Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    moi mistä pienempää takaratasta ja isompaa eturatasta(mahtuuko se pyörimään kopan sisällä)paljonko voi välityksiä muuttaa ilman ketjujen lyhennystä.muija haluaa matkaajoon vähän sopivanpaa välitystä ?????
  2. #2
    Riippuu tietysti pyörästä, mutta yleisimmin saa ihan tarvike liikkeestä, etunen isommaksi, yleensä saat tuolta samaisesta atrvike liikkestä tietää kuinka iso mahtuu. Tai ainakin maahantuojalta. mutta takana riippuu siitä kuinka viimeisillään on säätövara ennestään, ennen kuin tarttee lyhentää.

    täältäkin varmaan tieto löytyy jos on merkki ja malli tiedossa.



    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  3. #3
    Rattaita ja kaikenkokoisia saa lähes jokaisesta mp-liikkeestä.

    Itse lähestyisin hommaa tuolla pelkän eturattaan vaihdolla.
    1 - 2 max. hampaan verran isommaksi. Jos meinaat vaihtaa molemmat rattaat niin luultavasti päin p...rsettä menee koko välitys-testaukset, ainakin katukäyttöön. Melkoisen ja lähes takuuvarmasti epäonnistunut testi.

    Yleensä etukopasssa on tilaa vähän isommalle rattaalle, ja mahtuu pyörimään lähes merkistä ja mallista riippumatta. Aika äkkiä saa sillä eturattaallakin muutoksia moottorin kierroksiin, eikä tartte todennäköisesti edes lyhennellä ketjuja välitysten testaukseen, jos lopputulos ei sitten satukaan miellyttämään.

    Pienestä ja matala viritteisestä koneesta voi loppua vääntö ratasvaihdoisssa yllättävän äkkiä, ja polttoaineen kulutuskin lopulta vain kasvaa, kun konetta pitää koko ajan "vedättää" ja vaihtaa joka mäkeen pienempää pesään. Eikä ole kovin miellyttävä ajettava?

    Kokeile pelkällä eturattaalla alkuksi ihan yhdellä lisäpiikillä. 10-20 e. /kpl, on halpa testi.
    Murjaanien kuningas!
  4. #4
    Lainaa (trj @ Maalis. 01 2010,20:33) kirjoitti
    Pienestä ja matala viritteisestä koneesta voi loppua vääntö ratasvaihdoisssa yllättävän äkkiä, ja polttoaineen kulutuskin lopulta vain kasvaa, kun konetta pitää koko ajan "vedättää" ja vaihtaa joka mäkeen pienempää pesään. Eikä ole kovin miellyttävä ajettava?
    Minnekkä se vääntö sieltä moottorista häviää, kun se on aika lailla vakio riippumatta siitä, kuinka se takaselle asennetaan?
    Erskasta saadaan tasan yhtä paljon vääntöä takikselle kuin busasta, jos halutaan.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  5. #5
    Kokeilua helpottamaan laskuri
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
  6.  
  7. #6
    Lainaa (Akiva @ Maalis. 01 2010,21:17) kirjoitti
    Lainaa (trj @ Maalis. 01 2010,20:33) kirjoitti
    Pienestä ja matala viritteisestä koneesta voi loppua vääntö ratasvaihdoisssa yllättävän äkkiä, ja polttoaineen kulutuskin lopulta vain kasvaa, kun konetta pitää koko ajan "vedättää" ja vaihtaa joka mäkeen pienempää pesään. Eikä ole kovin miellyttävä ajettava?
    Minnekkä se vääntö sieltä moottorista häviää, kun se on aika lailla vakio riippumatta siitä, kuinka se takaselle asennetaan?
    Erskasta saadaan tasan yhtä paljon vääntöä takikselle kuin busasta, jos halutaan.
    Juu eihän se mihinkään vääntö moottorista mihinkään häviä, mutta kun se ei oikein enää välity takarenkaasta liike-energiana eteenpäin. Taitaa tulla fysiikan lait vastaan?

    Tuolla logiikallahan me saadaan jokainen 1,5 hp pappatunturinkin kulkeen yli 300 km muuttamalla vain välityksiä m, ja parilla pisaralla.
    Murjaanien kuningas!