Hei..
Tyhmiä kysymyksiä piisaa tällä nimimerkillä *..
No seuraava sarjassaan on:
Olen ostanut omaan Yammun Divariin uuden takalaukun Givin monokey V46 päällirautoineen, eli tarkoitan sitä kuljetustelinettä siinä laukun päällä. Rauta ja laukku on edelleen kahtena kappaleena, ja minä tunnettuna blondina luen kiinnitysohjeita ymmärtämättä niistä juuri mitään.
Pitääkö ne kiinnitysruuvit porata sen laukun kannen läpi , vai miten ne on tarkoitus kiinnittää?? Jotenkin ne varmaan pitää kannen läpi saada, riittääkö pelkkä käsivoima ja ruuvimeisseli vai MITEN??
Kiitos , jos joku voi asiaa vähän valottaa. Jollei niin pitänee antaa asian hautua ja käydä jostain kaupasta kysäsemässä miten kiinnitys on tarkoitus tehdä. En kuitenkaan ala porailemaan ihan huvikseen kun siinä ohjeessa ei näytä porankuvaa missään olevan *.
Harley-Davidson 1200XL, Suzuki DL 650 VStrom
SS1000 x.....,BB 1500,SS1600
Kyllä ne mitä ilmeisimmin pitää porata, ainakin näitten ohjeiden mukaan. Oletan että sinulla on tämä Givi E107 -teline. Olen muuten tuota rautaa omaan V46:seen myös harkinnut, kertonet käyttökokemuksia kun olet saanut asennettua.(virgo @ Maalis. 28 2010,20:18) kirjoitti
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Tarkkaa mittailua (jos sisäpuolelta ei valmiita merkkejä löydy) ja rohkeasti poraamaan reiät laukun kanteen.
Muistaakseni tulee mukana sapluuna, jolla reiät osuu kohdalleen. Ainakin selkänojan mukana tuli mutta ettei olisi reiänkin merkit. Olen its valmiina. Itse olen Givin laukuissa käyttänyt sitä Louisin isompaa kromattua telinettä. Teline on ehdottoman kätevä mkun siihen on helppo sitaista kiinni esim. märkä sadepuku, santaaalit, telttatuoli, pressu yms.(Seikkailu_R @ Maalis. 28 2010,20:58) kirjoitti
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Ihan vaan asian vierestä suosittelisin vertaamaan aina pakkauksessa tulleita sapluunoja siihen kiinnitettävään kappaleeseen - mittavirheitä saattaapi löytyä.(r1150r @ Maalis. 28 2010,22:06) kirjoitti
Ei muutakun tarkat mittaukset, sopivat reiät kanteen ja tellinki kiinni.
Hornet 600cc.
Jos Harley-Davidson tekisi lentokoneita, lentäisitkö?
M: Street-Rod/V-Rod speciaali kuitulokari taakse.
Givi Maxia:an tuli ainakin sabluuna tellinkin laatikossa mukana.
Niin kuin jo esille tuli kannattaa varmistaa että tuo sabluuna on "oikea".
Poratessa kannattaa tehdä varmuudeksi liian pienet reijät, niitä on helppo vielä "siirtää" jos ovat väärässä kohtaa.
Tuossa meidän laukussa oli kannen sisäpuolella valmiina vielä sellaiset pikku "merkit" mihin tuli nuo reiät.
Ja eikun tavaraa päälle..![]()
Kanadan Givin sivuilta löytyy kiitettävästi eri asennusohjeita. Tuon E107:n ohjeet löytyvät tästä: Mounting INSTRUCTIONS - E107 . Ohjeen kohdissa 7-9 käsketään juurikin poraamaan sen sabluunan mukaan kanteen reikiä, kuten kaikki tuossa edellä neuvovat.
Homma onnistui *!!!!!!
Kiitos kaikille ohjeista, sabluuna tosiaan löytyi telineen mukana tulleista ohjeista.
Tarkistin reikien kohdat ,ja irrotin laukusta sen päällimmäisen kannen, eli sen värikannen.
Sabluuna kiinni siihen ,ja poraan ensin 5 millin terä, jolla tein alut ja sitten 6 millin terällä isonsin reijät. Reikien piti olla 6, 5 milliä joten homma onnistui, tai no melkein *.
Viimeistä reikää piti isontaa 7 millin terällä, että sain kaikki ruuvit kunnolla kiinni. Hommahan olisi ollut liian helppo, jos viimeinen ruuvi ei olisi alkanut kanittamaan..
Loppujen lopuksi, viimeinen ruuvikin lähti pyörimään jengoillaan, ja kiinnitti telineen todella tiukasti kiinni..Siinä kun tuli tiivisteet mukana, niin mistään ei tule korkkaamaan...
Olisi samaan hengenvetoon pitänyt laittaa se takajarruvalosarja siihen kiinni, kun kerran kansi oli irti.No ehkä se pitää ensin ostaa, ja miettiä myös miten sen divariin sitten saisi kytkettyä omaan takajarruvaloon kiinni. Se voisi olla jo liian tekninen juttu blondille *, jolla valo päässä palaa hyvin harvoin..
Kiitos vielä rohkaisevista ohjeista!! Ilman poraa homma olisi kussut.
Harley-Davidson 1200XL, Suzuki DL 650 VStrom
SS1000 x.....,BB 1500,SS1600