Tulokset 1:stä 2:een 2:sta
  1. #1
    Viime syksynä jo akku hyytyi ja yleismittarilla päättelin, että lataus ei toimi. Moottorin profiililla kuvattu keltainen valo myös paloi koko ajan mittaristossa.
    Talven aikana hommasin uuden akun, uuden tasasuuntaajan ja uuden staattorin. Kaikki on nyt paikallaan.

    En lähtenyt ajelemaan kun on niin perkeleen kylmä, mutta ensivaikutelma ei ole oikein lupaava, mittarissa valo palaa aina vaan. Yleismittari unohtui kaikessa hässäkässä kotio enkä saanut mitään lukemia, mutta jotenkin alkaa jo tuntua, että kohta riittää tämän remontin osalta.

    Jos nyt oletetaan teoreettisesti että lataus toimii (ja taikuri olisi itsekin ihmeissään) ja heittelen huomenna kuperkeikkoja niin millä saan sen keltaisen varoitusvalon sammumaan?
    Triumph Sprint RS
    Fiat 124 Spider
  2.  
  3. #2
    Vikavalo sammuu itsekseen kolmen lämminkäytön (eli normaaliin tyyliin kone kylmästä kuumaksi ajoon) jälkeen jos valon aiheuttanutta vikaa ei systeemissä enää näy.

    Helpoin temppu olisi tietty lukea ne vikakoodit sieltä huoltoliittimestä niin ei tarvis arvuutella mikä sähköaivoa kiukuttaa. Trumpan huoltoliitin on tavallinen OBD2 ja protokolla pitäisi olla sama kuin VW/Audi eli lukeminen pitäisi onnistua ihan tavan pärnäsen korjaamolla.