Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
    Heräs tuossa kipinä aloittaa moottoripyöräily. En ole mopovuosien jälkeen pyörillä ajellut, nyt on korkea aika korjata tämä asia.

Katselin eri malleja ja merkkejä, eniten kiinnostusta herätti Hondan CBR600 RR malli. Varmaan monta eri mielipidettä että onko tällä hyvä aloittaa moottoripyöräharrastus. Kysymys siksi kuuluukin, onko tämä hyvä malli jolla aloitella, jos ei niin millä olisi?
    Miksipä ei olisi hyvä malli! Tehoa kyllä löytyy vähäksi aikaa, vaikka kohta kuulet kuinka kannattaisi ostaa heti alkuun tonninen kyykky, kun teho loppuu muuten ja toisaalta sitten Hayabusakin voisi olla hyvä ensipyörä niin tunnet sen tehon! ;D

Mutta ei tuo mun mielestä liian tehokas ainakaan ole, se rajoitin on parempi olla ranteessa kuin moottorissa
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
    Mikäjottei, itsekin aloitin 600cc kyykyllä. Eri merkki mutta tuskin kummempaa eroa. Alakierroksilla hyvinkin säyseä ja helppo menopeli, mutta kulkukin varmasti riittää kunhan vähän enemmän kääntää kahvaa. Tykkääkö tuommoisesta käytöksestä vai ei onkin sitten henkilöstä kiinni.
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
    Monkeyn tai NSR:n jälkeen luonteva askel on 1000RR ´08. Yhtä ketterä kuin 600cc eikä jää tehojen puolesta pieneksi ekalla viikolla. Hiilikuituvanteet, PC + kokoränni niin on sopiva eka mopo ja oikeastaan jokaiselle joka kyykyn haluaa.
    Justiin sopiva peli. Tehoa tuossa on joidenkin mielestä liikaa, joidenkin mielestä liian vähän, mutta se ei muutu miksikään, että pyörä on helppo ajaa.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Itekin 15 v tauon jälkeen aattelin kusiaista,mutta päädyinkin -98 900 bladeen. Löytyy jo vääntöö eri lailla kuin kusiaisesta, ja kevyt ajaa.

Isot pojat varoitteli kuussatasen jäävän heti tehottomaksi,ja olisivat olleet varmaan oikeessa.Ja se rajoitin täytyy tosiaankin olla ranteessa,kul kuussatasellakin saa hengen iteltään,yhtä lujaa se käytännössä kulkee,ku kilonenki,kiekkoja pitää olla vaan himpun vettan enämpi.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
    itse suosittelisin isompaa mankin jälkeen 900rr blade-99 sillä siin tuli pari suvea suhailtuu ekana kesänä reilu 36000 nyt 12r kawa hyvää kesän odottelua ja turvallisia
    mr minä
    Lainaa (Superhuima @ Maalis. 19 2010,22:53) kirjoitti
    Heräs tuossa kipinä aloittaa moottoripyöräily. En ole mopovuosien jälkeen pyörillä ajellut, nyt on korkea aika korjata tämä asia.

Katselin eri malleja ja merkkejä, eniten kiinnostusta herätti Hondan CBR600 RR malli. Varmaan monta eri mielipidettä että onko tällä hyvä aloittaa moottoripyöräharrastus. Kysymys siksi kuuluukin, onko tämä hyvä malli jolla aloitella, jos ei niin millä olisi?
    Itse aloitin piikillä joskus lukiolaisena ja useiden vuosien tauon jälkeen siirryin sitten 25-vuotiaana 600 cc pyörään, joka oli CBR 600 F4.

Olen aina tykännyt Hondasta, vaikka kokemuksia muista pyöristä ei juurikaan ole. Jonkin verran on varmasti kiinni eri valmistajien profiloitumisesta ajajien päässä. Diggailen Hondasta, koska mulla on mielikuva, että ne ovat luotettavia ja käsiteltävyydeltään erinomaisia ajokkeja.

Eiköhän tuo 600 rr ole ihan ok ensipyöräksi. Tehoista se nyt tuskin jää kiinni millään 2000-luvun 600-kuutioisella. Tämä tietysti riippuu täysin siitä, mitä hakee. Mulla kävi niin, että nyt kahta vuotta tuon ensimmäisen 600:sen jälkeen hommasin 1400 Kawa ZZR:n (välissä oli 1000 cc fireblade). Totesin vaan kokeilemani jälkeen diggaavani enemmän siitä, minkälaisen ajofiiliksen hieman isompi pyörä saa aikaan. Huomasin myös tykkääväni tehdä matkaa, mikä on pelkistetysti sanottuna sen helpompaa, mitä isommalla pyörällä menee.

Jos maltat odotella ajokelejä, niin kannattaa mielestäni käydä kokeilemassa joitakin erilaisia malleja, esim. CBR 600 rr vs. f-malli. 2006-malleissa eron ainakin huomaa hyvin, ja voi sitten miettiä, mitä ominaisuuksia arvostaa enemmän. Sitten voi vaikkapa käydä kokeilemassa 600 gsxr:ää ja taas kokee jotain hieman muuta. Ei ehkä huonompaa tai parempaa, mutta erilaista.

Eli tiivistettynä: jos pyörä tuntuu nyt mieluiselta ensimmäiseksi isoksi pyöräksi, niin ei se kokemus todennäköisesti ajamalla huonone.

Toivotaan pikaista ajokauden alkua ja morjestetaan, jos satutaan kohdakkain!
    CBR600RR on melko raju peli aloittaa pyöräily. Nämä vesselit, jotka kertovat että yhden ajovuoden jälkeen ei enää 600 antanut säväreitä, eivät luultavammin ole pyöränsä ominaisuuksia 10-20% enempää hyödyntäneet. Koska eivät ominaisuuksia osaa hyödyntää, on helppoa hakea lisää lisää fiilareita isommasta pyörästä, vaikka ne edellisenkin pyörän ominaisuudet jäivät käyttämättä.

Tuommoinen 600RR on uskomaton ominaisuuksiltaan. Vaikka ajat sillä 10v, luulen että pyörän ominaisuudet riittävät paaaljon pidempään kuin kuljettajan ominaisuudet.

Mene katsomaan mimmoista kyytiä supersport kuljettajat noita pelejä vievät. SS pyörät ovat kuitenkin kovin lähellä vakioista, joten vauhtivertailua voidaan ainakin teoriassa tehdä.

Aloittelijan pyöräksi tuommoinen ratakäyttöön suunniteltu 600RR ei ehkä ole kaikkein parhain. Järkevämpiäkin ratkaisuja löytyy.
    .
    Lainaa (vma @ Maalis. 20 2010,18:47) kirjoitti
    CBR600RR on melko raju peli aloittaa pyöräily. Nämä vesselit, jotka kertovat että yhden ajovuoden jälkeen ei enää 600 antanut säväreitä, eivät luultavammin ole pyöränsä ominaisuuksia 10-20% enempää hyödyntäneet. Koska eivät ominaisuuksia osaa hyödyntää, on helppoa hakea lisää lisää fiilareita isommasta pyörästä, vaikka ne edellisenkin pyörän ominaisuudet jäivät käyttämättä.
    Täälläpä ilmoittautuu tuollainen vesseli. Itse kyllästyin kusiaiseen toisen kesän alussa ja tonninen vaihtui tilalle. Kysynkin, että miten ihmeessä niitä ratakäyttöön suunnitellun pyörän ominaisuuksia hyödynnetään tuolla kadulla? Eipä juuri mitenkään. Kadulla kysytään vain kiihtyvyyttä ja jarrua ja esim. alusta ei pääse millään mutkapätkällä oikeuksiinsa - jos ajaa sellaista vauhtia että pääsee, 600RR on ihan oikeutettu valinta.

