Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 67:sta
  1. #1
    Täsä on nyt hahmotelmissa semmoinen retki, että kesäkuussa putkella Mynkkeniin ja sieltä jopot vuoralle kolmeksi päiväksi.
    Itävallan suuntaanhan siitä varmaan kannattaisi suunnata… siitähän alkaa ylämäki-mutkatiet ihan pian!!
    Neuvoja mielenkiintoisista kohteista ja kaupungeista vastaanotetaan!
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  2. #2
    Taitaa Alppi-dataa löytyä haku-toiminnolla yllinkyllin......
  3. #3
    Itsellä on suunnitelmissa samanlainen reissu Kesäkuussa, kunhan lomat vaan varmistuu. Tässä pari linkkiä mistä saa hyvää tietoa ja tietenkin täältä foorumilta löytyy myös paljon.
    Alppi FAQ
    Bajahill
    Jos löydät Baltic hyviä linkkejä niin pistä tänne.
    Itsellä ainakin Grosslockner tulee olemaan ehdoton käymis paikka. Harkinnassa on vielä, että majoittuisiko yhteen hotelliin, josta lähtisi aamulla ajelemaan, vai etsisikö joka yöksi uuden hotellin.
    Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
  4. #4
    Genau´!


    Helppo A jolla saat "vähän" mutkatien tuntua, sitten nuo "vihreät" seet ! Wunderbar !

    Neu Schwanstein Schloss Se satulinna ! Älä missaa tätä !

    Schloss Linderhof Ludvig:in toinen linna Klics

    Ekat passot: Fernpass, Blindzee, Pillerhöhe tästähän net maisemat vasta alkaa...

    Edelleen...Samnaun Tax-Free alue sveitsissä, bensa 75 cnt / l + muutkin tuotteet parfyymit, kellot, jne...

    Swarovskin korvikset vaimolle tms. Kristallwelten upea, vesipuisto mutta ei mitään puuhapuistokamaa ! Jää mieleen !

    Sölden ja pääset jäätikölle laskettelemaan tai muuten vaan 2800metriin pärrällä, no sitten tuo mikälie mutkapätkä ja semmoset Dolomiittikivetkin on ihan vieressä tuossa itäpuolella...Brenneron sola pelkästään jne Drei Zinnen ja jokui jo sano sen GrossGlocgnerinki jo täällä ja Zell am See elikkäs Kaprunin vieressä ja, und, etc.....

    No siksihän se mut RT on tuolla Garmisch-Partenkirchenissä tälläkin hetkellä Ready & Go-tilassa kun siitä on niin h e l p p o a lähteä ihan minne vaan ja kaikki on siinä sulla "sylissä" *

    Hyvä valinta !

    PS: St´Anton muista kans siinä lännessä.....Niin ja Lichtenstein ja....Davos, St Moritz, Stilferjoch, jne



  5. #5
    Viime syksynä Munchenistä ensin pois nurkista Salzburgiin (E52) - Berchtesgaden (306) - Kitzbuhel - Cortina - Bolzano - Innsbruck (E45:n viressä luikerteleva pikkutie) - Seefeld (171,177) - Garmisch-Partenkirchen (2) - Munchen (E533).
    Mutkateitä riittävästi, tiet märkiä ja mutkat vuoristossa paikkapaikoin liukkaita; siis jotain muuta kuin mitä pelkkä märkä asfaltti on.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  6. #6
    Lainaa (mchuurre @ Maalis. 10 2010,21:38) kirjoitti
    Genau´!



    Neu Schwanstein Schloss Se satulinna ! Älä missaa tätä !
    Mulle ei oikein valjennut moisen linnan sijainti, linkissä vikaa, vai mun päässä?
  7. #7
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 10 2010,21:48) kirjoitti
    Lainaa (mchuurre @ Maalis. 10 2010,21:38) kirjoitti
    Genau´!



    Neu Schwanstein Schloss Se satulinna ! Älä missaa tätä !
    Mulle ei oikein valjennut moisen linnan sijainti, linkissä vikaa, vai mun päässä?
    Lähellä pistettä "B" Hohenschwangau missä parkki ja lipunmyynti. Zoomaa lähemmäs niin tulee näkyviin Schloss Hohenschwangau ja Neuschwanstein.
  8. #8
    Haa, kiitosta näistä!!
    Kaikenlaista aikaisempaa Alppiturinaa luettu jo ahkerasti...
    Sitä vaan ei jotenkin kässää, et tuolla on kaikki niin lähellä! Pari sataa kun ajaa, niin pääsee jo vaikka mihin *

    Latekselle majoitusvinkki Itävallassa.
    http://www.hotel-enzian.com/start.p....ome#top

    http://maps.google.fi/maps?f=....467&z=9

    Oltiin tuolla viime juhannuksena. Hyvä saunaosasto!



