Kyllähän se todellinen hinta pitäis olla millä on ollut myynnissä prätkä syksystä asti. Eli 8000euroa. Tai joku -500e voi olla löysää ehkä mistä sen tietää. Kyseliöitä on ollut paljon mutta monesti joko tarjotaan aivan naurettava summa tai sitten kauppa jää kiinni jostain paristasadasta.Sille ei muuta selitystä keksi muutakuin tämä lamaaika.
Itse asiassa vaihtohinta olisi ollut aika liki sama kuin myyntihinta (oletuksella että ylivuotisen / ajamattoman R1:n hintapyyntö liikkeessä olisi ollut ns. apteekin hinta).kirjoitti
K8:n ostin yksityiseltä ja se olisi mennyt alta jos olisin arponut oman myynnissä hetkeäkään kauemmin. Odottamalla omasta bläkkäristä olisi saanut ehkä vajaan 1 ke enemmän. En tiedä johtuiko hyvistä kelistä vai hintapyynnön tiputuksesta mutta kun kaupat oli ostajan kanssa sovittu niin sen jälkeen oli heti 5 potenttiaalista kandia jonossa...
Mutta eipä ole tapana harmitella ja nykyinen peli on aikastas jees *![]()
XX -06 (2012 - 2014)
Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
GSX-R 1000 k8 (2010)
XX -08 (2008-2010)
XX -05 (2005-2008)
CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
Allekirjoittaa! Päivän palautellut omaa Gixxeriä alkuperäiseen kuntoon, ja vielä on töitä tiedossa...(MRi @ Huhti. 10 2010,22:06) kirjoitti
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
juu ja sitte ihmetellään kun hilavitkuttimista ja virityksistä ei haluta maksaa ylimääräistä![]()
SUZUKI B-KING
Ilmeisesti viittaat tuolla kommentilla ainakin minun pyörään joka tuolla nettimotossa on koska muita siellä ei juuri olekkaan tarroitettuna...?(MRi @ Huhti. 10 2010,22:06) kirjoitti
Oletko koskaan kuullut sanaa sponsori tai vaikka yhteistyökumppani?
Onko suomen sm-sarjan jätkätkin tarhaikäisiä tarran liimaajia?
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Ilmeisesti sinun K7 on se joka on tuolta ilmoituksista hyppinyt silmään vaikka on noita muitakin lievempiä tapauksia ollut.kirjoitti
Voi olla että olen ajatuksineni vähemmistöä mutta itsellä ei tuontyyppiset pelit mene harkintalistoille vaikka speksit muutoin täsmäisikin (aika lähellä omaa ostostani ja siksi ilmoitukseen törmäsin). Luulen että en ole ainoa tätä kastia joten kannattaa ehkä mainita ilmoituksessa tuleeko tarrat kaupan päälle ja jos tulee niin jatkuuko sponsorointisopimuksetkin millä ehdoin...
Kisapelit on oma lukunsa ja sponsorit tuttu juttu. Kaukaisella 80-luvulla tuli ajettua mikroilla kilpaa ja parhaana vuotena kalustoon ei tarvinnut laittaa mummoakaan itse kiinni ja tarroja liimasi mielellään.
XX -06 (2012 - 2014)
Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
GSX-R 1000 k8 (2010)
XX -08 (2008-2010)
XX -05 (2005-2008)
CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
Itse asiassa olen tuossa huomannutkin että tarrojen vuoksi ei ole liikaa kysyntää ollut vaikkakin on oikeastaan vähitten ajettu ja virheetön peli vielä lisäksi. Itse pistin sen myyntiin vähän niin kuin sillä mielellä että jos menee niin saa mennä mut jos ei niin säästyypä rahat uudesta bemarista(MRi @ Huhti. 11 2010,20:53) kirjoitti
Moni soittaja ois voinut hämmästyä että pyörä on tarraton kun sen saa mutta eipä ole ketään kiinnostanut kysyä.
ai ei ole tarroja! no se laskee hintaa heti kun koria on muokattu.(Vonikka @ Huhti. 11 2010,21:20) kirjoitti
SUZUKI B-KING
Kaupallinen arvo varmaan kuuden tonnin kieppeillä: tuontipyörä, vähän naarmuja, yms...
On vaan itelle niin rakas laite että alle kympin en edes vaivautuisi vastaamaan![]()
Litranen sisävessa
Tamperelaisille tai muille kommunisteille ei myydä. Muille ehkä 4,5k euroa.
-- Urea jacta est --
Mun seiskapätkä oli yksikilpinen "kevyen" ratalipankin jälkeen(pecha @ Huhti. 01 2010,10:04) kirjoitti
![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Mihis se mun viesti katos *
No laitetaan uusiksi.
Mikä on mielestänne ZX-10R -07:n reaalihinta? Pyörällä ajettu vajaa 14 000km, huollot tehty ajallaan. Muutamaa pientä naarmua lukuunottamatta kuin pakasta vedetty. Täysin orkkiskuntoinen.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Yleinen myyntihinta 8273,-€ (www.tulli.fi)(-kepa- @ Huhti. 13 2010,08:31) kirjoitti
Hmm.. Eipä paljon nettimotosta tuohon hintaan osteta vastaavia pyöriä. Hyvä kun -04 mallisen saa. Noiden vanhojen pyyntihinnat on aika korkealla. En ole muuten myymässä, vaan ostamassa.(psi @ Huhti. 13 2010,10:03) kirjoitti
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Voisitko laittaa suoran linkin, koska sokea ei löydä?(psi @ Huhti. 13 2010,10:03) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Juurikin näin. Itse maksoin vuosi sitten Kawasaki GPZ 1000 RX -mopostani 2100 euroa. Vuosimalli 1986 ja kilometrejä mittarissa 104.000. Sopi hyvin silloiseen budjettiin ja mopokuumeeseen. Viime kaudella ajoin sillä itse 12.000 km ja Alpitkin tuli ylitettyä ja Italiassa asti käytyä. Ei mitään ongelmia. Ennen Euroopanrundia teetin vajaan 400 euron remontin jossa säädettiin venttiilit ja tarkistettiin mylly muutenkin. Kawasaki on loistava ajaa eikä sen 24 vuoden ikä mielestäni näy edes päällepäin. Ensi viikolla alle uudet renkaat ja kohti uusia seikkailuja.(mjtee @ Maalis. 16 2010,18:25) kirjoitti
Suhteeni Kawasakiin on muodostunut jo niin syväksi että en koskaan myy sitä pois. Eikä siitä ehkä mitään saisikaan![]()
Linkki ei toiminut, mutta löysin vinkistä. Kiitos.(mjtee @ Huhti. 13 2010,11:54) kirjoitti
Edit. Tuolla järjestelmästä saatavalla hinnalla kyllä saa pyöriä helvetin halvalla!Omaani kyllä en koskaan tuohon hintaan myisi.
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Hattuvakio tai ei, niin mielestäni on reilua että yleistä MYYNTIhintaa ei oteta suoraan nettimoton tai motopalstan pyyntihinnoista, tuo pyynti ja myyntihinnan ero tullin laskurilla on keskimäärin 15% luokkaa, joka ei varmasti kauhean pielessä ole kun seurailee nettimoton välillä täysin naurettaviakin hintapyyntejä..(mjtee @ Huhti. 13 2010,11:54) kirjoitti
Yhtään ehjää 07 kilokyykkyä ei löydy nettimotosta 8000 eurolla, mutta hieman alle kympillä löytyykin jo sivukaupalla, joten todellinen myyntihinta voi hyvinkin alkaa kasilla..
Mielestäni ainakin tässä tapauksessa tuo MAHTI järjestelmän antama yleinen myyntihinta on ihan kohdallaan.
Mahti-järjestelmän hinnat eivät ole hatusta vedettyjä. Tulli päivittä jatkuvasti hintoja. Hinnat kerätään motopalstan ja Moto supermarket nettisivuilta joissa on yritysten ilmoituksia eniten. Näiden ilmoitusten perusteella lasketaan keskihinta huomioiden vuosimalli ja kilometrit. Keskihinnasta tehdään normaali käteiskauppa-alennus. Tullihan tehdessään verotuspäätöksen lähettää verovelvollisella liitteenä listan vastaavista laitteista joista on ilmoitus edellämainituilla sivustoilla, se on siis faktaa mihin veron määrä perustuu. Tietysti, jos halutaan niin liikkeet voivat manipuloida hintatietoa laittamalla ilmoituksia joiden hinnat eivät olen "kohdallaan", sekä ylös- että alaspäin.(mjtee @ Huhti. 13 2010,11:54) kirjoitti
Tämä tullin käyttämä keskihinta ei tietenkään yksilöi mitään laitetta, mukana on niin hyvät kuin huonommatkin, ilman tunnearvoa![]()
No eihän tuo MAHTI hinta ole lopulta sittenkään kovin paljon metsässä?(mjtee @ Huhti. 13 2010,14:01) kirjoitti
Jos laskuri tarjoaa tuollaiselle pyörälle hintaa ~8300 euroa ja sinun arviosi alkaa 9000 eurosta?
Muutama satku sinne tai tänne, varsinkin jos kaupan tekee ilman vaihtopyörää niin hinta laskee varmasti...
Siis onko joku valittamassa että MAHTI-järjestelmässä on liian alhaiset hinnat ? Älkää nyt helkkarissa, mitä halvemmat sen vähemmän veroa.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Heh, no sitähän juuri tuon järjestelmän on tarkoitus tehdä.(mjtee @ Huhti. 13 2010,22:27) kirjoitti
Se hinnoittelee ilman tunnearvoa suomessa olevat moottoripyörät, jotta käytettynä suomeen tuotaville voidaan määrittää saman suuruinen "jäljellä" olevan autoveron määrä kuin vastaavissa suomessa olevissa on jäljellä.
Ja on reilua, että tuon taulukon hinnat eivät perustu mihinkään poskettomiin hintapyyntöihin. Esimerkiksi itse en haluaisi maksaa veroa -07 mallin pyörästäni jonkun ylihinnoitellun hintapyynnin perusteella vaan sen todellisen arvon mukaan, siis sen hinnan, millä suomikilpinen peli vaihtaisi oikeasti omistajaa.
Sä olet selväti maksanut omastasi liikaa vai mikä itkettää(mjtee @ Huhti. 13 2010,22:27) kirjoitti
Terv Hinta Poliisi![]()
SUZUKI B-KING
Yhdys Sana(AF-1 @ Huhti. 13 2010,23:48) kirjoitti
-- Urea jacta est --
En ole ostamassa enkä myymässä, joten minulla tässä ei ole mitään intressejä. Poistin omat viestini, kun ei tämä jappasu mihinkään johda. Tuhotkaa ihmeessä quottauksetkin, niin näyttää ketju siltä, että kaikkien mielestä pyörät ovat ylihintaisia.(AF-1 @ Huhti. 13 2010,23:48) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Mille myyty reaalihintaan n. 12te. - Eli sori vaan AF-1, mutta suomesta löytyi vielä muitakin jotka arvostavat vähiä kilsoja ja erinomaista kuntoa.![]()
Retired
Hyvä ystäväni oli myöskin "Vonikan" pyörän pongannut nettimotosta, mutta juurikin tarrojen takia jäi kyselemättä ja saatikka tarjous tekemättä... Enpä sitten alkanut valottamaan asiaa sen enempiä, kysyminen ei kuitenkaan maksa mittään
Mutta nätiltä se näyttää tarroittakin! "nim. nähnyt sen"
![]()
![]()
Jos kenkä puristaa, kulje avojaloin XD
Nykyinen ~ Hayabusa K9 ~ alias haisuli
Ex "Darth Wader" GSX-R 1000 K8
Sinä olet nähnyt tuon pyörän marraskuussa 09 ja siinä on tarrrat ollut kesästä 07 niin ei tarvi tulla tänne puhumaan asian vierestä varsinkaan kun sellaista tukea en tarvi näissä asioissa.(kirsi80 @ Huhti. 14 2010,10:07) kirjoitti
No tähän voisi laittaa oman ex-mopon tarinan. Pyörä oli ja on vieläkin Suzuki DR 650 RSE vm. -92, ostin pyörän alkuvuodesta -08 veljeltä 2000€:lla (mielestäni sopivan hintainen). Ehdin ajaa sillä vajaa 3000 kilsaa, kun kone sano poks. Remppaan meni n. 1100€ kun lasketaan kaikki ostetut osat mukaan. Rempan jälkeen tuli reilu 1000 kilsaa mittariin ja eilen lähti pyörä Ouluun uuden omistajan mukana. Myyntihinta oli 2200€ ja sen verran siitä oletin saavanikin. Eli ei juuri näy remppaan menneet rahat myyntihinnassa, vaikka tekniikka on läpikäyty.(psi @ Maalis. 16 2010,18:49) kirjoitti