Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    Kevät kun antaa tänä vuonna odottaa itseään pitkään,niin on tarkoitus hommata jonkinlainen all/off road pyörä muoviluodin rinnalle.Itelle riittää vaikka 2-T 250:nen tai jotain sinnepäin-pääsisi pahimmat ajohalut purkamaan vaikka keskellä talvea ja pysyisi jonkinlainen ajotuntuma MP:ään.Vakuutusmaksutkaan eivät ole kys.ol. vekottimissa päätähuimaavia jos se on vaikka 3kk. vuodessa ajossa.Ehdotuksia otetaan vastaan pyörien ostoaikeita ajatellen(siis mikä on hyvä ostos ja mikä ei),hinta haarukka n.2-5t e.Jospa ensi syksynä ja keväänä ajokausi pitenisi....
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  2. #2
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    No kyllä on mielessä koko ajan,,, jos toisen noista isoista laittas vaihtoo,, *mut kumman? *

    F 650 häiritsee mielenrauhaa,,,jos sellasen,,,



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  3. #3
    Samantyyppisiä ajatuksia on, itse katellut jotain enduroita, toistaiseksi ihan ajatuksen asteella. Nopsaan nekin muuttunee teoiksi
    Yamaha FZS 600 -99 -> Yamaha FZS 1000 -04 -> Yamaha XJR 1300 -01
  4. #4
    Eilen tuotiin Husqvarna talliin... Ensi talveksi nastoja kunhan ensin treenaa muuten tuolla*
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  5. #5
    Jos omistaisin tallin, varppina ostaisin kakkos mopon. Pidä kiinni tuosta pienestä koosta, jos meinaat siis talvella sillä pyöriä myös poluilla. Itse en ainakaan tykännyt yrittää isohkolla (Tenere 660) mopolla ajella polkuja pitkin, edes kesällä. Oma kakkoseni tulisi olemaan 125-350cc.
    ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
  6. #6
    Talveksihan saa lähestulkoon ilmaiset vakuutukset kun ottaa sellaisen ympärivuotisenvakuutuksen jossa korvataan ajokaudelta seisonnat. Pyörä seisontaan vaan sitten koko "ajokaudeksi" ja kun "ajokausi" loppuu pyörä ajoon ja sit taas kun "ajokausi" alkaa niin seisontaan ---> maksat koko vuoden ainoastaan seisontavakuutuksen suuruista maksua mutta saat ajaa koko talven.
  7. #7
    Olenpa yrittänytkin semmosta kalastella ja vinkkipyyntöjä anellut. Piikki *tai max 250:n sen olla pitäisi ja vieläpä kilvissä. Myrskylän metsätiet ja montut siellä kutsuvat. Niistä vaan ei taida kukaan tietää missä kunnossa ovat sisältäpäin. Ketjut, renkaat ja semmoset tietysti näkee.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  8. #8
    Tavallaan joo, Rocketilla ajelen, mutta joku ihme tuossa kurassa kiinnostaa. En tiiä. Minä olen sen kokoinen ukko että R 1200 GS adventure olisi toinen sopiva. Silti ajattelen että hiekkatieltä pitäisi päästä pienemmälle tai jopa lumessa möyriä Niklaksen malliin... Niinkuin balettia *

    Edit: niin siis Bemmi, Ktm 990 adventure olisi sitten sen Kawasaki ZZR 1400:n kanssa niitä märkien unien kohteita...



    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  9. #9
    Itellä kans haaveena, et sais jonku enskan ton kyykyn rinnalle.

    Se on vaan hiton hauskaa hyppyyttää metässä ja montulla... eikä tarttis olla, ku joku 250 nelari nii kestäiskin paremmin eikä olis niin kauheet noi huoltotunnit/-kustannukset!

    Tulis omat liikunnatkin hoidettua enskalla aika hyvin

    Viime syksynä pääsi hyppyyttämään Jammun TTR250:stä ja se olis täysin riittävä laite näin aluksi, et oppis tekniikan kunnolla, eikä olis heti luut poikki
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  10. #10
    O N !

    Joku 350-600 nelarienska heti tänne ku vaan tähdet menis oikeeseen asentoon.
    Hornet 600 -99
    VTR 1000 -99
    ZRX1200R -06
    SpeedTriple -08
    Busa -09
    FXDCI -06
    FXS -11
  11. #11
    Vinkkinä mainittakoon, että kun itse siirryin mielikuvista tekopuolelle niin pyörää piti keventää vaiheittain. Lopulta sitä ihan oikeaa rypemistä kehtaa tehdä tällainen ihan miehenkokoinen rohjake oma paino +enintään 40 kg -vehkeellä. On ollut isoakin "kurapyörää", mutta ne ovat enempi fiilistely- ja matkailuvehkeitä ainakin useimmille.

    Tänäkin talvena ajossa joka viikko, toisinaan tiheästikin.

    Kyllä ne pienemmätkin enskat keulii, kääntyy, kiihtyy ja kaatuu maastoon ja odotuksiin nähden vallan tarpeeksi!
  12. #12
    Lainaa (hako1 @ Maalis. 13 2010,21:53) kirjoitti
    Kyllä ne pienemmätkin enskat keulii, kääntyy, kiihtyy ja kaatuu maastoon ja odotuksiin nähden vallan tarpeeksi!
    Juuri näin!Viime kesänä tuli ajettua lepikoissa 650 DR:llä ja vanhalla DT jammulla.Kyllä jammunkin vauhti riittää metsäpolulle ja jos kaataa niin saapahan kevyesti sen yksin pystyynkin .
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  13. #13
  14. #14
    joo, just tota kaipaan moottoripyöräilyltä...


    ei vaan, kakkospyörässä on suomessa se huono puoli, kun ei ole bonuksia toiseen, niin se halvempi pyörä on kalliimpi vakuutukseltaan.

    kalleinhan siinä on se liikennevakuutus, kun kaskoo ei huonommassa pyörässä tarvitse ja sinänsä ei vakuutuksen takia kannata hommata kevaria, kun sen vakuutus on liikennevakuutuksen osalta ihan sama kuin jonkun 600cc enskan.

    yritin sitä joskus tinkiä, että pakkohan mun on saada liikennevakuutuksen bonukset kumpaankin pyörään, koska minähän niillä ajan, ne on mun bonukset, jos on 50% bonukset vahinkohistoriaan perustuen, ja aja tonnisella katupyörällä, niin miten on mahdollista, että kun hyppään 40 heppaisen mopon selkään(jossa ei sitten ole bonuksia), niin vakuutus on kalliimpi. sama kuski, sama vahinkohistoria, ainoa ero on tehot.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  15. #15
    itsellä kanssa mielessä että pitäisikö ostaa joku vanha yamaha DT
    Suzuki gs 500 e 2008
    Yamaha xj 600 2010
    Honda vfr 750 2012
    Honda cbr fireblade 929 2013
    Suzuki bandit 600 2015
    Kawasaki vulcan 1500 2017
    Honda cbr 1000f 2018
    Honda cbr 1100 xx blackbird nykyinen
  16. #16
    Mulla oli samansuuntaisia ajatuksia, mutta asia kariutui siihen, että todnäk se olisi pari ajelukertaa räntäpaskassa palellen ja se olisi siinä. Kuitenkin keskellä talveakin kaipaan nimenomaan kesäistä ajelua ja sitä en saa muuten kuin odottamalla.

    Ja vuosien varrella on tullut se ahaa-elämys, että into motoiluun säilyy parempana kun on tuo talvi välissä. Välillä pitää kärsiä puutteesta, niin sitten homma on hauskempaa.

    Eikä tommoset muutaman tonninen öljyä tihkuvat, kuhmuiset ja kulahtaneet enskat juuri omistamisen halua herätä.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  17. #17
    Joo nää on makuasioita, ite ajelen KTM Super Endurolla kesät talvet ja täytyy sanoa, että asfaltti on jäänyt lähes kokonaan pois kesälläkin. On mulla SM vanteet myös tohon, mutta posliinin pelko hillittee hommaa ja ajelusta tulee enemmän kyydissä oloa, kuin ajamista. Lumella/soralla voi kokea ihan ajamisen iloa ja nopeudet pysyy jollain tavalla hallinnassa.
  18. #18
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 14 2010,13:23) kirjoitti
    Kuitenkin keskellä talveakin kaipaan nimenomaan kesäistä ajelua ja sitä en saa muuten kuin odottamalla.
    Jos ei kestä odottaa, nykyään ei ole pakko. Lennot esimerkiksi Pohjois-Thaimaahan, tai Etelä-Afrikkaan, pyörä vuokraten, ja a vot ihan loistavat kesäkelit löytyy keskellä talveakin (taikka siis eteläisellä pallonpuoliskollahan ON silloin kesä!)

    Vaarana tosin on, että tämä Suomen kahden viikon mittainen ´kesä´ sekä laillista ryöstöä lähentelevä hintataso alkaa jurppimaan liikaa, ja muuttaakin tuonne kokonaan...
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  19. #19
    Minulla on kolme pyörää ajossa joista jokaisella voi ajaa talvella.

    Kaksi talvea Harrikka 1200 U vm 1937 on ollu talvipyöränä nappula renkailla nastoilla tämän vuoden puolella mittariin tullu 1600km eikä kertaakaan jääty tielle vaikka ajettu yli -20 pakkasissa.
    Sitä ennen oon ajanut Briteillä Ariel ja Triumph paljon talvella ihan tavallisilla vanhan mallin kuvion renkailla myös tänä vuona triumpilla joitakin satoja kilometrejä.
    matala painopiste on maan tie ajossa talvella hyvä samoin matala pyörä harrikka painaa 250kg britit 180kg omat mitat 195cm ja 105kg
    <p>Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel VH 500 Red Hunter vm 1937&nbsp;Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.</p>
  20. #20
    Lainaa (petebandit @ Maalis. 14 2010,13:53) kirjoitti
    Joo nää on makuasioita, ite ajelen KTM Super Endurolla kesät talvet ja täytyy sanoa, että asfaltti on jäänyt lähes kokonaan pois kesälläkin. On mulla SM vanteet myös tohon, mutta posliinin pelko hillittee hommaa ja ajelusta tulee enemmän kyydissä oloa, kuin ajamista. Lumella/soralla voi kokea ihan ajamisen iloa ja nopeudet pysyy jollain tavalla hallinnassa.
    Juu soratieajelu on tosiaan kivaa, mutta pakko myöntää että olen sellainen kermaperse, ettei tuokaan sovi mulle sateella.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  21. #21
    Lainaa (mchuurre @ Maalis. 14 2010,10:05) kirjoitti
    Ai niikus jotain tämmöstä meinasit ? *
    Haha! Toi video olisi helvetin kova johonkin videotreffeihin, alustuksella että pohjoisen mies hakee ajoseuraa. Tautisen kova video!

    Ensi talveksi pitänee hommata nastarenkaat GSA:n, niin pääsee näistäkin kutinoista eroon. Matkaenduro ei ole paras missään, mutta joka tautia sillä voi hoitaa.
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  22. #22
    Lainaa (nostalgia @ Maalis. 14 2010,15:36) kirjoitti
    Haha! Toi video olisi helvetin kova johonkin videotreffeihin, alustuksella että pohjoisen mies hakee ajoseuraa. Tautisen kova video!

    Ensi talveksi pitänee hommata nastarenkaat GSA:n, niin pääsee näistäkin kutinoista eroon. Matkaenduro ei ole paras missään, mutta joka tautia sillä voi hoitaa.
    Ajoseuraa haethan !

    -Miäs 47 v hakee yliperän kylymäverisiä kissaimmeisiä takaritsille
    -Ulkoonäölä ei oo väliä kuhan vaan tarkenee iliman ollessa vilumpiki eikä piä kovvaa ääntä, etenkää silloin
    -Paljon karvoja hyvä olla ja ns. matkarakko suotava
    -Nenetsi- tahi inuiitti -rotuisuus kahtotaan eduksi
    -Vedenkeittotaito tarvitaan
    -Aikaisempi mp-kokemus ei välttämätön (tulee sitte tutuksi)

    Runsaat vastaukset: Poste Restante/129/Jyykeä/PostBox44


    PS. Määki muuten meinasin semmosia ruuvattavia nastoi, sitten ens kaudelle



  23. #23
    Kieltämättä houkutteleva ajatus tuo maastokelpoisemman kakkospyörän hankinta. Vielä kun saisi vakuutusyhtiön ymmärtämään, että ajan yhdellä kertaa ainoastaan joko autoa, prätkää 1 tai prätkää 2, enkä koskaan kaikkia samanaikaisesti.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  24. #24
    Lainaa (vetomies @ Maalis. 14 2010,19:29) kirjoitti
    Kieltämättä houkutteleva ajatus tuo maastokelpoisemman kakkospyörän hankinta. Vielä kun saisi vakuutusyhtiön ymmärtämään, että ajan yhdellä kertaa ainoastaan joko autoa, prätkää 1 tai prätkää 2, enkä koskaan kaikkia samanaikaisesti.
    400 kuutiota sora-/lumilinkoa, vuoden ympäri liikennevakuutus 183 euroa. Näihinhän ei kaskoja oteta.
  25. #25
    Lainaa (hako1 @ Maalis. 14 2010,19:32) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Maalis. 14 2010,19:29) kirjoitti
    Kieltämättä houkutteleva ajatus tuo maastokelpoisemman kakkospyörän hankinta. Vielä kun saisi vakuutusyhtiön ymmärtämään, että ajan yhdellä kertaa ainoastaan joko autoa, prätkää 1 tai prätkää 2, enkä koskaan kaikkia samanaikaisesti.
    400 kuutiota sora-/lumilinkoa, vuoden ympäri liikennevakuutus 183 euroa. Näihinhän ei kaskoja oteta.
    mistä muka 183 ekeen saa liikennevakuutuksen? mikä yhtiö.?
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  26. #26
    kyllä tässä nyt niin kävi, että 650 dr:ää ruvettiin katteleen.
  27. #27
    Lainaa (hra1150 @ Maalis. 14 2010,20:00) kirjoitti
    kyllä tässä nyt niin kävi, että 650 dr:ää ruvettiin katteleen.
    Jovvain...

    +
  28. #28
    Sehän on tietääkseni joissain sivistysmaissa käytäntönä, että vakuutusmaksu maksetaan kulloinkin käytössä olevasta pelistä.
    Muun kaluston palo- ja varkausvakuutukset sitten erikseen ja näin pitäisi täälläkin olla. Museoajoneuvoilla ovat asiat jo sinnepäin.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  29. #29
    Kyllä olis tarkoitus ostaa työkaverilta ts 250x-84 ihan lähiviikkoina...
    Nälkä lähtee syömällä,eukko juomalla...
  30.  
  31. #30
    On tullut pari päivää kahlattua nettimotoa läpi josko sieltä löytyisi joku varteenotettava vaihtoehto.Löytyyhän sieltä,mutta aika suolaisia ovat hintapyynnöt 20:tä vuotta vanhoistakin enskoista-jos niitä nyt voi verrata edelliseen pyörääni jonka vaihdoin syksyllä uudempaan.Huonoin vaihto hyvitys -03 gsx 750 f:stä oli samaa luokka mitä nyt reilut 10:nen vuotta vanhemmista enskoita pyydetään!
    Vaikka vrt. vuoksi -92vm. DR:ät



    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen