaa oli jotakuinkin 990 markkaa.
Alkavat olla jo melko loppuun kuluneet ja hirveän näköiset (kiitos huolella laiminlyödyn hoidon ja kahden vuoden ajelut kevarilla kelissä kuin kelissä) ja toisen saappaan olen jopa saanut kulutettua sivusta puhki.
Tuossa on vuosia mennyt sen verran ja mitään muita kenkiä ei mulla ole koskaan ollut noin paljolla ja kovalla käytöllä, että suositusta täältäkin. Noilla on vaan hintaa sen verran nykyisin (laatu maksaa), etten enää raaskisi vedellä päivästä toiseen kaatosateessa noilla, kuten silloin aikoinaan...
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Jos painotus on enemmän siellä mopoilun puolella ja engineer-malli kiinnostaa, niin sitten on tietty Daytonan urban. Vahviketta siellä täällä ja gore pitää veden ulkona, ulkonäöltään kuitenkin aika perinteinen:
Tosin boot factoryn bootsit on varmaan ihan ok ja mullakin olisi todennäköisesti sellaiset arkikäytössä, mutta kun on jalka jotenkin sen mallinen ettei sovi millään. Suutari ehdotti että laitetaan 46:n varsi 44:n lestiin, mutta jotenkin ei istunut silmään... Sinällään ihme kun muilta valmistajilta menee normimallit sujahtamalla.
Kannattaa!(ka1047 @ Maalis. 30 2010,09:11) kirjoitti
Suosittelen Pekka Lahden bootseja!
Vuodesta 1998 käyttänyt, en kadu!
Käytän bootseja ympärivuoden, sekä juhlassa että arjessa.
Parhaat-kengät-ever!
ei ees hikoa.
<p>Vanha patu..</p>
Mulla kävely/baaribootseina tylpät Cobrat. Helvetin hyvät. Köyhän valinta. Eli kalliit, mutta kestävät!
Ajosaappaina Red Wingsin engineer-bootsit, joita ei voi kuin kehua. Todella mukavat ja hyvät ajaessa, mutta hyvät myös kävellessä ja omaavat (jenkeissä) turvakenkäluokituksen, jos tuolla nyt jotain sexuaalista merkitystä on. Ei taida vaan löytyä Suomesta...
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Oikeesti, kun lähtee ajamaan, laitetaan sappaat jalkaan.(SenioRR @ Huhti. 01 2010,20:50) kirjoitti
Muut seikat selivää ajon myötä.
Kokemuksesta oppii saappaat, mutta Pekka lahden popoilla on turvallista aloittaa.
Itellä on mopokäytössä MP-Asun Italian"paskat".
Paskat siksi, että ei noilla pitkään viitti kävellä.
Ratkaisu, otetaan Lahtibootsit mukaan matkaan.
Noin tein viime kesänä.
<p>Vanha patu..</p>
Oikeesti, enkös mä niin tuos kirjottanut?(barfly @ Huhti. 01 2010,21:35) kirjoitti
![]()
-Hannibal-
Ilmeisesti noi cobrat on sit hyvät bootsit...(SenioRR @ Huhti. 01 2010,22:27) kirjoitti
Itellä on sellanen kokemus bootseilla (huom. taisi olla tony moran mulet) ajosta kun vetelin sateessa muutaman sata kilometria niin en meinannut saada pois jalasta. Sit kun sain ja kuivatin, niin jalkaanvetäessä vuorinahka reppasi. Ei ollut kiva lähteä kotiapäin kun ei meinannut saada popoja jalkaan... Sen jälkeen ajelinkin usiamman vuoden US gore maihareilla ennekuin bongasin nuo urbanit.
Mutta pitää kai käydä moikkaamassa Pekkaa uudestaan kun noin kehutaan. Tosin arkibootseiksi edelleen kelpuutan vain lucchesen piikkikärkiclassicit. Se on amerikkaa ja hyväilee jalkaa.
Mä en ole noilla Cobrilla ajanut metriäkään, mutta ovat silti olleet varsin kovassa käytössä ja ovat edelleen täysin ehjät 10 vuoden jälkeen. Kuluneet ja muotoutuneet juur jalkaani passeleiksi.(s&s @ Huhti. 01 2010,22:35) kirjoitti
Ajokenkinä nämä. Ovat pari vuotta olleet käytössä ja edelleen kuin uudet.![]()
-Hannibal-
Tony Morat -95 vielä käytössä ainakin hellesäillä. Rasvattu kyllä ainakin kuukausittain. Suojakertoimet on kyllä pienehköt..
Ei pahat... Voisin jopa arkibootseiksi ottaa, vibramin pohjatkin vielä (tosin piikkikärki näyttää paremmalta, ehkä noista olisi sit vaikka landebootseiksi). Ajohommiin itse näin varttuneemmalla iällä enää käytän vain popoja joissa on edes jonkunlaiset suojat.(SenioRR @ Huhti. 01 2010,22:46) kirjoitti
Mä olen vedellyt tässä kolmisen vuotta näillä, eikä pahaa sanottavaa. Taidan hakea toiset samanlaiset, kun pitävät vettä sekä viimaa ja alta satasen pyytää K-Rauta. O hyvät!! *![]()
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Mulla myös samanlaiset olleet ajokäytössä. Vesi kyllä puskee sisään vetoketjusta pitkään sateessa ajaessa.(harald73 @ Huhti. 02 2010,07:46) kirjoitti
Niin ja on mullakin Cobrat. Kolmannet menossa.
Suzuki GSX 1250 FA vm. 2011