Tässäkö se olisi se pakollinen turvallisuus-
ajovaruste...?
F800GSA
Onhan tuo ruma ku perse, mutta en tiedä.. Varmaankiin suojaa paremmin kuin ilman tuota niin miksipä ei voisi olla tulevaisuutta?
Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
Osaan jo mielessä kuvitella sitä häpeän määrää kun tankkaa pyörän ja sisään marssiessa turvatyynyt laukaisunaru onkin jäänyt pyörään kiinni: ilmapallot paukahtavat naamalle siinä missä baarin pöydässä notkuvien maalaisten oluetkin.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Mietinkin jo, et millä tuo laukesi. Jos se tosiaan on naru, niin enemmän tulee vahinkoja kuin hyötyjä.
Tossa esimerkissä pyllähdys oli sen verran keveä, et mahtoiko pusseista olla mitään hyötyä. Toinen olkapää käväsi maassa, mutta pussikin tais liukua välistä pois. Ei sillä, hyvä että kehittelevät, ehkä tuosta ajan myötä tulee parempi tai ainakin vakuuttavamman oloinen.
Jos tuosta olisi joku todella köykänen ja päällä mukava liiviversio, niin ehkäpä sellaisen saattaisin silloin tällöin nahkarotsin päälle pukea... Vielä parempi jos se olisi jotenkin integroitu selkäreppuun, koska niillä matkoilla kun liiviä käyttäisin, mulla olisi todennäköisesti reppu selässä. Siinä tuotekehitysideaa *
Ja tosiaan, tuo laukasu narulla ei kyllä kiehdo, itse itseni tuntien kuuluisin juurikin näihin huoltamoiden kanta-asiakkaiden naurattajiin.
Lisätään vielä että värin ei tarvitisis pakosti olla neonkeltainen tai -oranssi, jos joku tästä nyt saa herätyksen...
Ihan on poijjaat elektroninen bägien laukaisu tuossa systeemissä. Sama ilmiö tietenkin voisi toistua myös silloin kun juuri pääset kassalle maksamaan bensasta niin tekstiviesti pärähtää puhelimeen. Bägit laukeaa tiskillä posauttaen mennessään kahvikupit ja karkkipussit siitä telineestä kassaneidin edessä. Kaikenlaista gyroskooppia ja muuta ovat saaneet istutettua takkiin
F800GSA
Entäs jos tuo laukeaa 300km/h vauhdissa.. Ei kestä olla rasvaiset hanskan kämmenykset..![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Samantyyppistä keskustelua käytiin silloin, kun ensimmäisiä autoja alettiin varustamaan airbageillä. ´entäs kun bägit laukeaa huoltoaseman pihalta lähtiessä´, ´entäs kun bägit laukeaa 300 km vauhdissa´ jne jne.
Mites on, tuleeko autopuolella paljon näitä vikalaukaisuja?
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Joo tosiaankin narut näyttää roikkuvan kun uudelleen katsoi.. Ei hyvä. Eikö tuota muka muuten osata rakentaa?Joo, en osaisi itsekään
![]()
Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
Tuohan se olisi huima varuste keskiverto matka-enduro horjahtelu ja huojahtelu surautuksella.
Kuraiset michelin miehet vaan sätkisi metsätien ojassa![]()
Keski-Euroopassa lentopuolella on ultralentäjien kuolematilasto pahasti laskussa kun koneisiin on hankittu enenevästi pelastautumisvarjoja. Vakuutusmatemaatikot eivät taida tykätä kun tulee paljon kalliita esinevahinkoja eikä halpoja kuolemia, mutta henkilökohtaisella tasolla harva henkensä säästänyt lienee valittanut.
Eiköhän tuota sovi niiden ostella jotka sellaista haluavat. Niinkuin gold wingiä turvatyynyllä ja muuta aiheeseen liittyvää.
Sitä paitsi, omasta kokemuksesta sanon kyllä että mieluummin pitäisin kumipuolen ylöspäin näissä hommissa, jos on ihan perinteiset varusteet ja muut pelit käytössä. On meinaan kallista ja kipeetä se vaihtoehto!
Edit: Seikkailu_R sen oikein kirjoitti, notta kurahommissahan sitä on aina milloin mitenkin päin jontkassa. Joka kerta jos paukkuisi liivi, niin jopahan olisi erikoisia reissuja! Tuollainen valkoinen tyyny vielä naamioisi, niin ei kaveri erottaisi hangesta ja tulisi nostamaan pyörää säären päältä. Perhana!
Minulla oli muutaman kauden käytössä tuollainen paukkutakki mallia perinteinen, eli siis narulla kiinni pyörässä. Voin kokemuksesta sanoa, että jos tuollaisen onnistuu tankkaustilanteessa vahingossa laukaisemaan, pitää olla aika tunnottomassa tilassa. Kyllä niissä sen verran laukaisukynnystä on, että kevyempi pyörä meinaa kaatua ennen kuin tyynyt paukkuvat.
Itse onnistuin tasan kerran laukaisemaan keksinnön vahingossa, ja sekin oli tuollainen klassinen tuplanolo tilanne. Olin onnistunut pudottamaan pyörän paikaltaan kyljelleen, ja sitä pystyyn tempoessani möhkäle tietysti lipsahti yli toiselle kyljelle. Siinä vaiheessa pääsi sitten naru turhan kireälle ja hetken päästä ihmettelin, jotta mikä on kun takki tuntuu kiristävän. Että ei se airbagin laukeaminen todellakaan mikään veret seisauttava spektaakkeli ole.
Suoraan sanottuna en ollut mitenkään vakuuttunut värkin hyödyllisyydestä kaatotilanteessa. Jos kaatoon liittyy pitempi ilmalento, niin sitten ehkä. Saas nähdä, saako tuo uusi tekniikka noista toimivampia.
Eikös MotoGP:ssä Lorenzolla ole ollut jo jonkin aikaa käytössään jokin vastaavanlainen patentti ajoasussaan?
Sain sen käsityksen, että Lore kyllästyi moniin lippoihin ja niistä tulleisiin jomotuksiin. Ainakin joissakin kuvissa kun Lorelta lähti Jammu käsistä, miehen ylös noustessa sen ajoasu oli aina vähän "pullottavan" näköinen, lähinnä selän/niskan kohdalta.
Yamaha FJR 1300 -07
Ex: Suzuki SV 1000 N K4
Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
Hit air *käyttääkö kukaan. Ehkä vähän siistimpi kuin nuo aikaisemmat. Voisi mennä liivimallisena vaikka nahka-asun päällä. *![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.