Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 136:sta
  1. #91
    Kyllähän se todellinen hinta pitäis olla millä on ollut myynnissä prätkä syksystä asti. Eli 8000euroa. Tai joku -500e voi olla löysää ehkä mistä sen tietää. Kyseliöitä on ollut paljon mutta monesti joko tarjotaan aivan naurettava summa tai sitten kauppa jää kiinni jostain paristasadasta. Sille ei muuta selitystä keksi muutakuin tämä lamaaika.
  2. #92
    Lainaa kirjoitti
    Harmi kun ei päästy kaupoille mutta onnea uudesta pyörästä.
    Kun et mulle myynyt tiedän sun saaneen siitä silti reilusti enemmän mitä vaihdossa olisit liikkeessä saanut koska mun tarjous oli enemmän kuin liikkeen tarjoama vaihtohyvitys kilokyykkyyn.
    Itse asiassa vaihtohinta olisi ollut aika liki sama kuin myyntihinta (oletuksella että ylivuotisen / ajamattoman R1:n hintapyyntö liikkeessä olisi ollut ns. apteekin hinta).

    K8:n ostin yksityiseltä ja se olisi mennyt alta jos olisin arponut oman myynnissä hetkeäkään kauemmin. Odottamalla omasta bläkkäristä olisi saanut ehkä vajaan 1 ke enemmän. En tiedä johtuiko hyvistä kelistä vai hintapyynnön tiputuksesta mutta kun kaupat oli ostajan kanssa sovittu niin sen jälkeen oli heti 5 potenttiaalista kandia jonossa...

    Mutta eipä ole tapana harmitella ja nykyinen peli on aikastas jees *
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  3. #93
    Lainaa (MRi @ Huhti. 10 2010,22:06) kirjoitti
    Oma K8 oli kilpitelinettä lukuun ottamatta vakio ja hyvä niin. Itse en hirveästi (lue lainkaan) arvosta jos laitteeseen on vaihdettu slipari jolla bensan kulutus on ehkä vähän noussut ja tehot eivät ole pahasti tippuneet... Tai lähes suorassa olevat minivilkut jotka vilkkuvat melkein oikealla nopeudella.
    Allekirjoittaa! Päivän palautellut omaa Gixxeriä alkuperäiseen kuntoon, ja vielä on töitä tiedossa...
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  4. #94
    juu ja sitte ihmetellään kun hilavitkuttimista ja virityksistä ei haluta maksaa ylimääräistä
    SUZUKI B-KING
  5. #95
    Lainaa (MRi @ Huhti. 10 2010,22:06) kirjoitti
    Oman (harvan) lukunsa noissa myynnissä olevista muodostaa ne "yksilöt" joiden omistajilla on jäänyt tarhavaiheen tarranliimausvietti päälle...
    Ilmeisesti viittaat tuolla kommentilla ainakin minun pyörään joka tuolla nettimotossa on koska muita siellä ei juuri olekkaan tarroitettuna...?

    Oletko koskaan kuullut sanaa sponsori tai vaikka yhteistyökumppani?

    Onko suomen sm-sarjan jätkätkin tarhaikäisiä tarran liimaajia?
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  6. #96
    Lainaa kirjoitti
    Ilmeisesti viittaat tuolla kommentilla ainakin minun pyörään joka tuolla nettimotossa on koska muita siellä ei juuri olekkaan tarroitettuna...?

    Oletko koskaan kuullut sanaa sponsori tai vaikka yhteistyökumppani?

    Onko suomen sm-sarjan jätkätkin tarhaikäisiä tarran liimaajia?
    Ilmeisesti sinun K7 on se joka on tuolta ilmoituksista hyppinyt silmään vaikka on noita muitakin lievempiä tapauksia ollut.

    Voi olla että olen ajatuksineni vähemmistöä mutta itsellä ei tuontyyppiset pelit mene harkintalistoille vaikka speksit muutoin täsmäisikin (aika lähellä omaa ostostani ja siksi ilmoitukseen törmäsin). Luulen että en ole ainoa tätä kastia joten kannattaa ehkä mainita ilmoituksessa tuleeko tarrat kaupan päälle ja jos tulee niin jatkuuko sponsorointisopimuksetkin millä ehdoin...

