Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Millaiseksi muuttuu tonnisten kyykkyjen ajettavuus esim. ZX 10 R *ajettavuus kun vaihtaa pystymmän ja suoremman ohjaustangon FZ 1 N tyyliseksi ja millainen on muutos tehdä eli yltääkö kahvat ja mistä osat saa?
  2. #2
    No se muuttuu sellaseksi mukavaksi räppäilymopoksi Keula muuttuu kevyemmäksi ja 10R:n tehoilla siis mopo keulii sit suht herkästi. Mulla oli itellä Aprilian tuono, joka on siis kopio kyykky millestä ilman katteita ja korkeemmalla stongalla... Todella hauska!!

    Yläkolmio vaihtoon sellaseksi, että siihen saa suoraan krossistongan kiinni...

    Etukatetta joutuu luultavimmin muokkaamaan tai vaihtamaan toisenlaiseksi, koska stonga ottaa katteeseen kiinni käännettäessä tappiin.

    Osia saa varmaan yleisimmistä mp-tarvikkeita myyvistä liikkeistä tai sit ulkomailta e-bay/tarvikeliikkeet.
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  3. #3
    Tarkoitat siis varmaankin tällasta!



    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  4. #4
    Yksi vaihtoehto on Convertibars. Viime kesän ajelin tuollaisilla ja toimiviksi totesin, pyörä tosin vanha honda vfr. Noillahan kahvat saa mihin asentoon haluaa (joissain pyörissä vissiin tarvittaessa myös alemmaksi kuin alkuperäiset), riippuen toki pyörän katteista, kahvojen nestesäiliöistä, letkuista, johdoista yms.
  5. #5
    Kiitos vastauksista juuri tuollaista tarkoitin kun tuossa stormin kuvassa on. Oliskohan kellään kokemusta tuollaisesta ohjaustanko kawa yhdistelmästä miten herkkä se oikein on keulimaan ja miten lähelle FZ 1 N ajoasentoa sillä pääsee taitaa myös tuo ohjaus iskari olla tarpeen.
  6. #6
    Lainaa (pystys @ Maalis. 20 2010,22:08) kirjoitti
    Kiitos vastauksista juuri tuollaista tarkoitin kun tuossa stormin kuvassa on. Oliskohan kellään kokemusta tuollaisesta ohjaustanko kawa yhdistelmästä miten herkkä se oikein on keulimaan ja miten lähelle FZ 1 N ajoasentoa sillä pääsee taitaa myös tuo ohjaus iskari olla tarpeen.
    No Kawasta ei ole kokemusta, mutta ei siitä nyt varsinaisesti mitään "kokoajankeulapystyssä" mopoa tuollakaan modilla tule

    Lähinnä kovat kiihdytykset voi herkistää helpommin keulaa, mutta ei siitä mitään hallitsematonta missään nimessä tule!

    Varmaan aika lähelle FZ1:n asentoa toi tulee olemaan. Ohjausiskari ei ikinä ole huono varuste (tässäkään tapauksessa)

    Täällä pyörii yksi Kawan 12R tuollasella ratkasulla ja hyvin tuntuu toimivan!
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  7. #7
    Lainaa (pystys @ Maalis. 20 2010,06:53) kirjoitti
    Millaiseksi muuttuu tonnisten kyykkyjen ajettavuus esim. ZX 10 R *ajettavuus kun vaihtaa pystymmän ja suoremman ohjaustangon FZ 1 N tyyliseksi ja millainen on muutos tehdä eli yltääkö kahvat ja mistä osat saa?
    Tyylikäshän siitä varmaan tulee kun harkiten tekee:

    http://www.duccutters.com/MISCgaller.../NeilCdRom.jpg


  8. #8
    Mitäs ne streetfighterit pohjimmiltaan oli. Rupiset katteet huitsin hemmettiin ja suoraa tai väärää stongaa *clipareitten tilalle ja ei kun kumia polttamaan ja keulimaan.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  9. #9
    Lainaa (aj@ @ Maalis. 27 2010,11:01) kirjoitti
    Mitäs ne streetfighterit pohjimmiltaan oli. Rupiset katteet huitsin hemmettiin ja suoraa tai väärää stongaa *clipareitten tilalle ja ei kun kumia polttamaan ja keulimaan.
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  10. #10
    kyllä kannattaa vaihtaa ittellä tellussa nyt ajo asento kohdillaan kun crossitangon tilalle vaihdoin suoran tangon,keula on kyllä aika kevyt kun välitykset on -1 ja +2 keulii jo 3000 rpm ,enpä kyllä ole tota mopoo ajanut clipareilla etten tiedä kuinka paskana ranteet muuten olis
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  11. #11
    TLn vakiocliponit on aivan horrori matalat.

    monissa kyykyissä ei kuitenkaan kannata vaihtaa crossitankoa, vaan semmoset touring clip onit. ne parantaa ajoasentoa, mutta ei tule kateongelmia, tai kaasuvaijeri yms ongelmia.

    se on huvittavinta, että pyörissä esim speed triplessä jossa on ohjaustanko, niin ihmiset keskustelee paljon siitä mikä tanko on hyvä, ja mikä taitto ja mikä säätö.

    kyykkypyörässä on clip onit ja tuntuu melkein tabulta, että joku myöntäs, että ne on huonot tangot, ja pitäs saada säädettyä ajoasentoa. niinkuin se sama r1 ajoasento sopis kaikille.

    jos joku myisi auton, jossa ratti olis tosi lähellä kuskia kuten ralliautossa ja se olis epämukava, niin harva ihminen sitä ostas sen takia että se on race. kyykkypyörissä näin käy.

    aikoinaan kaikkien piti saada käyräsarvinen polkupyörä, jopa perus miesten ja naisten pyörät oli käyräsarviset, se oli race ja hieno mukamas, kaikki ajo ylätangosta ja ihan huonot tangot ne oli normiajoon. vei vain aikansa, että se meni läpi ja valmistajat tajusivat sen.

    sama oli moottoripyörissä vuosikymmeniä. cliponipyörät rulettivat kisoissa ja ihmisten piti itse vaihtaa crossitankoja. 90 luvulla vain speed triple oli ylätangolla(ja jotkut klassikkonakut). nykyään tuo tangon mukavuus on levinnyt ja joka valmistajalta löytyy niitä. nyt clip onit ovat oikeastaan vain niissä top of the line kyykyissä, kun ennen ne oli joka pyörässä.

    huvittavinta on se, että joskus 60 luvulla kaikki pyörät oli ylätangolla ja ihmiset vaihteli clip oneita itse.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  12. #12
    Lainaa (aj@ @ Maalis. 27 2010,11:01) kirjoitti
    Mitäs ne streetfighterit pohjimmiltaan oli. Rupiset katteet huitsin hemmettiin ja suoraa tai väärää stongaa *clipareitten tilalle ja ei kun kumia polttamaan ja keulimaan.
    636 -> 998
  13. #13
    Kaverilla oli K4 kilogixussa crossitanko. ei ehkä jokaisen makuun kokokatteellisessa pärrässä, mutta aivan törkeen hyvä sillä oli ajaa!
  14. #14
    Heh, joo oikeeta asiaa tangoista (ei kalsareista )

    Omissa suunnitelmissa kummittelee Daytona 675 ilman katteita ja korkeammalla stongalla. Vakioasento tuossa(kin) aivan kammo omaan tarpeeseen.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  15. #15
    Tuli seuraava mieleen kun itse kokeilin vaihtaa Ducatin Monsteriin leveämpää tankoa; aluksi tuntui tosi kivalta, pyörä oli helppo hallita jne. Kun sitten vähän aikaa ajelin niin huomasin että koska ajoasento oli etukeno, on leveä tanko rankka käsien päälle. Yrittäkäähän itse vaikka punnertaa matosta leveällä otteelle. On paljon rankempaa kuin jos kädet ovat hartian leveydellä. Eli leveä tanko vaatii myös pystyn ajoasennon.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  16. #16
    Ilmaisin vaihtoehto on vaihtaa oikea ja vasen clipari päittäin. Näin meni SRADilla viime kesä ja ajoasento oli vähän orkkista siedettävämpi. Ensi kesänä onkin sitten fatbar.
  17.  
  18. #17
    Lainaa (Pete2 @ Maalis. 29 2010,13:01) kirjoitti
    Tuli seuraava mieleen kun itse kokeilin vaihtaa Ducatin Monsteriin leveämpää tankoa; aluksi tuntui tosi kivalta, pyörä oli helppo hallita jne. Kun sitten vähän aikaa ajelin niin huomasin että koska ajoasento oli etukeno, on leveä tanko rankka käsien päälle. Yrittäkäähän itse vaikka punnertaa matosta leveällä otteelle. On paljon rankempaa kuin jos kädet ovat hartian leveydellä. Eli leveä tanko vaatii myös pystyn ajoasennon.
    Joo, aika sama ilmiö on omassa SV:ssä. Yläkolmio on vaihdettu ja aika leveä ja suht matala crossistonga. Duunimatkoilla ja kaupunkiräppäilyssä on aika jees, mut pitkillä matkoilla alkaa ranteisiin ja kämmeniin pakottamaan niin perkeleesti Ajatuksissa olisi vaihtaa hieman kapeampi ja myös korkeampi stonga, jos sitten kestäis vetää maratoniakin
    ***EX - Suzuki SV1000S ´03 x 2***
    *** Suzuki VZ800 Marauder ´99 ***