Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Miten sen saa helpoiten pois pelistä? Tarvitaanko peitelevyjä? Jos tarvitaan niin mistä niitä saa?
    CB750 -99

    Ex
    GSX1400 -02
    CB750 -79
  2. #2
    Miksi se pitää saada tukittua?
    Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
  3. #3
    Se pitää poistaa siksi, että lueskeltuani http://www.gsx1400.org sivustoja havaitsin, että Englannissa lähes kaikki harrastajat ovat sen käytöstä poistaneet ja ovat havaitsevinaan pyörän käyttäytymisessä positiivisia muutoksia. Negatiivisia muutoksia ei tietenkään ole havaittu.

    Toisekseen kaikki viherpiipertäjien takia koneisiin tehty turhanpäiväinen sälä tulee poistaa käytöstä jo periaatteen vuoksi.

    Eli mikä on helpoin tapa poistaa käytöstä? Tarvitaanko peitelevyjä vai riittääkö ilman kulun estäminen eli letkut tukkoon?
    CB750 -99

    Ex
    GSX1400 -02
    CB750 -79
  4. #4
    Itse ainakin hommasin omaan SV1000:n PAIR poistosarjan tuolta: http://www.chewys-stuff.co.uk/, en kylläkään tiedä, että käykö samanmoinen ollenkaan sun fillariin. Periaatteessa sekin toimii, että tukit vaan letkut ja jätät sen koko pumppu/letkuhässäkän paikalleen. Tai jos poistat koko paketin, niin sitten sen pumpun piuhaan täytyisi laittaa vastus, että ECU ei turhaan sytyttele FI-valoa.

    Mulla on vaihdettu Yoshimuran koko ränni ja PAIRin kanssa paukutteli putkeen ja löi metristä sinistä liekkiä. PAIRin poiston jälkeen tämä ongelma hävisi samantien. Ja keveneehän pyörä samalla jotain satoja grammoja



    ***EX - Suzuki SV1000S ´03 x 2***
    *** Suzuki VZ800 Marauder ´99 ***
  5. #5
    GSX:ssä PAIR on täysin mekaaninen, eli alipaine letku irti pairin kellolta ja pakosarjaan ei enää ylimääräistä ilmaa pääse. Peitelevyt venttiilikoppaan tarvitsee jos poistaa kaikki pair-romut.
  6. #6
    Lainaa kirjoitti
    Toisekseen kaikki viherpiipertäjien takia koneisiin tehty turhanpäiväinen sälä tulee poistaa käytöstä jo periaatteen vuoksi.
    Kannattaakohan kuitenkaan koko järjestelmää poistaa? Suomi on siittä vinha maa, että täällä kaikki on mahdollista, jopa tulevaisuuden päästömittaukset katsastuksen yhteydessä.

    Miten mahtaa päästöjen laita olla, jos Pair poistetaan? Olis tossa vaiheessa hyvä, jos on vain letkut tukitut, jotta sen saa takaisin käyttöön näppärästi.
    Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
  7. #7
    Ilmeisesti samankaltainen periaate kuin w124 dieselin takaisinkierrätyksessä. Eli ohjausalipaine pois ja toiminta lakkaa.

    Ilman päästäminen pakosarjaan ei ole puoliksikaan niin vahingollista koneen kannalta kuin pakokaasun ohjaaminen imupuolelle, mutta periaatetasolla se on aivan yhtä järjetöntä. Eli vähintäänkin periaatteesta pois tuollaiset PAIRit.

    Painon kevennys ei ole tässä tapauksessa oleellista, koska olen GSX1400 kuskin kokoinen eli yhden välipalan väliin jättäminen vastaa painoltaan viittä PAIRia.
    CB750 -99

    Ex
    GSX1400 -02
    CB750 -79
  8. #8
    Ilman päästäminen pakosarjaanko on siis nyt vahingollista?
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  9. #9
    Lainaa (pecha @ Maalis. 12 2010,13:41) kirjoitti
    Ilman päästäminen pakosarjaanko on siis nyt vahingollista?
    Kannattaa lukea aiheesta esim. tuolta:

    http://www.gsx1400.org/
    CB750 -99

    Ex
    GSX1400 -02
    CB750 -79
  10. #10
    Lainaa (pecha @ Maalis. 12 2010,13:41) kirjoitti
    Ilman päästäminen pakosarjaanko on siis nyt vahingollista?
    Siinä mielessä vaan vahingollista että penkitettäessä ei sotke mittaustuloksia.
    Suzuki GSX 1400
    Hayabusa Gen 2
    MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
  11. #11
    Lainaa (naukkis @ Maalis. 12 2010,10:45) kirjoitti
    GSX:ssä PAIR on täysin mekaaninen, eli alipaine letku irti pairin kellolta ja pakosarjaan ei enää ylimääräistä ilmaa pääse. Peitelevyt venttiilikoppaan tarvitsee jos poistaa kaikki pair-romut.
    Alipaineletkun irrottaminen ei tuki pair-järjestelmää. Helpointa on tukkia ilmansuodatinkotelolta pair-venttiilille menevä letku esim. pultilla tai vastaavalla klunssilla.
  12. #12
    Lainaa (micco @ Maalis. 12 2010,21:15) kirjoitti
    Lainaa (naukkis @ Maalis. 12 2010,10:45) kirjoitti
    GSX:ssä PAIR on täysin mekaaninen, eli alipaine letku irti pairin kellolta ja pakosarjaan ei enää ylimääräistä ilmaa pääse. Peitelevyt venttiilikoppaan tarvitsee jos poistaa kaikki pair-romut.
    Alipaineletkun irrottaminen ei tuki pair-järjestelmää. Helpointa on tukkia ilmansuodatinkotelolta pair-venttiilille menevä letku esim. pultilla tai vastaavalla klunssilla.
    Bingo. Oikea vastaus, toimii ainakin vesirosvossa, miksei siis tuossa 1400 lohkossakin. Eipähän tulppauksen jälkeen paska pumppaa ilmaa pakoputkeen, loppuu sliparin asennuksen jälkeen se mahoton paukekin moottorijarruissa.
    nimimerkki vuosi ilman pairin pauketta



  13. #13
    Lainaa (micco @ Maalis. 12 2010,21:15) kirjoitti
    Alipaineletkun irrottaminen ei tuki pair-järjestelmää. Helpointa on tukkia ilmansuodatinkotelolta pair-venttiilille menevä letku esim. pultilla tai vastaavalla klunssilla.
    Samaa mieltä. Jos letkun vain nyppää irti niin pakosarjan alipaine imee ilmaa letkun päästä kaikilla kierroksilla -> luulisi putken hohtavan punaisena kokolailla hätäisesti. Normaalistihan noi pieruventtiilit on auki vain kaasu kiinni tai hyvin pienillä kiekoilla.
  14. #14
    Lainaa (micco @ Maalis. 12 2010,21:15) kirjoitti
    Alipaineletkun irrottaminen ei tuki pair-järjestelmää. Helpointa on tukkia ilmansuodatinkotelolta pair-venttiilille menevä letku esim. pultilla tai vastaavalla klunssilla.
    Jos se PAIR-venttiili toimii niinkuin pitää alipaineohjauksen poistamalla sen ei pitäisi vuotaa ilmaa läpi.
  15. #15
    Lainaa (Talttapää @ Maalis. 12 2010,21:28) kirjoitti
    Samaa mieltä. Jos letkun vain nyppää irti niin pakosarjan alipaine imee ilmaa letkun päästä kaikilla kierroksilla -> luulisi putken hohtavan punaisena kokolailla hätäisesti. Normaalistihan noi pieruventtiilit on auki vain kaasu kiinni tai hyvin pienillä kiekoilla.
    Tietysti jos irroittaa PAIR:in imuputket, tarkoitin PAIR:n alipainekellolle imukaulalta tulevaa pientä alipaineletkua, nimenomaan imusarjan alipaine avaa tuon PAIR-venttiilin ja päästää ilmaa pakosarjaan, suuremmilla kaasun avauksilla ei imusarjaan alipainetta synny ja PAIR pysyy kiinni. Alipaine letku irti ja PAIR pysyy kiinni eli ilmaa pakosarjaan ei mene ellei venttiili vuoda.
  16. #16
    Eikös toi imupuolelta tuleva avausletku sitten vuoda ylimääräistä ilmaa imupuolelle, jos se lepattaa vapaana?

    Mutta joo, tosiaan pierupuoli ei sitten pelaa jos GSX:ssä homma pelaa alipaineella. Aiemmin minulle vastaan tulleissa versioissa tuota pieruputkea on aukonut ECU:n ohjaama solenoidi ja putkistolla ei ole ollut tekemistä imupuolen kanssa ollenkaan.
  17. #17
    Lainaa (Talttapää @ Maalis. 13 2010,11:43) kirjoitti
    Eikös toi imupuolelta tuleva avausletku sitten vuoda ylimääräistä ilmaa imupuolelle, jos se lepattaa vapaana?

    Mutta joo, tosiaan pierupuoli ei sitten pelaa jos GSX:ssä homma pelaa alipaineella. Aiemmin minulle vastaan tulleissa versioissa tuota pieruputkea on aukonut ECU:n ohjaama solenoidi ja putkistolla ei ole ollut tekemistä imupuolen kanssa ollenkaan.
    Vuotaa jos ei letkua vaikka taita ja teippaa.

    Noin sen saa kuitenkin kätevimmin välikaisesti pois penkitykseen tai kokeiluun.
  18. #18
    On tukittu ilmanpuhdistajalta tuleva pääletku (sisään pätkä sopivaa ruuvia ja tiiviiksi puristus klemmarilla) ja ohjausalipaineletku (perinteinen kuulalaakeri sulku; etupyöränlaakerin kuulalla). Etteikö vaan vaikuttaisi tyhjäkäynti tasaisemmalta...

    Ainakin sydäntä lämmittää kun on saanut poistettua käytöstä yhden typerimmistä viherpiipertäjien pellepolitiikan vaikutuksista konetekniikkaan.

    Ajatelkaa vanhan liiton kokeneita koneensuunnittelijoita, jotka joutuvat piirtämään koneisiin tämän tyyppisiä totaalisen naurettavia härpättimiä stalinistifeministihomoseksuaaliviherpiipertäjä naistutkijoiden takia. Saattaa kokenutta insinööriä aavistuksen nyppiä.



    CB750 -99

    Ex
    GSX1400 -02
    CB750 -79
  19. #19
    Lainaa (naukkis @ Maalis. 13 2010,11:36) kirjoitti
    Lainaa (Talttapää @ Maalis. 12 2010,21:28) kirjoitti
    Samaa mieltä. Jos letkun vain nyppää irti niin pakosarjan alipaine imee ilmaa letkun päästä kaikilla kierroksilla -> luulisi putken hohtavan punaisena kokolailla hätäisesti. Normaalistihan noi pieruventtiilit on auki vain kaasu kiinni tai hyvin pienillä kiekoilla.
    Tietysti jos irroittaa PAIR:in imuputket, tarkoitin PAIR:n alipainekellolle imukaulalta tulevaa pientä alipaineletkua, nimenomaan imusarjan alipaine avaa tuon PAIR-venttiilin ja päästää ilmaa pakosarjaan, suuremmilla kaasun avauksilla ei imusarjaan alipainetta synny ja PAIR pysyy kiinni. Alipaine letku irti ja PAIR pysyy kiinni eli ilmaa pakosarjaan ei mene ellei venttiili vuoda.
    Vaan kun se venttiili toimii juurikin toisin päin eli kun ohjausletkussa ei ole alipainetta niin venttiili on auki ja kun alipainetta syntyy niin venttiili menee kiinni. Jokainen voi kyllä ihan itsekin kokeilla miten venttiili toimii jos ei muuten usko.
  20. #20
    Lainaa (cb79 @ Maalis. 13 2010,19:02) kirjoitti
    Ajatelkaa vanhan liiton kokeneita koneensuunnittelijoita, jotka joutuvat piirtämään koneisiin tämän tyyppisiä totaalisen naurettavia härpättimiä stalinistifeministihomoseksuaaliviherpiipertäjä naistutkijoiden takia. Saattaa kokenutta insinööriä aavistuksen nyppiä.
    Olet nyt tainnut ymmärtää piirun verran pieleen, minkä vuoksi niitä ´härpättimiä´ siellä oikein on.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  21. #21
    Lainaa (micco @ Maalis. 14 2010,13:06) kirjoitti
    Vaan kun se venttiili toimii juurikin toisin päin eli kun ohjausletkussa ei ole alipainetta niin venttiili on auki ja kun alipainetta syntyy niin venttiili menee kiinni. Jokainen voi kyllä ihan itsekin kokeilla miten venttiili toimii jos ei muuten usko.
    Asia on juurikin näin. Lainaus oppaasta:

    PAIR CONTROL VALVE
    • Inspect that air flows through the PAIR control valve air inlet
    port to the air outlet ports.
    • If air does not flow out, replace the PAIR valve with a new one.
    • Connect the vacuum pump gauge to the vacuum port of the
    control valve as shown in the photograph.
    • Apply negative pressure slowly to the control valve and inspect
    the air flow.
    • If air does not flow out, the control valve is in normal condition.
    • If the control valve does not function within the specification,
    replace the control valve with a new one.

    Kun ilmanputsarin ja venttiilin väli on kiinni, niin ilmaa ei tietysti läpi mene, mutta ohjausletku on turha irroittaa/sulkea.
    CB750 -99

    Ex
    GSX1400 -02
    CB750 -79
  22. #22
    Olikin sitten pairin toiminta GSX:ssä just päinvastoin kuin kuvittelin, mutta kattikoneessa tietysti ihan luonnollinen.

    Eli tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla pair ei päästä tuon toimintamallin mukaan ilmaa pakosarjaan vaan pelkästään täyskaasulla, ei pitäisi paukkua moottorijarrutuksissa vaikka pairia ei pois kytkisikään.
  23. #23
    Olisko jollain kuvaa, mistä letkuista on kyse?
    Honda Valkyrie SuperCharged
  24. #24
    Lainaa (imohtep @ Maalis. 20 2010,19:57) kirjoitti
    Olisko jollain kuvaa, mistä letkuista on kyse?
    Ilmanpuhdistajalta tuleva pääletku

    Siinä noin niinkun vihjeenä. Sen kun tulppaat, niin pelit pitäs soida eri tavalla. Ei sieltä putsarilta montaa letkua lähde . 1250 Rosvossa se lähtee tankin alta oikealta puolelta.
  25.  
  26. #25
    Lainaa (kake10 @ Maalis. 20 2010,20:09) kirjoitti
    Lainaa (imohtep @ Maalis. 20 2010,19:57) kirjoitti
    Olisko jollain kuvaa, mistä letkuista on kyse?
    Ilmanpuhdistajalta tuleva pääletku

    Siinä noin niinkun vihjeenä. Sen kun tulppaat, niin pelit pitäs soida eri tavalla. Ei sieltä putsarilta montaa letkua lähde . 1250 Rosvossa se lähtee tankin alta oikealta puolelta.
    Oukei!
    Honda Valkyrie SuperCharged