    Kisapelit on oma lukunsa ja sponsorit tuttu juttu. Kaukaisella 80-luvulla tuli ajettua mikroilla kilpaa ja parhaana vuotena kalustoon ei tarvinnut laittaa mummoakaan itse kiinni ja tarroja liimasi mielellään.
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  7. #97
    Lainaa (MRi @ Huhti. 11 2010,20:53) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Ilmeisesti viittaat tuolla kommentilla ainakin minun pyörään joka tuolla nettimotossa on koska muita siellä ei juuri olekkaan tarroitettuna...?

    Oletko koskaan kuullut sanaa sponsori tai vaikka yhteistyökumppani?

    Onko suomen sm-sarjan jätkätkin tarhaikäisiä tarran liimaajia?
    Voi olla että olen ajatuksineni vähemmistöä mutta itsellä ei tuontyyppiset pelit mene harkintalistoille vaikka speksit muutoin täsmäisikin (aika lähellä omaa ostostani ja siksi ilmoitukseen törmäsin). Luulen että en ole ainoa tätä kastia joten kannattaa ehkä mainita ilmoituksessa tuleeko tarrat kaupan päälle ja jos tulee niin jatkuuko sponsorointisopimuksetkin millä ehdoin...
    Itse asiassa olen tuossa huomannutkin että tarrojen vuoksi ei ole liikaa kysyntää ollut vaikkakin on oikeastaan vähitten ajettu ja virheetön peli vielä lisäksi. Itse pistin sen myyntiin vähän niin kuin sillä mielellä että jos menee niin saa mennä mut jos ei niin säästyypä rahat uudesta bemarista

    Moni soittaja ois voinut hämmästyä että pyörä on tarraton kun sen saa mutta eipä ole ketään kiinnostanut kysyä.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  8. #98
    Lainaa (Vonikka @ Huhti. 11 2010,21:20) kirjoitti
    Lainaa (MRi @ Huhti. 11 2010,20:53) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Ilmeisesti viittaat tuolla kommentilla ainakin minun pyörään joka tuolla nettimotossa on koska muita siellä ei juuri olekkaan tarroitettuna...?

    Oletko koskaan kuullut sanaa sponsori tai vaikka yhteistyökumppani?

    Onko suomen sm-sarjan jätkätkin tarhaikäisiä tarran liimaajia?
    Voi olla että olen ajatuksineni vähemmistöä mutta itsellä ei tuontyyppiset pelit mene harkintalistoille vaikka speksit muutoin täsmäisikin (aika lähellä omaa ostostani ja siksi ilmoitukseen törmäsin). Luulen että en ole ainoa tätä kastia joten kannattaa ehkä mainita ilmoituksessa tuleeko tarrat kaupan päälle ja jos tulee niin jatkuuko sponsorointisopimuksetkin millä ehdoin...
    Itse asiassa olen tuossa huomannutkin että tarrojen vuoksi ei ole liikaa kysyntää ollut vaikkakin on oikeastaan vähitten ajettu ja virheetön peli vielä lisäksi. Itse pistin sen myyntiin vähän niin kuin sillä mielellä että jos menee niin saa mennä mut jos ei niin säästyypä rahat uudesta bemarista *

    Moni soittaja ois voinut hämmästyä että pyörä on tarraton kun sen saa mutta eipä ole ketään kiinnostanut kysyä.
    ai ei ole tarroja! no se laskee hintaa heti kun koria on muokattu.
    SUZUKI B-KING
  9. #99
    Kaupallinen arvo varmaan kuuden tonnin kieppeillä: tuontipyörä, vähän naarmuja, yms...

    On vaan itelle niin rakas laite että alle kympin en edes vaivautuisi vastaamaan
    Litranen sisävessa
  10. #100
    Tamperelaisille tai muille kommunisteille ei myydä. Muille ehkä 4,5k euroa.
    -- Urea jacta est --
  11. #101
    Lainaa (pecha @ Huhti. 01 2010,10:04) kirjoitti
    ´2-kilpinen´ ei toki automaattisesti tarkoita miinaa. Mutta se VOI tarkoittaa myös sitä, ja tästä syystä ostajien suhtautuminen on todella nihkeää. Eli sellaisesta tulee olemaan hyvin, hyvin vaikea päästä eroon, jollei myy aivan puoli-ilmaiseksi. Tämä kannattaa muistaa, jos on sellaista hankkimassa.
    Mun seiskapätkä oli yksikilpinen "kevyen" ratalipankin jälkeen
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  12. #102
    Mihis se mun viesti katos *

    No laitetaan uusiksi.

    Mikä on mielestänne ZX-10R -07:n reaalihinta? Pyörällä ajettu vajaa 14 000km, huollot tehty ajallaan. Muutamaa pientä naarmua lukuunottamatta kuin pakasta vedetty. Täysin orkkiskuntoinen.



    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  13. #103
    Lainaa (-kepa- @ Huhti. 13 2010,08:31) kirjoitti
    Mihis se mun viesti katos *

    No laitetaan uusiksi.

    Mikä on mielestänne ZX-10R -07:n reaalihinta? Pyörällä ajettu vajaa 14 000km, huollot tehty ajallaan. Muutamaa pientä naarmua lukuunottamatta kuin pakasta vedetty. Täysin orkkiskuntoinen.
    Yleinen myyntihinta 8273,-€ (www.tulli.fi)
  14. #104
    Lainaa (psi @ Huhti. 13 2010,10:03) kirjoitti
    Lainaa (-kepa- @ Huhti. 13 2010,08:31) kirjoitti
    Mihis se mun viesti katos *

    No laitetaan uusiksi.

    Mikä on mielestänne ZX-10R -07:n reaalihinta? Pyörällä ajettu vajaa 14 000km, huollot tehty ajallaan. Muutamaa pientä naarmua lukuunottamatta kuin pakasta vedetty. Täysin orkkiskuntoinen.
    Yleinen myyntihinta 8273,-€ (www.tulli.fi)
    Hmm.. Eipä paljon nettimotosta tuohon hintaan osteta vastaavia pyöriä. Hyvä kun -04 mallisen saa. Noiden vanhojen pyyntihinnat on aika korkealla. En ole muuten myymässä, vaan ostamassa.
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  15. #105
    Lainaa (psi @ Huhti. 13 2010,10:03) kirjoitti
    Lainaa (-kepa- @ Huhti. 13 2010,08:31) kirjoitti
    Mihis se mun viesti katos *

    No laitetaan uusiksi.

    Mikä on mielestänne ZX-10R -07:n reaalihinta? Pyörällä ajettu vajaa 14 000km, huollot tehty ajallaan. Muutamaa pientä naarmua lukuunottamatta kuin pakasta vedetty. Täysin orkkiskuntoinen.
    Yleinen myyntihinta 8273,-€ (www.tulli.fi)
    Voisitko laittaa suoran linkin, koska sokea ei löydä?
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  16. #106
    Lainaa (mjtee @ Maalis. 16 2010,18:25) kirjoitti
    Hyvin vaikea ymmärtää, miten pari tonnia voisi olla poskettomasti liikaa ehjästä moottoripyörästä, kun mietitään, mitä se sisältää ja mitä sillä voi tehdä. Joilleki meistä kaksipyöräinen tarkoittaa vapautta, tuoksuja, hyvää fiilistä, harrastusta, muistoa jostain tai vaikka kakkosajoneuvoa.
    Juurikin näin. Itse maksoin vuosi sitten Kawasaki GPZ 1000 RX -mopostani 2100 euroa. Vuosimalli 1986 ja kilometrejä mittarissa 104.000. Sopi hyvin silloiseen budjettiin ja mopokuumeeseen. Viime kaudella ajoin sillä itse 12.000 km ja Alpitkin tuli ylitettyä ja Italiassa asti käytyä. Ei mitään ongelmia. Ennen Euroopanrundia teetin vajaan 400 euron remontin jossa säädettiin venttiilit ja tarkistettiin mylly muutenkin. Kawasaki on loistava ajaa eikä sen 24 vuoden ikä mielestäni näy edes päällepäin. Ensi viikolla alle uudet renkaat ja kohti uusia seikkailuja.

    Suhteeni Kawasakiin on muodostunut jo niin syväksi että en koskaan myy sitä pois. Eikä siitä ehkä mitään saisikaan
  17. #107
    Lainaa (mjtee @ Huhti. 13 2010,11:54) kirjoitti
    Lainaa (TPM @ Huhti. 13 2010,11:20) kirjoitti
    Lainaa (psi @ Huhti. 13 2010,10:03) kirjoitti
    Lainaa (-kepa- @ Huhti. 13 2010,08:31) kirjoitti
    Mihis se mun viesti katos *

    No laitetaan uusiksi.

