Varoitukseksi muille, seuraava on sitten taas ihan LT-ukkojen inside- juttuja, joten hämmästelkää rauhassa...
Elikkäs, kyse on tehtaan tai alihankkijan alkuperäisestä suunnitteluvirheestä, jonka seurauksena LT:n takalaukun lukitussalpa eli avauskahva murtuu siten, että sen joko vasen tai oikea yläkulma painuu sisään kyseisellä kohdalla olevan lukitusvivun kiinnityspisteen murtuessa.
Kun vain toinen nurkka kahvasta murtuu, lukko toimii edelleen, mutta vaatii jo ekstrahellää käsittelyä. Ja sitten kun molemmat nurkat murtuu, lakkaa lukko toimimasta ja oikein huonolla tuurilla takalaukkua ei saa enää auki kuin väkivalloin.
Noh, tähän jo särkyneen kahvan ongelmaan on olemassa hoito, josta C-A-D teki ansiokkaan raportin:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=90118
(Sivumennen totean, että tuossa viestiketjussa mainostamani lukkomekanismin "kevennys" auttaa tähän esillä olevaan ongelmaan, mutta apu ei ole sataprosenttinen. Sen on jo eräs toveri joutunut kokemaan...)
Nyt näiden KORJAUSsarjojen valmistaja eli http://lttrunklatch.com/new-page.htm
on tuonut markkinoille myös nykyisen kahvan VAHVISTUSsarjan. Idea on siis se, että jos kahvasi ei ole vielä särkynyt, vahvista se siten, että se ei enää pysty särkymäänkään. Tästä on puolestaan palstamme jäsen IAJ:llä kokemuksia.
Nyt noita vahvistussettejä ollaan tilaamassa kimpassa ja valmistaja on suostumassa jonkinsortin promootioalennukseen. Setin hinta yksin kappalein tilattuna on 124 USD + pieni postimaksu + 22% alv + mahdollinen tulli noin 5% eli vähän vaihtokurssista riippuen 120 - 130 euroa. Tässä promootiossa yhden setin hinnaksi jäisi noin 80 euroa plusmiinus 5 euroa.
LT-yleisön kiinnostusta aiheeseen on jo tiedusteltu BMWKLTIBMIJOF-osallistujien osalta ja tällä hetkellä varauksia on vajaa kymmenen kpl. Olen ajatellut tilata niitä noin parikymmentä, joten loput menee sitten varausjärjestyksessä...
Sen verran vielä kertaan, koska väärinkäsityksiäkin on ilmennyt, että tämä halvempi vahvistussetti ei käy jo särkyneen kahvan korjaukseen, vaan siihen tarvitaan se kalliimpi reilun 300 euron korvauskahva. Tai sitten ystävällisen BMW-liikkeen varaosana myymä koko takalaukun alaosa - päivän hintaan - joka lienee jossan 400 - 500 euron välillä.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Asensin pari päivää sitten tämän korjaussarjan LT:hen.
Vinkkinä suosittelen tuleville korjaussarjan asentajille,
että irroittakaa laukku ennen kuin alatte asentamaan.
Huomattavasti helpompi asentaa, siten että laukku on väärinpäin pöydällä.
Kun irrottaa takalaukkua, niin kannattaa irrottaa takapenkki,
koska sen alta löytyy kaapeliliittimet.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Juu, noinhan se menee...
Viime kesänä Himoksen LT-kekkereillä noita asenneltiin nelikätisesti toveri jowin:in kanssa ja pöydälle nostetun kumotun laukun lukon vahvistus oli valmis parhaimmillaan viidessä minuutissa.
Ilman laukun irroitusta homma on kyllä melkoisen hankala.
Samalla tiedoksi, että tuosta viime kesänä Texasista tilatusta 30 setin sarjasta on vielä yksi jäljellä, jos joku sattuisi tarvitsemaan. Hinta on tuo 80 €.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo