Jooh, tää on kyl top3 oudoimpia juttuja mitä itelle sattunu tien päällä.
Lämmitin tossa pyörää varttii vaille kuus aamulla enne töihi lähtöö, pakkasin pressun reppuun ja vedin vermeet niskaan. Sitte ku parkkikselta lähdin, ni tapahtui aika mukavia.
Vauhtia oli VÄHÄN, eli about 20-30km/h. Parkkikselta lähtee tie kaartuu oikeelle, joten normaalin tavan mukaan aloin kallistaa pyörää oikeelle päin, kakkosvaihde silmässä, kierrokset mahd. alhaalla ku kone vielä suht kylmä.
Sitten yhtäkkiä, mitää varoittamatta, pyörä otti ja lähti 2-pyöräluisuun. Hetken aikaa luisti molemmat pyörät, sitte etupyörä nappas kii ja takapää luisti edelleen vetäen pyörän poikittain menosuuntaan. Sitte pääsin todistaa tätä motoristin ihanuutta, highsideria. Takapyörä ku päätti melkee jo pyörä kyljellään ottaa pidon kii ja flippas lähestulkoon maksimaalisella liikkeellä meikäläisen satulasta. Sellanen puoltoista volttia ja kyljelleen asfalttiin.
Noh, vähä aikaa näin tähtiä ja sen jälkee rauhassa pyörä pystyyn, työnsin tien sivuun ja lähin kattoo sitä luistopaikkaa. Lämpötila oli nollassa, mutta tien pinta ei ollut lainkaan jäässä, eikä siinä ollut silminnähden edes hiekkaa. Joten jokseenkin käsittömätön temppu.
Vauriot (kuski):
- vasen nilkka astumakelvoton (ainaki tällä hetkellä)
- vasen kylki verillä
- vasemman käden ranne peukalontyvestä sininen
- oikean käden kyynärpää turvonnut eikä liiku kunnolla
- LISÄYS: just vedin sukan jalasta, ni vasemman jalan isovarvas on aika muusina. Kynsi painunut sisään yms.
Vauriot (pyörä):
- vasemman puolen muovit (ylläri)
- vasen jalkatappi ja kytkinkahva poikki
- tangon vasen puoli taittui + päätytuppi katkesi
- vasen peili rikki
- slipari naarmuilla
- en muistanu kattoo koneen poskea... kyl siinä varmaa raitoja on.
Iso kymppi kyllä Alpinestarsin varusteille. Puku ei ottanu minkää sortin vaurioo, eikä myöskään saappaat. Kylki aukes lähinnä siks että takin ja housun väli pääs ottaa siinä kylkiosumassa suoran kontaktin asfalttiin. Mutta samoilla vermeillä pystyn ajaa jatkossakin.
Jotta tälleen. Nyt parin tunnin päästä lääkäriin ja sitte soittelemaan vakuutusyhtiöön. Hyviä toukokuisia ajokelejä kaikille muille kellä vielä on siihe mahdollisuus! Iteltä jää ainakin alkukesä väliin. On tää ihanaa... *
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Ei sielläpäin ole levitetty sitä pölynsitojamotoristintappajamönjää? Kysy kunnalta piruuttas....
Kyllä se kausi siitä, itselle kun on tapahtunut jotain vastaavaa niin vaikka teipillä kiinni, talvella korjataan, koska kesä on ajamiseen.
Kuskia on tosin parempi ammattilaisen teipata
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Aika erikoisen kuuloinen luistelu jos 20-30km/h varovasti kanttasit, vaatinee öljyä tai muuta tosi liukasta matskua renkaan ja tien väliin
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Paskaa säkää kun tuollaiset vauriot tuli kuskille tuollaisesta nopeudesta
Meinaa ite aina silloin tällöin tulee fillarilla lenneltyä tuollaisesta vauhdista ja suojavarustuksena ei ole kuin hanskat ja kypärä ja silti ei kauhealle vereslihalle iho mennyt.
Hattussani ei ole kukkia.
Samaa ihmettelen itsekin. Muutama vuosi sitten tuli pannutettua lähes samalla tavalla samanlaisesta nopeudesta. En kylläkään mätkähtänyt ilmalennosta suoraan maahan vaan onnistuin pyörähtämään kyljen kautta melko sulavasti asfaltille. Itselle ei käynyt mitään, ainoastaan Dainesen nahkarotsiin jäi olkapään kohtaan muistutus tapahtuneesta...(ripee @ Touko. 03 2010,07:27) kirjoitti
Now riding:
* KTM 690 Enduro R
Past ones:
* KTM EXC 300
* KTM 250 EXC Racing
* CBR 600 F4
* CBR 954 RR
Tämä kävi itselläkin mielessä..(ouzi @ Touko. 03 2010,06:22) kirjoitti
Helsingin keskustassa on tullut luisteltua tuon mönjän takia..
Fiilis on niinku saippua liukkaan pellin päällä..
Aika huikea kokemus. Harmillinen homma kaiken kaikkiaan. Toivottavasti nuo sinelmät eivät ole murtumia.
Mikäs juttu tamä pölynsitojatappamönjä oikein on?
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Kalsiumkloridi(Repa @ Touko. 03 2010,10:10) kirjoitti
Tätä kylvetään teille siis siksi, että toisten ei tarvi hieroa silmiä tai yskiä. (No ok - varmasti katupölystä on kaikille jonkinmoista haittaa ja osalle tulee siitä vakaviakin oireita.) Aine on kuitenkin kadulla todella liukasta vielä pitkään levityksen jälkeen. Yleensä aineen tunnistaa hiukan normaalia tummemmasta asfaltista - sateella ei tosin mistään.
Liukkausaste märän likaisen asfaltin ja suojarasvaisten renkaiden välistä.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
No kyllä yhtä miestä nyt koetellaan, onneksi ei käynyt pahemmin.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Talvella halutaan liukkautta torjua niin paljon, että kesällä on sitten torjuttava torjunnan aiheuttamia sivuvaikutuksia liukkaudella... Kumpaa osattaisi varoa ja kumman aikana on enemmän liikkeellä liukkaudesta helpommin vaurioituvia juttusia (fillarit, nastattomat mummot, prätkät).(mjtee @ Touko. 03 2010,10:31) kirjoitti
Ikävä tuuri. Toivottavasti toivut nopsaan.
Kai tiellä jotain oli kun noin lähti, toinen asia mikä tulee mieleen on yhdistelmä kylmät renkaat ja talven jäljiltä rikkomaton pinta siinä renkaan kanteilla jos kallistit enemmän kuin aiemmin. Se minun salaliittoteoriastani.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Ettei ois ketjumopossa roiskahtanut rasvaa takanakkiin? Itte ainakin välillä suihkuttelen liiankin huoletta, onneksi tavara on valkoista, joten sen huomaa jos on renkaassa.
Yleensä tosin se on aivan renkaan vasemmassa reunassa, joten ei kyllä tommosessa pikkukanttauksessa vielä heitä satulasta..?
Toisaalta jos lämpötila on nollassa, on noita kummallisia ilmiöitä tapahtunut ennenkin. Kylmät renkaat ja 0-asteinen tienpinta, recipe for success ja sillee. On tuo lähtenyt perä alta 4 asteen tietämillä jo varjopaikoissa.
Vedin samalaisen highsiderin viimesyksyllä parista vaahteranlehdestä.
Pyörään pikkuvauriot ja varusteet pelasti minutkin.
Päällä kaksiosainen nahkapuku kaikilla suojilla ja kunnon hanskat/saappaat. Mitään muuta ei tullut kuin aivotäräys ja solisluu poikki.
Toivon sinulle pikaisempaa paranemista. Minä tässä odottelen että pääsen kolmatta kertaa solisluuleikkaukseen.
JOS TULEE LEIKKAUS TAI MUUTA KALLISTA NIIN vakuutusyhtiöltä on oltava ensin maksusitoomus, takautuvia eivät välttämättä maksa.
Niin perseetä kuin se onkin, tuli minullekkin yllätyksenä kun meinasin lainata niille muutaman tonnin jouduttaakseni asiaa.
Viikko sitten luistelin moottoritien rampilla. Lämpötila +13 ja aurinkoinen keli. Mutta varmaankin yöllä käynyt pakkasella ja rampit suolattu? Moottorijarrutuksella ja kevyellä takajarrun laahaamisella lähti perä alta ja tuli komea laaja kaari perää heittäen 60km/h vauhdeissa. Perässätulija saattoi luulla että ihan tarkoituksella? Itsellä ns. paskat housuissa.
No pystyssä pysyin ja luulin että rengas on puhki tms kun ei pitänyt yhtään. Tien reunassa tutkiskelin että renkaissa oli valkoista puuterimaista mönjää, kaiketi suola/pölyseosta. Liukasta ainakin. Rengas ainakin ihan ehjä.
Ja kävin vielä myöhemmin autolla ajamassa saman rampin, ei öljyä tai mitään näkyvää. Aika yllättävää se suolamönjä, ei näy ja liukasta on.
K1200GT & 701Enduro
Olisitko ollu yksityisellä, julkiselta lähettää laskut suoraan v-yhtiöön?(AimoPamaus @ Touko. 03 2010,11:54) kirjoitti
Ovat suht nihkeitä korvaamaan yksityisen hoidon laskuja!
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Mjuuh, just tulin lääkäristä. Nilkassa eikä varpaassa ei murtumia ollu vaikka sininen toi jalkaterä onki. Kynsi kuulemma tipahtaa tosta salee irti ku tollasen iskun on saanu.
Ranne turvottaa ilkeesti ku se taittu aika pitkälle taakse ku kaaduin sen päälle, mutta jääpussilla selvitään.
Oikeen käden hauislihas revähti todnäk sen seurauksena etten päästäny irti kahvasta heti ku sitä viimeseen asti yrittää omakustannettua kalustoa varjella naarmuilta.
Kylkiluut hiton kipeät mutta vaan iskun takia, ei siis murtumia sielläkää.
Viikko saikkuu tuli. Sitte vaa vakuutusyhtiön herroja oottelemaan. Tapahtumailmoitus tossa tuli aamulla jo täytettyäkin.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Kuvauta se ranne vielä uudestaan noin 5 päivän jälkeen koska veneluu murtumat eivät välttämättä näy heti vamman satuttua kun turvotusta paljon ko alueella... Todella vittumainen parantumaan moinen ja menee veneluu kuolioon todella helposti.
Mites selkä?(PrivateeR @ Touko. 03 2010,12:48) kirjoitti
No, paranemisia kuitenkin..
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Hyvin on osunut. Mr Murphy iski jälleen... Paranemista!
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Eikö takkia ja housuja saa vetoketjulla yhteen, vai onko vetoketju pettänyt, mikä tuntuu epätodennäköiseltä?
Paranemisia
Dixi et animam levavi
Ei saa yhteen tossa puvussa.(ek@ @ Touko. 03 2010,16:02) kirjoitti
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Potilas saa itse valita hoitopaikan, eli siis mille tahansa yksityisellekin voi mennä ja vakuutusyhtiö on velvollinen korvaamaan (jos siis korvausehdot täyttyvät). Olen samaa mieltä tuosta maksusitoumuksesta; todennut sen vuosien varrella hyväksi tavaksi, jos vakuutusyhtiö ei omatoimisten lääkärissäkäyntien jälkeen suostukaan korvaamaan määrättyjä hoitoja; esim magneettikuvaus. Muuutoin voipi tulla kalliiksi.(pupu @ Touko. 03 2010,12:31) kirjoitti
Itse olen käyttänyt myös "second opinion" käyntejä vakuutusyhtiön laskuun, jos kyse vähänkin monimutkaisemmasta vammasta/ suuremmasta leikkauksesta.
T7
Paska tsägä tosiaa, koitaha toipua. Itelläki menee vielä varmaa toukokuun loppuu et saa avattua ajokauden joten tasoissa ollaa![]()
--GsxR:iä--
Vai olisko tarina mennyt näin.(vauhtia mahdoton arvailla)
Parkkis vaihtuu tieksi,siinä snadi hyppy?
Just ennen hyppyä kaasun avaus ja perä irti,lyhyt luisto vasemmalle
renkaaseen pito ja perä hyppäs oikealle ja sieltä taas takaisin vasemmalle luistoon,pyörä kyljelleen?
Kuski heitti pari kertaa kuperkeikkaa?
Joo oikeassa kädessä riitti aika hyvin puristus voimaa.
Huima aamun avaus,luulin et kuski jää maihin ja HÄ,pomppas samalla
vauhdilla nostamaan pyörän pystyyn.
Ei onneksi tarvinnut soitella hätänumeroon.(mikähän se on)
Toipumisia!
![]()
![]()
Entschuldigung,kann ich hier vorbei?
EX President mc va-ro
A,B,BIH,CG,CH,CZ,L,LT,LV,MC,N,D,DK,EST,F,FIN,FL,H, HR,I,NL,PL,RSM,S,SK,SLO,UA.
Alkaa kauhistuttaa kun noita teidän juttuja kuuntelee, ite oon vedelly melkein jalkatapit maata viistäen +4 asteessa jne enkä vielä oo turvallani käyny kertaakaan (siis vielä, kop, kop).
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
Eikös nuokin saa kotivakuutukseen... Voit ostaa sitten tilalle sellaiset jotka saa vetoketjulla kiinni toisiinsa.(PrivateeR @ Touko. 03 2010,06:16) kirjoitti
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Menin suoraan spesialistille joka olisi leikannut tuon. Vakuutusyhtiö osoitti minulle toisen hoitopaikan jonka hoito oli melestäni kovin kyseenalainen jo alunperinkin.(W-P @ Touko. 03 2010,16:35) kirjoitti
Luu pultattiin valmiiksi mutkalle verrattuna toiseen.
Piti olla kuvien mukaan luutunyt täysin ja vaivaava rauta poistettiin. Nyt tuo "luutunut" kohta pollottaa nahan alla ja muistuttaa enemmän niveltä.
Huomiselle aika tälle spesialistille.
Olisi tullut halvemmaksi antaa homma ammattilaiselle heti alkuun.
Hyvä ettei pahemmin käynyt. Paranemisia.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Muuten oikeen paitsi etten avannu kaasua siinä kummulla, vaan tulin siitä iha tasakaasulla. Jos siinä ei ole autoa siinä sisäkurvissa, ni sillon siitä pystyy ajaa suoremmalla linjalla jolloin siitä voi tulla vauhdilla ja ottaa pienen pompun. Nyt en kuitenkaa sitä tehny koska siinä kulmassa oli auto.(hippi63 @ Touko. 03 2010,18:08) kirjoitti
Eikä perä hypännyt oikealle vaan se luisti kerralla vasemmalle nii että pyörä oli poikittain, ja siitä nappas highsiderin suoraan.
Ja vauhtia ei tosiaan ollu kuin se alta kolmekymppii, eiköhä siitä kerro liukumajäljetkin.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Ei ollut kyllä yhtään tuuria mukana. Nahkat olis voinu ottaa miestä enemmän vaurioita, niin saisit vetoketjullisen mallin tilalle vakuutusyhtiön piikkiin. Kypärä sulla ei ilmeisesti kolahtanut asfalttiin?
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>