    Mikä on mielestänne ZX-10R -07:n reaalihinta? Pyörällä ajettu vajaa 14 000km, huollot tehty ajallaan. Muutamaa pientä naarmua lukuunottamatta kuin pakasta vedetty. Täysin orkkiskuntoinen.
    Yleinen myyntihinta 8273,-€ (www.tulli.fi)
    Voisitko laittaa suoran linkin, koska sokea ei löydä?
    Mahti hintajärjestelmä

    "MAHTIsta saatavat käytettyjen ajoneuvojen arvot eivät kuvaa yksittäisen ajoneuvon todellista hintaa, vaan arvo on autoverolain mukainen verotusarvo eli ajoneuvon yleinen vähittäismyyntiarvo."

    Eli Suomeksi: Yhtään ehjää lähes virheetöntä nollaseiskaa kilokyykkyä ei löydy Suomesta 8000e hintaan. Tullin järjestelmä on muodostettu "tavanomaisten" alennusten kautta "havaituista pyyntihinnoista" eli hattuvakion avulla.
    Linkki ei toiminut, mutta löysin vinkistä. Kiitos.

    Edit. Tuolla järjestelmästä saatavalla hinnalla kyllä saa pyöriä helvetin halvalla! Omaani kyllä en koskaan tuohon hintaan myisi.



    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  18. #108
    Lainaa (mjtee @ Huhti. 13 2010,11:54) kirjoitti
    "MAHTIsta saatavat käytettyjen ajoneuvojen arvot eivät kuvaa yksittäisen ajoneuvon todellista hintaa, vaan arvo on autoverolain mukainen verotusarvo eli ajoneuvon yleinen vähittäismyyntiarvo."

    Eli Suomeksi: Yhtään ehjää lähes virheetöntä nollaseiskaa kilokyykkyä ei löydy Suomesta 8000e hintaan. Tullin järjestelmä on muodostettu "tavanomaisten" alennusten kautta "havaituista pyyntihinnoista" eli hattuvakion avulla.
    Hattuvakio tai ei, niin mielestäni on reilua että yleistä MYYNTIhintaa ei oteta suoraan nettimoton tai motopalstan pyyntihinnoista, tuo pyynti ja myyntihinnan ero tullin laskurilla on keskimäärin 15% luokkaa, joka ei varmasti kauhean pielessä ole kun seurailee nettimoton välillä täysin naurettaviakin hintapyyntejä..

    Yhtään ehjää 07 kilokyykkyä ei löydy nettimotosta 8000 eurolla, mutta hieman alle kympillä löytyykin jo sivukaupalla, joten todellinen myyntihinta voi hyvinkin alkaa kasilla..

    Mielestäni ainakin tässä tapauksessa tuo MAHTI järjestelmän antama yleinen myyntihinta on ihan kohdallaan.
  19. #109
    Lainaa (mjtee @ Huhti. 13 2010,11:54) kirjoitti
    Lainaa (TPM @ Huhti. 13 2010,11:20) kirjoitti
    Lainaa (psi @ Huhti. 13 2010,10:03) kirjoitti
    Lainaa (-kepa- @ Huhti. 13 2010,08:31) kirjoitti
    Mihis se mun viesti katos *

    No laitetaan uusiksi.

    Mikä on mielestänne ZX-10R -07:n reaalihinta? Pyörällä ajettu vajaa 14 000km, huollot tehty ajallaan. Muutamaa pientä naarmua lukuunottamatta kuin pakasta vedetty. Täysin orkkiskuntoinen.
    Yleinen myyntihinta 8273,-€ (www.tulli.fi)
    Voisitko laittaa suoran linkin, koska sokea ei löydä?
    Mahti hintajärjestelmä

    "MAHTIsta saatavat käytettyjen ajoneuvojen arvot eivät kuvaa yksittäisen ajoneuvon todellista hintaa, vaan arvo on autoverolain mukainen verotusarvo eli ajoneuvon yleinen vähittäismyyntiarvo."

    Eli Suomeksi: Yhtään ehjää lähes virheetöntä nollaseiskaa kilokyykkyä ei löydy Suomesta 8000e hintaan. Tullin järjestelmä on muodostettu "tavanomaisten" alennusten kautta "havaituista pyyntihinnoista" eli hattuvakion avulla.
    Mahti-järjestelmän hinnat eivät ole hatusta vedettyjä. Tulli päivittä jatkuvasti hintoja. Hinnat kerätään motopalstan ja Moto supermarket nettisivuilta joissa on yritysten ilmoituksia eniten. Näiden ilmoitusten perusteella lasketaan keskihinta huomioiden vuosimalli ja kilometrit. Keskihinnasta tehdään normaali käteiskauppa-alennus. Tullihan tehdessään verotuspäätöksen lähettää verovelvollisella liitteenä listan vastaavista laitteista joista on ilmoitus edellämainituilla sivustoilla, se on siis faktaa mihin veron määrä perustuu. Tietysti, jos halutaan niin liikkeet voivat manipuloida hintatietoa laittamalla ilmoituksia joiden hinnat eivät olen "kohdallaan", sekä ylös- että alaspäin.

    Tämä tullin käyttämä keskihinta ei tietenkään yksilöi mitään laitetta, mukana on niin hyvät kuin huonommatkin, ilman tunnearvoa
  20. #110
    Lainaa (mjtee @ Huhti. 13 2010,14:01) kirjoitti
    Tuon Kawan toteutunut myyntihinta tulisi kevään aikana olemaan 9500e +/- 500e.
    No eihän tuo MAHTI hinta ole lopulta sittenkään kovin paljon metsässä?

    Jos laskuri tarjoaa tuollaiselle pyörälle hintaa ~8300 euroa ja sinun arviosi alkaa 9000 eurosta?

    Muutama satku sinne tai tänne, varsinkin jos kaupan tekee ilman vaihtopyörää niin hinta laskee varmasti...
  21. #111
    Siis onko joku valittamassa että MAHTI-järjestelmässä on liian alhaiset hinnat ? Älkää nyt helkkarissa, mitä halvemmat sen vähemmän veroa.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  22. #112
    Lainaa (mjtee @ Huhti. 13 2010,22:27) kirjoitti
    Eikai sitä kukaan valita, että siellä liian alhaiset hinnat olisi, vaan sitä, että jotkut tahot yrittävät käyttää tullin veronperintään tehtyä järjestelmää käytettyjen moottoripyörien hinnoitteluun.
    Heh, no sitähän juuri tuon järjestelmän on tarkoitus tehdä.

    Se hinnoittelee ilman tunnearvoa suomessa olevat moottoripyörät, jotta käytettynä suomeen tuotaville voidaan määrittää saman suuruinen "jäljellä" olevan autoveron määrä kuin vastaavissa suomessa olevissa on jäljellä.

    Ja on reilua, että tuon taulukon hinnat eivät perustu mihinkään poskettomiin hintapyyntöihin. Esimerkiksi itse en haluaisi maksaa veroa -07 mallin pyörästäni jonkun ylihinnoitellun hintapyynnin perusteella vaan sen todellisen arvon mukaan, siis sen hinnan, millä suomikilpinen peli vaihtaisi oikeasti omistajaa.
  23. #113
    Lainaa (mjtee @ Huhti. 13 2010,22:27) kirjoitti
    Lainaa (hondamania @ Huhti. 13 2010,21:04) kirjoitti
    Siis onko joku valittamassa että MAHTI-järjestelmässä on liian alhaiset hinnat ? *Älkää nyt helkkarissa, mitä halvemmat sen vähemmän veroa.
    Eikai sitä kukaan valita, että siellä liian alhaiset hinnat olisi, vaan sitä, että jotkut tahot yrittävät käyttää tullin veronperintään tehtyä järjestelmää käytettyjen moottoripyörien hinnoitteluun.
    Sä olet selväti maksanut omastasi liikaa vai mikä itkettää

    Terv Hinta Poliisi
    SUZUKI B-KING
  24. #114
    Lainaa (AF-1 @ Huhti. 13 2010,23:48) kirjoitti
    Lainaa (mjtee @ Huhti. 13 2010,22:27) kirjoitti
    Lainaa (hondamania @ Huhti. 13 2010,21:04) kirjoitti
    Siis onko joku valittamassa että MAHTI-järjestelmässä on liian alhaiset hinnat ? *Älkää nyt helkkarissa, mitä halvemmat sen vähemmän veroa.
    Eikai sitä kukaan valita, että siellä liian alhaiset hinnat olisi, vaan sitä, että jotkut tahot yrittävät käyttää tullin veronperintään tehtyä järjestelmää käytettyjen moottoripyörien hinnoitteluun.
    Sä olet selväti maksanut omastasi liikaa vai mikä itkettää

    Terv Hinta Poliisi
    Yhdys Sana
    -- Urea jacta est --
  25. #115
    Lainaa (AF-1 @ Huhti. 13 2010,23:48) kirjoitti
    Sä olet selväti maksanut omastasi liikaa vai mikä itkettää
    En ole ostamassa enkä myymässä, joten minulla tässä ei ole mitään intressejä. Poistin omat viestini, kun ei tämä jappasu mihinkään johda. Tuhotkaa ihmeessä quottauksetkin, niin näyttää ketju siltä, että kaikkien mielestä pyörät ovat ylihintaisia.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  26. #116
    Mille myyty reaalihintaan n. 12te. - Eli sori vaan AF-1, mutta suomesta löytyi vielä muitakin jotka arvostavat vähiä kilsoja ja erinomaista kuntoa.
    Retired
  27. #117
    Hyvä ystäväni oli myöskin "Vonikan" pyörän pongannut nettimotosta, mutta juurikin tarrojen takia jäi kyselemättä ja saatikka tarjous tekemättä... Enpä sitten alkanut valottamaan asiaa sen enempiä, kysyminen ei kuitenkaan maksa mittään
    Mutta nätiltä se näyttää tarroittakin! "nim. nähnyt sen"
    Jos kenkä puristaa, kulje avojaloin XD

    Nykyinen ~ Hayabusa K9 ~ alias haisuli

    Ex "Darth Wader" GSX-R 1000 K8
  28. #118
    Lainaa (kirsi80 @ Huhti. 14 2010,10:07) kirjoitti
    Mutta nätiltä se näyttää tarroittakin! "nim. nähnyt sen"
    Sinä olet nähnyt tuon pyörän marraskuussa 09 ja siinä on tarrrat ollut kesästä 07 niin ei tarvi tulla tänne puhumaan asian vierestä varsinkaan kun sellaista tukea en tarvi näissä asioissa.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  29. #119
    Lainaa (psi @ Maalis. 16 2010,18:49) kirjoitti
    Ei uudet öljyt, jarrupalat tms.kulutusosat tuo mitään lisäarvoa parin tonnin pyörälle. Kulutusosat on toimivassa, ajettavassa pyörässä oltava kunnossa, pyörän hinnsta riippumatta. Parin tonnin pyörä on siitä "huono" että jos siihen iskee tonnin vika niin remonttiin käytettyä tonnia ei saa takaisin myyntihetkellä, se on edelleen se parin tonnin pyörä. Lisävarusteet maksaa hankittaessa jotakin mutta myyntihetkellä niidenkin arvo on monasti vähäinen parin tonnin laitteessa. Monessa halvemmassa pyörässä on enemmän käyttöarvoa kuin myyntiarvoa.
    No tähän voisi laittaa oman ex-mopon tarinan. Pyörä oli ja on vieläkin Suzuki DR 650 RSE vm. -92, ostin pyörän alkuvuodesta -08 veljeltä 2000€:lla (mielestäni sopivan hintainen). Ehdin ajaa sillä vajaa 3000 kilsaa, kun kone sano poks. Remppaan meni n. 1100€ kun lasketaan kaikki ostetut osat mukaan. Rempan jälkeen tuli reilu 1000 kilsaa mittariin ja eilen lähti pyörä Ouluun uuden omistajan mukana. Myyntihinta oli 2200€ ja sen verran siitä oletin saavanikin. Eli ei juuri näy remppaan menneet rahat myyntihinnassa, vaikka tekniikka on läpikäyty.
  30.  
  31. #120
    Paljonkohan mahtaa olla arvoa k4 kilogikserillä? N.20tkm ajettu.
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen