En löytänyt pyörälle yleistä topiccia, jossa voisi käsitellä mitä vain ko. pyörään liittyen kuten cbf 1000:lle.
Aloitan ketjun kysymällä, että sopiikohan nämä lämpökahvat tähän pyörään?
Jos ei, niin voitteko suositella helposti asennettavia, suunnilleen saman hintaisia ja hyvällä säätövaralla (lue portaaton / parempi kuin OFF/ON) olevia kahvoja.
Honda CBF600S
Terve!
Kyllä varmaan sopivat.Mun cbf -08 sopisivat.![]()
cbf 600 -08
cbr 1000f -89
Auttakaa valitsemaan takapyörää:
http://www.reliatec.fi/cgi-bin/v2/shop?categories,1571
E: Onko esim. Z6:n ja Diablo Stradan välillä suurta eroa?
Honda CBF600S
Se voisi olla ihan kiva kokeilla, eikä taida olla paha hintakaan tuo 167€ suomesta ostetuksi. Petyin jotenkin tuohon Z6:n kulutuskestävyyteen vaikka kovasti mainostetaan kestäväksi.
Honda CBF600S
Voin myös lämpimästi suositella Pilot Road 2:ta. Sekä mun puimurissa, että emännän CBF 600:ssa tuollaiset alla edessä ja takana ja kestää ja kestää ja kestää. Takasella yli 10 000 ei ole mikään kummallinen saavutus kun pitää rengaspaineet kohdallaan, ei edes tuolla puimurilla joka on suht´ raskas ja tehokas mopo.
Radallakin oli amatöörivauhdeille ihan riittävästi pitoa, mukavasti suli reunoilta ja oli kuin purkkaa, eli 2-komponentti toimi niin kuin pitikin. Ratakuskit -pyörät ja -renkaat on sitten erikseen.
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
Laitanpa tähän aiheeseen kyselyn vakuutuksista, vaikka niistä onkin puhetta ollut tuolla yleisellä palstalla.
Yllätykseni oli todella suuri kun syksyllä laitoin CBFn ja vakuutusta pyörälle otettiin.. Miehellä on CB R1100XXn vakuutuksetkin saa halvemmalla (731 e/v).
Tällä hetkellä vakuutukset Ifissä miehen nimissä syntymävuosi -69, paikkakunta Rovaniemi, käyttöönottovuosi 2009, liikennevakuutus 692 e/v (bonus 20 % ja keskittämisalennus 14 % sis. hintaan), huippukasko 396,08 e/v (bonus 70 % ja keskittämisalennus 14 % sis. hintaan) yhteensä 1 061, 46 e/v.
Melko kallista, mutta harrastukset ON![]()
--------------------------------------
Miehellä Honda CBR1100 XX -97
Itsellä oli, Honda CBF 600 -09, mutta kortti jäi haaveeksi oikeelle kääntymisen kanssa. Jossain vaiheessa sitten ;)
Juu Michelin Pilot Road 2 on oiva valinta, sellaset mullakin Bläkkärin alla ja näillä neljän lämpöasteen keleilläkin toimii mainiosti, pitoa piisaa, mutta kulumisesta en sano vielä mitään, kun vasta 1300 km on tullut tälle kaudelle.,
-Harri-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Siis todellakin on, mutta syksyllä kyseltiin hintoja ja Tapiola voitti hienoisesti. Nyt keväällä siirrettiin kaikki vakuutukset If:in niin keskittämisen kanssa suht samoilla kuin Tapiolassa.(Arcade @ Touko. 01 2010,21:38) kirjoitti
Täytynee kysyä Turvasta vielä ja tuo Veritas:sta, vai onko se nykyään Aktia, mitä siellä tuumavat vakuutuksen hinnasta. Tosin yllättynyt olin kovasta hinnasta..
Otin kyllä kausivakuutuksen nyt Ifistä ja otettiin sitten aikaisemmin moottoripyörä käyttöön että pääsi harjoittelemaan ja silloinhan se hinta pompsahti entisestään..![]()
Itsellä oli, Honda CBF 600 -09, mutta kortti jäi haaveeksi oikeelle kääntymisen kanssa. Jossain vaiheessa sitten ;)
Tuohon takapyörä kyssäriin.... Eli minun mielipide ehdottomasti Pilot Road2... Itsellä tonnisessa CBF:ssä nyt 13 tonnia ajettu takanen ja vielä mennään ainakin jonkun aikaa, pintaa reilusti. Edellinen Z6:nen oli raudoilla jo kympissä ja kantikas reilussa kuudessa. Nyt ei ole tuo 13 tonnia ajettu vielä edes pahemmin kantikkaaksi kulunut. Pitoa löytyy ihan riittävästi normi ajoon... Seuraava PR2 odottaa jo hyllyssä, muita en edes katsele...
-Tonppa
Aprilia Dorsoduro 750
Kahvanlämppäreistä: mulla oli 600:ssa jotkut lämppärit jotka makso 59e Moto-Hämeestä (en muista merkkiä) joissa oli portaaton säätö. Olivat tosi tehottomat. No joululahjaksi ostin ittelleni tonnisen, ja sovin kauppaan kuuluvaksi Oxfordin kahvanlämppärit (30, 40, 70 ja 100%) ja ero on kuin yöllä ja päivällä! Lämppärit on tullu tarpeeseen, alotin 26.3. ja jos olis ne 600:sen lämppärit ei niillä olis tehny mitään. Okei, voi olla että toi ko. Stromilla oleva merkki on ihan OK mutta 30 euron lisäsatsaus että saa varmana toimivat lämppärit ei ole paha. Käsittääkseni asennus ei ole sen kummempi kuin muissakaan.
Renkaista: tonnisen kauppaan sovittiin myös uudet renkaat, muuta ei sovittu kuin että ns. "kunnon" merkki. No myyjäliike laitto Z6:set. Nyt takana n. 7000 kilsaa, kulutuspintaa on vielä oikein hyvin mutta vähän alkaa olee kantikas takanen. Pilot Road 2:sta on kehuttu myös maailmalla. Se saattaa olla mun seuraava renkuli, kuukauden sisään ne on vaihdettava... Sitä on kehuttu sekä pidon että kestävyyden kannalta. Toinen joka oli hyvä oli Bridgestonen Battlax 021 (oli siinä 600:ssa). 8tkm niillä ajoin viime syksynä (syys-joulukuu) eikä oikeestaan mitään kulumisen merkkejä. Jommat kummat laitan alle seuraavaks. Molemmat on siis touring-renkaita.
Vakuutuksista... Fenniassa 600:n vakuutus 912e/v (liikenne 20%, kasko 70%, pienimmät omavastuut, asuinpaikka Hesa, nainen 36v). Tonninen 22 e enemmän vuodessa... Go figure... Olen miettinyt yhtiön vaihtoa, otin tarjouksen Pohjantähdestä ja Pohjolasta. Fennia edelleen halvin. Mulla tosin valintaan vaikuttaa yhteyshenkilö Fenniassa joka on loistava ja ruusut ansainnut.
Mopovapaa vuosi
Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
Kiitos Anu viestistä, täytyy kysä Fenniasta noita vakuutuksia. Olin oikeesti tosissaan ihmeissäni noista maksuista, kun olivat niin korkeat. Kysymättä jäi tuo Fennia ja Aktia. Ne hoidetaan heti nousuvikolla(Anu2009 @ Touko. 01 2010,23:41) kirjoitti
.
Laitan mun Fennian yhteyshlön tiedot sulle privana. Ihan loistomimmi, on muistaakseni Vaasassa duunissa. Tosin, mulla on koti, tapaturma, matka jne vakuutusket Fenniassa, ja saan jonku ekstra-alen, "hyvän vahinkosuhteen ale" ja joistain 30% ekstra-alen, ja sen takii edukas... En tiijä, kysäse, olen ollut 100% tyytyväinen myös korvauspalveluihin. Mm. yks aika vaikee kotivakuutusjuttu ja yks kaato pyörällä johon myönteinen vastaus tuli tekstarina 3 päivässä.(Metami @ Touko. 01 2010,23:56) kirjoitti
Mopovapaa vuosi
Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
Kiittäen kovasti Anu tiedoista Fenniaan, tosin täytyy sanoa että vakuutukset meni kyllä Aktiaan. Liikennevakuutus ja kasko 726 e. Että huomattavasti halpeni mp-vakuutus.![]()
Mistäs tuo Aktian toimisto löytyy täältä Rovaniemeltä? Nykyisin vakuutukset IF:ssä..(Metami @ Touko. 04 2010,13:53) kirjoitti
Aktiaa ei oo Rovaniemellä, mutta puhelimitse homma hoitui. Kannattaa soittaa, jos haluu muutaman sata euroa säästää esim. bensaan(Player @ Touko. 04 2010,22:59) kirjoitti
.
http://www.aktia.fi/konttorit_ja_yhteystiedot
Alkais olee kahvojen asennuksen aika. Tuntui olevan kovin tiukassa kiinni jos vertaa esim CB1000R, josta ne lähtee lähes ilman mitään apuvälineitä.
Lueskelin foorumilta että paineilma olisi hyvä, mutta en tiedä saanko sellaista käyttööni, olisiko muita hyviä vinkkejä? Riittääkö sellaisessa paineilmapurkissa teho?(esim. tietokoneiden putsaukseen tarkoitettu)
Honda CBF600S
Mun ex-pyörään eli 600:seen kun laitettii lämpökahvat niin ei lähteny millään ilveellä irti vaan piti repiä nurin poijes... Ei niitä sitte enää takasin saanu
Mopovapaa vuosi
ja jos ihan tarkkoja ollaan, toinen piti jopa poistaa palasissa....
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Sitä vähän pelkäsinkin, mutta toisaalta eipähän niitä vanhoja ole sinne tarkoitus takaisin laittaa.(Anu2009 @ Touko. 11 2010,12:55) kirjoitti
Honda CBF600S
No juu ei, mulla vaan tuli tosa mieleen että joku viritteli ne johdot sinne orggis-kahvojen alle syystä tai viidennestä, ja ajattelin josko sä meinaat samoilla lailla laittaa. Mun Oxfordit on aika paksut ne kahvat mutta ei häiritsevästi. Ainuu mitä siihen ei saa ni mun matkakaasu tai rannekaasu vai mikä se ny on ei mahu sen tupen ympärille. Niitäkin lienee jossain isokokosempia...(Squirrel @ Touko. 12 2010,11:53) kirjoitti
Mopovapaa vuosi
Nonih, tuli eilen vaihdettua tupet ja tiukassahan ne oli kiinni, mutta lähti hienosti irti kun tuikkasi CRC:tä väliin ja pikkuisen avitti niitä liimoja irti ohuella talttapääruuvarilla.
Uusista tupeista vasemman kanssa olikin vaikeuksia saada se kiinni. Onneksi kastelemalla tanko ja tuppi aivan märäksi se meni sinne juuri ja juuri, eikä kaivannut mitään liimoja kaveriksi.
Kaasukahva olikin sitten niin löysä että piti näyttää liimatuubia.
Piuhaa oli niin perkeleesti kaikkine releineen ja sulakkeineen, että meinasi amatöörillä mennä sormi suuhun. Onneksi sain apuja niin ei tarvinnut polttaa kaikkia sulakkeita pyörästä.
Honda CBF600S
Onko kellään ollut ongelmia vaihteiden vaihdon kanssa? Välillä ei meinaa mennä ykkönen silmään vapaalta. Ongelma ratkeaa tietysti nostamalla kytkin ylös ja painamalla takaisin pohjaan (kun vaihde vapaalla). Tämän jälkeen ykkösvaihde menee kyllä päälle.
Onko vika vai ominaisuus? Itellä 2007 vuosimallin CBF.
Taitaa olla vaihteiden takkuilu jonkinlainen ominaisuus tässä mallissa. Alaspäin vaihtaminen on aika hankalaa kun mopo seisoo paikallaan, kytkimellä joutuu melkein joka pykälän avittamaan. Sen kanssa oppii kyllä elämään, eli vaihteet tulee kelattua alaspäin mopon vielä liikkuessa. Ajossa vaihteisto toimii ihan hyvin. Näin ainakin tuossa mun emännän mopedissa.
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
CBF 500 -04 olen itse ihmetellyt tuota 1:sen päälle menemistä vapaalta kun pyörä seisoo -todella nihkeetä vaikkka kytkin on säädöisssään ja muuten laatikko toimii todella hyvin. Lienee ominaisuus?(Kerpeni @ Kesä. 01 2010,10:51) kirjoitti
Moi vaihdoin tommosen cbf 600 satasen vm05 mit 13250km, tuntuisi ihan hyvältä
kiinostas miten saisi myös toisen valon palamaan helposti ja laillisesti(ilman pitkän polttamista)
miten takakilven saisi enemmän kuin kahdella pultilla kiinni
mikä ns tehari putki kävisi ilman isompia säätöjä(lähinnä äänet)
kahvan lämmittimet kun tuo syksy perk. vielä tulee
renkaat olisko michelin p3 hyvä, varmaan etunen menee vaihtoon ensin
vaihteet oikiasti hiukka kankiat jos ei vaihtele valmiisi alemmas, muuten hyvän tuntuinen pyörä edllinen 350 rd jammu vuonna 1986+suski burgman viime kesänä
kiitoksia vastauksista![]()
moikka unohdin, luulin ostaneeni japsi mopon ja nyt kun lueskelin foorumia, se onkin saksalaisen suunittelema italialainen mopo
vinkkejä penkin ja pleksin säätöön + saako jalkatappeja säädettyä, pituus n 185cm nyt penkki keskiasennossa, pleksi ylä asennossa suht hyvä mutta jos parantuu hyvillä vinkeillä kuuntelen mielellään ja onko muita säätöjä takajousen lisäksi
t seppo![]()
-ei mitenkään. Jompikumpi määre pitää ottaa pois (helposti tai laillisesti)(makopa @ Heinä. 05 2011,02:57) kirjoitti
-hommaat jostain kilven kokoisen muovisen 3-5mm paksun levyn, joka tulee myös alakulmista kilpeen kiinni. Itse kiinnitys on edelleen kahdella pultilla, mutta tukevampi eikä kilpi värise poikki.
-eiköhän siihen mikä vain pyörään tarkoitettu slipari mene säätämättä seoksia.
-kahvalämppäreitä saa kaupasta
-ei michelin taida tehdä huonoja renkaita
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Kyselin myyjäliikkeestä myös nuita jalkatappien säätelyitä, niin siellä kerrottiin ettei onnistu. Tapit on missä pysyy.(makopa @ Heinä. 05 2011,03:10) kirjoitti
Itsellä on 14tkm kohdalla tullut huomattavia vaikeuksia tankin lukkomekanismin kanssa. Siellä ei mitään ylimääräistä vierasesinettä tai -ainetta pitäis olla, onko muilla samaa probleemaa? Jos lukon joutuu uusimaan niin miten hintava operaatio on kyseessä?
Sometimes being a bitch is the only thing a woman has to hold on to.
Itselläni on tankin lukko ollut vähän takkuinen avattava sen jälkeen kun pyörään vaihdettiin lukkosarja. Aina se on kuitenkin auennut, joten en ole mitään tehnyt asian hyväksi.(Anfiska @ Heinä. 11 2011,12:09) kirjoitti
Tuohon hintaan: itselläni varkausyrityksen vuoksi (virtalukko särjetty) vaihdettiin koko lukkosarja. Vakuutukseenhan tuo meni, mutta liikkeen mukaan lukkosarjan (kaikki 3 lukkoa sarjoitettuna) hinta oli noin 440 euroa + vaihtotyöt.