Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Pitäisi hankkia kesäksi aurinkolasit silmälasivahvuuksilla. Nykyiset on silmälasien päälle kiinnitettävä malli. Kaapissa olisi tavalliset Ray Banin custom tyyliset aurinkolasit, vienkö ne optikolle ja pyydän tarjouksen? Saako netistä tämän tyylisiä laseja?Mistä olette lasinne hommanneet?
    Suosittelen optikkoa... varmaan tekee paremman tarjouksen ja on vahvuudet kohillaan, kuin alkaisit halpatuonti maista tilaamaan silmälaseja (aurinko -sellaisia)

Ite en välttämättä tilais vahvuuksilla olevia laseja netistä.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

"Si vis pacem, para bellum"
    Kävin katsastamassa Instrun tarjouksen "merkkiaurinkolasit nyt myös vahvuuksilla". Tarkoitti sitä, että esim. Reiskasta otetaan alkuper. linssit pois ja korvataan halppis vahvuuslinsseillä (toisen merkkisillä siis). Ei oikein kolahtanut. Onnistuu kuulemma sellaisiin kehyksiin jossa ei ole kovin kuperat linssit. Pari sataa olisi kustantanut esim. Ray Baneihin mallista riippuen.
    Päädyin piilareihin ja vanhoihin aitoihin laseihin.
    - Heim0
    Lainaa (Hurtti @ Maalis. 23 2010,09:11) kirjoitti
    Saako netistä tämän tyylisiä laseja?Mistä olette lasinne hommanneet?
    Minä en ole ihan varma mitä ovat "custom tyylin aurinkolasit", mutta itse hankin Instrumentariumista nämä Serengeti Vedi kaarevat aurinkolasit vahvuuksilla. Soveltuvat moottoripyöräilyyn erittäin mainiosti. Ainakin minun -2.50/-2.00 -vahvuuksilla pystyi hiomaan nuo oikein ilman että menivät keskeltä liian ohuiksi. Kymmenen vuotta sitten tämä ei vielä välttämättä olisi sen aikaisella optiikalla onnistunut, ja jos hakee vielä enemmän kaarevia laseja vahvemmilla linssipaksuuksilla niin ei välttämättä vieläkään onnistu.

Mitä netistä hankkimiseen tulee, niin en hankkisi mitään muita kun ehkä ihan perusvahvuuksilla olevia lukulaseja netistä. Ei siellä optikolla/silmälääkärillä turhaan juosta, ja näön kanssa ei ole leikkimistä. Pelkät sangat tietenkin sitten asia erikseen.

/MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
    Mulla myös Serengetin lasit vahvuuksilla ja ruskeilla linsseillä. Eivät olleet ihan halvat mutta sain edukkaasti silti silmälasien uusimisen yhteydessä Nisseniltä(ja lisäalea tuli, koska optikko on itsekin motoristi ). Hyvät nuo ovat, mutta eivät kovin kaarevat "biker-henkiset" lasit. Enempi sellaset Reiska Wayfahrer-tyyliset, mutta yleensä mulla onkin piilarit ja normiaurinkolasit (Gatorz) pyörällä ajaessani.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Voi olla että sama on joskus itsellä edessä. Oakleylta ainakin näyttää löytyvän valikoimaa... Jos vahvuuksista puhutaan, niin luulisin sen olevan aina optikon heiniä. Oakleyt ei taida ihan halvimmat lasit olla!

http://www.optikkoarvola.fi/aurinkolasit.html

http://www.synsam.fi/?op=body&id=56&art=3

Lisää vettä myllyyn, onkos kukaan kokeillut ajokäytössä sellaisia pimeässä ajoon tarkoitettuja laseja? Niissä taisi olla korjaavaa vahvuutta esim. ettei tarvitse siristää silmiä ym. rasitusta ehkäiseviä ominaisuuksia. Kokeilin googlailla mm. yöajolaseja, ei oikein tullut tuloksia...
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

Clutch - The Regulator
    Lainaa (Järkäle @ Maalis. 23 2010,18:49) kirjoitti
    Lisää vettä myllyyn, onkos kukaan kokeillut ajokäytössä sellaisia pimeässä ajoon tarkoitettuja laseja? Niissä taisi olla korjaavaa vahvuutta esim. ettei tarvitse siristää silmiä ym. rasitusta ehkäiseviä ominaisuuksia. Kokeilin googlailla mm. yöajolaseja, ei oikein tullut tuloksia...
    Tuollainen silmillä on joskus tullut ajettua. En suosittele mopo käyttöön, voipi olla vähän hassu tuo optiikan tulo visiirin aukosta ulos.
    Ainakin vanhemmassa (kahden silmän) -mallissa, oli ainakin optiikaan tarkennus. (Malli oli muistaakseni made in usa)
    Tuosta vv2000:sta en muista, oliko siinä ominaisuutta.
    Tosin tämä ei suoranaisesti vastannut kysymykseesi, mutta kaikki toivottavat ominaisuudet siinä on.... Joten en malttanut olla laittamatta tätä viestiä
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

Tuolta on meidän tallin pojat tilaillu noita panoptx:in mopoaurinkolaseja vahvuuksilla. Hyvin on toiminut.
    Same shit, different day.
    Ihan vaan Instrusta Oakleyn tai Seregnetin linssit niillä oikeilla vahvuuksilla. Ei siis mitään pilottibaneja, vaan vaaleanruskeat tai keltaiset, riittävään värierotteluun pystyvät. Itsestään tummuvat ja muut vastaavat kannattaa unohtaa jos käy muuallakin kuin kylän kiskalla. Näillä kunnollisilla voi jopa ajaa tunneliin ja auttavat sumussa ja vesisateeessakin. Jos kauniina kesäpäivänä golfkentällä erotat vastavaloon valkoisen pallon sieltä ruohosta jostain kaukaa - toivottavasti - olet ostanut oikeat lasit.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    No ei ihan topikkiin, mutta kysympä kuitenkin: mitkä lasit olisi ns. kuiville silmille: eli herkästi tuuleen reakoiville silmille? Olisiko jollain hyvää kokemusta laseista, jotka poistaisivat viiman silmille? Monenlaisia laseja on jo koitettu, mutta ei vielä ole oikeaa löytynyt.
    -Heikki-
    FXDB -07
    Lainaa (heo @ Maalis. 24 2010,23:47) kirjoitti
    No ei ihan topikkiin, mutta kysympä kuitenkin: mitkä lasit olisi ns. kuiville silmille: eli herkästi tuuleen reakoiville silmille? Olisiko jollain hyvää kokemusta laseista, jotka poistaisivat viiman silmille? Monenlaisia laseja on jo koitettu, mutta ei vielä ole oikeaa löytynyt.
    Mulla oli samaa ongelmaa aikanaan kun avopotalla ja piilareilla ajelin, normiaurinkolaseista mikään ei oikein ollut hyvä (tosin panoptixit saattaisivat olla, koska niissä näyttäisi olevan tuo silmäkuopan "tiiviste"). Itse päädyin sitten ess:n advancer-goggleihin: http://www.operator.fi/index.php?pro...arget=products

Omani hommasin egaystä muutamalla kympillä, olivat UK military issueta ja mukana tuli tummat, keltaiset ja kirkkaat linssit. Ja yllätyksekseni huomasin että mulla mahtui normisilmälasitkin alle mainiosti...

Lainaa (heo @ Maalis. 24 2010,23:47) kirjoitti
    Tähän ei auta oikein kuin sovittamalla etsiä. Yksi olennainen tekijä mikä on itsellä toiminut on tuo nenänpäällinen / silmien väli. Se kun on tiivis niin viima vähenee kummasti. Seuraava on suhteellisen korkea, kaareva ja "kulmikas" linssi. Eli niin että linssin alaosa tulee riittävän alas. Ja yläosa riittävän ylös, niin ettei sada suoraan silmille * Nämä jossa normi silmälaseista tutut kannattimet ei ole minulla koskaan toiminut ajossa.

Sattumalta löysin Prismasta Uvexin polkupyöräilyyn tarkoitetut aurinkolasit, oliko jopa 14,90eur? Lasit on niin tiiviit että menee joskus paikallaan ollessa huuruun esim. liikennevaloissa seistessä. Vahvuuksia näissä ei ole ja terassilla ne myös näyttää polkupyöräilylaseilta. Laillisissa ajovauhdeissa on kyllä olleet toimivat...
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

Clutch - The Regulator
    Ainakin raisiolainen Biker Point myy Velodrom-merkkisiä aurinkolaseja, joista jotakin mallia on saatavilla myös joillakin vahvuuksilla. On kevyet, hyvät päässä ja asiallisen näköisetkin. Hintakaan ei ole paha, 29 euroa. Pyöräilijän pyöräilijöille suunnittelemat. Lisätietoja www.velodrom.com.
    Mulla oli pari kesää sitten sellaset RB:n magneettin klipsu arskat. Muuten hyvät mutta, muutaman kerran huiskasin ne ajellessa kypärään... Parempi kai sekin kuin katuun...

Riemukseni ja täysin yllättäin sain rillejä vaihtaessa kaupanpäälle aurinkolasit vahvuuksilla!! Kiitoos! Tietenkin valitsin lasit ihan vain ja ainoastaan kypärää silmällä pitäen.
    www.bobster.com - noilla iso liuta erilaisia ajolaseja joita saa tilaamalla vahvuuksilla. Omat ostin eurobikerista ja ihan laadukkaan oloiset ovat, omissa ei tosin vahvuuksia ole mutta kovasti mahdollisuustta mainostavat.
    Tervehdys!
    Täällä saksassa mainostavat "Helly Bikereyes" on saatavana myös vahvuuksilla. Kokemusta vahvuuksilla ei ole mutta ovat erittäin hyvin toimivat lasit, ei pyörteile tuuli silmään. Kolmet itsellä, tummat, keltaiset ja kirkkaat. Avopotalla ei sangat paina päähän koska ovat ohuet ja leveät, samoin helppo saada myös päähän,ajelen kesällä välillä tuulilasin kanssa ja välillä ilman. Harrikkapiireissä täällä suosittu lasi.
    1997 HD Road King
    1994 BMW R100R
  17.  
    Mä kävin tänään hakemassa optikolta WileyX XL-1 aurinkolasit vahvuuksilla ja vahvuuksiahan mulla piisaa toisessa silmassä +6.00 ja toisessa +5,75.

Sehän on selvä, että vettä tulee kun aisaa nyt, kun viimeinkin on aurinkolasit. *
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86