Varmasti totta, että liikaa tulee ahnehdittua. Meillä sentään 5 päivää pyörä alla, mutta toisaalta pari päivää menee Munchenista siirtymisiin..
Mutta sanokaas nyt kokeneemmat vielä, että kuinka paljon kilometrejä voi laskea päivää kohden alppiteillä jos nyt haluaa ajella vaikka 8h päivässä taukoineen.
Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
250
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
...jaah... päivää kohden? Sanoit, että siirtymisiin 1pvä mennen tullen. Tota, noin... ööhh... sanoisin, että nimenomaan ko. seuduilla jo teiden tekemä kilsamäärä nousee helposti. Siellä kun ei oikein suoraa baanaa ole. En nyt tarkoita motareita, joilta pitää pysyä pois jos haluaa jotain nähdä. Siellähän välimatkat ovat sinänsä lyhyitä... ne kurvit ja muut vaan jatkavat matkaa..
Kysyit 8t ajoa, tms. *Sanoisin, että ei niinkään ne kilometrit suhteessa aikaan, vaan mitä siitä matkalta irtoaa. Pitäisin kuiteskin 5t ajoa ko. määrästä maksimina. Oli se kilsamäärä sit mitä hyvänsä. Siellä saat meinaan kääntää ja vääntää Jopoa niin paljon, että tod.näk. menet sinne uudestaan ja 4vkoa..
Vähän hankala asia näin "ykskantaan" kuvailla.
Niin... eikä oikeastaan mikään ole turhempaa ko. reissuilla, kun ajaa suoraa baanaa, edes matkasohvalla.
On siellä tullut ajettua ko. alueilla Välimerelle Venetsia ja Nizza. Yht. n. 16000km alppia ja "puluboulewardia." Saint Tropiccia, jne... SIIHEN JÄÄ KUULES KOUKKUUN
Mitäs sanoo Majestro..Mr.McHuurre...?
Ensikesä 5vkoa ko. tienoilla. Voipi olla, että sitten jääpi useammaksi vuodeksi...* *Lähtö 18.7. * On se jo niin koluttu, mut haluttu
Ajakaa nyt kaikki jotka Itävaltaan menette(ekaa kertaa) Grossglocner-yli alppien. Jos vähänkin sää suosii, niin kokemus on uskomaton. Se on Itävallan maanteiden korkein "siivu" ja muistaakseni n. 2700m. Siellä voi myös yöpyä ja *
2-300km alpeilla jees, ettei mee puurtamiseksi.
Onne niin makeita et..............taas kesällä sinne.![]()
![]()
Me vedetään aina heinäkuussa se pari viikkoa Alppiteitä aamusta iltaan, eli startti 0900, ja paluu hotellille yleensä noin klo 1630-1800. Kilsoja about 280-400 km/pv, riippuen millaisia kuvaussessioita on pidetty. Eli hukattu aikaa pois ajamisesta...![]()
Tämä sivunnee aihetta riittävästi, jotta voi esittää kokeneille matkailijoille kysymyksen; mistä Münchenin seudulla löytyy motoristiystävällisiä majoituspaikkoja (Gasthaus, tms) edukkaasti.
Tarkoitus olisi lähteä pyörällä työmatkalle Müncheniin ja samalla käyttää tilaisuutta hyväksi ja tutustua seutukunnan nähtävyyksiin ja pyöräilyreitteihin. Vältän mieluusti isoja kaupunkeja.
Erittäin kiitollinen hyvistä vinkeistä.
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Ainoa kokemukseni toistaiseksi Munchenin hotelleista on motogreekin sivuilta *hotels-linkistä löytyvä Prähofer Hotel. Kolme kertaa olen siellä yöpynyt pyörän palautettuani. Alle kilometri matkaa *motogreekistä, vastapäätä löytyy myös Holiday Inn. Toukokuulle asti Lufthansa veloittaa 98€ Helsinki-Munchen-Helsinki-yhteydestä, ei enää näitten vuosien jälkeen huvita päästää koko Saksan läpi ruuhkaisilla autobaanoilla. Kotilento lähtee niin aikaisin että aina on tehty treffit aamunoudosta kello kuudeksi meidät edellisenä iltana Hofbräuhausiin vieneen taksikuskin kanssa, jos haluaa maksaa muovirahalla niin kannattaa mainita etukäteen jotta kuski tietää ottaa mukaan vanhanaikaisen käsimankelin, reaaliaikaisia lukulaitteita ei tunnu juuri keltään löytyvän!
