Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Etujarrulla jarrutus ennen mutkaa ja mutkassa alkoi mieletön varvaus/tanko vippaa puolelta toiselle. Epäilin että rengas puhkesi,mutta kun viimein sain tien syrjään niin ehjähän se on.
    Mitä tuossa oikein tapahtui ? vika ei toistunut, en kyllä uskaltanut enää paljoa jarrutellakaan. Voiko olla, että toisesta iskarista karannut öljyt ? Ne nyt ainakin huollan ennenkuin uskallan ajella, mutta voiko joku muu juttu tuon aiheuttaa?
  2. #2
    Onko eturengas miten kulunut ja miten se on kulunut? Onko tasapainossa? Ei nyt sovi ihan suoraan tähän, mutta ex TRX850 oli ostaessa sellainen, että jos irrotti molemmat kädet tankosta se alkoi voblaamaan heti ja suht rajusti & pahenevasti. Eturenkaan vaihdon jälkeen tuo loppui.
    Retired
  3. #3
    Lainaa (leinoan @ Huhti. 26 2010,19:02) kirjoitti
    Etujarrulla jarrutus ennen mutkaa ja mutkassa alkoi mieletön varvaus/tanko vippaa puolelta toiselle. Epäilin että rengas puhkesi,mutta kun viimein sain tien syrjään niin ehjähän se on.
    Mitä tuossa oikein tapahtui ? vika ei toistunut, en kyllä uskaltanut enää paljoa jarrutellakaan. Voiko olla, että toisesta iskarista karannut öljyt ? Ne nyt ainakin huollan ennenkuin uskallan ajella, mutta voiko joku muu juttu tuon aiheuttaa?
    jossain pyörissä tuo "tankslapper" tulee melkoisen helposti huolimatta nopeudesta. Tuohon on helppo lääke, "ohjausiskarin" hankinta jos pelottaa toistuminen, se poistaa tai ainakin hillitsee tuon melkoisen tehokkaasti.
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  4. #4
    Turkulainen kiintiöpaha Ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Mikä pyörä? Kuulostaa kyllä ihan tankslapper/woblaustapaukselta. Oliko tiessä epätasaisuutta?
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  5. #5
    Emäputken laakeri löysällä?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #6
    Minä jarrutin joskus kesken kallistuksen ja alkoi etupää väpättämään. Ilmeisesti jarrulevyjen tapit olivat jäykistyneet ja se aiheutti täristystä, tosin ne kyllä täristivät suoraan jarruttaessakin. Puhdistin tapit.

    Muita mahdollisuuksia, hiekka asfaltilla, kivi, kuoppa? Yliajettu rotta?
  7. #7
    Vanha xj kyseessä,voblaus kuvaa kyllä hyvin tapahtunutta ja ikäänkuin paheni vaan vauhdin hiljennettyä. Tie ei oillut kyllä mikään A ykkönen, uria ja kuoppia oli. Enkä niitä siinä ehtinyt ihmetellä kun oli kiire vaihtamaan housuja. Kävi nimittäin mielessä että lento tuli.
    Pitänee nostaa pukille ja tutkia nuo kaikki välykset, takemmin kun mietin niin saattaa emäputken laakerissa olla välys. Aivan kun jarruttaessa olisi "loksahdellut"
  8. #8
    Riippuu tietenkin sinun pyörästä, että oliko kysessä wobli joka johtuu jostain viasta, vai tuliko vain pyörän rajat vastaan. Vaikka tuo wobeltaminen on äärimmäisen tympeä ilmiö (ja vaarallinen), on tietyillä pyörillä (esim. v-max,eka blade yms...) pakko siihen silloin tällöin tutustua, vaikka kuinka taluttaisi mutkiin.

    Edit. Siis vanha XJ... Ettei olisi sama keula kuin maxissakin. Kyllä niillä riisikepeillä saa mopon helposti woblaan. Ei tarvitse välttämättä mitään vikaa olla.



    Supermoto
  9. #9
    Kulunut etupallo aiheutti allekirjoittaneella samanlaisia oireita
    FZS1000 -03, Hayabusa -06
  10.  
  11. #10
    Kannattaa tarkistaa myös takahaarukan laakerit, vanhemmissa pyörissä ovat väljät jos joku ei ole niitä jo vaihtanut. Aiheuttaa kaikkea epämääräistä käyttäytymistä pyörään.