Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    Onko tuosta kokeneemmalle kuskille ajopeliä, pitäis olla kohtuu lähtiä ja väännökäs, kun on tottunut tehokkailla ajeleen. Miten kestävyys ja huollot ja ajettavuus.
    Itse olen tykännyt. Radalla kelpo peli ja vääntö on ainakin mulle riittänyt. Paremmin tuo radalla taittuu mun alla kuin busa.

Liv to Raid! Raid to liv!
    pieksee vanhan mallin vmaxin kaikilla osa-alueilla ainastaan kiihtyvyys samaa luokkaa.ketterä ja todella vääntävä kone,suosittelen.
    Vääntöähän siis riittää, sitten kierroksilla ei mitään järisyttävää tapahdu.
    Väännöstä tämmöinen vertaileva tutkimus:
    Sprint RS 955i on vastaavalla koneella: keulii kaasulla.
    Daytona 955i tehokkaammalla, mutta ei niin vääntävällä koneella en saanut kaasulla keulimaan.
    Sprint RS:llä on vielä pidempi akseliväli ja kymmenen kiloa painavampi.
    Ei kyllä tartte sitten kertoa, että keulii se Daytonakin...
    varmasti, mutta minun taidoillani ei onnistunut.

Speed Triplellä en ole ajanut, mutta Daytonalla samalla rungolla ja alustalla, enkä osaa moittia ajo-ominaisuuksia normaalikäyttöön.
    Kestävyydestäkään en olisi huolissani omiin kokemuksiini nojaten. Nyt on 70 tkm ajettu 955i -koneella.

Tämmöisen rohkean? väitteen esitän, että olisiko Speed Triple ihan käytännössäkin hitailla radoilla nopeampi kuin Busa?
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
    Tuon pyörän moottori on ehdottomasti pyörän parasta antia. Vääntöä riittää jo pikku kierroksilta ja vetää puhtaasti ylös asti eikä tunnu tukehtuvan niin kuin moni muu kunnon vääntöpata. Etunen nousee parilla ekalla vaihteella ihan mukavasti ja kun sen saa ylös niin sitä on suorastaan rikollisen helppo leiuttaa pidemmänkin matkaa

Ajettavuus on ihan johdonmukaista nopeammassakin ajossa ja radallakin pärjää varmasti ihan loistavasti. Omaan makuun tosin turhan raskas ja kankea pyörä viedä mutkasta toiseen mutta kai tuohonkin tottuisi ja onpahan vakaa sitten matkaa ajettaessa mihinkän moottorikin istuu ihan mukavasti. Toinen miinus tulee korkean oloisesta painopisteestä mikä tekee nurkissa pyörimisen vähän työlään oloiseksi verrattuna moneen muuhun vastaavan koko luokan nakuun.

Varmasti riittää pyörää kokeneellekkin kuskille jos ei hae mitään markkinoiden ketterintä mopoa vaan kunnon Moottoripyörää isolla ÄMMÄLLä
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Hyvä yleispyörä, ei oikein hyvä missään, mutta oikealla rengastuksella tyydyttävä lähes joka hommaan..

Oma eksä oli kyllä silloin hienoin pyörä mitä kaupasta sai! Äänistä myös iso plussa..
    The Lakkivaari

Yamaha ei pamaha

Lainaa (K100 @ Maalis. 15 2010,18:33) kirjoitti
    Vääntöähän siis riittää, sitten kierroksilla ei mitään järisyttävää tapahdu.
    Väännöstä tämmöinen vertaileva tutkimus:
    Sprint RS 955i on vastaavalla koneella: keulii kaasulla.
    Daytona 955i tehokkaammalla, mutta ei niin vääntävällä koneella en saanut kaasulla keulimaan.
    Sprint RS:llä on vielä pidempi akseliväli ja kymmenen kiloa painavampi.
    Ei kyllä tartte sitten kertoa, että keulii se Daytonakin...
    varmasti, mutta minun taidoillani ei onnistunut.

Speed Triplellä en ole ajanut, mutta Daytonalla samalla rungolla ja alustalla, enkä osaa moittia ajo-ominaisuuksia normaalikäyttöön.
    Kestävyydestäkään en olisi huolissani omiin kokemuksiini nojaten. Nyt on 70 tkm ajettu 955i -koneella.

Tämmöisen rohkean? väitteen esitän, että olisiko Speed Triple ihan käytännössäkin hitailla radoilla nopeampi kuin Busa?
    Melkein väittäisin ettei ole nopeampi, ei edes näillä Suomen radoilla... On kuitenkin melko pehmeä alusta vakiona noissa 955 tripleissä.

Jotain taikaa tuollaisessa 955 triplessä silti on. Jarrut on aika keskinkertaiset (tuntuma jopa huono), alusta ei ole kovin sporttinen, kone ei ole kovinkaan menohaluinen... Ja silti tuo on kaikista paras ja hauskin ajettava "tehdasfighteri" tuosta ikähaarukasta. Ja komein, helposti. *
    Supermoto
    Kone on hyvätapainen, varsinkin sopivalla aftermarket softalla. Hyvin vääntää ja ennenkaikkea on pieniruokainen. Kahisee ja rahisee kuin rantasaunan kiuas, mutta se on ominaisuus. Itse olen ajanut ST:llä n 40000 km ilman mitään murheita. Kerran vilkaisin ventiilin välykset, kunnossa olivat. No senverran että etujarruja laittelin, tuntuu paremmalta jarutuksessa.

<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
    Lainaa (jaulis @ Maalis. 15 2010,20:38) kirjoitti
    Melkein väittäisin ettei ole nopeampi, ei edes näillä Suomen radoilla... On kuitenkin melko pehmeä alusta vakiona noissa 955 tripleissä.
    Ihan en tuulesta temmannut väitettä, vaikka melkein.
    Mutta jos Busalla on ajettu Kemorassa parhaimmillaan 1.17, niin tekijäkuljettaja ( en minä) ajaa samaan Sprint RS:llä. Pitää vain jalkatapit viilata puolta lyhyemmiksi. Speed Triplellä päässee myös noille nurkille, ellei kovempaakin.
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
    Olisi hauska nähdä 955i käppyrät.
    Olisko kenelläkään näyttää dynotuloksia ?
    SUZUKI B-KING
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    The Lakkivaari

Yamaha ei pamaha

jepulis eli vääntökäppyrä kulkee suunilleen samalla aaltopituudella kuin b kingissä mutta kingissä hevosia on 45 kaakkia enemmän.
    Toi Trumpan kone on kyllä erikoisin millä olen ajanut ikinä.
    Tuntuu ihan venemoottorilta , minkään valtakunnan tehopiikkiä ei tule ennen rajottajaa.

SUZUKI B-KING
    Laitetaan daytonan käppyräkin ton 5-6k montun kun oikaseen niin ei oo mitään piikkiä...:
    F = dp / dt
    Lainaa (AF-1 @ Touko. 03 2010,15:59) kirjoitti
    jepulis eli vääntökäppyrä kulkee suunilleen samalla aaltopituudella kuin b kingissä mutta kingissä hevosia on 45 kaakkia enemmän.
    Toi Trumpan kone on kyllä erikoisin millä olen ajanut ikinä.
    Tuntuu ihan venemoottorilta , minkään valtakunnan tehopiikkiä ei tule ennen rajottajaa.
    Aika hyvä motti se on kyllä ajossa. Oikeastaan siihen ei kaipaisi kuin 3000-4000rpm lisää jengaa ja 50hv enemmän tehoa. Sitten olisikin jo aika passeli kone "fighteriin".
    Supermoto
    juu rouvakkeelle mä sen laitoin.
    Se on käynyt kerran ajamassa sillä kun muksu rajottaa mopoilua.
    Silloo se lähti ja mä menin tuutilullattaa muksuu ja kohta kuulin kun mökä ääninen triple tuli takas.
    Siellä se pöris, sekä mopo että nainen hymy korvissa.
    Näytti peukkuu on kuulemma hyvä alavääntö kun vertas z750 kawaan.
    Lähti uudelle kierrokselle ja mä painuin muksun kanssa jatkamaan kesken jäänyttä nukuttamista.
    Sillä on minustakin kiva ruisailla mutkilla mut ohjausiskunvaimennin on sellane lisävaruste minkä laitan seuraavaksi.
    Onko ehdotuksia
    SUZUKI B-KING
    Lainaa (AF-1 @ Touko. 03 2010,20:53) kirjoitti
    juu rouvakkeelle mä sen laitoin.
    Se on käynyt kerran ajamassa sillä kun muksu rajottaa mopoilua.
    Silloo se lähti ja mä menin tuutilullattaa muksuu ja kohta kuulin kun mökä ääninen triple tuli takas.
    Siellä se pöris, sekä mopo että nainen hymy korvissa.
    Näytti peukkuu on kuulemma hyvä alavääntö kun vertas z750 kawaan.
    Lähti uudelle kierrokselle ja mä painuin muksun kanssa jatkamaan kesken jäänyttä nukuttamista.
    Sillä on minustakin kiva ruisailla mutkilla mut ohjausiskunvaimennin on sellane lisävaruste minkä laitan seuraavaksi.
    Onko ehdotuksia
    Mun mielestä 955 triple ei kaipaa niinkään mitään hipo hipo ohjausiskaria, vaan yksinkertaisesti parempia iskareita. Aika paljon rajoittaa menoa siinä tuo vakio alusta. Toisaalta se on kuitenkin ihan positiivista, kun on kivasti vauhdin tuntua jo rauhallisemmassakin vauhdissa mutkapätkillä.

Hauska pyörä se on ajaa kuitenkin jo ihan vakionakin.
    Supermoto
    Mulla on ollut mopoissa ohjausiskari melkein mallista riippumatta. Siks kai sitä kaipaakin. Miust on oikein hyvät iskarit tuossa kun vähän ruuvailin. En ole pulaan niiden kanssa joutunut.
    SUZUKI B-KING
    955 daytona/s3 on "vanhaa koulukuntaa" notkea jousi ja kovasti vaimennusta. Mut kyllä alustasta ihan kelvollisen saa.
    Säädöt kuitenkin vaikuttaa oikeesti jne. Suurin heikkous on etusen löysät jouset - ainakin Daytoa tarttee vähän tukevammat kierteet keulaan ja vaimennuksen säätöjä auki et öljy pääsee liikkuun niin on melkosen paljon parempi.
    öljyillä ja säädoillä voi tietty vaikuttaa kans jonkin verran.

Mitä tuohon ohjaus iskariin tulee, niin voi olla hakala löytää kiinikkeitä. ei enää oo niin mainstream- malli.
    LSL taitaa tehä ainakin sivulle tulevaa pakettia.
    Olikohan WP(täällä on vanha threadi jossain) joka on tehny hyvän oloista kiinnitys satsia kolmioiden alle tulevaan - semmosta ettei tuu alakolmin alle kiinnitys pantaa.
    Mut aika helposti joutuu vaan kattoon sopivan iskarin, ja kiinnikkeen putkeen ja sit rakentaan toisenpään ite.

Mulla on Extremetech, alakolmion alla. - kiinnikkeet piti tehä uusiksi/muokata ettei kolise lokariin ja et on putkessa kiinni kolmion yläpuolelta.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Kiva se oli, omani laitoin kiertoon kun en enää jaksanut tapella jatkuvien pikkuvikojen takia. Löytyy se vuodatus varmaan täältäkin vielä jostain.

Vieläkin katselen noita silloin tällöin sillä silmällä, jos löytäisi hyvän yksilön...
  20.  
    Minullahan tuo olisi nimenomaan Speed Triple 955i-malliin tarkoitettu Matrisin ohjausiskari kaapissa. Tulee kolmioiden alle.
    Pari kesää käytetty. Musta tuntuu -tunteen mukaan on toimiva kampe.
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81