Tuli tilattua kyseiset hansikkaat pari viikkoa sitten, ja todella tyytyväinen olen ollut niihin.
Hanskat olivat lämpöiset *(200km lenkin jälkeen), ja todella mukavan tuntuiset kädessä. *
Onko kenelläkään kokemuksia sade keleistä kyseisillä hanskoilla, kyllähän tuossa lukee vedenkestävä, mutta mitenköhän käytännössä?
Noilla kalvoilla varustettujen vedenpitävyys riippuu monesta seikasta. Hanskoissa ajoviima voi painaa kosteuden siitä kalvosta läpi. Uskoisin, että Gore-Tex -merkinnällä varustettuna nuo on kuitenkin vedenpitävyydeltään sieltä paremmasta päästä. Hintaansa nähden mainion oloinen hansikas, kun vertaa, että kotomaasta tuolla rahalla saa vain unelmoida noista ominaisuuksista.
Emminätiiä mitä Gore-Texilla tekkee talvivaatteessa, kun sillä on tapana jäätyä sillä kalvolla kun mennään kunnon pakkasille. Siksipä ei noita intin kamppeissakaan ole, kuten ruottalaisilla vai oliko tanskalaisilla. Heirän kenkänsä muuttuivat yllättäen hyvinkin vedenpitäväksi sisäpuoleltaan, kun lämpöasteet holahtivat tarpeeksi alas.
Itte oon vähän kahden vaiheilla onko seuraava hanska Alpinestarsin 365 Gore-Tex vai GP Pro.. A-starsia kuitenkin Vedenpitävyyden sijaan mulla on tärkiämpää tuo, että kaikki nakit on vielä tallessa jos lippaa. Nuo vedenpitävät muuttuu ajan kuluessa kuitenkin 'märkähanskoiksi', kun kalvo kuluu kelvottomaksi.
Varmasti varsinkin hyvät hanskat, mutta pakko kommentoida tuohon että suomesta ei muka saisi samaan hintaan.
Esim omat Rukka Xtrafit gore-hansikkaat 120€ (myönnetään että pyynti oli 139€) ihan "kivijalkamyymälästä" ja aivan vastaavat. Itsekkin harkitsin noita kyseisiä hansikkaita varsin pitkään, mukava kuulla että toimivat niinkuin pitää.
Mulla on takki ja housut A-starsia.. tarvis vielä kengät ja hanskat niin ois täys setti. Helppoa kun A-stars tekee niin laadukkaita kledjuja, että melkein sama minkälaiset ostaa heidän valikoimastaan, niin tuskin pettyy. Hinnat on tietenkin suolaiset, varsinkin jos erehtyy kotimaasta hankkimaan
Yritin noita hanskoja loppukesästä etsiä ihan ennakkoluulotta pitkin kaupunkia, mutta ei siitä mitään tullut. Laatu on hirveää ja siitä pitäisi lyödä toista sataa melkein poikkeuksetta pöytään. Kyllähän pienyrittäjää pitäisi tukea, mutta joku roti. Vanhat oli RPM:n tekeleet, jotka kestivätkin ihan hyvin, ennenkuin kämmen alkoi kuoriutua ja tikkaukset antaa periksi. Ne tosin oli niin pehmoset, että ei niillä oikein viitsisi kontata. Maksoi jotain viiskymppiä stormilla, mielestäni ihan asiallinen hinta.