Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Onko kukaan väsäillyt näihin exuppeihin itse vaijeria ihan metritavarasta? Itseltä pyörästä puuttuu vaijerit ja pyörijä ja kollektorilta läppä jumitettu auki ja alavääntö on sen mukainen.
    Toimikoon tämä samalla myös osto-ilmoituksena.

    FZR1000 -92

    PS: Jonkin sortin kuva ois mukava nähdä, että mistä vaijerit kulkee servolta pyörijälle.
  2. #2
  3. #3
    Kiitos, kyllä tuosta pienoista apua on. Kulkeeko vaijerit jossain kourussa sieltä servolta pyörijälle koko matkalta?
  4. #4
    oletko kokeillut vastaavaa peliä missä exup pelaa? Ei siinä eroa pitäis olla. Itsellä omasta juuri otettu irti koko hässäkkä ku ei se ottanu toimiakseen.. Yamahan asentaja sanoi että pakoääniin näkyvämpi vaikutus kuin vääntöön..
  5. #5
    Kyllä se vaan juuri vääntöön vaikuttaa, viime kesänä törmättiin FZS1000:seen missä exup oli otettu pois kun oli laitettu Yoshin kokoränni ja Powercommander, niin alle 8000 kierroksen peli oli koko hengetön. Yläkierroksilla jerkkua kyllä löytyi, mutta ainakin omasta mielestä pyörän koko idea pilattu tuolla virityksellä.

    Ulyssys
  6. #6
    No sen verran huomaa, että vitos vaihteella ei tahdo päästä yli 4tonnin kierroksista varsinkaan jos ajaa 2 päällä, kun röpöttää niin pahasti
  7. #7
    Lainaa (t_kniemi @ Huhti. 12 2010,22:04) kirjoitti
    No sen verran huomaa, että vitos vaihteella ei tahdo päästä yli 4tonnin kierroksista varsinkaan jos ajaa 2 päällä, kun röpöttää niin pahasti
    Ei kyllä kuulosta EXUP ongelmalta.

    Kokeilin Thunderacessa vaikutusta ja suurin merkitys oli ääneen. Kyllä sillä ihan hyvin liikkeelle pääsi ja noilla kierroksilla kyllä vetikin jo.
  8. #8
    Lainaa (Kyytsis @ Huhti. 13 2010,11:52) kirjoitti
    Lainaa (t_kniemi @ Huhti. 12 2010,22:04) kirjoitti
    No sen verran huomaa, että vitos vaihteella ei tahdo päästä yli 4tonnin kierroksista varsinkaan jos ajaa 2 päällä, kun röpöttää niin pahasti
    Ei kyllä kuulosta EXUP ongelmalta.

    Kokeilin Thunderacessa vaikutusta ja suurin merkitys oli ääneen. Kyllä sillä ihan hyvin liikkeelle pääsi ja noilla kierroksilla kyllä vetikin jo.
    Yhdessä FZR:ssä tuolaiset röpötysongelmat hävisivät vaihtamalla ecu, luultiin ensin olevan exup ongelma kun röpötys ja pyörän toiminta hiukan muuttui sen mukaan mihin asentoon exup käsin laitettiin.
  9. #9
    ehdottomasti kannattaa korjata/korjauttaa ja vielä käydä säädättämässä kaasarit samaan syssyyn!
    nokkien ajotukset on vakiona sellaset että jos ei exuppi säädä vastapaineita putkessa niin ajettavuus on todella paska verrattuna toimivaan exuppiin.
    yamaha motor centterin huollosta tampereelta saatua faktaa, ei sitä turhaan ole sinne laitettu. *
    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
  10. #10
    Kyllä se EXUP kannattaa panna kondikseen, jos mopossa on edelleen vakioputki ja korkeintaan pönttö on vaihdettu.
    Se auttaa aivan alakierroksilla ihan hyvinkin.

    Jos vehkeessä on isot männät, puristukset ylhäällä ja mahd. kantta sipistelty voi exupin unohtaa suosiolla - eikä kokoputkissa sille venttiilikappaleelle ole kyllä paikkakaan.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  11. #11
    Lainaa (zpete @ Huhti. 13 2010,12:22) kirjoitti
    Lainaa (Kyytsis @ Huhti. 13 2010,11:52) kirjoitti
    Lainaa (t_kniemi @ Huhti. 12 2010,22:04) kirjoitti
    No sen verran huomaa, että vitos vaihteella ei tahdo päästä yli 4tonnin kierroksista varsinkaan jos ajaa 2 päällä, kun röpöttää niin pahasti
    Ei kyllä kuulosta EXUP ongelmalta.

    Kokeilin Thunderacessa vaikutusta ja suurin merkitys oli ääneen. Kyllä sillä ihan hyvin liikkeelle pääsi ja noilla kierroksilla kyllä vetikin jo.
    Yhdessä FZR:ssä tuolaiset röpötysongelmat hävisivät vaihtamalla ecu, luultiin ensin olevan exup ongelma kun röpötys ja pyörän toiminta hiukan muuttui sen mukaan mihin asentoon exup käsin laitettiin.
    Lainaa kirjoitti
    Yhdessä FZR:ssä tuolaiset röpötysongelmat hävisivät vaihtamalla ecu, luultiin ensin olevan exup ongelma kun röpötys ja pyörän toiminta hiukan muuttui sen mukaan mihin asentoon exup käsin laitettiin.
    OK, kiitos tiedosta! Ei nyt satu vaan olemaan yhtään ylimäärästä ecua millä asian voisi nopeasti testata, joten pitää värkätä noi vaijerit jostain ensin.
  12. #12
    Uuden MP-Maailman sliparitestissähän näkyi ettei pakoputken tukkona heiluva läppä lisää vääntöä lainkaan. Pyöränä oli tosin Z-Kawa mutta tuskin se lopputulokseen vaikuttaa.
  13. #13
    Lainaa (micco @ Huhti. 13 2010,20:55) kirjoitti
    Uuden MP-Maailman sliparitestissähän näkyi ettei pakoputken tukkona heiluva läppä lisää vääntöä lainkaan. Pyöränä oli tosin Z-Kawa mutta tuskin se lopputulokseen vaikuttaa.
    joo sliparissahan se läppä fzr/thunderacessa heiluukin.kyllä se vaan vaikuttaa!
    YZF1000R
  14. #14
    Lainaa (micco @ Huhti. 13 2010,20:55) kirjoitti
    Uuden MP-Maailman sliparitestissähän näkyi ettei pakoputken tukkona heiluva läppä lisää vääntöä lainkaan. Pyöränä oli tosin Z-Kawa mutta tuskin se lopputulokseen vaikuttaa.
    Ovatpas sitten olleet inhottavia kawasakin suunnitteiljoita, kun huvikseen sen sinne ovat heilumaan laittaneet
  15. #15
    Lainaa (t_kniemi @ Huhti. 13 2010,22:54) kirjoitti
    Lainaa (micco @ Huhti. 13 2010,20:55) kirjoitti
    Uuden MP-Maailman sliparitestissähän näkyi ettei pakoputken tukkona heiluva läppä lisää vääntöä lainkaan. Pyöränä oli tosin Z-Kawa mutta tuskin se lopputulokseen vaikuttaa.
    Ovatpas sitten olleet inhottavia kawasakin suunnitteiljoita, kun huvikseen sen sinne ovat heilumaan laittaneet
    Niinpä. Mitään muutahan tarkoitusta läpällä ei voi olla kuin mainosmiesten keksimä väännön paraneminen.
  16. #16
    Niin no sehän on todettu ajat sitten että nousuputkessa / pöntössä olevat läpät (a la Gixxerit, RSV4 jne.) vaikuttavat lähinnä melutestien läpimenoon...

    Exup FZR ja Thunderacen tapauksessa läppäsysteemi on kuitenkin kollektorissa ja sen toimimattomuus moneen kertaan todennetusti huonontaa aivan alakierrosten toimintaa.
    Haittaa voisi varmaan vähentää huolellisella säätämisellä mutta järkevintä on vaan korjata se exup.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  17. #17
    Lainaa (JOLLI @ Huhti. 13 2010,21:30) kirjoitti
    Lainaa (micco @ Huhti. 13 2010,20:55) kirjoitti
    Uuden MP-Maailman sliparitestissähän näkyi ettei pakoputken tukkona heiluva läppä lisää vääntöä lainkaan. Pyöränä oli tosin Z-Kawa mutta tuskin se lopputulokseen vaikuttaa.
    joo sliparissahan se läppä fzr/thunderacessa heiluukin.kyllä se vaan vaikuttaa!
    Siis saisko saman suomeksi että missä se heiluu??? Kyllä mulla on joku muu käsitys kuin se, että se sliparissa heiluu?
    Hajapusanisti
  18. #18
    Kyllä JOLLI Acemiehenä toki tasan tarkkaan tietää että se läppä on kollektorissa, so. siinä kohdassa putkea joka kokoaa kaikki neljä käyrää yhteen.

    Tuo lohkaisu sliparista taisi olla sitä kuuluisaa ironiaa...
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  19. #19
    Ai kettu joo, tuli vähän luettua väärien rivien välistä
    Hajapusanisti
  20. #20
    Lainaa (Teuwo @ Huhti. 14 2010,16:58) kirjoitti
    Kyllä JOLLI Acemiehenä toki tasan tarkkaan tietää että se läppä on kollektorissa, so. siinä kohdassa putkea joka kokoaa kaikki neljä käyrää yhteen.

    Tuo lohkaisu sliparista taisi olla sitä kuuluisaa ironiaa...
    Tiedän joo mulla oli se läppä tänään ruuvipenkissä kiinni kun katkes se vaijeripyörän kiinnitysruuvi sinne läpän akselin sisään ku aukasin!sekin on nyt kunnossa vielä kun hakis huomenna uuden(käytetyn)servon onhan se aika hengetön sinne 5000 kierrokseen asti jos se läppä on kokonaan auki tai sit jos se on kokonaan kiinni niin mopo ei mee kierroksilla mihkään ja kuulostaa sorsapilliltä kannattaa sit laitella jotain kunnon kuparitahnaa sinne holkkeihin ei mitään bilteman shittiä!Entinen omistaja oli varmaan kans laittanu sen ruuvipenkkiin joskus kiinni ja luultavasti puristanu hyvät vekit siihen akseliin kun hirtti putkessa jumiin ja samalla servo koittanu väkisin vääntää niin menny ne muovirattaat paskaks. Sliparissa heiluu ja perästä kuuluu
    YZF1000R
  21.  
  22. #21
    Lainaa (t_kniemi @ Huhti. 12 2010,22:04) kirjoitti
    No sen verran huomaa, että vitos vaihteella ei tahdo päästä yli 4tonnin kierroksista varsinkaan jos ajaa 2 päällä, kun röpöttää niin pahasti
    Mulla röplötti ku kävi liian rikkaalla. Ruuvia vaan sääti kaasareista ja alko toimimaan kunnolla. Tosin Exup oli sillon toiminnanssa...
    Mut vois toimia ilman exuppiakin ku säätää vähän laihemmalle. Tuo ruuvin säätö vaikuttaa ilmeisesti just alakierroksille...

    Tietysti exup kannattaa laittaa toimintaan. Ei se niin vaikee systeemi oo...
    FZR 1000 -91