Mene katsomaan mimmoista kyytiä supersport kuljettajat noita pelejä vievät. SS pyörät ovat kuitenkin kovin lähellä vakioista, joten vauhtivertailua voidaan ainakin teoriassa tehdä.
    Miten tämä liittyy aiheeseen "600RR ensipyöränä"? Rata-ajo on aivan eri asia kuin katuajo. Kyllä, kovat jätkät ajaa 600RR:llä todella lujaa radalla. Onko se riittävä peruste sille, että ko. pyörää ei kannata hankkia ekaksi pyöräksi katuajoon? Ei. Ja kovat jätkät ajaa lujaa miltei millä vaan.

Aloittelijan pyöräksi tuommoinen ratakäyttöön suunniteltu 600RR ei ehkä ole kaikkein parhain. Järkevämpiäkin ratkaisuja löytyy.
    Mikään supersport eli kyykky ei ole katuajoon paras valinta. Jos kuitenkin kyykyn haluaa, en näe mitään syytä miksi 600RR olisi huono valinta. Itse suosittelisin katuajoon supersporteista 1000RR:ää, koska tonnisessa on vaan niin eri fiilis. Radalle sitten 600RR, siellä siitä saa todella paljon enemmän irti.

Miksi ostaa joku laiskempi ja rumempi ratkaisu ihan vaan sen takia, kun "tyypit foorumilla" sanoi että 600RR on liian raju..? Kaikki pyörät pysyy kyllä lapasessa, kun kuskilla on järki päässä ja terve pelko pyörän suorituskykyä kohtaan. Ei ne ole mitään petoja fiksulle ajajalle. Kylän kovimpien jätkien show-hetkissä sitten taas lähtee peli kuin peli hanskasta. Teet niinkuin itse tuntuu, pääasia on että olet nöyrä pyörää kohtaan ja maltillisesti tutustut siihen ja sen voimavaroihin.

tume

p.s. itselläni ollut 1000RR ja 600RR, suosittelen varauksetta.

"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
    Jos kyykystä tykkää niin se on varmana ihan hyvä peli alottaa. Kuskista se on kiinni miten sitä vie. Itse alotin viime vuonna fz6s:llä 16 vuoden tauon jälkeen. Koska mittariin tuli ilometrejä noin 35 tuhatta viime kesänä ja kaipasin kuitenkin sitä paljon puhuttua vääntöä niin vaihdoin tonniseen Hondaan. Enkä usko että tulen katumaan.

Mutta kyllä kannattaa koeajaa jokunen peli niin tunnet mikä on se "oikea" alkuun.
    Mopovapaa vuosi

Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
    Lainaa (Anu2009 @ Maalis. 21 2010,09:01) kirjoitti
    Jos kyykystä tykkää niin se on varmana ihan hyvä peli alottaa. Kuskista se on kiinni miten sitä vie. Itse alotin viime vuonna fz6s:llä 16 vuoden tauon jälkeen. Koska mittariin tuli ilometrejä noin 35 tuhatta viime kesänä ja kaipasin kuitenkin sitä paljon puhuttua vääntöä niin vaihdoin tonniseen Hondaan. Enkä usko että tulen katumaan.

Mutta kyllä kannattaa koeajaa jokunen peli niin tunnet mikä on se "oikea" alkuun.
    Hyvät pyörät olet valinnut! *
    Hattua nostan noille kilometreille, jos yhtenä kesänä. No mikäs siinä, leppoisaa kyytiä ko. pyörillä.
    cb350 * fz6s * cbf1000
    Lainaa (presto358 @ Maalis. 21 2010,09:48) kirjoitti
    Lainaa (Anu2009 @ Maalis. 21 2010,09:01) kirjoitti

Hyvät pyörät olet valinnut! *
    Hattua nostan noille kilometreille, jos yhtenä kesänä. No mikäs siinä, leppoisaa kyytiä ko. pyörillä.
    No kuule kiitos samoin, loistomaku sulla Tosin Hondaa en ehtiny koeajaa kun lumi tuli, ostin sen joululahjaks ittelleni. Mulla oli siinä välissä pari kk 600 CBF joka oli oikeinkin ketterä ja kiva pyörä mutta aika laiska ja aattelin että jos ostan tonnisen niin ajo-ominaisuudet on apaut samat mutta sitä voimaa ja vääntöö tulee hieman lisää. Joo noi kilsat, tai se oli lähempänä 37 tuhatta, tuli viime kesänä, ja kaikki Suomessa. Suurin osa Fazulla.

Ei mut nyt menee pahasti off topicciin
    Mopovapaa vuosi

Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
    Juu ei se kuutioita katso ajoharrastusta aloittaville,.. tietysti itsensä tunteminen on eduksi, ja jos tietää että järki ei jokapaikkaan ehdi, niin sitten voi rajoittimen laittaa sillä että ostaa pienempikuutioisen.

Itse alotin suoraan 7vuoden NSRän ajon jälkeen 1100sella blackbirdillä. Poislukien ne muutamat ajot mitä kaverien mopoja lainailin. Koeajelin kanssa jotain 600sia, GSXrrää ja muita, jopa hyosungin customia, Muttakun minä olen jo iso poika (187/100) niin näytin suoraansanoen ihan pelleltä pienen mopedin päällä niin se oli yksi hyvä syy ison cbrrän hankintaan.
    Eikä ole kyllä kaduttanut, vaikka autosta jouduinkin luopumaan. Nykyään talvet mennään 600euron ruostepurkilla mut onneks kohta on taas jo kesä..
    Tubla Äksä 2001.. menemene katsoo kuvia! http://s11.photobucket.com/albums/a186/Ksalmi/blackbird
    Suosittelen perinteistä tai nakupyörää, ellet aja jatkuvasti radalla. Sinne tuo 600 RR on tarkoitettu. Suomen teillä on maksiminopeusrajoitus kuitenkin se 120km/h. Katteettomalla pyörällä voi noista hiljaisemmistakin vauhdeista nautiskella ihan eri tavalla.

Jos kuitenkin se kyykky on pakko saada, niin edelleenkään en suosittele rr-pyörää kadulle. Jos taas se rr on pakko saada, niin vanhemmat bladet ovat hyviä valintoja. Ne voi korjata itse aika helposti, eikä ajoasento ole kadullekaan aivan älyttömän tuskainen. Ei siinä pidempi kyllä satoja kilometrejä sentään mene silläkään, kun istuu juustolaudalla etukenossa ja jousitus on aika kova. Eikä ne Bladellakaan tunnu alle sadan kilometrin tuntinopeudet juuri miltään, oikeastaan ärsyttävä ajella kun joutuu makaamaan kahvojen päällä.

Jos kelloa sais kääntää taaksepäin, jättäsin itte nuo RR-vehkeet kokonaan ajamatta. Olis siltäkin ajalta saanut paljon enemmän hauskuutta irti ihan normaalilla pyörällä.

Lainaa (tumeetti @ Maalis. 21 2010,07:34) kirjoitti
    Miten tämä liittyy aiheeseen "600RR ensipyöränä"? Rata-ajo on aivan eri asia kuin katuajo. Kyllä, kovat jätkät ajaa 600RR:llä todella lujaa radalla. Onko se riittävä peruste sille, että ko. pyörää ei kannata hankkia ekaksi pyöräksi katuajoon?
    Tottakait tämä liittyy 600RR ensipyöränä asiaan.
    Aiemmin jotkut kertoivat, ettei 600cc riitä kuin yhden kesän, ominaisuudet loppuu yms ja isompaan on siirryttävä. Ominaisuudet eivät todellakaan 600 luokan kyykystä lopu normikuljettajalle yhden kesän nakkikioski kaartelujen jälkeen. 600RR pyörässä riittävät ominaisuudet radallakin huimaan kyytiin. Näistä nopeuksista/pyörän kyvyistä hyvän kuljettajan alla annoin esimerkiksi esim supersport ratakuskien vauhdin 600 luokan pelillä (ts ei tarvitse välttämättä olla +180hv 1000cc peli että mennään nopeasti etiäpäin).

Kuten aiemmin kirjoitinkin, 600RR ei ole jokaiselle opitimipeli pyöräilyn aloittamiseen. Löytyy järkevämpiäkin vaihto- ehtoja.

.
    Ei tämä vielä mitään. Näillä sivustoilla suositellaan ihan hilpeästi aloittelijoita ostamaan vaikka litrainen supersportti, ´että ei teho lopu kesken´ ja ´että ei heti tartte vaihtaa´. No, mielipiteensä kullakin, eikä niistä sinänsä voi käydä kinaamaan. Sen verran ehkä kuitenkin kannattaa asetella asioita mittasuhteisiinsa, että 10 vuoden takaisissa MM-Superbike kilpureissa oli aikalailla sama teho ja sama paino kuin näissä nykyisissä litrakyykyissä.

Se on myös omituinen ajattelutapa, että kaikki osaisivat kontrolloida vauhtia heti ja täydellisesti. Eikö juuri aloittelijalta voi puuttua kokemus, joka moiseen kuitenkin tarvitaan - vai sekö on asia, joka meillä kaikilla on jo syntyessämme? En oikein usko tuota. Ja joo, kaikilla voi saada hengen lähtemään, mutta ei varmaan millään yhtä ripeästi kuin tonnisella kyykyllä, jollei sitä älliä asusta päässä.

Ja vaikkei olisi se ainokaisen lähtökään uhkakuvana, toinen harkinnan arvoinen asia on se, että kyykkypyörät ovat melko fokusoituneita "yhden asian laitteita", erinomaisia kyllä siinä kapealla erikoisalueellaan... mutta jos pyörällä haluaa sitten tehdä muutakin, niin tosiaan löytyy laajemman käyttöalueen omaavia vaihtoehtoja. Ja esim. tehopainosuhteiset vakuutukset eivät suosi tämäntyyppisiä pyöriä.

Ei mitään kyykkäpelejä vastaan, ja jos sellaisen haluaa, niin sittenhän se on hommattava.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Lainaa (pecha @ Maalis. 21 2010,16:19) kirjoitti
    .....
    Ja esim. tehopainosuhteiset vakuutukset eivät suosi tämäntyyppisiä pyöriä....
    Ainakin Turvasta on saanut just tämäntyyppisiin pyöriin ihan asiallisia tarjouksia, ainakin jos vertaa sitä mitä edellisestä 60-heppaisesta joutui maksamaan.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
    Kiitos kaikille, mielenkiintoisia mielipiteitä vähän niin kuin odottelinkin.

Uskon kyllä että minulle riittäisi vaikka ihan normaali CBR600 pyörä ilman ärriä, siis tehojen puolesta. En ole mikään vauhtihirmu siinä mielessä että pitäisi painaa 160 lasissa joka kurvissa, ikäloppu kun olen.

En tiedä vielä mihin pyörään vielä kallistun, saas nähdä. Ja pistäkää vielä vaan omia kokemuksia tai muita mielipiteitä
    se on ihan sama minkä pyörän ostat niin aina on jollain negatiivista sanottavaa
    mä ostin viime keväänä ekan pyörän, cbr 954 rr, eikä harmita yhtään, kyykyn halusin ja sellasen ostin
    600:ssa riittäis ihan salettiin potku mun ajotaitoon nähden mutta ei näkyny hinnassa juurikaan eroja olevan ja tuo on mun mielestä nätti niin ostin tuon sitte.
    sen että tuplakuplan vaihdoin siihen aika nopeasti ku tuli pyörteet kypärään ilkeästi ja penkki on aika kova ajella pidempää matkaa.

ja liikaa tehoja?? järjen käyttö on sallittua ja jopa suotavaa, mopollaki pääsee hengestään.
    Honda cbr 954 rr -03

kyykyllä kunnes maha ei enään mahu kyytiin
    Kuinka usein siellä punarajalla perusajossa muutenkaan liikutaan, jossa se "iso teho" kusiaiskyykyssä tulee? Jos vastaus on koko ajan, teet jotain väärin. Jos ei ole ns. alueella ei ne mitenkään hurjia pelejä ole, vaan hyvinkin ns. peruspyörätasoa (verrokkina autokoulun opetuspyörä)
    Ei kenenkään yksilön viestiin viitaten vaan yleisesti näille kyykkyjä kauhisteleville.
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
    20v tauon jälkeen ajelin broidin 600 cbr:llä, kyl oli hyvä peli.
    Taas viis vuotta sil oli uudempi 600 cbr (sininen ;) ) Tosi kivaa.
    Sit se vaihto taas tnninen suzuki, kylhän oli kiva mut isolle 8ja vanhalle) ahdas, paikat puutu.
    Itselle sitten lopulta oma TDM, eri tyyppinen kyllä.
    Honda olii must makee ja kulki tarpeeksi.
    XJ750 -83
    Specialized Camber Comp 29 -13
    TDM900A -08
    Fantic trial 200 -79
    Lainaa (Superhuima @ Maalis. 19 2010,22:53) kirjoitti

Erittäin hyvä pyörä valinta ekaksi pyöräksi minun mielestäni! Oli myös mun eka pyörä tuo 600cbr ja vuosimalli tais mulla olla 92. Siinäkin oli se 100heppaa ja vie kyllä miestä kun markan munkkia kun kiertää kahvaa tarpeeks

Vaihdoin tuon cebarin sitten jälkeenpäin hondan Vtr F mitä myöskin suosittelen lämpimästi! Veikeä peli ajella ja tietysti tuo V-pata on erittäin miellyttävä kaikinpuolin. Väännön takia vaihdoin itse ja tehot eivät hirveästi kasvaneetkaan vaihdon yhteydessä.
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
    Lainaa (Le Motard @ Maalis. 21 2010,15:21) kirjoitti
    Suosittelen perinteistä tai nakupyörää, ellet aja jatkuvasti radalla. Sinne tuo 600 RR on tarkoitettu. Suomen teillä on maksiminopeusrajoitus kuitenkin se 120km/h. Katteettomalla pyörällä voi noista hiljaisemmistakin vauhdeista nautiskella ihan eri tavalla.

Jos kuitenkin se kyykky on pakko saada, niin edelleenkään en suosittele rr-pyörää kadulle. Jos taas se rr on pakko saada, niin vanhemmat bladet ovat hyviä valintoja. Ne voi korjata itse aika helposti, eikä ajoasento ole kadullekaan aivan älyttömän tuskainen. Ei siinä pidempi kyllä satoja kilometrejä sentään mene silläkään, kun istuu juustolaudalla etukenossa ja jousitus on aika kova. Eikä ne Bladellakaan tunnu alle sadan kilometrin tuntinopeudet juuri miltään, oikeastaan ärsyttävä ajella kun joutuu makaamaan kahvojen päällä.

Jos kelloa sais kääntää taaksepäin, jättäsin itte nuo RR-vehkeet kokonaan ajamatta. Olis siltäkin ajalta saanut paljon enemmän hauskuutta irti ihan normaalilla pyörällä.
    isse päädyin kyykkyyn kun ne on nykyään niin sairaan hyvän näköisiä, ajan hemmetin vähän, tarkoitus oppia jonain päivänä kiertämään rataa kunnon vauhtia eikä mulla oo mitään selkävaivoja. Muutoin ajaisin nakulla tai harleyllä(?)
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
    Makuasioita hieman ja minkätyyppiseen reissailuun kampe pääasiassa tulee. Itellä oli kans 15 vuotta mopotonta aikaa piikin jälkeen. Honda oli tietenkin merkkinä tuttu ja luotettavan olonen valinta. Mulla oli lähtökohtana, että suurin osa ajosta on matkustelua ja täyspakkauksessa liikkumista(myös takapenkkipaikka lämpimänä) Sitten päädyin tähän 1000f matkalehmään ja kyllä ite oon tykänny. On nimittäin ajettavuus aika hyvä, viime syksynä tuli kuume maantie-enduroon... kävin kokeilemassa muutamaa. Oli vissiin liian vähän pyttyjä niissä malleissa, joita kokeilin. Ei siis sopineet minun ropalle,tärinää,vapinaa huojuntaa..Tietenkin pyörät oli aivan eri tyyppisiä, mutta jonkunlaisia ajo-ominaisuuksia olisin odottanut. Se siitä, lehmällä jatketaan. Osta ihmeessä ensipyöräksi, sitähän voi kuulemma ostaa ja vaihtaa myöhemminkin mopoa, jos tuntuu siltä!
    vanhempi kampe...perempi mieli...tyhjempi lompsa!
    Honda XRV 750 -91
    ex.Honda CBR 1000F -98
    ex.Honda NSR 125 -91
    Rönttämersu -93
    Lainaa (tumeetti @ Maalis. 21 2010,07:34) kirjoitti
    pääasia on että olet nöyrä pyörää kohtaan ja maltillisesti tutustut siihen ja sen voimavaroihin.
    Tässä se asia tulikin.
    Itse olisin mitä ilmeisemmin tappanut itseni 600 rr pyörällä ekana kesänä (minulla onkin mutteri löysällä, vauhdin suhteen).
    Jopa er 5 vei minua välillä siihen vauhtiin jossa taidoistani, joita ei ollut, ei ollut mitään apua.
    En uskaltanut kantata riittävästi, jarruttaa riittävästi, jne jne.
    Kun pyörät ja tehot kasvoivat ja luulin jo osaavani ajaa, kunnes menin ensimmäisen kerran radalle ja jopa piikkipojat nöyryyttivät minua. cbr 600 f tältä vuosituhannelta ja papat menivat 80 luvun peleillään oikealta ja vasemmalta ohi.
    Siis moottoripyöräily tarvitsee taitoa rutkasti. Sitä saa mm rataajo harjoittelusta jota suosittelenkin. Muuten se kaikki ilo jota pyöräsi voisi antaa jää käyttämättä.

Itse en ole niitä miehiä jotka haluavat ajaa tonnisella, vaikka niitäkin on ollut, kusiaisella kun on kivempaa

Kusiainen on ärhäkkä pyörä jossa riittää potentiaalia ja potkua. Sitä pitää kierrättä, mutta se juuri kivaa onkin. Tosin rr pyörän parhaat puolet saat esiin vasta radalla, kadulle esim kawan z 750 voisi olla mukavampi, kun hauskuus kerroin voi sillä jopa nousta.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
  27.  
    Lainaa (Lowkku @ Maalis. 21 2010,20:19) kirjoitti
    Kuinka usein siellä punarajalla perusajossa muutenkaan liikutaan, jossa se "iso teho" kusiaiskyykyssä tulee? Jos vastaus on koko ajan, teet jotain väärin. Jos ei ole ns. alueella ei ne mitenkään hurjia pelejä ole, vaan hyvinkin ns. peruspyörätasoa (verrokkina autokoulun opetuspyörä)
    Ei kenenkään yksilön viestiin viitaten vaan yleisesti näille kyykkyjä kauhisteleville.
    Aika usein, siellä kun hauskuus kerroin on parhaimmillaan.

Olisi kiva tietää mitä teen väärin, kun haluan sen potentiaalin käyttöön mitä vehkeessä on? Rikon tietenkin liikennesääntöjä, mutta sittenhän rikon.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti