^^ joo, kyllä niillä painepesureilla ei tule enää pestyä yhtään mitään. Kerran ehdotin myyjälle, kun oltiin mattokaupoilla hallituksen kanssa, että voikai sen maton sitten vaikka painepesurilla töhäyttää pienillä paineilla. Hyvä kun ei loukkaantunut/turpaan lyönyt/jättänyt mattoa myymättä. Piti mulle pitkän luennon, että pesuri pistää sen matonkin ihan pilalle, kuidut paskaks jne.
En oikein keksi noille kuin jotain terassinpesuhommia semmosen lisävärmeen avulla. Joku sanoi, ettei puutakaan olis hyvä suoraan töhöttää, pilaa senkin
Paskoja laitteita kaikkiaan, vesi + paine = menee mitä pienimmistä raoista sisään ja pilaa just esim. laakerit aika mallikkaasti.
Olisko joku vanteiden pesu kenties niitä kohteita, mitä vois tehdä turvallisin mielin? En mä tekis kyllä sitäkään..
- P
Edit: autoa ja moottoripyörää en ole koskaan kyseisillä laitteilla siis pessyt, enkä pese!
Ei tosiaan tarvi kun _yhden ainoan kerran_ puhaltaa painepesurilla vedet ja veden mukana paskat sen akseloinnin pölytiivisteen ja akselin välistä sisään, niin siellähän ne vesipaskat on ja pysyy, koska eihan ne sieltä pois tuu jos se tiiviste on kunnossa.
Ja sen jälkeen onkin sitten laakeri paskana.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
No ei väkisin *(jeppe56 @ Maalis. 26 2010,18:44) kirjoitti
Mut eipä noita kait tarvitse rasvatakaan ennenkuin menee, jos ei pese painepesurilla ja ajelee vain hyvillä keleillä lähinnä suljetuilla alueilla *Vai olitko vaivautunut zekkaan/rasvaan noita tuon 72tkm aikana?
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Ton mun -05 pikkuCen edellinen omistaja oli pyörän kunnosta päätellen todellakin ajanut vain kuivalla kelillä.
Ja mä oon ajanu sillä lähinnä vain kuivalla kelillä.
Mittarissa nyt vasta joku 25tkm.
Molemmat/kaikki swingin laakerit/tiivisteet oli ihan priimakunnossa, mutta tiivisteet rasvaamisen tarpeessa.
Sen sijaan linkussa oli jo yhden stefan pölysuoja revennyt irti, ja muutoinkin tiivisteet oli aika kuivia ja kuluneen näkösiä. Joten huollon tarvetta oli.
Lisäksi yhdessä neulalaakerissa oli sen verran "vikaa", ett sen vois vaihtaa varmuuden vuoks jo nyt.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ei ole tullu haarukkaan rasvoja uusittua, mutta rasvassa näky viime talvena olevan. Pitää nyt joku päivä tsekata nuo uudestaan. Painepesurilla en ole ikinä roiskinu, mutta sateessa on joku tonni ajettu.(Miq @ Huhti. 07 2010,00:13) kirjoitti
Of topic, kun nyt kuluvista osista on kyse niin keulaan ei sitten saa liukuholkkeja kawalta. Joutus ostaan puoli keulaa ja maksaa! Gustafsson Racing:ltä löytyy sitten holkit eikä maksa paljoa. Vasta tilasin omaan.
https://www.mprengas.fi
15 vuotta on pessy pyöriä ja aina painepesurilla. Yhtään laakerivauriota ei ole ollut.(Perkele @ Maalis. 27 2010,11:13) kirjoitti
Kuinka kummassa esim. takasvingin taikka takavanteen saa puhtaaksi ilman painepesuria ja sopivaa liuotinta siitä kaikesta rasvapaskasta joka sinne pinttyy??
Kaikista pyöristä myös oon käyttänyt takasvingin irti ja tsekannut laakeroinnin rasvauksen, ja yhdessäkään ei ole ollut likaa taikka vettä siellä mihin se ei kuulu.
Mopoliikkeissä kun käy kattelemassa vaihtopyörärivistöä niin kyllä siellä moni vehje kaipaisi huolellista liuotin/painepesukäsittelyä etenkin takasvingin sopukoista.
Pesijöitä ja pesureita on monenlaisia joten ei kannata dissata huippuhyvää apuvälinettä ihan lonkalta paskaksi vehkeeksi.
TRE 1130K
Pölyt tms. lähtee millä vaan. Vaikeeseen likaan CRC ja punainen autoglym. Tosi vaikeeseen varovasti k10(hemuli @ Huhti. 11 2010,11:19) kirjoitti
piä, mutta tuota ei taida enään mistään saada
vai tietääkö joku mestaa mistä tuota saisi yksityiskäyttöön???
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.