    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  9. #9
    Kannattaa muuten vetästä joskus noilla seuduilla joku hetki ihan "ex tempore". Ymmärrän, että huolellinen valmistelu johtaa kustannustehokkaampaan lopputulokseen, mutta majoituskapasiteetti on toistaiseksi riittänyt mulle, ilman yhtään ennakkovarausta ja kun ajelee "hukassa", tulee vastaan usein ihme mestoja
    ... jotain piti muistaa
  10. #10
    Käy kattomassa Hitlerin kotkanpesä. Syksyllä kun oltiin Oktoberfesteillä niin vuokrattiin auto lentokentältä ja käytiin siellä, oli näkemisen arvoinen paikka. Siinä ympäristössä on asiallisia vuoristoteitä, tosin meidän Mersun B160 ei oikein jaksanu liikkua siellä. Sieltä kun päästiin takaisin Müncheniin niin hyvillä mielin keskittymään
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  11. #11
    Hotel Enzian Landeckissa on aika kallis Alppien hintatasoon nähden, vedätysmeininkiä.....kandee välttää, läheltä löytyy pilvin pimein yhtä hyviä/parempia majapaikkoja reilusti halvemmallakin....
  12. #12
    Joo, samaa mieltä tuosta hinnasta, muuten jees!
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  13. #13
    Hyvin olet matkakohteesi valinnut, tuo seutu on ainakin minusta ihan huippua! Mchuurre antoikin hyvän listan käymisen arvoisista kohteista. Siihen voisi lisätä vielä:

    Andechsin panimoluostari lähellä Ammerseetä, *Ettalerin luostari, Wies-kirche, Zugspitze (Saksan korkein huippu, käysirata), Oberammergau (kärsimysnäytelmä joka 10. vuosi), Chiemsee (3. Ludwigin linnoista), Mittenwaldin kaunis pikkukaupunki sekä Garmisch-Partenkirchenissä hyppyrimäkien lähellä oleva Partenachklamm. Matkaa kannattaa jatkaa etelään päin pieniä alppiteitä pitkin (vähemmän liikennettä, paremmat maisemat): esim. Planseen rantaa pitkin Reutteen, Hahntennjoch, Imst, Timmelsjoch (maksullinen) ja sitten ollaankin jo Italiassa…

    Wildsteigista löytyy Gasthof zum Strauss, jota voin suositella todella lämpimästi. Yöpyminen kustantaa noin 30 euroa ja isäntä harrastaa itsekin moottoripyöräilyä.

    Voi vain käydä niin, että kolme päivää ei riitä alkuunkaan, vaan joudutkin jäämään sinne vähintään 3 viikoksi... Gute Reise!
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  14. #14
    Olisko vinkkiä, mistä Pimmerin F800R vuoralle, Munchen.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  15. #15
    Tässä mm. yksi kiva ja edullinen hyvin mp-henkinen mesta majoittumiseen Landeckin lähialueella Italian suuntaan Landeckista ja hyvää ruokaa myöskin tarjoilevat kohtuuhintaan..Landhaus Engadin Naudersissa ...huoltsikka viereisellä tontilla ja Italian rajalle vain muutama km, mukavien mutkien alueella...
  16. #16
    Jos tekniikka yhtään kiinnostaa, niin Tekniikan museo
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  17. #17
    Lainaa (J@ck @ Maalis. 11 2010,15:42) kirjoitti
    Jos tekniikka yhtään kiinnostaa, niin Tekniikan museo
    Suosittelen tuota tekniikkamuseota, on erilaista vipstaakia formuloista tupolev ja Concorde koneisiin.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  18. #18
    Lainaa (Baltic @ Maalis. 11 2010,12:26) kirjoitti
    Olisko vinkkiä, mistä Pimmerin F800R vuoralle, Munchen.
    Itse olen käyttänyt tätä tosin tuota r-versiota ei näytä löytyvän, pikkugössi on alppiteillä osoittautunut hyväksi valinnaksi. Munchenin lentokentältä saa liput junaan metroon ja bussiin, bussilla pääsee 30 metrin päähän putiikista. Taksi kustantaa n . 55 egee.
    Do you have premonitions of déjà vu?
  19. #19
    Lainaa (motometu @ Maalis. 11 2010,17:59) kirjoitti
    Lainaa (Baltic @ Maalis. 11 2010,12:26) kirjoitti
    Olisko vinkkiä, mistä Pimmerin F800R vuoralle, Munchen.
    Itse olen käyttänyt tätä tosin tuota r-versiota ei näytä löytyvän, pikkugössi on alppiteillä osoittautunut hyväksi valinnaksi. Munchenin lentokentältä saa liput junaan metroon ja bussiin, bussilla pääsee 30 metrin päähän putiikista. Taksi kustantaa n . 55 egee.
    Jawolh !


    +1 tälle Moto-Greekille, kerro Stergiolle terkkuja niin saat vesipullon & karttalehdet mukaan..

    Vastaavasti tuon F800R:n saat HQ:sta ja hinnat näet kätevästi tästä !

    Weekend-hinta on "kohdillaan" ja uutuutena on tuo "Long Sunday"

    Metrolla pääset tähänkin aivan nurkalle + portaat ylös. Siis lentoasemalta alas opasteita pitkin S-Bahn piletti automaatista (~7.90 €) muista leimata samantien ja junia menee 15 min välein. Marienplatz:in asemalta otat U6:sen tai U3:sen. Kartta

  20. #20
    Eipä näytä taantuma vaikuttaneen Munchenin hotellihintoihin
    Vaikka sellaisiakin uutisia tässä lukenut.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  21. #21
    Ootkos lentoja katellu? Halvin taitaa tällä hetkellä olla 180€ edestakasin Lufthansalla. Missähän vaiheessa nuo lennot kannatta varata..? Jos sais tällä viikolla loman sovittua nnin vois varailla jo vuokrapyörän.
    Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
  22. #22
    toissakesänä lufhansalla menopaluu oli 99
    viimekesänä sama maksoi muistaakseni 199
    halvimmat liput saadakseen täytyy varata ajoissa, monta kuukautta etukäteen.

    Hotelliyö toissakesänä löyty päärauattieaseman läheltä, 50 egee. Mutta oli semisti läävä, ei kuitenkaan ns. tuntihotelli

    Deutsche museumiin vinkki: mene ensiksi osastoon mikä aiheeltaan kiinnostaa eniten. jos lähtee kiertämään järjestyksessä niin ei tuu mitään. Yhdessä päivässä ehtii / jaksaa katsoa korkeintaan neljäsosan materiaalista

    Käsittääkseni BMW (auto) ja minin tehtaalle pääsee tekemään kiertokäyntejä?

    Et ole käynyt Mynchenissä jos et ole käynyt Hofbräuhaus:ssa

    Mynchenin lähistöltä löytyy paikkakunta nimeltä Dachau ja sieltä keskitysleiri. Yksi ensimmäisitä leireistä, toimi mallina myöhemmin tehdyille, ei kuitenkaan varsinainen tuhoamisleiri.

    itse olen kahdesti toteuttanut tuollaisen fly&ride-systeemin, snadit matkakertomukset:
    KLIK 1
    KLIK 2
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  23. #23
    Lufthansa 271 ecua.
    Joillakin halpaputkillakin olis tieten päässy, mut piti päästä suoraan ja inhimilliseen aikaan...
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  24. #24
    Lainaa (Lates @ Maalis. 17 2010,19:09) kirjoitti
    Ootkos lentoja katellu? Halvin taitaa tällä hetkellä olla 180€ edestakasin Lufthansalla. Missähän vaiheessa nuo lennot kannatta varata..? Jos sais tällä viikolla loman sovittua nnin vois varailla jo vuokrapyörän.
    http://www.yamaha-landshut.de/english.htm
    tossa hyvä ja edullinen vuokraamo. Mulla oli sieltä viime vuonna 3000 tonnia ajettu tonninen fasu ja homma pelas kun junan vessa.



    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  25. #25
    No niin pyörä on varattu Motogreekistä ja lennot myös varattu
    Nyt alkaakin sitten armoton reittisuunnittelu =)
    Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
  26. #26
    Olisko ehdotuksia hyvistä kartoista tuonne Itävallan alppien ja Dolomiittien alueelle? Pärjäisikö pelkästään noilla UEM:n kartoilla vai kannattaako ostaa joku kartta? Meinasin ihan kartoilla suunnistaa. Nokia E71 navigointia voi ehkä jossain käyttää.
    Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
  27. #27
    Lainaa (Lates @ Huhti. 06 2010,13:47) kirjoitti
    Olisko ehdotuksia hyvistä kartoista tuonne Itävallan alppien ja Dolomiittien alueelle? Pärjäisikö pelkästään noilla UEM:n kartoilla vai kannattaako ostaa joku kartta? Meinasin ihan kartoilla suunnistaa. Nokia E71 navigointia voi ehkä jossain käyttää.
    Ostin viimevuonna ihan kirjakaupasta "alppimaat"- nimisen kartan jossa näkyvät hyvin kaikki kunnon ajomestat.

    Vuotta aikaisemmin printtailin google mapsista karttoja niiltä kohdin minne oltiin menossa. Oikea kartta oli kuitenkin parempi systeemi. Navigaattoria tuli käytettyä vain kun yritti löytää isommasta kaupungista (Munchen) pois ja kun palautti vuokrapyörää.

    edit: kartta taisi maksaa 17€



    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  28. #28
    Tässä yksi hyvä linksu lisää:www.alpentourer.com/index.html

    Eipä siihen kolmeenpäivään kannata hirveesti lähteä "ahnehtimaan."
    Mynssenistä etelään on mahtavia paikkoja aivan lähistöllä. Kurvaa Comolle tai Maggiorelle. Stelvio pakollinen... osuu lähireitille hyvin. Nauders... vaikka yöksi. Bormion kautta tietysti.
    Garmisin kautta Sveitsiin, sieltä alas Maggiorelle ja täältä itään Stelviolle ja Brenneron kautta takas... Ihan tällee äkkiä vetästynä. Tuossa on hyvin kolmeksipäiväksi ja ehtii jopa nähdäkin jotain. Dolomiitit vähä idempänä useine solineen ovat oikea kurvikuningas. Keskeisenä paikkana siellä Arabba. Toki useita muitakin on... esim. Cortina d´Ampezzo. *Karttoja(hyviä) saa matkanvarren huoltsikoilta ja niillä pärjää tosi hyvin. Toisaalta... Mynicistä länteen on aivan mahtavanihana Shwartswald metsä-kansallispuisto, etc. Se on todella lumoavan hieno... täältä sitten alas Sveitsin läpi Maggiorelle... tuleeko jo valinnan vaikeus? Ekana "alppikesänä" tuli ajettua ruottin ja tanskan kautta. Tokana mentiin ja tultiin lautalla(Rostock), kolmantena lentsikalla Zurich ja vuokraJopo. Neljäntenä ja tulevana... hommasin oman fillarin kurveille käyvän sinne valmiiksi.
    Mr. McHuurre, joka on jo lähes spesialisti tällä saralla tekee myös näin. Otti varmaan oppia minulta

    Hyvää Matkaa..



  29. #29
    Lainaa (Lates @ Huhti. 06 2010,13:47) kirjoitti
    Pärjäisikö pelkästään noilla UEM:n kartoilla vai kannattaako ostaa joku kartta? Meinasin ihan kartoilla suunnistaa.
    Kokeilin pari vuotta sitten ajaa tuolta löytyvällä Alsace-kartalla, mutta en ollut oikein yhteensopiva sen kanssa. Pääongelmaksi tuli ettei siihen ei ole merkattu läheskään kaikkia teitä (reitin muuttaminen/poikkeaminen on siksi hankalaa) enkä oikein saanut tolkkua millaisia teitä (iso/pieni) mitkäkin ovat, joten vaihdoin pian tavalliseen karttaan. Voihan noita kuitenkin reittiä suunnitellessa hyödyntää.
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
  30.  
  31. #30
    Lainaa (MatkaUkko @ Huhti. 06 2010,15:24) kirjoitti
    Mr. McHuurre, joka on jo lähes spesialisti tällä saralla tekee myös näin. Otti varmaan oppia minulta

    Hyvää Matkaa..
    Genau !


    Touring-Guru MatkaUkko on lempeä opettaja...

    (mikään ei ole turhempaa kuin ajaa suoraatietä matkapyörällä...vai miten se meni... )

    (luetaan: siirtymisiin ei kannata hukata energiaa...!)
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen