Onko kelleen jäänyt zetorin kokoputkistoo/slipareita
nurkkiin?
Myös gen2 putket kiinnostaa!!
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Juu hiljasta on![]()
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Onkos zetori miehet törmännyt venakopan tiivisteen öljyvuotoon,omani falskaa ja tiiviste uusitaan ens viikolla venojen säädön yhteydessä.
Tarttisko vaihtaa aina kun aukoo vai mistä johtuu.
Tänään kattelin toista zetorii ja sama homma eikä oo kertaakaan vielä availtu.
Mailmaltakin samaa zetoreista lukenut.
Vittumainen käihä tulee kun alkukäyrille valuu.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Mun '06 teki tuota, mutta en ehtinyt näkemään puolisynteettisten öljyjen vaikutusta asiaan. Tästä laitteesta on myös huoltokokemusketju tuolla jossakin, sieltä voi löytyä jotain.
1000
Omassa -06 mallissa vuodot loppui aikoinaan (2012) tiivisteen vaihdolla.
http://jyppe.jalbum.net/ZZR1400/Huoltoja/index.html
Outoa, jos 2011 malliin eivät ole saaneet vuotoja kuriin.
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Terve!
Parin vuoden pyörätauon jälkeen tuli hankittua -07 zzr 1400. Viikon kumppanuuden jälkeen ei voi kun kehua tuollasen 600 gsx-r:n jälkeen![]()
Aiemmin ei ole ollut tiloja/kiinnostusta pyörän huoltoon, vaan olen teettänyt liikkeessä huollot ketjujen rasvausta lukuunottamatta. Nykyään kuitenkin löytyy tilat ja mielenkiintoakin pyörän huoltamiseen ja tästä päästääkin kysymykseen:
Millaisella huoltopukilla nostelette omaa zetorianne? Itsellä ei näistä mitään hajua ole ja kävin mätänetistä hakemassa tälläisen https://www.motonet.fi/fi/tuote/8075...topukki-taakse kun myyjä siinä ”pyörämiehenä” haasteli että ei zetoreissa ole lankarullia ja tuolla nousee. No eipä muuten nouse kun on liian kapea![]()
P.s. Eikös nämä ole lankarullat?
5ED74871-3315-4CDF-9BEF-631367D3810B.jpg
Lankarullathan ne on,sama pukki mullakin on siihen saa sielt mätänetistä adapterit pukkiin myös lankarullille.
Viimeksi muokannut: busai; 30.08.2019 klo 10:57.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Paljonko sun zetorilla on rullattu?
Ittellä -11 käyttöön otettu 2012.
Just teetin 42tkm ison huollon,2 pako venttiiliä jouduttiin säätämään toletanssi 0.2-0.25 ni olivat 0.15 ja 0.17
Samalla synkattiin ruiskut ja vaihdettiin tulpat ja ilmanputsari ja vuotava kannen tiiviste joka tuntuu olevan näissä tyyppivika,kannen ruuvien alle laitettiin 0.6 millin shimmiprikat vielä varmuuden vuoks ja nyt pysyy ölpät sisällä ja loppu se käry.
Ketjut/rattaat ja takapyöränlaakerit vaihdettiin myös jotka myös tyyppivika näissä tuntuu olevan kun rattaan puolella on suojaamaton laakeri.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
42tkm huollossa kannattaa sit teettää kaikki kerralla kuntoon kattoo myös se venakopan tiiviste falskaako joutuu meinaan koneen tipauttaa alas ja muutenkin purkamaan puolen pyörää et mahtuu säätämään venat ja synkkaa ruiskut.
Onks sulla vakio pyörä vai putkiviri?
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Mulla on vaimentimet vaihdettu,oma ruisku säädetty ja nopeus/tehorajottimet ohitettu.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Leo vincen slipari ja k&n filtteri tuoho on laitettu. Penkkilappu tuli mukana missä mitattu 177hp/146nm takapyörältä. Ecu ilmeisesti ihan räpeltämätön. Ulkoisesti on kohennettu pikkasen.
On se ilmeisesti säädetty jos penkissäkin käynyt,ei oo powercommanderia vai?
Viittaniemi espoossa ja mania hämeenlinnassa pystyy ainaskin oman ecun säätää,näkyyks penkki lapussa paikka?
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Ymmärsin edellisen omistajan puheista et kävi vaan paikallisen mp kerhon penkkipäivillä mittauttamassa tuon ihan uteliaisuudesta, kun eivät velottaneet hommasta mitään. Kysyin kyllä et onko säädetty mut sanoi ettei oo kokenut tarpeelliseksi. Toistaiseks allekirjoitan tuon kyllä ihan täysin, repiihän tuo niin perkeleesti![]()
Kertokaahan jos joku tietäisi.
Kyseessä 2016 ZZR, perf sport.
Keväällä kun sen ostin, oli siinä jarrulevyissä (orkkikset) jotain mätää kun jarruttaessa tärräsi/nyki. Epäilin että kierot etulevyt. No, liike vaihtoi ne mukisematta ja sintteripalat kanssa. Sanoi että kellottivat ne ja olivat suorat mutta oli kitkaeroa kierroksella.
No, ajoin tuossa juuri kesän pidemmän lenkin (8k km) ja puolenvälin paikkeilla alkoi samaa oiretta uudestaan tulemaan. Eli ajaessa ei tärrää ei sitten yhtään. Jarruttaessa tasaisesti, renkaan pyörimistahtiin nyppii taas. Huomaa erittäin hyvin esim punaisiin pysähtyessä tasaisella jarrutuksella kun pompottaa. Eli veikkaisin että ihan sama vika jälleen.
Summasummarum, olisi sitten vaihdettava kolmannet etulevyt tälle kesälle. Biketeam sanoi että tämä on ihan normaalia, että olen ajanut vesilätäkköön levyt kuumina tai jotain. En tätä ihan niele, koska en ole koskaan yhteenkään ajoneuvooni elämässäni joutunut vaihtamaan jarrulevyjä, saati sitten kolmansia yhteen kesään.
Mutta mikä tällaisen oikeasti aiheuttaa ja miten saisin pidettyä seuraavat levyt ehjinä? Voiko olla joku vika jossain mistä tämä johtuu? Mistä aloittaa tutkimaan?![]()
ZZR 1400 Huoltopaketti myynnissä 2012 eteenpäin ja sopii luultavasti myös vanhempiin.
Mielellään kaikki kerralla. hp: 350€
Tulpat iridium
Rattaat etu 17 kumivaimennuksella
Rattaat taka 41 42 43 hamp.
Erikoisvahvat ketjut 118 lenkkiä
Castrol power racing 10w-50 öljyt,toisesta kannusta otettu 2 vaihtoon lisäys eli 0,4 pois. Toinen korkkaamaton.
Ovh näillä jotain 450€
040-5800186
Mielenkiintoista. Itsellä kävi jokseenkin samanlainen episodi myöskin Kawasakin kanssa, mutta malli vaan oli z1000sx. Eli useammat kuin yhdet levyt päätyivät nytkyttämään kierroksen matkalla olevan kitkaeron vuoksi, vaikka olivat suorat ja niitit herkisteltynä.
Itselläni on kaksi teoriaa, joiden kummankaan totuudenperäisyyttä en tiedä.
Ensimmäinen teoria on se, että Kawan originaalijarrulevyt vaan ovat huonot, tai ainakin äärimmäisen herkät päätymään tuohon lopputulemaan. Väliaikaista apua ainakin omassani sai jarruttamalla levyt muutaman kerran rajusti kuumaksi ja antamalla niiden jäähtyä ajon aikana ennen pysähtymistä.
Toinen epäilyksenalainen asia oli se, että pyörän pesuun käyttämäni vahashampoo teki jotain taikoja jarrulevyille niin että jarrupalojen kohdalle jäi erilaisen pidon antava sektori. Maalaisjärki sanoo, että vahan luulisi kuluvan / palavan jarruista pois, ja että jos syypää olisi tämä, niin miksi ongelma oli vain tuossa yhdessä pyörässä?
Sinuna en ainakaan laittaisi kolmansia originaalilevyjä pyörään, vaan hankkisin jotkut muut hyväksi tiedetyt...
ZZR:n omistajana en vielä ole tästä joutunut kärsimään. Emännän pyörässä (Tuono) kylläkin. Noh, toinen jarrulevy oli kyllä järkyttävän kiero, mutta kitkaero kierroksella aiheutti ärsyttävää nypytystä yhden levyn vaihdon jälkeenkin. Ehdin jo tilaamaan uudet (second hand = halvat) levyt. Kuitenkin olin puraissut hammasta ja vaihtanut sintteripalat (EBC HH) vaikka vanhoissa oli vielä jonkin verran pintaa. Nylkyttäminen oli yhä läsnä, mutta ekan ratapäivän jälkeen ei ole enää nypytyksestä tietoakaan.
Jos jotakin hypoteesia tästä tekemään, niin kenties sintteripalojen materiaali on sellainen, että jahka vanha pinta siivoontui, kitkaeroja ei enää muodostu levyn pintaan. En kyllä usko että normaalissa katuajoissa olisin saanut yhtä paljoa lämpöä levyyn kuin radalla, mutta jos yrittää varta vasten, ei Zetorilla pitäisi olla ongelmaa tässä hommassa. Muistaakseni joku muukin tällä foorumilla oli kehunut että nypytys lähti sintteripaloilla. Plaseboon en tässä tapauksessa usko sillä nylkytys oli niin selkeää, mutta voihan syynä olla jokin muukin kuin palojen vaihto.
Palat nyt ovat hieman edullisemmat kuin levyt.
Edit: Äh, kirjoitithan että sinulla on nykyisin sintteripalat. Mitäpä jos kävisit vartin verran vetämässä tiukkoja kiihdytys-jarrutus-harjoituksia jossakin sopivan syrjäisellä paikalla?
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Kiitos vastauksista!
Se olisikin toivottavin tilanne että jos ne vaan olisi "puoliksi" sisäänajetut nyt sitten ne levyt. Tuo kuulostaa kaikkein todennäköisimmältä mun korvaan että alkuperänen pinnote olisi vasta kulunut osittain pois.
Käyn vetämässä pienen rallilenkin jossa ihan oikeasti annan rääkkiä jarruille ja muutenkin hieman "hion" niitä kaasua vasten. Vaikka tuli sitä skotlannin highlandit rallitettua jo tuolla reissulla. Ehkä se ei sittenkään riittänyt tuolle pedolle.![]()
Jos kerran on epäilys että palat ja levyt on menossa vaihtoon niin mitäs jos kävisi molemmat hiomapaperilla läpi sen verran että pinta mattaantuu. Paloissa jos on lasittuneita kohtia niin niitä errityisesti. Joku 320-karkeuksinen, paloille karkeempikin. Sitten muutamat tiukat jarrutukset. Kevyessä laahauksessa pala ei ehkä ota kiinni koko alalta.
Jos levyt on suorat niin ei jää jäljelle muuta mahista kuin levyn paksuuden ja kitkan vaihtelu. Luulis että kitkan sais tasoitettua mataksi hiomalla.
SF 1098S
MTS V4S Sport
^^ Ja sitten vielä tarkistaa että jarrulevyissä olevat niitit pyörivät, eli eivät ole juuttuneet.
ZH2 2020
Tavallaan nää kuulostaa aina vähän mysteerisiltä. Entä selläinen mahdolisuus, että pidät jarrutuksen jälkeen jarrua painettuna pyhdyksissä, esim liikennevaloissa tai risteyksissä? Siinä vaiheessa paloista jäisi materiaalia levyyn joka aiheuttaisi kitkaeroa ja nypytystä? Ainakin Ebcn paloista levyt tulee ihan tummiksi kun paloista jää/kiinnitty materiaalia levyihi.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tuo voi kyllä olla oikeasti syynä. Tottakai sitä jarrulla tulee paikallaan pidettyä jos on vähänkään mäkeä, ja sillä jarrulla yleensä millä on pysähtynyt eli etusella.
Mutta ei kai tämä pitäisi sintteripaloilla olla ongelma? Tai niin ainakin mulle ovat sanoneet että tämä on orgaanisten palojen juttu.
Taaskaan en Zetorista pääse katsomaan, mutta moneen muuhun, sen kokoinen kartiomallinen tuurna joka uppoaa puoliksi niitin läpi on usein helpoin. Tuurna kiinni akkuporakoneeseen ja painaa tarpeeksi, että niitti pyörii. Jos ovat pahasti jumissa, niin ei riitä tämä koska painetta pitäisi olla liian paljon. Sitten pitää käyttää pultti+mutteri-jippoa.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Mistähä löytäis hiilikuituset sliparit ja mielellään vielä siedettävään hintaan? Mitä ite löytäny on -12-> sopivia ja oma on -07. Nuo kromiset Leo Vincet ei istu tuohon batman-lookkiin vaikka kuinka koittais.Entä mistä porukka tilailee osia zetoreihin?
Terve taas...
Ei ole kauheasti ehtinyt kesällä ajella, saati kirjoitella mutta nyt näyttää että tuli hankittua joku perkleen loppuun ajettu pommi (31tkm ajettu)...![]()
Kertokaahan asiantuntijat mikä tällä kertaa on mun Zetorissa mennyt paskaksi...
Virrat menee päälle normaalisti, mutta vaihteet eivät juuri liiku, väkisin sain ykkösen päälle kun sitä sitten yritin... ja toinen murhe on, että kun painaa starttia niin kuuluu rutinaa/surinaa ja mittaristossa välkkyy kaikki mahdollinen mutta ei lähellekään käynnistymistä.
Noin viikko sitten ajoin viimeksi, eikä mitään ongelmia ja kaikki toiminut moitteettomasti tuon kevään kytkinrepoan jälkeen.
Kiitoksia jälleen jos jotain keksitte.![]()
Myyjän (liike) suuntaan laitoin jo viestiä ja katsotaan nyt tuleeko jotain kommenttia. Oston jälkeen olen ajanut alle 4t kilometriä.
NYT BMW HP2 SPORT 2008
ex BMW S1000XR
ex Ducati Multistrada 1200 S
ex Kawasaki ZZR1400
ex BMW Megamoto