Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 46:een 46:sta
  1. #31
    Lainaa (mrPete @ Maalis. 24 2010,19:49) kirjoitti
    Kiitos hyvistä näkökulmista. Kosteus yhdistettynä jännitteisiin kontakteihin ei ole hyvä yhdistelmä, joten en halua vetää suoraan akulta piuhoja. Joten täytyypä tutkailla akkukotelon tienoilta jos löytyisi naku-R:stäkin joku tökkelin tapainen sieltä suunnalta. Taidanpa ottaa luurin käteen ja soittaa rohkeasti viralliseen tarvikekauppaan, jos vaikka löytyisi apuja siltä suunnalta.

    (ja F-mimmille yläfemma)
    Heinolla sen liittimen hinta olis ollut 15 euroa. Itse sen sain sen mopon mukana kun pyysin.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  2. #32
    Lainaa (ttuttu @ Maalis. 26 2010,14:17) kirjoitti
    Lainaa (Juk_Ka @ Maalis. 23 2010,19:50) kirjoitti
    Lainaa (mrPete @ Maalis. 23 2010,18:26) kirjoitti
    1 Ota virta suoraan akulta (ei hyvä)
    Miksi ei hyvä (sulakkeen kanssa)?

    Niin minä olen kaikissa pyörissä tehnyt ilman mitään ongelmia.
    Takuu ei ole voimassa jos teet noin. CAN väylän kautta, niin.... Lisähärpäkkeen voi ostaa vaikka Heinolta.
    Takuuhan on vain myyjän/maahantuojan/valmistajan myöntämä ylimääräinen turva, jolla ei ole mitään tekemistä virhevastuun kanssa

    Akulta suoraan otettu virtanen ei nähdäkseni mitenkään voi rikkoa mopoa niin, että "takuu" ei olisi voimassa. Vai voiko,miten?
    - HMPK -
    - IBA Finland -
    http://www.jkweb.suntuubi.com
    Suzuki GSX 1400
  3. #33
    Selvitin asian Heinolta: "Liitinpaikka löytyy uusista CAN-väylä-tekniikalla tehdyistä pyöristä, vanhemmissa ei sellaista tainnut vielä olla. Eli sähköt joutuu vetämään akulta, toki väliin kannattaa laittaa sulake + rele, johon herätevirta vaikka parkkivalolta, niin ei sähköt ole koko ajan päällä."

    Joten ohjeet on varsin selvät:
    CAN-väyläiset virta otetaan tökkelillä liittimestä.
    Väylättömistä suoraan akulta, muttä väliin rele tai muu katkaisin.
    Amen *

    Virran katkeaminen pyörän akulta ei haittaa Zumo660:sen kanssa, siinä on myös oma akku jonka kestoksi manuaali arvioi 5h.



    Current: BMW R1200ST "Have a break, have a BMW"
    Past: Yamaha Dragstar 650 Classic > BMW R1150R
  4. #34
    Amen. Saatiinpa yksinkertaisesta asiasta pitkä ja harras keskustelu
    <p>2002-2014</p>
  5. #35
    Moro,

    Mun CANittoman 2001 mallisen R1100S:n satulan alla on virranulosotolle valmis liitin (sormi osoittaa). Liitin on jo sulakkeen takana. Tähän liittimeen sopii bemarin orginaali johtosarja ulosotolle (koko sarjan osanro 71 60 2 337 399, pelkkä johto liittimineen tunnetaan numerolla 71 60 7 650 201)

    [img]c:&#92;temp&#92;virtapistoke.jpg[/img]
  6. #36
    Lainaa (efraim @ Maalis. 29 2010,10:44) kirjoitti
    Moro,

    Mun CANittoman 2001 mallisen R1100S:n satulan alla on virranulosotolle valmis liitin (sormi osoittaa). Liitin on jo sulakkeen takana. Tähän liittimeen sopii bemarin orginaali johtosarja ulosotolle (koko sarjan osanro 71 60 2 337 399, pelkkä johto liittimineen tunnetaan numerolla 71 60 7 650 201)

    [img]c:&#92;temp&#92;virtapistoke.jpg[/img]
    Yes! Nyt kuulostaa hyvältä, kunhan saan pyörän kotiin niin tiedän mistä ja mitä etsiä, toivottavasti vm2002 R1150R:ssä on vastaava liitin jossain. Jos vielä vähän virität viestisi kuvaa että saadaa se näkösälle niin liittimen etsintä helpottuu.

    Googlaamalla löytyy sopiva kauppakin, tosin kannatuksen vuoksi voisin piuhan hankkia kotimaastakin.
    http://engelandmoto.com/bmw-motorcyc...607650201.html
    Current: BMW R1200ST "Have a break, have a BMW"
    Past: Yamaha Dragstar 650 Classic > BMW R1150R
  7. #37
    Lainaa (mrPete @ Maalis. 30 2010,22:16) kirjoitti
    Lainaa (efraim @ Maalis. 29 2010,10:44) kirjoitti
    Moro,

    Mun CANittoman 2001 mallisen R1100S:n satulan alla on virranulosotolle valmis liitin (sormi osoittaa). Liitin on jo sulakkeen takana. Tähän liittimeen sopii bemarin orginaali johtosarja ulosotolle (koko sarjan osanro 71 60 2 337 399, pelkkä johto liittimineen tunnetaan numerolla 71 60 7 650 201)

    [img]c:&#92;temp&#92;virtapistoke.jpg[/img]
    Yes! Nyt kuulostaa hyvältä, kunhan saan pyörän kotiin niin tiedän mistä ja mitä etsiä, toivottavasti vm2002 R1150R:ssä on vastaava liitin jossain. Jos vielä vähän virität viestisi kuvaa että saadaa se näkösälle niin liittimen etsintä helpottuu.

    Googlaamalla löytyy sopiva kauppakin, tosin kannatuksen vuoksi voisin piuhan hankkia kotimaastakin.
    http://engelandmoto.com/bmw-motorcyc...607650201.html
    Sen verran suunsoittoa, että kun kysyy jotain mopediinsa liittyvää, niin kannattaa sanoa moponsa MALLI ja vm heti!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  8. #38
    Moro,

    Tarkoitaako MrPete kuvan virittämisellä zoomaamista? Tässä lähis tuosta liittimestä. Vielä tarkemman kuvan saamiseksi mun pitää käyttää takajalkatoimista zoomia. *

    Ulkomailta tilaamisesta; bemari-orggisosan hinta jenkeissä on taaloina ilman rahtia liki sama kuin Heinon tiskillä euroissa. Joten olen aina suosinut lähikauppaa.

    [img]c:&#92;temp&#92;virtapistoke2.jpg[/img]
  9. #39
    Lainaa (efraim @ Maalis. 31 2010,11:03) kirjoitti
    Moro,

    Tarkoitaako MrPete kuvan virittämisellä zoomaamista? Tässä lähis tuosta liittimestä. Vielä tarkemman kuvan saamiseksi mun pitää käyttää takajalkatoimista zoomia. *

    Ulkomailta tilaamisesta; bemari-orggisosan hinta jenkeissä on taaloina ilman rahtia liki sama kuin Heinon tiskillä euroissa. Joten olen aina suosinut lähikauppaa.

    [img]c:&#92;temp&#92;virtapistoke2.jpg[/img]
    ööh tuota eipä näy kuva vieläkään. Kuvalinkki viittaa C:&#92;temp&#92;virtapistoke2.jpg - joten kuva näkynee vain Efraimille.. Mutta enhän minä näistä linkityksistä mitään tiedä.

    Juu pyörän mallimerkintä olis voinut olla paremmin esillä tekstissä, nythän se oli vai signaturessa. Olen nyt syvässä kyykyssä sori vaan
    Current: BMW R1200ST "Have a break, have a BMW"
    Past: Yamaha Dragstar 650 Classic > BMW R1150R
  10. #40
    Moron !

    Ihan aihetta sivuten, niin onko mp-navien esim: zumo550 mp-virtajohdossa jännitteen alennin vai onko se istutettu telineeseen. Tuskin 12 voltagella lataa ?

    Kysyy nim. tietämätön.

    Itsellä on tarkoitus viritellä Verkkokaupan halpuus navikaattoria pyörään sopivaksi.
    Tuo virta puoli vielä on tekemättä.


    Ai niin, ajokausi alkoi muuten tänään !



    -Matka on määränpää-

    R 1200 GS
  11. #41
    Ei ole Zumon jännitteestä tietoa, mutta Tomppa ei todellakaan lataa 12V mini USB liittimellä. Oli muuten todella lähellä, etten kokeillut käytännössä
    R1250GS
  12. #42
    Moro,

    Kokeilaas vielä kerran liittää kuva R1100S:n johtosarjassa olevasta liittimestä. Edellinen kuva taisi olla hieman liian iso.

    [img]c:&#92;temp&#92;virtapistoke3.jpg[/img]

    -------------
    Eipä näytä onnistuvan *



  13. #43
    Loppu hyvin - kaikki hyvin
    Asensin Zumon tänään pyörään - edellinen omistaja oli rakentanut sulakerasian sisälle ylimääräisen virransyötön Apico liittimellä. Siitä sain virran gepsiin ja nätisti virta tottelee virtalukkoa. Maajohdon jouduin vetämään akun napaan kun ei löytynyt lähistöltä kuin takajousituksen mutteri josta olis saanut maajohdon runkoon.
    Current: BMW R1200ST "Have a break, have a BMW"
    Past: Yamaha Dragstar 650 Classic > BMW R1150R
  14. #44
    Ihmetyttää, etteikö näillä sähköjen kysyjillä ole, harmaatakaan aavistusta, fillareidensa sähkökaavioista, siis, peukalo täysin keskellä kämmentä. Älkää kajotko BMW:n alkuperäisjohdotuksiin. tehkää vaan omia akusta käsin! Saattaa sitten aamulla startatakin, tai ei! On BMW.ssä vapaita liitin/sulake/rele paikkoja, käyttäkää ammattimiestä! Lasku voi olla kallis, jos ei mee "hanskaan". Oma Garmin, sama malli BMW, liitetty ohjekirjan mukaan, virta katkee, kun sammuttaa avaimen kanssa! Hyvä niin ei, seuraavana aamuna sano "naks", kun starttaa! Miks pitää haalia kamoja, minkä kytkennöistä ei aavistustakaan! No OK oma valinta!



  15. #45
    Lainaa (Eagle-no2 @ Huhti. 23 2010,22:47) kirjoitti
    Ihmetyttää, etteikö näillä sähköjen kysyjillä ole, harmaatakaan aavistusta, fillareidensa sähkökaavioista, siis, peukalo täysin keskellä kämmentä. Älkää kajotko BMW:n alkuperäisjohdotuksiin. tehkää vaan omia akusta käsin! Saattaa sitten aamulla startatakin, tai ei! ...
    Jos sen tekee huonosti niin se on aivan sama mistä sen sähkön ottaa, vahinkoa tulee ja ongelmia kun liitokset kastuu jne.

    Jos on asiallisesti tehty niin sen voi aivan hyvin ryöstää johtosarjasta tai vetää suoraan akulta, ihan miten tahtoo. Kunhan muistaa hyvät liitokset, kosteudelta suojaukset, sulakkeet yms.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  16.  
  17. #46
    Lainaa (mrPete @ Maalis. 23 2010,18:26) kirjoitti
    Tulipa hommattua Zumo 660. Nyt pitäisi viritellä se kiinni pyörään. Gepsin pyöräsarjassa on valmiina virtapiuhat, mutta niiden päässä on pelkät suorat johdot...Joten mitäpä alan miehet suosittavat:

    1 Ota virta suoraan akulta (ei hyvä)
    2 Ryöstäjällä jostain sopivasta piuhasta, kuten ajovalo (ei hyvä)
    3 Valmiista virtaliittimestä x, löytyy paikasta y
    4 joku muu ratkaisu

    Pyörä ei ole nyt kotona, joten en pääse rakenteita tutkimaan, joten jos joku on löytänyt kätevän paikan mistä virta kannattaa Gepsille ottaa, niin heitäppä vinkki.
    Kun kyselee tuollaisia, olisi hyvä heti sanoa, mistä pyörä- ja vuosimallista on kyse.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12