Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Olis tällanen kierros suunnitteilla huhtikuulle. Menopaluulennot Vegasiin, vuokrapyörät, 2 vkoa.

    Las Vegas-Kingman-Sedona-Grand Canyon-Bullhead city-Palm Springs-San Diego-Los Angeles-Victorville-Las Vegas.

    Losissa ehkä 2 yötä, muuten joka päivä eteenpäin.
    Kaikki vinkit, hotelli/motellisuositukset, Must see-jutut, "hyvä tietää pyörän vuokrauksesta", ja mahdolliset muutosehdotukset reitin "virheisiin" otetaan vastaan.
  2. #2
    LA (joidenkin mielestä ´Hell A´!!) on sitten aivan järkyttävän kokoinen, ja ruuhkat on kyllä aikamoisia. Onhan se kuuluisa paikka, ja siellä on tosi paljon nähtävää.

    Mutta itse en ole koskaan ollut muutenkaan mikään suurkaupunki-fani, joten jos voisin välttää, niin en varmaankaan suuntaisi sinne prätkällä ollenkaan. Näkemistä riittää paljon muuallakin. Ei mitään LA:ta vastaan, ja ymmärrän, jos haluaa kuitenkin siellä käydä. Parin yön stopilla ei vaan taida ehtiä varsinaisesti ehtiä paljoakaan näkemään.

    Rannikolla kulkevat Highway 1 (ja 101) sekä Yosemiten luonnonpuisto, ja sitä ympäröivät vuoristoalueet/tiet olivat mielestäni parhaita paloja Kaliforniasta. Jopa San Francisco vaikutti huomattavasti Losia inhimillisemmältä paikalta ainakin noin prätkällä liikkumismielessä (molemmat on siis kuitenkin hemmetin isoja!)

    Muita mieleenpainuneita tuolla suunnalla oli kaakkoisen Arizonan Coronado Trail-vuoristotie, sekä Tombstonen villinlännen kaupunki, vaikka vähän turistihömpötys olikin. Grand Canyon ei jotenkin oikein sytyttänyt, mutta jos Las Vegasista aloittaa, niin kannattaa siellä varmaan siinä tapauksessa käydä. Etäisyydet kanjonin alueella on tietysti jenkkityyliin valtavat.

    Kävely Vegasin iltavalaistulla ´Stripillä´ oli kyllä jotenkin surrealistinen kokemus.

    Yleisesti tiet on hyvät, opasteet on selkeät (ilman navigaattoria pärjättiin mainiosti), ihmiset on ystävällisiä ja hintataso on Eurooppaa alempi, muttei sikahalpa. Ketjumotellit on huokeita, mutta ne saattaa aika pian alkaa tulemaan jo korvista ulos... huoltsikoilla ja turisti-infoissa on jaossa kuponkilehtisiä, joilla saa majoituksista välillä ihan hyviäkin alennuksia.

    edit. tämmöinen blogintapainen löytyy:
    http://annejapekkausassa.blogspot.com/

    (ja tuosta on jotenkin hankala löytää noita vanhempia päivityksiä, mutta oltiin siis reissussa 12.9.-26.10.2009, ja tuon pitäisi olla ihan alusta lähtien)



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  3. #3
    No aikaahan tuossa 2 vkossa näyttäisi olevan ihan ruhtinaallisesti. Varsinkin jos joka päivä aiotte ajaa. Viime elo-syyskuussa käytettiin 11 päivää ja ehdittiin hyvin Chicagosta Losiin ja koluttiin matkalla Wisconsin, Minnesota, Pohjois- ja Etelä-Dakota (jossa kierreltiin neljä päivää Black Hill vuorten pakollisia nähtävyyksiä, kuten Mt. Rushmore, Crazy Horse, Devil's Tower jne) ja sieltä edelleen Wyomingin, Coloradon ja Utahin kautta Grand Canyonin North Rim:ille. Sieltä sitten Zion Nat'l Parkin ja Hooverin padon kautta Las Vegasiin ja sieltä taas Death Valleyn kautta koukaten L.A:n Santa Monica Beachille ennenkuin palautettiin Wingit Eagleridersille. Matkaa tuli noin 7000 km.

    Tulevana syksynä uudelleen ja tällä kertaa itärannikon turnee 14 pv. Wingit alle taas Chicagosta ja luovutus Atlantaan.

    Jos teillä on jo liput Vegasiin ja takaisin hoidettuna, niin en sitten ehdota, että vuokraatte pyörät yhdestä paikasta ja jätätte toiseen. (Helpottaisi reittisuunnittelua...)

    Mutta must-paikkoja tuolla suunnalla ovat ainakin Hooverin pato, Death Valley ja Zionin kansallispuisto. Ja jos jos tähtäätte Grand Canyonille ja sen North Rimille niin sitten yöpyminen Jacob Lakessa ja sieltä tähtäätte sitten auringonlaskun aikaan kanjonille....Jos ei se sytytä niin sitten ei voi mitään...
    Vegasissa edullinen yöpymispaikka Stripin tuntumassa on ainakin Hooter's (olisko 35- 40 usd / 2hh). Noissa kasinohotelissa hinnoittelu perustuu samaan kuin Ruotsin- tai Tallinnanlaivoilla. Halvalla sisään ja luotetaan siihen , että asiakas retkahtaa ala-aulan yksi- tai useampikätisiin pelihoukutuksiin.

    Canyonilta voisi vaikka jatkaa pohjoiseen ja käydä katsomassa Moab ja Arches National Park, jossa on niitä kuuluisia lännenelokuvien kivitorneja ja -siltoja.
    Myös Interstate 70 kohti Denveriä ja sen pohjoispuolella oleva Rocky Mountains Nat'l Park ovat melko huikeita maisemia tämmöiselle matalan maan asukille.

    Pechan kanssa samaa mieltä siitä, että ei noita isoja kyliä kannata kauheasti lähteä mopolla koluamaan. Yhden kun olet nähnyt, niin olet nähnyt ne kaikki.

    Navigaattorista taas olen tasan päinvastaista mieltä. Ilman sitä en lähtisi ollenkaan tuonne toikkaroimaan. Tai voisin lähteä, jos olisi lähes rajattomasti aikaa eikä sen kummempaa päämäärää... Ainakin Eagleridersilta sen saat lisähintaan Garminin Zumon, jonka voit vielä asettaa puhumaan Suomea ja näyttämään kilometrejä, jotta ei pääse koti-ikävä yllättämään.

    Noh..nämähän on kovasti makuasioita, kyllä tuolla kolkalla Yhdysvaltoja nähtävää riittää ja huhtikuulla voisi kuvitella ajokelienkin olevan ihan inhimilliset.

    Ja reittisuunnitelmahan kannattaa tietysti vähän mitoittaa senkin mukaan millaisella kulkineella on liikkeellä. 1000 - 1300 km / päivä on ihan normisettiä matkasohville, mutta toisille se voi jo maistua työltä...

    Onnea reissuun.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  4. #4
    Olen myös sitä mieltä, että kyllä tuo gps on erinomainen laite kun se vaan toimii. Eagleriders vuokraa Zumoa USD 15/ päivä. Lisäksi zumosta menee myös kortilta "takuu" jos laite katoaa tms. Mahtavatkohan antaa kytkeä oman gpsin kuten itse viime kesänä Miamissa sain. Siellä ei vielä tätä gps vuokrausta ollut.
    Kyllä mielestäni L.A:ssa kannattaa käydä ainakin kerran jos siellä päin liikkuu. On se sen verran hulppea paikka. Itse kuitenkin suosittelisin hotellia ja julkisia kulkuneuvoja. Lisäksi hotelleista pääsee mukavasti erilaisille opastetuille kiertoajeluille.
  5. #5
    Mä olin kaverin kanssa lokakuussa vastaanvanlaisella turneella, tosin autolla päästettiin menemään.

    Oltiin eka New Yorkissa 5 päivää maistelemassa city-elämää ja siitä lennettiin Los Angelesiin ja sieltä sitten vuokrattiin auto alle.

    ikinä en ole ulkomailla autoa ajanut, joten liikenne jännitti ihan hirveesti. Mutta kun vuokraamosta lähdetttiin niin navigaattori ikkunaan ja menoksi. Navigaattori oli ehdoton edellytys, ohjasi oikeille rampeille. Opasteet ja tiet pääsääntöisesti hyvässä kunnossa, mutta siitä huolimatta navigaatori oli tuki ja turva.

    Los Angelesissa, tai tarkemmin Anaheimis käytiin katsomassa NHL-matsi, Universal Studioilla vierailtiin, Hollywoodissa, sekä tietty disneylandissa. Kaikki oli komeita kokemuksia. Ja suosittelen lämpimästi. NBA:ta olis kiva ollu kans käydä kattomas, mut ei ollut kausi menossa. Mua ei oikeesti urheilu kiinnosta pätkän vertaan, mutta kun tonne asti vaivautu, niin pitihän sitä.

    Los Angelesista lähdettiin ajelemaan kohti las Vegasia ja pelko oli persiissä että millasta autiomaata se oikein on - jos vaikka bensa loppuu kesken. Pieniä "tuppukyliä" oli vähän väliä ja jokaisesta löyty perus ruokapaikat *ja tankkausasemat. Eli ei mitään hätää. Mahtavaa nousua oli ja kone kävi kuumana. *

    Vegasissa majoituttiin eka yö siellä pääkadulla ja humu oli melkoista. Kun samperin isossa ruotsinlaivassa.

    Pari yötä oltiin kauempana keskustasta
    http://www.vacationvillageresorts.co...iffs/index.php
    ja se oli aika makea mesta, suljettu rivarialue.
    Suosittelen lämpimästi jos ei halua ihan humussa olla.

    Vegasista ajettiin HooverDamin padon kautta pitkin poikin autiomaata Grand Canyonille. Siellä niitä huolttareita ei sitten ihan niin vieri vieressä ollutkaan ja seutu muutenkin karua - mutta komeeta - ja kuumaa.

    Grand Canyonilla majotuttiin Holiday Inn hotelliin ja Kanjonilla viettiin ilta kun katteltiin auringonlaskua.

    Hotellit varattiin reissunpäältä hotwire.com nimisen palvelun kautta. Muutama varaus oli valmiina, kuten esmes toi kanjonin hotelli, kun siellä on kuulemma usein aika täyttä. Ja tullissakin kyselivät että missä aiotaan olla, niin siksi noi muutamat etukäteis varaukset.

    Kanjonilta ajeltiin takaisin Los Angelesia kohti ja majoituspaikkaa miettiessä päädyttiin Santa Monicaan. Tuon matkan aikana nousi varsin kova ja navakka tuuli todella nopeasti, pöly lensi ja autoilukin tuntui paikoitellen pahalle.

    + Meillä oli autossa kaikenmaailman vakuutukset ja se loi tiettyä turvaa.
    + Majoituspaikkoja valitettassa katsottiin netistä vähän tietoa ettei eksytä mihinkään ihan hirveälle slummi alueelle.
    + hotwiren kautta kun varattiin hotellit, niin säästettiin suuria summia.
    + ihmiset oli mukavia ja palvelu pääsääntöisesti hyvää
    + liikenne toimi

    - kaverin kanssa puhuttiin, että jos nyt lähdettäisiin uudelleen reissuun niin tehtäisiin sillä tavoin että otettaisiin auto Los Angelesista ja siitä lähdettäisiin tulemaan kohti itää. Ei palattaisi enää takaisin L.A:han vaan aikaeron takia valuttaisiin hiljalleen kohti kotia. 3 viikon reissun jälkeen olin suomessa 3 viikkoa ihan tillin tallin aikaeron takia.
    - tippikulttuuriin ei meikä tottunut. koska/kenelle/paljon. ja isojen tippien toivossa tarjoilijat oli välillä ehkä turhankin lipeviä.

    Ikinä en ole amerikkaa juuri minään pitänyt, mutta reissu kyllä avarsi mun maailmankuvaa niin paljon, että uudelleen voisin lähteä koska vaan. Kaikki on aika suurta - etäisyydet, ihmiset, autot, ruoka-annokset...
  6. #6
    Lainaa (kotka @ Maalis. 09 2010,23:07) kirjoitti
    Mahtavatkohan antaa kytkeä oman gpsin kuten itse viime kesänä Miamissa sain. Siellä ei vielä tätä gps vuokrausta ollut.
    Meillä kävi silviisiin Chicagossa, että yhdellä matkalaisistamme oli oma Zumo mukana (ja siinä tietysti USA-kartat) ja yritimme saada Eagleridersiltä telinettä. Eivät antaneet - tai eivät ainakaan antaneet kaupanpäälle kun yritettiin sitä viiden Wingin paketin päälle tinkiä. Selitys oli, että kiinnityssetti ja navi ovat heillä paketti ja jos antavat kiinnityssetin pois niin sitten joku myöhempi vuokraaja jää sitten muka ilman...

    Noh, vuokrasimme sitten yhden täyden navipaketin heiltä ja sen avulla sitten pidettiin koko kolonna reitillä. Tämä kaverin Suomesta tuotu Zumo jäi käyttämättä lähinnä sen vuoksi, että sen imukuppiteline ei Wingin retkuksi osoittautuneessa pleksissä tahtonut pysyä, vaikka homma oli kotona LoTjan lasissa jo testattu ja toimivaksi havaittu *

    Virran ulosottoon navigaattorille liittyi hauska episodi: Olin saanut Järvenpään Wingikauppa Arekan isännältä lyhyen Wingikurssin ja hän oli neuvonut, mistä Wingissä saa kätevimmin virran otetuksi navigattorille. (Siinä kun ei ole mitään BMW:n virran ulosottopistokkeita). Sulakerasian vieressä on kaksi ruuvin kantaa, joiden alta löytyy plussa ja maa.
    Chicagossa sitten nähtiin, miten HD-orientoituneita nuo Eagleridersin mekaanikot olivat. Kaveri ryhtyi purkamaan pyörää päästäkseen käsiksi akkuun ja aikoi hirttää navin piuhat suoraan akun napoihin... Onneksi osasin valistaa häntä ja näytin, että "avaapas tuo muovikansi ja noiden ruuvien alta löydät sähköä, pääset paljon helpommalla..."
    Toinen HD-rutiini, jota meille vannotettiin oli joka-aamuinen öljyntarkistus. Mopo piti muka joka aamu kiskoa keskituelle, purkaa yksi muovikate irti ja tutkia, että vieläkö öljyä oli. Me hoidimme öljyntarkistuksen pikapäätelmällä , "että kun kerran yön jälkeen mopon alla ei näkynyt öljyläiskää eikä se muutenkaan sen kummemmin savuttanut, niin öljyä oli." *Kerran sitten reissun loppupuolella putsattiin omatunto ja nähtiin tuo öljyntarkistamisen vaiva. (Omassa LoTjassa kun tuon on oppinut tekmään suoraan öljyntarkistusikkunasta.) Hyvin oli Wingit öljynsä pitäneet...

    Eli navigaattorista vielä: Jos olet varma, että saat omasi kunnolla kiinni vuokrapyörään, niin se kannattaa toki ottaa, mutta Eagleridersilta ei oman kokemuksen mukaan kummempia apuja oman laitteen kiinnittelyyn heru.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  7. #7
    Lainaa (pozo izquierdo @ Maalis. 09 2010,21:53) kirjoitti
    Ja reittisuunnitelmahan kannattaa tietysti vähän mitoittaa senkin mukaan millaisella kulkineella on liikkeellä. 1000 - 1300 km / päivä on ihan normisettiä matkasohville, mutta toisille se voi jo maistua työltä...
    Tuhat kilsaa per päivä saa sitten ajella pääosin niitä isoimpia (eli suorimpia, eli tylsimpiä) teitä. Onnistuu varmaan, mutta ei vastaa ainakaan omaa käsitystäni "lomasta".

    Aluksihan mekin suunnittelimme, että olisimme 6 viikossa kiertäneet ympäri ´lower 48´-osavaltiot, kulmapisteinä Los Angeles, Seattle, Boston ja Miami. Nyt olen kyllä ihan tyytyväinen, ettei ruvettu, koska tuolla länsi/lounaisnurkassa vähän rauhallisempaan tahtiin pyörimälläkin kertyi melkein 13.000 km. Alkuperäisellä plänillä olisi tullut varmaan tuplaten, ja mitähän olisimme nähneet - lähinnä moottoriteitä, huoltoasemia ja motelleja!

    Mutta se on tietysti ihan jokaisen oma asia, kuinka sitä haluaa oman lomansa viettää. Ei kannata kuitenkaan aliarvioida etäisyyksiä siellä, vaikka tiet onkin joutuisia.

    Rohkenen muuten olla sitä mieltä, että navigaattori ei ole tuolla ´pakollinen´. Ei todellakaan oltu montaa kertaa eksyksissä missään koko reissulla, ei edes suurkaupungeissa. Voihan se helpottaa elämää, mutten tekisi moisen mukaan saamisesta reissuni suunnittelun keskipistettä. Ilmankin pärjää, paitsi tietysti jos on jo tehnyt itsestään täysin riippuvaisen kyseisestä vimpaimesta, sitten ei varmaankaan pärjää missään ilman sitä.

    Jäi muuten mainitsematta: tuolla länsipuolella, varsinkin Kalliovuorten läheisyydessä tuntui kelien vaihtelut olevan aika äärimmäisiä. Parhaimmillaan ei ollut yöpakkasten / päiväsajan nollakelien, ja melkein 40C helteiden välissä kuin 2-3 päivää, eikä edes välimatkaa kovin paljoa. Oli aika haastavaa ainakin ajovarusteiden puolesta! Mutta se oli toisaalta ensimmäinen retkeni tuonne suunnalle, joten voi olla, etteivät vaihtelut aina ole ihan noin rajuja kuin viime syksynä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #8
    Juu, samaa mieltä Pechan kanssa siitä, että ei reissun tarkoituksena saa olla päivittäiset "3/4 rautaperseyritykset". Liian kauas mennään vaan kilometrejä tehtailemaan. Mutta tuommoiselle reissulle yleensä reititys- tai aikataulusyistä sattuu yksi tai kaksi tiukempaa ajopäivää, jotka tietysti kannataa sovittaa sellaisille preerioille, että ei jää kauheasti nähtävyyksiä näkemättä.

    Navin suhteen intän vielä, että soolona tai mamma repsikkana on ihan eri asia olla välillä eksyksissä kuin kaksi tai viisi ajokumppania perässä. Isompi kolonna kun pysähtelee hortoilemaan tien poskeen karttaa setvimään tai veivaamaan U-käännöstä niin siinä nostaa verenpaineitaan aivan turhan takia. Itse myönnän auliisti tulleeni navigaattoririippuvaiseksi kun sen avulla olen selvinnyt tuikituntemattomien paikkojen läpi sen kummemmin stressaamatta.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  9. #9
    Ihmiskunta on tullut toimeen ilman navigaattoreita tuhansia vuosia, mutta nyt kun niitä on, itse ainakin haluan sitä käyttää. Kyllä se tuolla vierailla mailla helpottaa sitä liikkumista valtavasti, sitä on turha kiistää. Olen paperikarttojen kanssa myös pärjännyt, mutta paljon vähemmällä kiroilun synneillä olen päässyt kun on ollut toimiva navigaattori.
    Viime kesän reissulla oli mukana myös zumon oma teline jonka 2 mutterin kiinnityksen huoltomies hoiti hetkessä. Joten teline myös mukaan, niin nähdään mitä iigleraiderssi siitä sanoo.
  10. #10
    Lainaa (kotka @ Maalis. 10 2010,18:23) kirjoitti
    Joten teline myös mukaan, niin nähdään mitä iigleraiderssi siitä sanoo.
    Joo, oikeassa olet Kotka, olin vähän epätarkka ilmaisussani kun mollasin Eagleridersin tarjoamaa apua. Tarkoitin, että telineen vuokraus erillisenä omalle naville ei tahdo onnistua. Sen sijaan oman telineen kiinnitykseen asennusapuja todennäköisesti on tarjolla, kuten sanoit.

    Sen verran saatan kuitenkin epäillä, että kovin mittavaan kustomointiin asiakkaan telineen kanssa ei nekään ryhdy. Tuntuu tuo porukka ja heidän työtehtävänsä olevan mitoitettu aika tarkalle...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  11. #11
    Varmistin että saan telineen kiinni ja koplauksen akkuun jo pyörän varausvaiheessa, joten Miamissa ei ollut ongelmaa. Samoin New Orleansissa iigleraideri otti kiukuttelematta piuhat ja telineen irti.
  12. #12
    Tuossahan tuota jo tulikin. Vuosia sitten ajoin HD:llä Friscosta
    Tijuanaan ja sieltä Vegasin/ Canyonin kautta takasin. Ei muuta tule mieleen kuin että helppo paikka ajaa, Friscosta 1 tietä etelään oli jonkun matkaa ihan per..leen kylmä vaikka oli heinäkuu( merivirrat pirun kylmiä, en muista olisko ollut Losiin asti viileetä), Vegas- Canyon reitti oli myös minun mielestäni vähän turha(piiiiitkää suoraa ja Canyon oli nähty parissa minuutissa; sellainen vähän isompi hiekkamonttu). Vegasissa jos innostuu niin kannattaa varata pari-kolme päivää kun siellä sitten häviää ajantaju; tai ainakin meillä hävis se ja muutkin tajut. Me hommattiin jostain sellainen alennuskuponkivihko, jolla sai hyviä rabatteja mm. Best Western ketjun motelleista.
    Tuossa taidettiin edellä jo mainitakin, että tuolla reitillä on paljon nähtävää ja houkutuksia, joten kannattaa varata reilusti aikaa, jos tulee "huilattua" välillä.

    Niin ja tuohon navin tarpeeseen sanoisin itse, että ei tarvitse tuolla reitillä. (Kyllä 840 km välein voi pysähtyä karttaa lukemaan). Oikeasti tuo maa on rakennettu moottoriajoneuvoille; ajo/ suunnistus todella helppoa.
    Jaa, yhtenä iltana tultiin jostain Losiin, niin suhautettiin pimeässä liittymän ohi Anaheimiin asti. Oli muuten 4.heinäkuuta kun siellä oli helvetinmoinen ilotulitus.



    T7
  13. #13
    Lainaa (W-P @ Maalis. 16 2010,22:59) kirjoitti
    Friscosta 1 tietä etelään oli jonkun matkaa ihan per..leen kylmä vaikka oli heinäkuu( merivirrat pirun kylmiä, en muista olisko ollut Losiin asti viileetä
    Mekin ajeltiin sitä rantatietä syyskuun puolivälin jälkeen Losista San Franciscoon ja edelleen Oregoniin asti. Silloin oli ainakin pohjoisempana Kaliforniassa ja vielä Oregonissakin aika poikkeuksellinen lämpöaalto, sisämaassa koko ajan lähemmäs 40C. Mutta siinä aivan rantsussa oli (siis ihan noin kilometrin etäisyydellä merestä) oli todella huomattavasti viileämpää, ehkä vain noin 20C jos edes sitä, ja usein myös paksu sumu, jolloin hienot maisemat peittyivät näkyvistä. Välillä tie myös nousi sumuverhon yläpuolelle. Jos rupesi paleltamaan, niin ei tarvinnut ottaa kuin kivenheiton verran sisämaahan päin, niin johan alkoi taas tarkenemaan!
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  14. #14
    Lainaa (pecha @ Maalis. 18 2010,11:29) kirjoitti
    Lainaa (W-P @ Maalis. 16 2010,22:59) kirjoitti
    Friscosta 1 tietä etelään oli jonkun matkaa ihan per..leen kylmä vaikka oli heinäkuu( merivirrat pirun kylmiä, en muista olisko ollut Losiin asti viileetä
    Mekin ajeltiin sitä rantatietä syyskuun puolivälin jälkeen Losista San Franciscoon ja edelleen Oregoniin asti. Silloin oli ainakin pohjoisempana Kaliforniassa ja vielä Oregonissakin aika poikkeuksellinen lämpöaalto, sisämaassa koko ajan lähemmäs 40C. Mutta siinä aivan rantsussa oli (siis ihan noin kilometrin etäisyydellä merestä) oli todella huomattavasti viileämpää, ehkä vain noin 20C jos edes sitä, ja usein myös paksu sumu, jolloin hienot maisemat peittyivät näkyvistä. Välillä tie myös nousi sumuverhon yläpuolelle. Jos rupesi paleltamaan, niin ei tarvinnut ottaa kuin kivenheiton verran sisämaahan päin, niin johan alkoi taas tarkenemaan!
    Jep, just näin. Tosiaan se kirjaimellisesti vyöryy tuon vuorijonon yli sisämaahan päin ja sen sisällä näkee just yhtähyvin kuin alpeilla huipulla kun on kiva keli. Olen joskus ollut mukana asuntoautoreissuss Oregonin Portlandista Kanadan Edmontoniin. Siitä on kauan, mutta edelleenkin nuo vuoristot ja maisemat tulee uniin. Se reitti onkin sitten täysin eri mentaliteetilla kuin tuo lounaiskierros, jos sinne joskus vielä lähtee.

    Mutta topicciin, niin jos menette San Diegoon asti niin ehkä kannattaisi ajaa Tijuanaan, jättää pyörä parkkiin Usan puolelle ja mennä päiväksi kylälle tsuppailemaan. Se ei sinänsä kerro
    meksikosta paljoakaan, mutta näkee vähän meininkiä ja onhan sitten tullut käytyä. (Siinä kuitenkin ehtii jo todeta kuinka kivaa on avata kotona illalla kylmä jääkaappi jossa on esim ruokaa). Venice Beach on ehkä näkemisen arvoinen paikka Losissa. Se taitaa olla sitä Kalifornian glamouria aidoimmillaan.
    Todella sekalaista seurakuntaa; siellä on aivan sama värjäätkö itsesi oranssiksi, punaiseksi tai oletko pukeutunut kenguruksi; kukaan ei kiinnitä siihen huomiota muuten kuin saattavat ihmetellä miten tuo kenguru osaa kävellä ja laulaa noin hyvin ja eikös ne asu Itävallassa..

    Niin, tuosta pyörän vuokraamisesta: siinä ei ollut mitään sen kummempaa kuin että kaikki mahdolliset vakuutukset kannattaa ottaa. Kypärävalikoima ainakin meidän vuokraamossa oli tosi huono. Itselle sopivaa kokoa ei ollut kuin se valkomusta poliisimalli; oisko sitten sen takia saanut aina niin hyvin tilaa. Olisi pitänyt olla potta mukana.



    T7
  15. #15
    Jees. Kiitos kommenteista.
    Jos joltain löytyy hyvät tärpit Canyonin hotelliksi...ajetaan vegasista Kingmanin/Williamsin kautta..
    ..ja myös jos Los Angelesin päiviä ajatellen Holllywoodista jollain hyvä hotellitärppi, ja San Diegosta, niin kertokaa ihmeessä.
    Säästää arpomista jos "päättää" hotellit jo ennen kaupunkeihin ajamista. Vaikka tarkoitus onkin edetä päivän fiiliksen mukaan.
  16. #16
    Las Vegasissa kannattaa sitten ehdottomasti olla arkena. Sama hieno hotellihuone saattaa arkena olla 80 taalaa ja viikonloppuna 300. Se paikka on nähty parissa päivässä. Suosittelen katsomaan jonkun kuudesta Cirque Du Soleil-showsta, itse näin pari viikko sitten Love:n joka perustuu Beatlesin musaan, oli todella huikea kokemus. Liput on kalliita mutta paikan päältä saa tix4today-kojuista huomattavalla alennuksella lippuja kuluvan päivän esityksiin.
  17. #17
    Jos tuolla länsirannikolla liikutte, niin suosittelen kyllä käymään katsomassa miltä paikalliset Sequoiat (eli punapuut näyttää). San Franciscon pohjoispuolella on Muir woods, joka on ainakin melko uskomaton paikka. Etelämpänäkin on kyllä puita, mutta isommat setit hieman pohjoisemmassa kuin LA.
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  18. #18
    Williamsin kautta mentiin ja majoituttiin Holiday Inn Express Hotellissa, ei mikään viiden tähden hotelli, mutta ihan perus siisti ja yönsä vietti. Tuhti aamupala.

    Hotelli oli varattu etukäteen, koska kuulemma aika täyttä tuppaa olemaan.

    En osaa googlemappia linkittää, mutta tuossa osoite:

    Holiday Inn Express Hotel & Suites Grand Canyon, Hwy 64, P.O. Box 3245, Grand Canyon, AZ 86023, United States
  19. #19
    Grand Canyonissa ei missään tapauksessa kannata olla yötä, se on nähty muutamassa minuutissa, ainakin maan kamaralta ja se on ihan hirveä turistirysä. Jos sightseeingiä haluaa, kannattaa mennä helikopterilla, jos lompakko antaa periksi. (ei älyttömän kallista kuitenkaan). Läntisessä USAssa on hirveesti nähtävää, mutta henkilökohtaisesti en laskisi LA:ta niihin.... SEDONA, Grand Canyon, San Francisco, Oregon ja Washington state mun mielestä parhaat paikat läntisessä USAssa. Jos San Diegoon menee, niin voi tietysti Tijuanassa käydä, mutta pitää varautua myös rajamuodollisuuksiin...Palm Springs ja Death Valley kanssa OK Californian puolella. Vegasista myös suht lyhyt matka Utahiin, missä voi käydä pällistelemässä mormonien elämänmenoa esim. St. Georgessa, ihan kiva pätkä sekin. Hoover Dam is a must, mut se tulee melkein väkisinkin nähtyä, jos menee Vegasista Arizonan puolelle. Jos jatkaa Grand Canyonista kohti itää, voi käydä PAIGEssa ja Monument Valleyssa länkkärimaisemissa... Etelämmäksi jos suuntaa, niin Tucson ja varsinkin Tombstone on vierailun arvoisia.
    Mopoilu/autoilumaana A+!

    H-D Electra Glide Standard -09
    Victory Hammer -10
    Triumph Speed Triple 1050 -06
    K6 BUSA, Yoshimura + K&N
    CBR 1000F -93
    CB900C -81
    CBR900F -82
    Yamaha YX600 Radian -86
  20. #20
    Joo, vielä noista majoituksista. Me ei suunniteltu ollenskaan majoituksia. Aina päivän määränpäässä vain etsimme paikan, jossa pääsee punkkaan yöksi;tasolla ei ollut väliä (poikkeuksena Vegas). Aamiaiseksi kahvi ja donitsi (tämä on se perussetti motelleissa).Onhan tuossa maassa noita majoituksia. Yosemiten luonnonpuistokin on melko hieno paikka, ei kyllä ole kai teidan reitillä.
    Death Valley oli muistaakseni parisataa meetriä meren pinnan alapuolella;siellä jos pysähtyy pitkäksi aikaa niin voi renkaat sulaa tiehen kiinni; on muuten kuuma paikka.
    T7
  21. #21
    Pääseeko siellä tosiaan niin alas ihan tietä pitkin? Omalle reitille ei sellaista paikkaa osunut. Eikä onneksi ollut kuuma.

  22. #22
    Lainaa (tiiho @ Huhti. 11 2010,02:42) kirjoitti
    Grand Canyonissa ei missään tapauksessa kannata olla yötä, se on nähty muutamassa minuutissa, ainakin maan kamaralta ........


    Vaikka vaeltaisit Grand Canyonissa viikon, et olisi nähnyt kuin pienen osan siitä!
  23. #23
    Lainaa (Kunkku @ Huhti. 11 2010,11:03) kirjoitti
    Pääseeko siellä tosiaan niin alas ihan tietä pitkin? Omalle reitille ei sellaista paikkaa osunut. Eikä onneksi ollut kuuma.
    No tietty meni jalat ja metrit sekasin

    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
  24. #24
    Lainaa (Willi Tähti @ Huhti. 11 2010,11:20) kirjoitti
    Lainaa (Kunkku @ Huhti. 11 2010,11:03) kirjoitti
    Pääseeko siellä tosiaan niin alas ihan tietä pitkin? Omalle reitille ei sellaista paikkaa osunut. Eikä onneksi ollut kuuma.
    No tietty meni jalat ja metrit sekasin

    Heh, joo. On tainnut mennä meikäläiseltä jalat sekaisin meeetrien kanssa; onneksi laitoin tuohon "muistaakseni".
    Pakko laittaa vielä jotta voihan sitä Etelänavallakin samoilla pari kuukautta, mutta aika samanlaista maisemaa se on kauttaaltaan



    T7
  25. #25
    Lainaa (Kunkku @ Huhti. 11 2010,11:06) kirjoitti
    Lainaa (tiiho @ Huhti. 11 2010,02:42) kirjoitti
    Grand Canyonissa ei missään tapauksessa kannata olla yötä, se on nähty muutamassa minuutissa, ainakin maan kamaralta ........


    Vaikka vaeltaisit Grand Canyonissa viikon, et olisi nähnyt kuin pienen osan siitä!
    Pitää täysin paikkansa! Mutta, jos tarkoituksena ei ole Canyonissa samoilu, sanon siellä monta kymmentä kertaa käyneenä, että se riittää, kun sen näkee parilta näköalapaikalta. Grand Canyon Villagessa voi käydä jossain lounaalla ja shoppailemassa ylihintaista GC/Hopi/Navajo kamaa. Jos hyvä säkä käy, niin sattuu Hopi Housen kulmille siihen aikaan, kun alkuperäsväestön edustajat esittää sotatanssia. SE on nimittäin näkemisen arvoista.
    H-D Electra Glide Standard -09
    Victory Hammer -10
    Triumph Speed Triple 1050 -06
    K6 BUSA, Yoshimura + K&N
    CBR 1000F -93
    CB900C -81
    CBR900F -82
    Yamaha YX600 Radian -86
  26.  
  27. #26
    Reissusta tuli palattua reilu viikko sitten. Las Vegas-Grand Canyon-Los Angeles-San Diego-Phoenix-Las Vegas..noin niin kuin pääpiirteittäin. Kaikki meni hyvin. Hienoja ja erilaisia maisemia reitin varrella, Canyonilla kopterilla, päivääkään ei satanut jne. Eagle riderin kanssa kaikki sujui hienosti ja Heritage softail toimi moitteettomasti.
    Kiitos kaikille kommentteja heittäneille. Jos joku suunnittelee ensimmäistä vastaavaa reissuaan, kysykää ihmeessä. Itse aion vastaavan reissun toteuttaa ehdottomasti toistekin. Tietysti eri reitityksellä jne. mutta kyllä saman tapainen setti täytyy joskus vetää uudestaan.
    Lyhyesti tohon navigaattori keskusteluun...suurimmaksi osaksi pärjää tietysti hyvin ilmankin jos haluaa, mutta kyllä esim. Losissa olis äitiä tullut ikävä, tai ainakin aikaa tuhraantunut suunnistaessa paljon enemmän ilman navia. Suosittelen suurimpien kaupunkien keskusta alueille. Jos kimpassa maksaa yhteen pyörään navin, ei ole iso kustannus. Mutta kukin tavallaan. Hienoa oli ajokausi käynnistää tuola.