Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Tuli haalittua Acumen vaihdenäyttö.

    Mukana seurasi yleismallin johtosarja, johon pitäisi saada tieto 1. kierrosluvusta, 2. nopeudesta, 3. vapaavalolta, 4. virta ja 5. maa.

    Onko kellään kokemuksia ko. laitteen asennuksesta?

    Ei toi nyt mitenkään hirmu tekniseltä suoritteelta vaikuttanut, mutta kysästään nyt jos joku on jo kerinnyt painimaan tollasen laitteen kanssa...
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  2. #2
    TUOLLAHAN sitä asennustarinaa on. Eri vehkeeseen tosin värkätty kiinni, mutta väliäkös sillä...

    Ei oo mikään kovin informatiivinen tarina, koska asennus oli melko simppeli, mutta jotain kumminkin.
    ZZR1400 -06
  3. #3
    Ei jumanksuta pitääkös tossa ottaa orkkis johtosarjasta tarvittavat johdot esiin,kuoria ne,juottaa tarvittavat johdot niihin kiinni ja saada vielä moinen virittäminen vielä vesitiiviiksi,ettei sitten sateentullen ala tulla ongelmia?
    Tohon näyttöön myydään myös jonkinsortin johtosarja,mutta juottamisilta en varmaankaan vältytä?
    Ite olen mönkkäriin varastellut herätevirtoja tunkemalla tarvittavat irroittamalla liittimen ensin auki ja sit laittanu johdot naaraspuolen liittimeen ja tunkenu sen urospuolen sit takas,johdot jää sinnen hienosti puristuksiin,mut on tähän asti ainakin rokaanut,eikä oo tarvinnu orkkisjohtoja tuhota..
  4. #4
    En kyllä lähtisi piuhoja katkomaan. Esimerkiksi Motonetistä saa Ducatin johtosarjaan sopivia liittimiä (esimerkkinä liitin 48-7404) joista voi rakentaa T-kappaleen tuolle vaihdenäytölle. Näitä kun käyttää niin kaikki tee-se-itse himmelit on helpompi purkaa pois tarvittaessa. Nopeus on Ducatissa helppo nakki, tulee takapyörältä kytkimen yläpuolella olevaan liittimeen. Kierrosluvusta en tiedä, saisiko laturin puolella olevalta asentoanturilta?



    Scuderia Schiamazzo
    -----------------------------
    Ducati 1198S | 749R | Monster S4RS
  5. #5
    Sama vika "Rahikaikaisela" en missään nimessä alkaisi kajoamaan orkkisjohtosarjoihin. Tarvittava data täytyy löytä sen alkulähteiltä,ilman,että orkksjohtoihin kajotaan milläänlailla...Joku liittimien väliin laitettava oma rosvoliitin,johon voi sitten äärimmäisessä hätätilassa tehdä pikku virityksen,mutta pääperiaate on,että mopotin saadaan totaaliseen orkkiskuntoon tarvittaessa.
  6. #6
    Lainaa (Anasteekki @ Syys. 18 2010,18:31) kirjoitti
    Ei jumanksuta pitääkös tossa ottaa orkkis johtosarjasta tarvittavat johdot esiin
    No ei oo pakko jos ei taho! Tähänkin värkkiin saa jos jonkilaiseen vehkeeseen johtosarjaa, (Esim.) joiden kanssa ei tarvitse kuin tökätä pari liitintä kiinni, ja siinä se.

    Itse en nähnyt tarpeelliseksi maksaa 30+ puntaa muutamasta johdosta, jotka voi ihan ilmaiseksi tinata kiinni. "Orkkisjohtoihin" kajoamisen pelko on toki ihan aiheellista, jos EI tiedä mitä mitä tekee. Hyvin tehtynä en näe minkäänlaista ongelmaa tuossakaan. Itseasiassa luotan omaan, huolella tehtyyn liitäntään enemmän, kuin halpaan kiinalaiseen liittimeen.

    2 vuotta on noilla omillakin liitännöillä menty ilman ongelmia.
    ZZR1400 -06
  7. #7
    Lainaa (Deecu @ Syys. 18 2010,21:12) kirjoitti
    Lainaa (Anasteekki @ Syys. 18 2010,18:31) kirjoitti
    Ei jumanksuta pitääkös tossa ottaa orkkis johtosarjasta tarvittavat johdot esiin
    No ei oo pakko jos ei taho! Tähänkin värkkiin saa jos jonkilaiseen vehkeeseen johtosarjaa, (Esim.) joiden kanssa ei tarvitse kuin tökätä pari liitintä kiinni, ja siinä se.

    Itse en nähnyt tarpeelliseksi maksaa 30+ puntaa muutamasta johdosta, jotka voi ihan ilmaiseksi tinata kiinni. "Orkkisjohtoihin" kajoamisen pelko on toki ihan aiheellista, jos EI tiedä mitä mitä tekee. Hyvin tehtynä en näe minkäänlaista ongelmaa tuossakaan. Itseasiassa luotan omaan, huolella tehtyyn liitäntään enemmän, kuin halpaan kiinalaiseen liittimeen.

    2 vuotta on noilla omillakin liitännöillä menty ilman ongelmia.
    Omassa härvelissä on tuo "plug and pray" johtosarjalla oleva gipro atre ja pelaa kuin ihmisen mieli. Noooo... sitten piti hommata Mummon laitteeseen vastaava. Löytyikin ja siihen saman tyyppinen valmis johtosarja ainoana erona se, että kampiakselin asentotunnistimelta piti ottaa käyntinopeuden signaali ja virta jarruvalokatkaisimelle menevästä johdosta. Muut olivat orkkisliittimien väliin tulevat vastaavat liittimet. Kampuran asentotunnistimen oikea johto löytyi helposti ohjeen ja korjaamokäsikirjan avustuksella. Jarruvalokatkaisimen + johdin
    taas yleismittarilla. *

    Ei muuta kuin kilkkeet kiinni ja omaan epäluuloiseen tapaani tarkistin kaikki vielä kolmeen kertaan. Akun + kaapeli kiinni ja virrat päälle. Ensimmäiseksi huomio kiinnittyi käynnistykseneston lediin joka jäi vilkkumaan. Täh? Sitten starttaamaan... pyörittää rivakasti, mutta ei käynnisty. WTF!!! Katse mittaristoon ja ledi vilkkuu edelleen ja lämpömittari ilmoittaa, että lämpötila on HIGH siis kylmässä koneessa. Parin starttiyrityksen jälkeen luovutin ja tarkistin kaikki liitännät ja myös liittimissä valmiina olleiden johtimien värit. Kaikki oikein.

    Ei riittänyt ymmärrys enää joten kaiken palauttaminen ennalleen tuntui järkevimmältä ratkaisulta. Homma oli hoidettu parissa minuutissa ja eiku käynnistämään. Ei syty ei ja lisänä vikakoodi 55 (muistaakseni) mittaristossa. Korjaamokäsikirjasta ei sitten löytynyt ko. koodia ollenkaan. Puhelisoitto vaihdenäytön myyneen liikkeen tekniseen palveluun ei tuonut helpotusta asiaan. Tehtaalle lähetettiin kuulemma kysely josko heillä olisi tullut vastaava tilanne eteen aiemmin.

    Seuraavana päivänä soitto merkkiliikeeseen jossa pohdittiin myös samaa vikakoodia, eikä sitä löytynyt sieltäkään. Illalla sitten tuli kaivettua ko. laitteen omistajan käsikirja esiin ja *plim* sieltähän se vikakoodi löytyikin. Käynnistykseneston keskusyksikkö oli hävittänyt avainten koodit.

    Seuraavana päivänä soitto merkkiliikeeseen ja utelua mitä tehdään. Ei muuta kuin mopo pakuun ja liikkeeseen kera kaikkien avaimien. Avainten uudelleen koodauksen jälkeen lähtikin käyntiin. *HUOKAUS*

    Koodaus ei maksanut mitään! Tai no joo... isoa pussillisen korvapuusteja ko. paikan duunareille, mutta sitä ei lasketa *

    Loppujen lopuksi vaihdenäyttö toimitettiin ostopaikkaan tämän kertomuksen saattelemana ja rahat palautettiin mukisematta. Kiitos siitäkin *

    Tämä tarina oli vain muistutus siitä, että jos jokin voi mennä pieleen asiassa joka ei voi mennä pieleen niin sehän menee pieleen *



    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  8. #8
    Itse kun olen sähkömies ammatiltani,niin en oikeen sallisi mirtään viritystä minkaanvaltakunnan sähköosissa.
    Kunnon kutistemuovijatko/suoja liitoksen päälle kyllä siunaa asennuksen hätätilassa,mutta sekään ei ole uuden väärrtti.
    Jos joku olis tehnyt sen pyörään,johon olisin ostoaikeissa mieltynyt,saattasi kaupp avaarantua siihen. kaikella kunnioituksella edelläkirjottaineisiin,mutta aina kun löytyy erkkaria johtosarjoista,niin no thank juu.
    kaikkien muiden vikojen kanssa voi elää ja ssad korjattua,mutta kuten eräs automekaaniiko totesi auton puolasta: Luukas oli hyvä evankeliumi,mutt atuon sähköhommista se ei tieenyt tuon vertaa.. (Lucas on puolan merkki).
    jos ja kun tuollaien johtosarja löytyy,niin hankintalistalle lähtee näytön kera. onpahan jotan ropattavaa pitkin talvi-iltona. Samoin menee asennukseen mönkkäriin hommattu (mut ei siihen asennettu) Xwnon-valosarja mallasteineen,mut 12 V ulostulon vois ärkätä,kuten oli myös edellisen kirjoittajan XX:ssä.
  9. #9
    Oliko Deecu muuten ihan plug and paly toi asennus,kun sait johdot juotettua?
    Onko ihan varma,että tuolla johtosarjalla ja näytöllä homma skulaa ihan heittämällä?
    Onko tietoa?
  10.  
  11. #10
    Lainaa (Anasteekki @ Syys. 18 2010,22:09) kirjoitti
    Oliko Deecu muuten ihan plug and paly toi asennus,kun sait johdot juotettua?
    Onko ihan varma,että tuolla johtosarjalla ja näytöllä homma skulaa ihan heittämällä?
    Onko tietoa?
    No eihän se ollut Plug ja Play, kun päätin itse yhdistää johdot, mutta sen tehtyä toimi samantien ilman ongelmia.

    "Tuolla johtosarjalla" jos tarkoitat tota linkkiä jonka laitoin, niin ei se XX:ään käy...kunhan kaivoin jonkun linkin malliksi, että erilaisia johtosarjojakin on...

    Ja juu...ihan on työn puolesta joutunut/joutuu itsekkin kolvia kädessä pitämään, joten jonkinlainen käsitys on siitä mikä kestää ja mikä ei. Kutistesukkaa, vulkanoivaa teippiä jne... niin kyllä se senverran vettä kestää kun on tarvis.

    ps. normi erkkarilla (sähköteipillä) on ne orkkis johtosarjatkin vedetty nippuun, joten ei kait mopo sudeksi muutu, jos sitä itse vähän lisää??
    ZZR1400 -06