Do you have premonitions of déjà vu?
Jooovain..(pro600 @ Huhti. 06 2010,20:01) kirjoitti
Kuten pro600 totesikin....!
Alppiteillä, Dolomiiteilla varsinkaan, vaikka aamusta aikaseen lähtee (06:00) ja iltamyöhään tankoa työntelee (21:00) niin itse en ainakaan "pääse" millään kun tuon 300km +, ehdoton katto on kyllä 350km ! Ja tämä kaikki yhdellä ruokatauolla mutta useammalla kuvaus sessionilla...
Muista juoda riittävästi, mielummin aina kun pysähdyt. Alamäkeen "full- throttle" ettet jää polkupyöräilijöiden jalkoihin (juu ne siis tulee 100km + ), ylämäen mutkiin kunnon jarrutukset, samoin koko 180´mutkan ajan takajarrulla avittaen..(sohva kääntyy sujuvammin), jäähdyttele jarruja ylhäällä *![]()
Jos mökäpöntöt löytyy aina parempi (turva äänet Youknow!)
Pikipaikat auringonpaahteessa TOSI luikkaita, varo takaa tulevia "Agostineja" joista et (peileistä) kerkiä edes saamaan havaintoja ** Äläkä lähde kisaan, ne on paikallisia....Tuohon kun lisätään parit lehmät, sonnit ja pimeät mutkatunelit niin se on siinä !
Gg:n seudulla muista murmelit, niistä ei turhaan varoitella !
Dachaun keskitysleirimuseo on ihan Mynkkenin vieressä. The Place!
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Vähän suunnitelmissa, jos ajelisi ensimmäiseksi yöksi Zell Am See:hen Munchenista. Olisiko kenelläkään hyvää reittiehdotusta tuolle välille. Löytyykö tuolle välille jotain "maisemareittiä" vai kannattaako mennä nopeinta reittiä?
Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
Päivä 1: Ajo Hintertuxiin Itävaltaan. Reitti: A8 etelään - Ausfahrt Holzkirchen - tietä 318 Tegernseen ohi - tietä 307 kohti itävaltaa - tietä 181 Achenseen ohi - Inntalin autobanan ali tietä 169 eteenpäin - Mayrhofenin jälkeen oikealle ylös ja perille asti Hintertuxiin. Seuraavana aamuna voi vaikka käydä 3200 m korkealla jäätiköllä laskettelemassa.
Päivä 2: Takaisin alas ja Zell am Zillerin kohdalta tietä 165 kohti Zell am Seetä.
Päivä 3: Takaisin Müncheniin
165 en ole ajanut, mutta ei varmaan ole ainakaan soratie.
![]()
->KTM 1290 Super Adventure R -18
->XJR 1300 -08
->XJR 1300 SP -99
Solifer 77A
Erittäin mainioita tienpätkiähän on tuolla suunnalla todella mukavasti ja mun mielestä yks hyvä pätkä Münchenin lähellä on Bayrischzell missä tuli paljon käytyä töiden jälkeen ajelemassa kun se on niin lähellä(jotain 80km). Se on viikonloppusin aika suosittu pätkä ja siellä onkin ainakin kymmeniä, ellei satoja pyöriä vetämässä sitä n. 10km pätkää. Siitä voi sitten jatkaa st 2075 Itävallan puolelle tankkaamaan halpaa bensaa. Siinä Thierseessä heti kylän jälkeen on motoristien suosiossa olevan bensa-asema. Ja siitä voit sitten jatkaa etiäpäin vaikka Kufsteiniin.
Ja yks kiva pätkä aivan Münchenin kupeessa on kun lähdet Neuriedistä mikä on Münchenin eteläpuolella Gautingiin päin ja siitä edelleen Starnbergiin ja st 2063 vaan Penzbergiin ja sieltä 11 tielle etelään päin Walchenseen ohi.
Tollasta tulin nyt mieleen äkkisiltään.
...
Munchenin lähellä (etelään n.70 km) on eräs saksalaisten omasta mielestä parhaita motopätkiä eli Kesselberg. Se kulkee korkeimmillaan 858 m:n korkeudessa, ja tarjoaa serpentiinejä kurvailuun kahden järven välimaastossa eli Kochelseen ja Walchenseen....![]()
![]()
![]()
Tämäpä onkin juurikin tuo pätkä mitä mä tossa yläällä yritin ilmeisesti huonolla menestyksellä selittää. Eli tie nro 11 Kochel am See:stä lounaaseen päijen.(Gari @ Huhti. 15 2010,10:51) kirjoitti
...
Kesselberg taitaa olla viikonloppuisin suljettu mopoilta, kannattaa pistää mieleen jos esim. viikonloppuajeluita miettii.
Jep, pitää paikkansa ja juhlapyhinä myöskin. Tosin kielto koskee käsittääkseni ajelua vain Kochelin suunnasta. Lisäksi tiellä on 60 km/h nopeusrajoitus, jos se sattuu jotakuta häiritsemään...kirjoitti
Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
Mahtaako tuolla Sakulandiassa olla paljonkin noita ajokieltoalueita?? Löytyykö ne jostakin kartan muodossa?
Tuomio tietysti karmea, jos tyhmänä Suomalaisena eksyy kieltoalueille![]()
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Tuosta Neu Schwanstein:sta; kehottaisin välttämään sitä ainakin elokuun aikana. Vitusti porukkaa; saat jonottaa väh. tunnin lippuja ja hyvässä lykyssä jonossakin voi tulla kränää röyhkeiden saksalaisten kanssa.
Itse linna on ihan ok, mutta ei siellä kannata hirveästi aikaa polttaa.
Majapaikkoja löytyy ihan ilman varaamattakin seudulta; riittää, kun alat kattelemaan esim. klo 17 alkaen yöpymisiä matkasi varrelta. Suurkaupunkeihin ei välttämättä kannata ängetä.
Kotkanpesä on ihan hieno paikka... jos ei korkeus hirvitä.
Bodensee ja esim. laivaristeily (Lindau, Konstanz jne.) on myös ihan jees. Ulm (öhöm) ja läntisen maailman korkeimman kirkon (161m) huipulle kapuaminen antaa mukavat näköalat.
Itävallassa kannattaa tankkailla pyöriä -> halvempi bensa.
Onhan täällä kohteita pilvin pimein...
Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
Näytät bunkkaavan Ulmissa, frendi osti muutama vuosi sitten ST1100:n Ulmin kaupunginjohtajalta...![]()
![]()
(Gari @ Huhti. 21 2010,16:44) kirjoitti
Joo, täällähän sitä.
Ulm on kumma kaupunki noin moottoripyöräily mielessä, että täällä ei taida olla enää yhtään mp-liikettä !!. Konkurssi tmv. näyttää vaivaavan liikkeitä...
Mutta pyöriä kyllä on....
Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
Neuschwanstein restauroinnin alla sisältä, lähinnä tekstiili puoli.(mchuurre @ Maalis. 10 2010,21:38) kirjoitti
Ikkunoiden läpi tullut auringon UV säteily päässyt tekemään tuhojaan. Ei estä turistien käyntejä linnassa mutta joitain huoneita saattaa olla suljettuna.
Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
Olisikos kenelläkään ehdottaa paikkaa Munchenista mihin voisi mennä suihkuun vuokrapyörän palautuksen jälkeen. Meillä nimittäin on paluulento kotiin saman päivän iltana kun palautamme pyörän, ja olisi mukava putsata alppien pölyt ennen kotimatkaa.
Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
Valitettavasti B-luokan reissu eli emäntä mukana![]()
Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
Lentokentän lounge? Maksaa hiukan (ellei ole korttia jolla pääsee ilmaseksi) mutta on mukavasti kentällä?
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Lounge vois olla hyvä juttu. Olen luullut, että sinne pääsee vain korteilla, mutta hyvä jos pääsisi pientä maksua vastaan.
Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
Reittisuunnittelu on kovasti käynnissä kolmen viikon päästä alkavaa reissua varten. Mietityttää vähän nuo matka-ajat tuolla alpeilla. Pitääkö Google mapsin matka-ajat paikkansa kun sillä suunnittelee reittiä. Esimerkiksi tämä reitti Arabbasta Zell am Seehen. Pitääkö tuo 3h 23min ajoaika lähellekään paikkansa jos ei taukoja lasketa mukaan?
Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
Riippuu mistä kautta ajat ja millä vauhdeilla?Kiirettä pitäen ja kovaa oikeasti ajaen voit keretä tuohon aikaan jos oikein vetomiehiä olet.
![]()
Herää vaan kysymys, miks ihmeessä menisit tuota kaikkein tylsintä tarjolla olevaa vaihtoehtoa pitkin.?? Kun koko matkan voi taittaa upeita alppiteitä pitkin.